Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Skrzynia biegów + przeniesienie napędu - 4-ka

andrzej - |10 Lip 2005|, 2005 12:24
Temat postu: 4-ka
witam
kto mi podpowie dlaczego brak u mnie 4-go biegu w asb wszystkie inne są cacy
pozdrawiam :cry:

Adam_2000 - |10 Lip 2005|, 2005 12:30

Temat 4-ki w A4LDe, był już przerabiany na forum wielokrotnie. Poszukaj, na pewno znajdziesz to, co Cie interesuje :)
Nadmienię tylko, że jest ona załączana elektrycznie przez EEC IV, więc jest to kwestia elektryki, albo uszkodzonego elektrozaworu w skrzyni.

andrzej - |10 Lip 2005|, 2005 13:22

no cos tam bylo tylko nie precyzyjnie apoza tym co to to eec 4?
Oli - |11 Lip 2005|, 2005 12:21

no było, było i to dość dokładnie... trzeba poszukać
eec -4 ? - najprościej - komputerek :D
a swoja drogą polecam stronę www.automat.pl - wszystko o automatach
a co do braku - 4 -stawiam tak jak Adam - elektrozawór!!!

andrzej - |11 Lip 2005|, 2005 19:22

może i elektro zawór ale w poprzedniej skrzynce też nie było 4 i to jest ciekawe a wracając do tego zaworku czy da się go wymienić bez wyjmowania skrzynki i czy to droga imprezka
pozdrawiam

Adam_2000 - |11 Lip 2005|, 2005 20:23

Andrzej, najpierw trzeba sprawdzić, czy nie ma przerwy w obwodzie. Często się zdaża, że łączówka przy skrzyni zaśniedzieje, albo np. skoroduje i urwie się jeden z pinów w tej łączówce (któryś z kolegów na forum miał taki przypadek).
Dlatego wleź napierw pod auto i sprawdź stan tego przyłącza (znajdziesz po kablach).
Jak się okaże, że wszystko jest w porządku , to następnie sprawdź to elektycznie :
podłącz pod wspólny kabel (kolor znajdziesz na schemacie) +12V, i podając masę na 2 pozostałe, sprawdzisz "na słuch" i za pomocą amperomierza, czy elektrozawory nie mają przerwy i czy "stukają" jak dostaja masę.
Jeżeli to też będzie dobrze, to znaczy, że albo jest przerwa w połączeniu z komputerem, albo uszkodze wyjścia sterujące z samego kompa.

klinu - |11 Lip 2005|, 2005 22:14

No z urwanym pinem problem mam ja, wciąż jeszcze nie rozwiązany, jak naprawię dam znać..
andrzej - |12 Lip 2005|, 2005 07:36

dzięki adaś za wyczerpującą odpowiedz i teraz wiem już o co chodzi jak coś wymyślę to się odezwę
pozdrawiam

ETER - |26 Lip 2005|, 2005 22:15

Witam
Panowie pięć groszy odemnie
w moim czołgu po prostu rozpinam złącze w komoże silnika i wszystkie zakończenia wiązki wchodzęce na ASB mam w ręku trzeba tylko wydedukowć gdzie są zawory dostęp od dołu może być dla wielu problemem
- elektrozawory 4-ki i konwertora mają rezystancję przejścia około 30 R
ALE ciekawostka - w plastikowym przejściu które jest jednocześnie złączem od strony skrzyni mogą być zatopione diody gaszące. I dlatego jeśli ktoś wpadnie na pomysł podania zewnętrznego zasilania w celu posłuchania jak pstrykają , gdy podłączy niewłąsciwie to najprawdopodobnie może te diody pozwierać na ztałe. Wtwdy zawory napewno nie będą pstrykać :D
- diody też można sprawdzić miernikiem złącz
- 4 -kę można załączyć na krótko zwieramy właściwy pin na masę w czsie jazdy ( byle z głową ). Wtedy wyjaśnimy sobie komu dać w morde - dla elektryka czy mechanika u którego zapewne wcześniej 5 razy staliśmy w kolejce i na piwo w tym miesiącu już zabrakło.
- jeżeli pomiary elektryczne wypadną pozytywnie i 4 ka na krótko wchodzi - znaczy końputerek nie wystawia właściwego sygnału - polecam sprawdzenie - podstawienie prądniczki
- jeżeli natomiast nie WCHODZI - a zawór ma właściwą rezystancję i cyka ( małe szanse że jest uszkodzony ) no to mamy prze -..... :mrgreen: Otwiera się kilka możliwości z czegio byłoby najlepiej gdyby się skończyło regulacją taśmy hamulcowej 4 -go biegu ( proste i do zrobienia )

