|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
MK 3 - Scorpiak mk3 2.0 16v by tomi;tomicobra;gt500
gt500 - |6 Lut 2016|, 2016 01:20 Temat postu: Scorpiak mk3 2.0 16v by tomi;tomicobra;gt500 Wiec w listopadzie 2011 padl pomysl 2 scorpiaka , poszukiwania zakonczyly sie w dreznie.
2.0 16v 94r , auto 2 lata zarejestrowane na fabrykę forda , kolejne 3 lata na salon forda, potem jeszcze 3 właścicieli, auto od 2006 r stało wyrejestrowane... uratowałem go przed złomem.
Data produkcji: 19.10.1994
Model pojazdu: Scorpio 1995-1998
Typ nadwozia: 4-Drzwiowy Sedan
Wersja: Seria H
Silnik: 2.0L DOHC EFI (136PS)
Przekładnia: 5-bieg. przekł. ręczn. - MT75
Napęd: LHD RWD
Przełożenie przekładni głównej: 4.27
Norma emisji spalin: EEC 96 Car (EEC 1)
Klimatyzacja: Automatyczna Regulacja Temperatury
Obszar: (+)"D"
Lakier: Czarny Ash 93
Kolor wnętrza: Wnętrze Raven
Materiał we wnętrzu: Leather
Z wypasu dosyć dużo, nie wiem czy od samego początku parktronic i servotronic był dostępny.
Moduł pamięci, wszystko grzane, pompowany tył, głośniki rozbudowane , zmieniara w bagażniku, tempomaty itp itd wszystko jest. tcs Pełna regulacja 2 foteli itp itd
WIOSNA 2012
Na pierwszy strzal poszly blotniki tylne. Myslalem ze bedzie lepiej ale byl dramat.
Lewa strona blacha od rometu i kilo sylikonu i szpajchlu
A z prawej strony byl maly purchelek, mowie wydlubie sie malnie i bedzie lala.
No niestety wyszla dupa.
kilo szpachlu wszystko z sylikonu ulepione. ogien w szopie.
Wiec bez zastanowienia zamowilem reperaturki 140zl i auto wyemigrowalo 2 ulice dalej do blacharza.
calkiem ladnie wyszlo , wiec juz u siebie zabralem sie zeby ladnie prysnac podkladem reaktywnym zeby szpachlu nie walic na goła blache.
klapa tez byla do wymiany , wiec za to sie zabralem wczesniej kiedys , do tego po zdjeciu zderzaka pas tylny tez skorodowany byl , wiec go lekko reanimowalem.
zmiana klapy
z nowa klapa i pasem lekko ogarnietym
aha jeszcze wczesniej pod klamka przednia kierowcy byly mega purchle , bylem pewny ze drzwi zjedzona na amen kupilem drugie. Lecz po lekkim oczysczeniu wyszlo ze pomiedzy lakier a blache wlazla woda i sie zaczal ogien. Wiec tylko klameczka byla wyjeta oczyszczone zabezpieczone i wyrownane.
wiec auto zostalo pomalowane
nastepnie zostalo wnetrze cale poczyszczone , nalozony barwnik na skóry i pokryte balsamem do pielegnacji skóry.
Zostal zlozony przod i tyl.
Foty z dzisiaj , nalozona konserwacja na tyl , pomalowane zaciski zeby takie brzydkie nie byly.
Jeszcze kilka z prac
Potem był wypad na lotnisko na trening
Moj scorpiak wzgledem tego pierwszego jakos slabo sie odpychal , wiec padla opcja ze katalizator. Bo wszystko inne dziala jak nalezy.
tak wygladal kat w srodku
3 tony gruzu , polowa oberwana leżala sobie bokiem , dół o dziwo trzymal sie caly lecz byl totalnie zatkany.
nowy wydech z lacznikiem elastycznym
Auto śmigało pięknie na studiach
WIOSNA 2012 cd
no i operacja kabelkownia rozpoczęta....
Widac tez bylo ze gdzies sobie troche wilgoci podeszlo i tez malo apetycznie to wygladało
WIĄZKA Wiec caly ten bajzel zostal wymieniony na nowe mięciutkie kable o przekroju 1mm2 w otulinie sylikonowej tam do 200 ilus stopni.
Duża skrzynka Makabry w środku nie było lecz troche się działo
WIOSNA 2013 aż do SIERPNIA 2013
progi po oczyszczeniu druciakiem
trcohę cięcia
Pole bitwy
Oczywiście jak bak był wymontowany i porobiony bak , nowa konserwa na podłogę
Podłoga już ogarnięta
autko na chwile wystawione , pełne pyłu i akurat sobie pokropiło ciut...
prog w podkładzie
maty wygluszające jedna z filcem. Plus tatowóz
podłoga po lakierowaniu , pokryta masą bitumiczną
podłoga wyklejona tak jak było oryginalnie
Na koniec przed przyklejniem mat bocznych, powpuszczane w progi , podluznice przez całe auto
pomalowałem, progi skończone
Po pracach z blachą czas na
300mm na przodzie wkońcu. Lekko dotarte.
GRUDZIEŃ 2013
oraz zrobioną bolączke tych aut i innych dohc z tej rodziny, wkręcony zaworek na pompie oleju
Upolowałem RONALE 17 calowe i zakończyłem rok 2013
LUTY 2014
weselny klimat
WIOSNA 2014
ZAkup sprężyn H&R
http://www.ford-tech.pl/f...3050118_172.jpg
Przednia ori vs H&R
http://www.ford-tech.pl/f...3230098_970.jpg
ładnie umyłem wyszlifowałem wyrównałem felgi, w tym tygodniu pryskanko
Niedawno przyszły amorki sachs super do scorpiaka na tył
idąc rozmachem wymieniłem je też dzisiaj
Tak to wygląda na felach i H&R
Cieszyłem się autem
LUTY 2015
Zregenerowane wahacze i poli na aucie. Jest miód.
WIOSNA 2015
Poprawiłem podłogę, skoro przez 2 lata nie wyszły cuda to mozna było porpawić dobrą chemią.
MAJ 2015 to chyba był najgorszy miesiąc i rok w moim życiu, po stracie ciąży u żony w 3 miesiącu, Ojciec zafundował mi przed urodzinami
Ojciec w ulewie złapał poślizg pod górkę, woda spływała, chyba za ambitnie tył odjechał i barierka przywitała scorpio.
Ruszyłem do prac, zapadła decyzja o malowaniu całej budy
Tutaj jeszcze przed spasowaniem idealnym
Zderzak z tyłu założony
Szpachelek wykonczeniowy przylozony jeszcze nie obrobione
Maseczka już wyprowadzona wszędzie gdzie coś było.
Cały czas do przodu
FOTY Z PRAC PRZED MALOWANIEM
http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=59
http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=60
http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=70
Auto szlifnięte jakiś tydzień temu, zostało umyć wnęki i całą resztę. Listewki lusterka grill i inne pierdoły też zmatowane.
http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=126
http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=125
http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=124
http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=123
http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=122
Jeszcze trochę i do mety
http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=209
http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=210
Zderzak spasowałem z błotnikami maską żeby wszystko było git, maskę ustawiłem i zamek.
No i są fotki,
W inny miejscu
Pomaluję spryski od Aviatora i będzie wszystko.
Tak tworząc ten wątek tutaj, może ktoś przeczyta całość wypocin, chciałem podziękować za wsparcie techniczne które tutaj uzyskałem w kilku tematach.
Jak miałem problemy z immo rafantek, zaopatrzenie części Jankes i jeszcze kilka innych osób.