POZDROWKO



Boni - |26 Lip 2005|, 2005 23:22

ETER napisał/a:
Witam
Panowie pięć groszy odemnie
w moim czołgu po prostu rozpinam złącze w komoże silnika i wszystkie zakończenia wiązki wchodzęce na ASB mam w ręku trzeba tylko wydedukowć gdzie są zawory dostęp od dołu może być dla wielu problemem


Zamiast dedukować, lepiej spojrzeć na kable na skrzyni, za siłownikiem kickdown, nawet bez rozbierania wydechu i kickdowna, od przodu da się gmerać :) Ten z czerwonym to wspólny PLUS, te dwa pozostałe to 4 i lockup. Na złączkach na ścianie komory silnika dla lat 90-91 na małym złączu dwupinowym jest plus (jedyny kabelek z ASB z czerwienią) i na 99% lock-up (na ogół brązowo-jakiśtam albo niebiesko-jakiśtam), na dużym złączu jest 4 (na 99%), to ten trzeci z przepustu za kickdownem, na ogół podobny jak drugiego zaworu (brązowo-coś tam, niebiesko-cośtam). Kolory przewodów o ile pamietam nie powtarzają się na złączach, więc naprawdę najlepiej zajrzeć za kickdown.

ETER - |26 Lip 2005|, 2005 23:42

Boni wszystko OK
- tylko trzeba odkręcić siłownik kick-down inaczej do złącza nie dojść - a to wszystko czas i ta RURA parzy w łapy jeżeli musiłeś na kanał jechać
- po drupie primo - pomiąchałem trochę tymi kablami na dole ASB i doznałem prawie omdlenia - stwierdziłem prawie gołe żyły na wieżchu. Jak zaczołem wżynać się w wiązkę to się okazało że izolacja osypuje się w oczach z tych kabli.
Wniosek - puki nie ruszasz możesz zakładać że MOŻE jest OK ale jak ruszysz to z jakiej kolwiek pwewności TRZBA ZREZYGNOWAĆ.

POZDRAWIAM

Adam_2000 - |27 Lip 2005|, 2005 00:12

Widzę kolego ETER, że chyba rozmawiamy o całkiem róznym podejściu do zagadnienia. Nie chodzi chyba o to , żeby na chwilę coś tam pogrzebać, żeby auto jechało (np. na drodze), ale o to, żeby problem wyeliminować i układ naprawić.
Mówisz, żeby nie ruszać wiązek, bo się rozsypią... a niech się rozpadają ! :) Chyba lepiej, żeby to się stało w garażu, na kanale, gdzie możesz spokojnie powymieniać spróchniałe kable, niż na ulicy, prawda ?

andrzej - |27 Lip 2005|, 2005 07:48

i racja panowie z Boni siedzieliśmy nad moją asb i stwierdzenie jest proste elektrozawór dał ciała i jak się zbiore to się to wyeliminuje pozdrawiam wszystkich.Boni...duże piwo dla ciebie :lol:
Oli - |27 Lip 2005|, 2005 08:10

więc tak jak obstawialiśmy z Adamem - jednak elektrozawór... wymienić i będzie po bólu...
Boni - |27 Lip 2005|, 2005 11:12