Obecnie kat załatwia mi gifty fajne ale to temat do drugiego scorpiaka
aviator - |6 Lut 2016|, 2016 05:31
Widac mnóstwo włożonej pracy a scorpio powinno Cie całować po rękach, ze kilka razy nie trafiło na żyletki
Dzieki takim wątkom wiadomo skąd sie biorą i ile ciężkiej pracy kosztują naprawdę piekne sztuki. Niech sie sprawuje i nigdy wiecej maja 2015!
lukas2 - |6 Lut 2016|, 2016 06:43
Ze tez ci się chce;-) gratuluje wytrwania. Niech cie wozi
Jankes - |6 Lut 2016|, 2016 08:30
Tak trzeba trzymac, fajnie ze kolejne scorpiaki sa odbudowywane
Jawsim - |6 Lut 2016|, 2016 09:28
Mój klamot chyba faktycznie był garażowany bo prawie w każdym scorpio jakie tu ludzie remontują pas tylny pod zderzakiem wygląda jak sito. Ale ogólnie- kawał dobrej roboty. Wytłumaczy mi ktoś coś się z tymi wiązkami dzieje? Bo,że wymagają naprawy to wiem,ale co się z nimi robi? Bio-degradują ? W moim owszem- na wtyczkach bywało tu i tam troszkę zielonego czy czegoś ale ogólnie kable wyglądają i działają dobrze. W tych MK3 były z innego materiału?
YaKuZ - |6 Lut 2016|, 2016 10:13
W mk3 izolacja odpada metrami biodegradacja
pablo19 - |7 Lut 2016|, 2016 01:15
Niezła historia, gratuluję uporu
zibi8556 - |7 Lut 2016|, 2016 09:43
Jestem pod wrażeniem, piękna sztuka.
zelazny_gst - |7 Lut 2016|, 2016 10:26
Kawał roboty zrobione, świetnie wygląda. Możesz napisać co to za felgi.
gt500 - |7 Lut 2016|, 2016 13:15
Dziękuje za miłe słowa, felgi to Ronal r39, żeby było zabawnie to pierwsze kupiłem do żony auta forda ka nówki sztuki z dekielkami tyle że 14 cali za 300zł.
Potem chciałem kupić rs7 ori 17 cali ale nie byłem przekonany czy mi się podobają tak jak chciałem Trafiłem przypadkiem na olx na te z rozstawem fordowskim. Tylko pierścien centrujący musi byż zastosowany.
Adam_2000 - |7 Lut 2016|, 2016 16:42
No i chapeau bas Tomku !
Serce się człowiekowi cieszy, jak widzi że nie wszyscy młodzi siedzą tylko przed kompem, albo ze smyrofonem w garści.
Wielu forumowych bajarzy powinno brać z Ciebie przykład.
Jak widać włożyłeś w to autko kupę kasy, roboty, a przede wszystkim serca.
Boni - |21 Lut 2016|, 2016 02:14
Gratulacje i kudos, to jest piękny kawał roboty i pasji. Tak szczerze, to nawet nie ważne dla mnie, że to scorpio i jakie scorpio, ważne, że przez lata ktoś "robi swoje", na max. poziomie jaki jest dla kogoś możliwy; i zapewne ma kupę frajdy, pomimo kosztów, krwi, potu i łez Tak trzymać i oby jak najwięcej takich ludzi było.
gt500 - |21 Lut 2016|, 2016 12:23
hehhe dzięki. Ogólnie nie było tak źle, wiadomo czasu i kasy idzie. Ale koszty nie są złe jak na taki kawał auta z taką radością jazdy.
Pot i łzy raz były, jak spawałem podłogę i progi. 30 stopni w cieniu a ja walczyłem spawarą i boszką... Mając spawarkę 3 raz w ręku. Poprawiałem spawy kilka krotnie, kilka elementów musiałem poprawiać ale zrobiłem wkoncu tak że jak gość mi wstawił podnosnik za próg i podniósł to nawet nic nie czeszczało.
Ale epitety jakie idą jak ktoś mi podnosi auto za próg są soczyste.
Może wrzuce jak Ka robiłem to też był kawał przygody
lukas2 - |21 Lut 2016|, 2016 12:31
Ładnie
Wczoraj przejeżdżałem przez Złotów ale nie widziałem nigdzie a dopiero dzisiaj załapałem że byłem w twoich okolicach.
WieSiu - |22 Lut 2016|, 2016 13:42
gt500, to podnoszenie za próg to okropnie irytujaca sprawa,zwłaszcza w fordach gdzie jest rant. Oni kompletnie nie dbają o to żeby naszych aut nie uszkodzic
gt500 - |21 Maj 2016|, 2016 13:26
Zapomniałem że przecież już mam tutaj swój temat
Cały czas chce przyjechać choć na chwile na zlot FST ale idzie pod górę mi w przyszły weekend.
pablo19 - |21 Maj 2016|, 2016 13:51
Wjedź szybciej na tę górę to siłą rozpędu przyjedziesz
gt500 - |2 Lip 2016|, 2016 00:13
Niestety Profile letnie do zimowych to jak porównać g do miodu... dlatego jednak wpadły nowe opony
Nowe oponki Dayton d320 założone
gt500 - |17 Lip 2016|, 2016 20:18
a taka sobie foteczka jak klamoty do drugiego scorpiaka wyrzucałem.
pablo19 - |18 Lip 2016|, 2016 07:41
ładne to auto na tej foteczce
gt500 - |26 Wrz 2016|, 2016 23:52
a tak przy okazji roboty kolejnego scorpiaka focia przypadkowo wyszła wspólna
gt500 - |1 Paź 2016|, 2016 20:49
fotki z wesela na koniec sierpnia
Dzień przed
Weselnie
gufer-posepny - |1 Paź 2016|, 2016 21:46
Trzeba przyznać że jako weselne auto się świetnie nadaje . Bo ostatnio co widzę to zapchana skrzynka na listy ulotkami : limuzyną na wesele . Super limo Audi A4 2.0 tdi z 2010 roku . Auto tak opatrzone że na ostatnim miejscu je widzę jako weselne .
Maross - |1 Paź 2016|, 2016 23:57
No bo dziś jechać wielorybem to tak jak 20parę lat nazad jedynką -wyróżnia się a ałdi jak psów
Ładna rybka
Zysio - |2 Paź 2016|, 2016 09:38
Ładny jest.
Dobre koło też robi w nim robotę, nie da się ukryć.
gt500 - |2 Paź 2016|, 2016 14:09
żałuję że nie udało mi się wyrobić z zamontowaniem zaślepek sprysków
Zysio - |2 Paź 2016|, 2016 14:20
Przyznam Ci rację
aviator - |2 Paź 2016|, 2016 14:39
A tam, to taki szczególik, auto piękne ... Zamontuj je teraz iciesz oczy
Ale jednak wielka ryba wygląda najładniej z pełnym poliftowym przodem
Struna - |3 Paź 2016|, 2016 10:29
zderzak poliftowy by się przydał
gt500 - |4 Paź 2016|, 2016 18:47
kwestia gustu , A patrząc na to ile polift kosztuje, jak jest dostępny, jak są dostępne zaslepki sprysków do niego to szkoda zachodu.
tez mi sie całkiem podoba ale szkoda zachodu, ten mi pasuje do calosci.
kolejne mody jakie będą to stalowy oplot na przewodach hamulcowych
a inny mod leży u Jankesa
Maross - |4 Paź 2016|, 2016 18:57
RS 2300?
Zysio - |4 Paź 2016|, 2016 19:51
Jakie przewody hamulcowe w oplocie zamawiasz?
gt500 - |5 Paź 2016|, 2016 09:10
2.3 , teraz szukam wałków jakiś po anglii do escorta rs czy tam cokolwiek co ma ostrzejsze parametry.
Przewody hamulcowe zerkam narazie bo mam rabat na blackdiamonda, ale może uda się coś w promo cenie wyrwać
WieSiu - |5 Paź 2016|, 2016 11:06
gt500 napisał/a: | teraz szukam wałków jakiś po anglii do escorta rs |
seryjne RS szukasz ?
Struna - |5 Paź 2016|, 2016 11:48
coś mnie się kołacze, że wałki są takie same.
DANEK1403 - |5 Paź 2016|, 2016 12:52
Struna napisał/a: | coś mnie się kołacze, że wałki są takie same. |
Dobrze się panu kałacze
gt500 - |6 Paź 2016|, 2016 10:31
Przecież nie szukam seryjnych wałków
Struna - |6 Paź 2016|, 2016 10:35
chodzi o to, że te z rs2000 są takie same, czyli nie ma sensu ich szukanie i wymiana.
gt500 - |6 Paź 2016|, 2016 13:35
Struna napisał/a: | chodzi o to, że te z rs2000 są takie same, czyli nie ma sensu ich szukanie i wymiana. |
Struna nie czytasz co pisze nie szukam seryjnych wałków z RSa
Tylko prędzej znajdę poprawione wałki do escorta rs niż do scorpio.
W katalogach róznych catcamsów pipercamsów itp itd też
http://www.pipercams.co.u...an=8&engine=209
Tutaj podają akurat scorpio 2.3 i escorta 2.0 rs coś typu ultimate Road chce poszukać.
Struna - |6 Paź 2016|, 2016 13:39
ok, ok - sorry winnetou
gt500 - |6 Paź 2016|, 2016 13:45
w sumie napisałem że nie szukam seryjnych wałków, ale nie dodałem ze z RSa więc mozna by i tak zrozumieć
Jakbyś coś kiedyś struna słyszał widział daj znać.
gt500 - |12 Lis 2016|, 2016 23:36
miał być up z zmiany łączników staba i gum , oraz założenie zimówek ale jak otworzyłem kartonik z łącznikami i zobaczyłem prosty to stwierdziłem że nie mam zamiaru się denerwować
Zrobiłem fotkę i udałem się na drinka do domu
pablo19 - |13 Lis 2016|, 2016 00:06
Fajne zdjęcie, jak w MKjedynkach przed/po liftowych, albo znaczek niżej, albo wyżej
gt500 - |29 Gru 2016|, 2016 14:30
No to udało się rok przejeździć po malowaniu
sprawca jest , zgłaszam do ubezpieczyciela i jazda
gt500 - |29 Gru 2016|, 2016 14:37
Sprawca oczywiście srebrny golf plus.... jak ja nie lubię tej marki..,.
Struna - |29 Gru 2016|, 2016 16:41
to sobie od razu ogarnij poliftowy zderzak, będzie fajniej.
aviator - |29 Gru 2016|, 2016 18:06
To samo chcialem napisac
gt500 - |29 Gru 2016|, 2016 18:11
Zależy, mam drugi przedliftowy. Wszystko zależy od tego co ubezpieczyciel powie.
Bo jak będzie tak faktycznie że zrobią szkodę całkowitą i 1500 zł zaproponują... to czeka mnie dluzsza walka
WieSiu - |29 Gru 2016|, 2016 20:52
Nie poddawaj się,walcz do końca i koniecznie polift
gt500 - |29 Gru 2016|, 2016 23:01
no to słucham propozycji, zderzak polift z zaślepkami. Wszyscy krzycza to dawać sensowną oferte
aviator - |30 Gru 2016|, 2016 05:06
Inne zaślepki i inne spryski - pamiętaj.
A z ofert to jest to http://allegro.pl/zderzak...6554700003.html i poszukiwania reszty..
Struna - |30 Gru 2016|, 2016 11:15
dobra cena
gt500 - |30 Gru 2016|, 2016 11:24
No dziur nie widzę w tym zderzaku więc to trzeba rzeźbić , mocowanie sprysku jest.
Jeszcze spryski inne... to napewno montowania poliftowego nie będzie. Bo zaślepki do tego szukałem długo i kosztowały jak cygan za matkę. Więc kupienie zderzaka polifta z zaślepkami i spryskami... na co mam sobie życiu utrudniać.
Struna - |30 Gru 2016|, 2016 11:41
gt500 napisał/a: | No dziur nie widzę w tym zderzaku więc to trzeba rzeźbić | są zazwyczaj znaki od wewnątrz, więc tu żaden problem.
Ale Ty chyba nie miałeś sprysków, więc w sumie o co kaman ?
gt500 - |30 Gru 2016|, 2016 12:19
Struna napisał/a: | gt500 napisał/a: | No dziur nie widzę w tym zderzaku więc to trzeba rzeźbić | są zazwyczaj znaki od wewnątrz, więc tu żaden problem.
Ale Ty chyba nie miałeś sprysków, więc w sumie o co kaman ? |
mam spryski zamontowane i zderzak miał dziury. Brakowało tylko zaślepek, które czekają na zamontowanie. Więc jak mam przepalać daremnie kasę na spryski nowe zaslepki zderzak poliftowy. To podejrzewam że z ubezpieczenia mogą tyle nie wyliczyć Zresztą mam inne priorytety w tym aucie
Więc o to kaman
Struna - |30 Gru 2016|, 2016 12:54
aaa, miałeś spryski - jakoś przeoczyłem.
Niemniej, zderzak poliftowy mega poprawia wygląd auta.
Maross - |30 Gru 2016|, 2016 13:13
trochu jak psów tych spoliftowanych przedliftów na forumie , ale fakt faktem , polift pakiet bardzo uwspółcześnia tę karocę i czasem sobie myśle , że wieloryb ze swoim wyglądem pojawił się o 10 lat za wcześnie
walcz gt500 o uczciwy szmal za szkodę !
WieSiu - |30 Gru 2016|, 2016 17:44
Struna napisał/a: | gt500 napisał/a: | No dziur nie widzę w tym zderzaku więc to trzeba rzeźbić | są zazwyczaj znaki od wewnątrz, więc tu żaden problem.
Ale Ty chyba nie miałeś sprysków, więc w sumie o co kaman ? |
Może i znaki są ale te znaki pasują do jednego typu zaslepek na spryski, a jak trafia się drugiego typu to ja bym się nie podjął ryzyka dobrego wycięcia dziur w tym nieczestym już zderzaku.
Struna - |30 Gru 2016|, 2016 20:17
Czemu, szablon robisz i jedziesz.
Do przedlifta nawet w TIS-ie jest szablon.
aviator - |30 Gru 2016|, 2016 20:38
WieSiu napisał/a: | Struna napisał/a: | gt500 napisał/a: | No dziur nie widzę w tym zderzaku więc to trzeba rzeźbić | są zazwyczaj znaki od wewnątrz, więc tu żaden problem.
Ale Ty chyba nie miałeś sprysków, więc w sumie o co kaman ? |
Może i znaki są ale te znaki pasują do jednego typu zaslepek na spryski, a jak trafia się drugiego typu to ja bym się nie podjął ryzyka dobrego wycięcia dziur w tym nieczestym już zderzaku. |
Służę pomocą, skompletowalem te ładniejsze (fakt za mln plnow), troche pobujalem sie ze spryskami, przymierzylem zaślepki, wyciąłem i jest pieknie, szczegolnie jak zaślepki sa w kolorze nadwozia
lukas2 - |30 Gru 2016|, 2016 21:09
GT500 w tym roku musiałem kupić zderzak do wieloryba. Przed liftowy kompletny razem ze spryskami i zaślepkami dorwałem za 450zł.