ETER, nie mów mi co się da, a co nie, bo u andrzeja siedzieliśmy na kanale bez zdjętego kickdown i z gorącym wydechem i jakoś jednak udało mi się zobaczyć kolory kabli, i sprawdzić na złączu.
Paweł_P - |16 Sie 2005|, 2005 16:52
Temat postu: 4-ka
panowie, czy ktoś mi odpowie na moje pytanie sprzed padu forum, tzn jakie styki przy przegrodzie w dużym złaczu sa stykami elektrozaworów?
Aro - |16 Sie 2005|, 2005 17:15

W małym złączu przewód brązowo-niebieski podaje masę z komputera na elektrozawór 3/4; brązowo-czerwony podaje masę na lock-up.
W dużym złaczu jest wspólny "+" dla obydwu.
Powyższe na 100%, bo przed chwilą patrzyłem.
Ten "+" jest chyba czerwony.

Paweł_P - |16 Sie 2005|, 2005 18:13
Temat postu: 4-ka
dzieki Aro, ale ja zlokalizowałem tylko duże okrągle złacze tam, mam szukac jeszcze jakiegoś malego, moje autko to 93 ale w instrukcji mam napisane:model roku 94
Aro - |16 Sie 2005|, 2005 20:08

Chodziłem raz jeszcze zobaczyć. U mnie wiązka od skrzyni zakończona jest owalnym złączem z ośmioma przewodami, płaskim z dwoma przewodami (tymi, które opisałem powyżej) i złączką wpiętą w mikrowłącznik kick-down'a przy lince przyśpieszenia.
Padła mi cyfrówka, bo bym Ci to wszystko obfotografował.
Jeśli w przejściówce jest inna instalacja w tym miejscu, to
"to narzędzie rozwiązywaniu problemów nie może Ci pomóc" :)
A, w tej dużej nie ma czerwonego przewodu, więc cós mi się pochrzaniło i plus idzie jakimś innym.

klinu - |17 Sie 2005|, 2005 13:26

Mam co prawda silnik 2.0 ale powinno być podobnie. Jak wezmiesz tą męską część tej złączki to masz trzy rzędy pinów. w pierwszym rzędzie jest tylko jeden pin to jest jedna z mas e-z, w drugim rzędzie drugi pin od lewej to następna masa, i w najniższym rzędzie też drugi od lewej to jest ten plus wspólny. (masy mają kolor brąz-nieb, brąz-czerw, plus jest czarno-jakiś tam)

jest jedno złącze duże, małe złącza wchodzą do skrzyni biegów, złącze od e-z 3-4 jest schowane za dużym elektromagnesem kickdowna po lewej stronie skrzyni, odkręcasz 3 sruby zdejmujesz e-m kickdowna i ukacuje ci się wtyczka elektromagnesów 3-4 wchodząca w gniazdko będące w skrzyni.

Aro - |17 Sie 2005|, 2005 18:39

Więc chociaż kolory się zgadzają.
Paweł_P - |5 Wrz 2005|, 2005 16:11
Temat postu: 4-ka
Witam szanowne grono!
wciaż jeszcze nie dobrałem się do tych wtyczek za to zrobiłem diagnostykę układu sterowania silnikiem i jedyna usterka to uszkodzenie czujnika prędkości pojazdu co dla mnie jest o tyle dziwne, zę predkosciomierz pokazuje prawidłowo, gdzie jest umiejscowiony ten czujnik, przy zegarach czy przy skrzyni biegów?