Za to na zderzaku:
https://zapodaj.net/ef644a601901b.jpg.html
w lipcu przytuliłem 900 plnów (samo malowanie zderzak nie pęknięty, atrapa nie ruszona)
gt500 - |30 Gru 2016|, 2016 21:30
no ja byłem zobaczyć w zbiorach to zderzaczek jest , nie klejony pełne ori, dokładka tylko do poprawki. Więc napewno będzie przedlift. Lampy tylko może poszukam jakieś ładne, albo na szkła się szarpne.
Zamontuje zaraz zaslepki na spryski
lukas2 - |30 Gru 2016|, 2016 22:21
A co do cięcia zderzaka pod spryski to nie jest to takie łatwe. W moim oryg dokładałem spryski wiec musiałem dziury wyciąć i średnio to wyszło. Zaślepki je zakrywały ale ładne to to nie było. Nie miałem zaznaczonych konturów dziur więc musiałem na czuja jechać
gt500 - |18 Sty 2017|, 2017 21:00
zderzak już schnie, czekam na paczuszkę od jankesika z lampami
25 min rozebranie calego przodu bez spinki
gt500 - |25 Sty 2017|, 2017 20:25
Ogólnie auto już poskładane
Mała zmiana w lampach skopiowana od Marcinaq
Zysio - |26 Sty 2017|, 2017 09:40
Świetne foto z tym ringiem!
pablo19 - |26 Sty 2017|, 2017 09:42
Jak małolaty zobaczą, że Scorpio może mieć światła jak bawara i zakumają, że ma RWD to się zacznie
Maross - |26 Sty 2017|, 2017 09:48
pablo19 napisał/a: | Jak małolaty zobaczą, że Scorpio może mieć światła jak bawara i zakumają, że ma RWD to się zacznie |
Zwijanie wielorybów z drzewa...
Gt udało się przywrócić stan sprzed stłuczki ?
Jankes - |26 Sty 2017|, 2017 10:31
pablo19 napisał/a: | Jak małolaty zobaczą, że Scorpio może mieć światła jak bawara i zakumają, że ma RWD to się zacznie |
Juz sie zaczelo, dzwonia co chwile o piasty, poloski i dyfry.
gt500 - |26 Sty 2017|, 2017 10:36
Ogólnie błotnik musiałbym pomalować , bo ma kilka rysek i odpryski na rancie bo tym przetarciu. Lecz po malowaniu całości na masce w jednym miejscu coś podkład zapracował i taki szmerek na lakierze wyszedł i maskę też daje do malowania. Lecz stwierdziłem że pomaluje to na wiosnę. Bo zima jeszcze długa a mam wrażenie że jakaś akcja była w chipsach że prawka rozdawali....
Kamil_Scorpio_ - |27 Sty 2017|, 2017 06:15
Fajnie to wygląda Ring też
gt500 - |31 Sty 2017|, 2017 13:41
Żarówki włożyłem osram cool blue intense
Teraz to mnie brak zaślepek irytuje ale wstrzymam się do marca jak będe ściagał znowu zderzak to wtedy założę. Leżą sobie ładnie pomalowane.
pablo19 - |31 Sty 2017|, 2017 14:08
Jakie ładne ramki
Jankes - |31 Sty 2017|, 2017 14:10
No az nie przystoi, żeby jedno z ładniejszych aut w klubie miało takie cusie...
gt500 - |15 Kwi 2017|, 2017 18:55
No to żeby nie było nudno
Postanowiłem wymienić sobie olej na valvoline vr1 5w50
Przy okazji oczywiście zauważyłem pęknięte gumy na maglownicy... więc zamówiłem gumy
Końcówki drążka nie chciały współpracować w żaden sposób więc z pomocą przyszła ciocia boszka gumówka flexa czy jak zwał włożone nowe końcówki.
Dodatkowo nowe tuleje na stabilizatorze i nowe końcówki staba
Maross - |15 Kwi 2017|, 2017 18:58
Fajnie , jeszcze se można z podnośnika na panie z plakatów popatrzeć , nie ma jak łączyć przyjemne z pożytecznym
gt500 - |15 Paź 2017|, 2017 17:47
Wszystko śmiga i ma się dobrze
aviator - |15 Paź 2017|, 2017 18:24
W suchy słoneczny dzień się nie liczy 😜
jaroz - |15 Paź 2017|, 2017 20:02
gt500, masz te same felgi w obydwu Fordach? Fajnie!
aviator - |15 Paź 2017|, 2017 20:05
W 3 nie ma.... łeeee
pablo19 - |15 Paź 2017|, 2017 23:12
Faktycznie lipton. Załatwiaj takie do trzeciego
gt500 - |15 Paź 2017|, 2017 23:42
A wiecie że szukałem ale vw rozstaw i nie mogę trafić a jeszcze nie wiem czy galax zostaje na 16 czy może jednak 17 na lato.
gt500 - |15 Paź 2017|, 2017 23:45
a dwa że vw niby tyle a większośc felg jakby siekierą helmut wystrugał, jak coś sensownego jest to bez 1500-2000 zł za używane felgi nie ma co patrzec...
gt500 - |25 Lut 2018|, 2018 12:55
narazie temperatury zbyt niskie aby coś robić z przyjemnością w garażu
autko od czasu do czasu przewietrzone
WieSiu - |25 Lut 2018|, 2018 13:13
Bardzo ładnie się prezentuje
gt500 - |4 Kwi 2018|, 2018 21:53
No więc nadszedł czas wkońcu aby ogarnąć wiązkę podłużnicy. Silnikowa zrobiona sporo czasu temu, w sumie druga zregenerowana przez Jankesa leży ale co do podłużnicy, miałem to robić dawno ale jak odpalało jeżdziło to zapał był ogromny, jedynie abs świrował i pompka od tylnego zawiasu ( jak jeszcze była zamontowana ) ale już przed zimą ostatnią po deszczu z 2 razy nie chciał odpalić więc wiedziałem co mnie czeka. Na sam koniec już dziwnie reagował na gaz i na sondzie było 5V więc wiedziałem że jest koniec wiązki
No to mamy sobie wnętrze scorpiaka
No i drewienka, deska kierownica manetki wyleciały sobie z auta
Paulinie z galaxa zakosiłem prawilny akumulator MAXGEARA bo już słabo zimą w galaxie kręcił. Parametry ma jak do rakiety kosmicznej, na etykiecie a w rzeczywistości powerbank ma więcej prądu. Lecz do scorpio w garażu zimą dawał radę
Skrzyneczka mała wywalona i zapomniałem że tam po zakupie jak regenerowałem skrzynkę z 6 lat temu to tam już jakiś HANS lub polski HANS w dreźne grzebał. Uwalony jeden kabel napięciowy do skrzynki i puszczony prosto z aku. Jeszcze prosto z aku plusowy jeden kabelek leci do wtyczki abs, zapomniałem foto zrobić ale tam też kongo i zielono mi
Kabelki wywalone od skrzyneczki i kilka pierdół
Pod maską raz raz poszło od strony kierowcy, lekkie wyginanko aby wtyczki od absu od dołu rozłączyć. Kabelek przywiązany i przez podłużnice wtyczki wywalone do góry. Względem 2 scorpiaków poprzednich gdzie wyciągałem wiązke podłużnicy tutaj napsuło mi krwi tempomat, cały mechanizm od strony pasażera w tym przesmyku koło lampy zabiera sporo miejsca to jeszcze zapomniałem że do sprysków też idą kable i dopiero sobie lampę wywaliłem. Tyle że coś też te kable tam dziwnie pokrzyżowane poplątane jakby ktoś coś tam kiedyś przekładał dziwnie...
Resztą wtyczek poszła raz raz od pompki sprysków czujnika wspomy, tempomatu, edisu, wentyli itp itd
W tym miejscu miałem problem wyjąć wiązkę, jakiś taki plastik plus wciśnięte to pod blachę tą co zakrywa przewody hamuclowe i trzyma te wspaniałe zaworki powietrza
Całe to mokre było więc czułem że tam będzie kongo
No i się nie pomyliłem, syf malaria
Wiązka wywalona cała z auta
Tak przy okazji chciałem wymieniać nagrzewnicę ale ostatnio zauważyłem że prawa szyba pasażera zachodzi na siwo. Już płyn puszcza. Nowy Nissens czeka
Kabelkownia spakowana i poleciała do Jankesa
kat - |5 Kwi 2018|, 2018 08:53
zielono mi na drutach
po całosci jedziesz jak widze
Aro - |5 Kwi 2018|, 2018 09:17
gt500 napisał/a: | No i drewienka, deska kierownica manetki wyleciały sobie z auta
| aż mię ciary przeszły
gt500 - |5 Kwi 2018|, 2018 10:10
Ogólnie uwaliła się jedna śruba masowa obok lampy. No i to drewienki przy biegach, to jakiś debil projektował. Delikatnie to podważałem równo z każdej strony i jedna nóżka wyszła z tulejką a 3 pozostałe się uwaliły.
Oczywiscie żeby te plastiki wyjąć z tulejek nasiłowałem się co nie miara więc nic dziwnego że to strzela.... Patent tego mocowania to dramat.
lukas2 - |5 Kwi 2018|, 2018 12:50
Jak całe wykonanie mk3 względem wcześniejszych mk... generalnie oczaty to taki większy escort jeżeli chodzi o wykonanie. Czego byś nie ruszył w środku od razu się łamie
WieSiu - |5 Kwi 2018|, 2018 12:58
Jak coś to Escort mk7. Poprzednie były z lepszych plastików.
lukas2 - |5 Kwi 2018|, 2018 14:56
No mówię o równocześnie produkowanym escorcie. Widać eksperyment mondeo mk1 i jego zderzaki zapoczątkowały całą nową jakość forda w latach 90-tych
rafalski - |5 Kwi 2018|, 2018 18:00
Chodziło pewnie o to żeby łatwiej w zgniatarce je prasować. Łatwo łamiące się plastiki i korodująca blacha pasują do tej teorii.
gt500 - |9 Wrz 2018|, 2018 13:49
Ogólnie prace w tym roku przya ucie przez przeboje z wiązką się poprzesuwają, ale temat zaraz ogarne do końca.
W między czasie upolowałem fajne graty na zapas
zderzak z spryskami, halogenami i kierunkami, nigdzie nie popękany, Dodatkowo magiel suchy bez wycieków.
pablo19 - |9 Wrz 2018|, 2018 14:52
Przydasie pierwsza liga
gt500 - |11 Wrz 2018|, 2018 12:45
gwiazdka w tym roku przyszła szybciej
Gruber dzięki wielkie
gufer-posepny - |11 Wrz 2018|, 2018 13:10
no taki lampion daje rade .
jaroz - |11 Wrz 2018|, 2018 22:55
gt500, nastanie jasność
gt500 - |19 Gru 2018|, 2018 08:37
Ogólnie co pozostało do zrobienia,
wymienić jeszcze wiązkę skrzyni biegów sondy drugiej czujnika prędkosci. Leży nowa cała zrobiona lecz narazie temp jakoś mnie nie zachęcają do walania się po ziemi.
Kabelek od wzbudzenia altka ... skubaniec chyba jest gdzieś złamany bo czasami nie łapie.
Czekam na przekaźnik od wentyli bo mam dwa błędy od 1 i 2 wentyla i nie rusza wentyl nawet przez fordiaga. Na krótko zasuwają.
Zlutować na progu wiązkę od absu i tcs
Oraz wymienić czujnik od poziomu płynu do sprysków. Podziękowanie dla kata za rady
Zostało dokręcić główne sruby trzymające dechę, ale to musze nagrzać auto i wtedy dokręcać bo przy minusowej temp plastik wiecie jaki jest
Aro - |19 Gru 2018|, 2018 08:51
Siemka, co tą dechę trzyma na dole, bo nie pamiętam a nie mogę jej zdjąć. Śruby po bokach od drzwi odkręcone, te dwie pod popiołka też. Obudowę tunelu (te cóż z podłokietnikiem) mus ściągać? Do sząłu mnie doprowadzają te wkręty po bokach, które są zasłonięte fotelami
Chyba po prostu wywalę te fotele.
kat - |19 Gru 2018|, 2018 08:56
ten czujnik juz sprawdziles?
gt500 - |19 Gru 2018|, 2018 09:08
kat nie bo typ miał wysłać a cisza narazie, podzwonie gdzieś i zamówie.
Drewienki od biegów musisz zdjać bo tam masz 2 sruby trzymające dechę. Ja tunel musiałem zrzucić bo ta decha nie chciała wyjść, nie wiem czy to nie wina oryginalnego wzmaka który wystaje z tyłu, bo w poprzednich go nie miałem i jak dobrze kojarzę deską szło tyle manewrować.
lukas2 - |19 Gru 2018|, 2018 13:23
Aro wyciągasz schowek pasażera i tam pod nim nisko 2 nakrętki na klucz 10. Na środku dwa wkręty pod popiąłką pod drewienkiem wajchy i wkoło biegałki jest taki metalowy dzinks przykręcony do okoła na 4 wkręty a na nim są spinki trzymające wykładzinę podłogi w manualu tak jest.
Wkręty z boku podłokci bez problemu jak odsuniesz na maksa fotele do tyłu
lukas2 - |19 Gru 2018|, 2018 13:23
Ten metalowy dzinks wkolo biegałki lepiej wyjąć bo on utrudnia maksymalnie wyjecie deski
gt500 - |26 Gru 2018|, 2018 21:10
Tak sobie panowie oglądam polskie porsche i fajnie jak tam w historii tego auta grzebią, wiem że ford to nie porsche więc jestem realistą ale ciekawe czy idzie znaleść, zdobyć jakieś info w fordzie chociaż które to auto z produkcji było itp itd
moje wyprodukowane 19.10.1994
wf0fxxgagfra67512
4.11.1994 zarejestrowane na Ford Werke AG Kolonia miał blachy K-DH9783
09.06.1995 zarejestrowane na Sachsen garage gmbh Dresden z tego co szukałem to salon forda blachy były DD- CM 8672
Fajnie byłoby się dowiedzieć co on robił rok w tej fabryce, ciekawe czy jak napiszę gdzieś typu ford polska to pomogą czy oleją ciepłym moczem
kat - |26 Gru 2018|, 2018 21:23
zleja cie ciepłym moczem,ford polska ma to do siebie ,ze jedyne słowa ,ktore mozna od nich uslyszec to " przykro nam,nie mozemy panu pomóc" sęk w tym,ze nie to,ze nie mogą,oni nie chcą
jak ich kiedys prosilem o cenniki,ilosci produkcyjne i inne dane to nie ma szans na cokolwiek
nie jestesmy w stanie panu pomóc,zbyt odlegle czasy itp,rozmowa była dosc długa i to nie jednak,w koncu zaczalem pisac do Kolonii,cos dało,a niewiele,w archiwach im sie grzebac raczej nie chce
gt500 - |26 Gru 2018|, 2018 21:23
scorpio z reklamy ma blachy k dh 9002
https://www.youtube.com/watch?v=s573DzzXR1k
gt500 - |26 Gru 2018|, 2018 21:26
faktycznie jak czytałem wpisy odnośnie danych produkcyjnych ogólnych i tak dalej to pisałeś że bryndza straszna... chyba nawet nie będe się wysilał...
pablo19 - |27 Gru 2018|, 2018 12:15
Sześć ostatnich znaków w VIN to nr seryjny:
https://www.autocheck.com...ck/en/vinbasics
https://driving-tests.org/vin-decoder/
Moje 2.8 miało trzysta któryś z '85
gt500 - |28 Gru 2018|, 2018 09:46
hmmm no i co z tego wynika ? a67512 bo napewno nie był 67512 z lini produkcyjnej
pablo19 - |28 Gru 2018|, 2018 10:25
Nie wiem co wynika, pytałeś:
gt500 napisał/a: | ...zdobyć jakieś info w fordzie chociaż które to auto z produkcji było itp itd
... | to masz może częściową, a może całkowitą odpowiedź
O szczegóły zapytaj firmę FORD
Struna - |28 Gru 2018|, 2018 10:59
w mk1 to był numer seryjny silnika
gt500 - |28 Gru 2018|, 2018 11:31
pablo19 napisał/a: | Nie wiem co wynika, pytałeś:
gt500 napisał/a: | ...zdobyć jakieś info w fordzie chociaż które to auto z produkcji było itp itd
... | to masz może częściową, a może całkowitą odpowiedź
O szczegóły zapytaj firmę FORD |
Ciezko się z Tobą dogadać, piszesz że 6 ostatnich to numer seryjny i miałeś 85r i był trzysta któryś.... bo akurat to mi się nie spina zabardzo żeby wieloryb z pażdziernika 1994 był 67 tyś sztuką która zjechała z produkcji oczatego
Zysio - |28 Gru 2018|, 2018 14:14
Struna napisał/a: | w mk1 to był numer seryjny silnika |
w mk2 to samo, ostatnie 5 cyfr + 2 litery
Struna - |28 Gru 2018|, 2018 15:00
gt500 napisał/a: | bo akurat to mi się nie spina zabardzo żeby wieloryb z pażdziernika 1994 był 67 tyś sztuką która zjechała z produkcji oczatego | może to ogólnie dotyczy scorpio, bez podziału na MK
rafalski - |28 Gru 2018|, 2018 18:03
Struna napisał/a: | gt500 napisał/a: | bo akurat to mi się nie spina zabardzo żeby wieloryb z pażdziernika 1994 był 67 tyś sztuką która zjechała z produkcji oczatego | może to ogólnie dotyczy scorpio, bez podziału na MK |
Biorąc pod uwagę ile Scorpio wyprodukowano przez cały okres produkcji to taki wynik od początku 94 roku nawet by się w to wpisywal. Skoro w Vinie mieli rok i model to zmiana generacji widocznie nie była już tak istotna dla nich.
gt500 - |28 Mar 2019|, 2019 13:57
Choinka ogarnięta z abs kontrolą trakcji i plynem sprysków. Wystarczyło wyjąć zaróweczki
Udało się wszystko ładnie naprawić
Kamil_Scorpio_ - |28 Mar 2019|, 2019 15:51
On ma 85tys przebiegu?
gt500 - |28 Mar 2019|, 2019 19:05
tego to najstarsi górale nie wiedzą, trzeba by gdzieś w bazach poszukac czy są w de przeglądy wbite z przebiegiem. 8 lat stał to jest pewne
pierwszy rok na fabryke forda, potem salon forda. może po vinie ktoś ma dojście? płacic za autodna mi się nie chce bo prawdę mówiąc czy ma 85 czy milion 85 to w sumie mnie lotko.
Jak go kupowałem miał na liczniku 23 więc obstawiam raczej wymiane licznika na nowy, bo też świecił jak milion monet
gt500 - |31 Mar 2019|, 2019 13:37
Wkońcu !!!! po roku ponad stania w jednym miejscu
Zeszło niestety długo przez fakap z wiązką kilkukrotnym wkładaniu i wyciąganiu a w okresie zimowym to przyjemność robienia słaba.
Silnik chodzi miód , nagrzewnica sucho, od wspomy przewód suchy, odpala po myjni, nic nie fiksuje.
zamontować schowek, plastik na progu, mieszek od biegów, jakieś pierdołki ale tak miód malina:) Na czas letni pomalowane sierpy na nadkolach bo to tak będzie wycinane ale wyszło idealnie nie widać przejścia ani nic areografem. Dekielki założyć
Ogień na tłoki
jaroz - |31 Mar 2019|, 2019 13:50
Gratulacje przy wiązkach
gt500 - |31 Mar 2019|, 2019 19:35
Noo moglem zaraz sam się za nie zabrać to byloby szybciej....
gt500 - |5 Maj 2019|, 2019 10:34
a pojechałem sobie scorpiakiem na hamownie
138 kuni i 162 niuta, obstawiam że niut uciekł przez pustą puszke kata, bo to nie jest za dobre przy wolnymssaku, muszę to poprawić i podejrzewam że niut wróci
jaroz - |5 Maj 2019|, 2019 10:40
Niuta nie odczujesz. Szkoda zachodu
gt500 - |5 Maj 2019|, 2019 11:52
No nie zgadzam się poprawię ten wydech napewno bo taka pucha rozprężna zaraz za kolektorem to nic dobrego. Się zastanawiam jeszcze nad zmianą kolektora , tylko nie wiem czy rs2000 tam wpakuje czy łapa nie będzie przeszakdzać, ewentualnie galaxa, 4-2-1z rsa lub 4-1 galax
jaroz - |5 Maj 2019|, 2019 12:05
Dla poprawności z techniką (przepływ spalin, elastyczność) i eko, to możesz wymienić
gt500 - |5 Maj 2019|, 2019 12:07
eko nie ma tutaj nic wspólnego. Z poprawności wszystkiego = moc i moment
jaroz - |5 Maj 2019|, 2019 13:19
gt500, a po co masz kata w aucie?
Przemas - |5 Maj 2019|, 2019 13:37
jaroz, fakt faktem, katalizator jest eko wymysłem, jest wymyślony by dopalać spaliny, aby spaliny wydobywane z wydechy były czystsze. Natomiast jeśli w samochodzie z wtryskiem paliwa wyposażonym w katalizator, wytniemy ów katalizator zmienią się wówczas ciśnienia w wydechu, a zatem zmienią się odczyty sondy lambda, moc ucieka.
gt500 - |5 Maj 2019|, 2019 16:45
Sonda ma odczyty normalne czy z katem czy bez. Kata wstawiac nie bede. Zmienia sie owszem cisnienie oraz napelnienie wydechu , jeszcze fale odbicia ito itd
trzypion - |5 Maj 2019|, 2019 19:04
Przemas napisał/a: | Natomiast jeśli w samochodzie z wtryskiem paliwa wyposażonym w katalizator, wytniemy ów katalizator zmienią się wówczas ciśnienia w wydechu, a zatem zmienią się odczyty sondy lambda, moc ucieka. |
Niby z jakiego powodu i w jaki sposób ciśnienie spalin miałoby zmieniać odczyt z ogniwa tlenowego, jakim jest sonda lambda?
gt500 - |5 Maj 2019|, 2019 21:09
Oczywiście filterek powietrza zdążyłem wymienić
kilka z hamowni
Darek_Police - |5 Maj 2019|, 2019 21:31
Ile taka przyjemność hamowania auta?
Przemas - |5 Maj 2019|, 2019 22:19
trzypion, mniejsze ciśnienie oznacza mniejszą ilość cząsteczek, a sonda czyta przecież cząsteczki tlenu i dąży do ich minimalnego poziomu.
jaroz - |5 Maj 2019|, 2019 22:33
gt500 napisał/a: | Zmienia sie owszem cisnienie oraz napelnienie wydechu , jeszcze fale odbicia ito itd | ło to to
gt500 - |5 Maj 2019|, 2019 22:59
50 zł w promo a tak 80 max do 100 umnie w okolicy biorą.
Przemas coś mam poważne wątpliwości do Twojej teorii
Struna - |6 Maj 2019|, 2019 10:28
Zamiast puszki po kacie wspawaj tłumik przelotowy imitujący kata ( na allegro już od bodaj 50-70 zeta wzwyż ) z takim przetłoczeniem/załamaniem wewnątrz - ono powoduje odpowiedni back-pressure, a z racji że to jednak tłumik to i ten rezonujący dźwięk zniknie.
Coś takiego jak w linku poniżej
https://allegro.pl/oferta/tlumik-strumienica-w-obudowie-katalizator-01-55mm-8000324046
Przemas - |6 Maj 2019|, 2019 12:42
Alfą i omegą nie jestem, teorie te usłyszałem od mądrzejszych od siebie i uważam, że coś w niej jest. Na potwierdzenie mojej teorii dodam, że przykładowo po wymianie układu wydechowego w motocyklu, od nowa mapuje się silnik. Zatem różnica chyba jest.
Struna - |6 Maj 2019|, 2019 12:45
No nie od nowa, tylko się koryguje ewentualnie
Ale moto ma mega krótki wydech i często dużej średnicy gary powodujące mega tętnienia w wydechu, co przy krótkim wydechu powoduje wciąganie powietrza a tym samym ogłupianie sondy.
Spróbuj sobie zmierzyć AFR w moto na snifferze - się można zdziwić
Przemas - |6 Maj 2019|, 2019 13:19
Struna, Miałem właśnie korektę na myśli, pardon
Czyli defacto, jeśli tylko nie będę dławił wydechów, ułatwie wylot spalin, to na sonde można nie patrzeć w momencie gdybym chciał np zaprojektować cały wydech od kolektorów do tłumika końcowego?
Struna - |6 Maj 2019|, 2019 13:23
Eno - poniosło Cię To nie turbo żeby walnąć przelot
Akurat w N/A wydechem można sporo popsuć/poprawić.
Przemas - |6 Maj 2019|, 2019 14:12
N/A, what's this? Czyli jednak przepływ spalin nie może być zbyt swobodny, więc ciśnienie odgrywa jakąś role
gt500 - |6 Maj 2019|, 2019 15:08
Przemas mieszasz cały czas pojęcia przepływu ciśnienia,wydajności z sondą lambda N/A czyli silnik wolnossący, w wolnosaku tak jak struna napisał, nie daję się wydechu 100 przelot bo nie lubi tego silnik, jest gorsze napełnienie cylindrów i reszta rzeczy które były wymienione, ale to nie ma nic wspólnego z sonda i jej złymi odczytami
Struna już mam taki tłumik kupiony, z sercem w środku. Tylko teraz jeszcze dumam, czy dać go do tego żeliwnego odlewu co jest seryjnie w 2.0, czy pobawić się z rsem tylko do niego nie wiem czy dawać bo seryjnie Rs nie miał a 1 tłumik w scorpio ma tą zwężkę. No i 3 opcja dać z galaxa 2.3 kolektor i potem właśnie ten tłumik.
Struna - |6 Maj 2019|, 2019 17:00
gt500 napisał/a: | w wolnosaku tak jak struna napisał, nie daję się wydechu 100 przelot bo nie lubi tego silnik | daje się, ale nie do "normalnego" użytku, tam gdzie ma być moc w określonym przedziale ( dość wąskim ) obrotów to się robi nawet i krótkie wydechy w N/A, no ale własnie - to działa w krótkim przedziale RPM, czyli nie do normalnego używania. gt500 napisał/a: | czy pobawić się z rsem | jak tylko da radę upchać i nie kosztuje połowy wartości auta, to bym wepchał.
Kolektory wydechowy w scorpio 2.3 jest bardzo fajny ( pomijając jego tendencję do pękania ) bo w zasadzie jest równoodległościwy - także to też całkiem sensowna droga.
Przemas - |6 Maj 2019|, 2019 17:10
ford2fast, Ale że ja czy że trzypion?
Nie chce być upierdliwy, ale czemu ma być gorsze napełnianie cylindrów? Skoro spaliny nie mają oporów przepływu, to co im nie pozwala wydostać się z cylindra? Przecież to nie 2suw, także zjawisko rezonansu jest tu nie potrzebne. Myślałem, że chodzi o to, aby lambda miała poprawne odczyty, a spaliny miały jak najmniejsze opory przed wydostaniem się z cylindrów?
Struna - |6 Maj 2019|, 2019 17:12
Przemas, a słyszałeś o takim pojęciu jak overlap czy też po naszemu - współotwarcie zaworów ?
Przemas - |6 Maj 2019|, 2019 17:45
Jasne, że tak. Zdaje sobie sprawę, że jest to moment, w którym zależnie od ułożeniu faz rozrządu przez ułamek sekundy w dolot jest pchane a z wydechu zasysane. Nie wpływa to dobrze na prace silnika, ale jest to kompromis, inaczej sie nie da.
Struna - |6 Maj 2019|, 2019 18:49
To właśnie między innymi sprzyja wymianie ładunku i wpływa bardzo poprawnie na pracę silnika, ale nie na biegu jałowym.
Przemas - |6 Maj 2019|, 2019 21:27
Wydłuża to maksymalnie czas otwarcia zaworów wtedy kiedy sa one "potrzebne", ale jak to sie ma do tego, że przelot nie sprzyja napełnaniu cylindra? Pomijając zupełnie temat sondy lambda.
ford2fast - |7 Maj 2019|, 2019 00:45
Przemas napisał/a: | ford2fast, Ale że ja czy że trzypion?
|
Odniosłem się do czypionowych fantazji
gt500 - |7 Maj 2019|, 2019 09:42
Przemas napisał/a: | Wydłuża to maksymalnie czas otwarcia zaworów wtedy kiedy sa one "potrzebne", ale jak to sie ma do tego, że przelot nie sprzyja napełnaniu cylindra? Pomijając zupełnie temat sondy lambda. |
proponuje osobny temat na takie wyjaśnianie od podstaw budowy układu wydechowego, jaką rolę odgrywa kolektor wydechowy i co daje jeżeli jest długi krótki 4-2-1 czy 4-1 co poprawia gdzie dodaje itp itd. Lub zasięgnąć do odpowiedniej literatury bo to nie jest zagadnienie na jedno zdanie czy nawet dwa
Przemas - |7 Maj 2019|, 2019 18:16
gt500, Jasne, wybacz off-top w Twoim temacie, faktycznie widzę, że jest to dywagacja, nie na parę postów, a raczej parę stron
trzypion - |7 Maj 2019|, 2019 22:27
Przemas napisał/a: | trzypion, mniejsze ciśnienie oznacza mniejszą ilość cząsteczek, a sonda czyta przecież cząsteczki tlenu i dąży do ich minimalnego poziomu. |
Może jednak sam przeczytaj na jakiej zasadzie działa sonda lamdba, która praktycznie zero-jedynkowo pokazuje 'jest tlen - nie ma tlenu', niczego nie czytając, a do tego mając w zadku zarówno ciśnienie, jak i stężenie tego tlenu.
Przemas - |7 Maj 2019|, 2019 23:57
trzypion napisał/a: | Przemas napisał/a: | trzypion, mniejsze ciśnienie oznacza mniejszą ilość cząsteczek, a sonda czyta przecież cząsteczki tlenu i dąży do ich minimalnego poziomu. |
Może jednak sam przeczytaj na jakiej zasadzie działa sonda lamdba, która praktycznie zero-jedynkowo pokazuje 'jest tlen - nie ma tlenu', niczego nie czytając, a do tego mając w zadku zarówno ciśnienie, jak i stężenie tego tlenu. |
Nie robiąc dalszego offtopu powiem tylko, że w takim razie wykresy, a do tego definicja z wikipedii muszą się mijać z prawdą.
gt500 - |19 Sie 2019|, 2019 22:57
scorpiak cały czas śmiga dostał wkońcu wałki które leżały sobie, w sumie foty z nowymi nie mam haha ale są
Wymiana poszła całkiem sprawnie, przy okazji wleciały nowe kable zapłonowe, ori świece ford, nowe uszczelki wiktora z rajnca Przy okazji bo nie chciało mi się bawić w ściskanie napinacza ,wsadziłem nowy INA no i tutaj ciekawe bo ten silnik gdzieś od X czasu wydawał taki dźwięk lekkiego stukania, szczególnie na wolnych to było słychać, dla mnie to zawsze był dźwięk z rozrządu ale słyszałem już opinie że to luz na sworzniach tłoków przy gaszeniu też zawsze był taki dźwiek kal klap klap po wymianie napinacza cisza całkiem.
Struna - |20 Sie 2019|, 2019 10:22
a te nowe to jakieś lepsiejsze, czy po prostu nowe i tyle ?
gt500 - |20 Sie 2019|, 2019 14:27
na ssaku 276 stopni i 10,5 wznios
wydech 271 stopni i 9,4 wznios
seria
ssak 248 stopni i 9,99 wznios
wydech 248 stopni i 9,16 wznios
Struna - |20 Sie 2019|, 2019 14:34
no to różnica całkiem spora - jakieś wrażenia in plus ( a może in minus ) ?
gt500 - |20 Sie 2019|, 2019 15:00
wrażenie takie że góra się dokoksowała od 3900 dosyc wyraźnie i od 5500 jeszcze mocniej do konca jakby , niestety już w serii przesadnie wykastrowany z odcięciem jest, bo moc rośnie do odcięcia, nie ma wypłaszczenia czy spadku a teraz ten efekt jeszcze mocniejszy, bo jak odcinke walniesz to jakby ktoś wsteczny wbił mega gwałtowne wyhamowanie. W galaxie poprawkę gazu muszę zrobić i wtedy pojade na hamownie jednym i drugim zobaczymy czy to coś faktycznie dało
Potem jeszcze wpadną 2 rzeczy i czas poskładać to 2.3, chociaż nie wiem czy głowica nie poleci na flowbencha przed i po obróbce, muszę poszukać kogoś czy ktoś w normalnej kasie wrzuci ją .
gt500 - |1 Lis 2019|, 2019 22:15
Sprzątałem garaż a już czas na oliwę było to wymieniłem przed
dodany molibden od liwid moly i śmigamy dalej
gt500 - |18 Lis 2019|, 2019 20:49
Mam nadzieję że wkońcu zrobię wydech cały tak jak chce od kolektora to ze względu że na łączeniu końcowego wydechu obejma opuściła auto razem z kawałkiem rury, wywaliłem cały tłumik. Drut teeam
Zaciski po regeneracji i klocki ate, oraz płyn wymieniony .
rafalski - |19 Lis 2019|, 2019 22:03
Obstawaim, że po niedługim czasie zacznie cię denerwować hałaś w środku
gt500 - |20 Lis 2019|, 2019 15:32
rafalski napisał/a: | Obstawaim, że po niedługim czasie zacznie cię denerwować hałaś w środku |
Końcowy jest przelotowy, prawdę mówiąc nic się nie zmieniło względem czy on jest czy go nie ma.
Kamil_Scorpio_ - |21 Lis 2019|, 2019 09:59
WRC - warcy, rycy, cescy. Aleś tam nasmarkał na tych łączeniach
gt500 - |21 Lis 2019|, 2019 18:28
Widziałem gorsze sprawy a i widziałem lepsze, te nie są zbytnio obrabiane bo mi się nie chciało. Poleciałem sporym glutem bo potem 32100 poprawek bo zawsze gdzieś się przesączy zmywacz do hebli.
Ściągnijcie sobie kiedyś kocowy i zobaczycie że żadnej róznicy nie ma to nie komorowiec w kompakcie który pochłania cały hałąs.
zibi8556 - |21 Lis 2019|, 2019 21:10
gt500 napisał/a: | Ściągnijcie sobie kiedyś kocowy i zobaczycie że żadnej róznicy nie ma |
Jeździłem dawno temu bez ostatniego i podzielam Twoje zdanie
Struna - |22 Lis 2019|, 2019 11:01
Ja za to raz bez środkowego - to była masakra
gt500 - |5 Sty 2020|, 2020 18:50
miały być mody dalej, ostatni pomiar w NA a potem kolejne zabawy ale fakap z sondą zatrzymał mnie.
Wiec problem wyglada tak sonda działa działa, wszystkie 5 tak samo podłaczonych.
Auto odpalone wszystko chodzi od0.1 do 0.9V potem następuję śmierć sondy, zazwyczaj koło 6 minut jazdy autem. Potem spada na 0,0X i tak leży , tutaj ciekawy patent jak dam buta do końca i puszczę noge ż gazu to skaczę do 3,75 V
Na wtyczce
szary kabel od sondy ( masa) przejście jest , naięcie 0,03V
czary(sygnał do kompa) napięcie 0,03V
2 białe kable element grzejny sondy.
Tutaj jest bład od tego P0141
1 kabel napięcie 0.03 - przejśćie do masy nie piszczy ale są cyferki, to chyba z kompa idzie o ile pamietam masa.
Drugi kabel i tu jest ciekawie. Miernik jeden kabel do minusa aku lub bloku, drugi to wtyczki sondy 12V prunt ale w tym smym momencie jak przełaczysz miernik na przejśćie, to na masie piszczy.. czy aku czy blok czy zawias drzwi. ...
Po wyciągnieciu przekaźnika pompy paliwa z którego idzie zasilanie na grzałkę. Znika 12V znika każde 00.3 na 0.00 oraz znika masa na białym kablu. ZOstaje prawilna masa do sondy na szarym jedynie.
Podmieniony komp, skrzynka oraz przekaźnik od pompy, problem ten sam.
Według mnie fakap we wiązce jak nic....
Struna - |6 Sty 2020|, 2020 02:26
Schemat do ręki i przedzwonić kable jeśli masz podejrzenia co do wiązki.
gt500 - |6 Sty 2020|, 2020 20:16
no 6 sond nie wierzę żeby było uwalone do tego podczas normalnej jazdy , raz po raz zaterkocze abs... bez hamowania jakiegokolwiek Więc diabeł jak nic
gt500 - |4 Wrz 2020|, 2020 13:22
Wleciały hamulce z focusa 2 st, 320 mm tarcze klocki brembo
Focusowe vs ori scorpio 260mm, obecnie było 300 z focusa 1 st170
Wpadła nowa oliwa na testy, syntetyk 10w50
Struna - |4 Wrz 2020|, 2020 13:33
Felga 17 czy więcej ?
gt500 - |4 Wrz 2020|, 2020 14:07
narazie 17, 16 będe mierzył czy wejdzie obstawiam że nie. Bo przy 300mm ciasno było.
Struna - |4 Wrz 2020|, 2020 14:48
A gdzież tam wejdzie, no coś Ty
pablo19 - |4 Wrz 2020|, 2020 14:54
Zacisk pasuje do zwrotnicy od tak?
gt500 - |4 Wrz 2020|, 2020 15:10
dziury z 12 trzeba zrobic na 14
gt500 - |22 Gru 2021|, 2021 14:56
Struna napisał/a: | A gdzież tam wejdzie, no coś Ty |
Oryginalna 16 calowa 12 ramion wchodzi na te hamulce ale jest jeden niuansik, trzeba wyważać koła jednostronnie od środka, tylko nabijane cieżarki z tył€. O dziwo maszyna ma takie ustawienie
Bo jak przyklei się cieżarek wew to blokuje o zacisk
|
|