Rafał A.(antek) - |5 Wrz 2005|, 2005 17:59

przy skrzyni biegów a predkosc pokazuje prawidłowo dlatego ze predkosciomierz jest napedzany linka :) nie od czujnika.
Paweł_P - |8 Wrz 2005|, 2005 13:46
Temat postu: 4-ka
kurde, mialem kiedyś dużo starsze scorpio i bylo wszytko elektronicznie, a u kumpla w scierce automacie czujnik widziałem wałśnie przy prędkościomierzu, czyli musze się jednak pobrudzić... :-)
Rafał A.(antek) - |8 Wrz 2005|, 2005 16:51

no naped na linka byl tylko w rocznikach 92-94 :)
Paweł_P - |12 Wrz 2005|, 2005 09:26

Panowie! wyjąłem tą "prądniczkę". Wskazywał na nią wynik diagnostyki komputera wtryskowego: czujnik predkości pojazdu. Wygląda na uszkodzoną bo po zapięciu na wiertarkę nie daje impulsów elektrycznych na wyjściu. Ten temat był przerabiany tutaj, ale nie mam czasu szukać, wiem, że nowa droga, ale może ktoś z was ma taką używaną na zbyciu?
Oli - |14 Wrz 2005|, 2005 15:22

hmmm jeżeli w MKI i MK II były takie same to zapewne by sie znalazła :D
Paweł_P - |15 Wrz 2005|, 2005 19:19

dzięki, już nabyłem, tylko, że jak tak w ręku ją sprawdzam to zachowuje sie identycznie jak moja poprzednia, tzn taka sama opornosc na tych samych stykach i brak impulsow gdy obracam...
Struna - |16 Wrz 2005|, 2005 11:25

to chyba trzeba dosyc szybko obracać.
Paweł_P - |30 Wrz 2005|, 2005 19:16
Temat postu: prądniczka
jasne, zę szybko, tą pierwszą niby uszkodzoną to obracałęm wiertarką, tej nowej nie chciałem na razie tak męczyć, w wolnjej chwili przełozę je, tylko troszkę szkoda by było roboty na darmo, dlatego cjhciałem sprawdzić w ręku
Palio - |30 Maj 2013|, 2013 17:30
Temat postu: Witam Szacowne Grono - małe pytanie :)
Bardzo proszę o podpowiedź, jak podłączyć przewody po zmianie skrzyni.
Miałem 3 pinową, teraz wkładam starszą 2 pinową (mam na myśli tę kostkę za KickDownem)

Który zostawić wolny?

Pozdrawiam

P.S. prosze o łopatologiczne opisanie, bo przerabiałem elektrykę i wszystkie przewody mam takiego samego koloru.....

[ Dodano: |31 Maj 2013|, 2013 18:04 ]
Palio napisał/a:
Bardzo proszę o podpowiedź, jak podłączyć przewody po zmianie skrzyni.
Miałem 3 pinową, teraz wkładam starszą 2 pinową (mam na myśli tę kostkę za KickDownem)

Który zostawić wolny?

Pozdrawiam

P.S. prosze o łopatologiczne opisanie, bo przerabiałem elektrykę i wszystkie przewody mam takiego samego koloru.....


i jak?Bo z robotą stoję, a jak ASB na wierchu to mi łatwiej jakie przeróbki zrobić.

PzDr

[ Dodano: |1 Cze 2013|, 2013 12:16 ]
Ku potomności, żeby jak kto miał problemy :)

Duża kostka silnikowa (C2513 42 pinowa. PIN 25 overdrive, PIN 12 lookup)

Opis kostki "3pin" (patrząc od połączenia ASB z silnikiem)
lewy - lookup
srodek - zasilanie
prawy - overdrive

Opis kostki "2pin" (j/w)
lewy - lookup
prawy- zasilanie

PzDr

[ Dodano: |2 Cze 2013|, 2013 14:59 ]
Erata....
qq jednak

1,2,3 i R jest i wchodzą bardzo ładnie, wręcz można powiedzieć wzorcowo.
Ale 4 i lock-up brak :(

Według kevinaxy, od którego mam krzynkę, chodziło do końca,wszystko
Ma ktoś pomysła co może być nie tak??

PzDr

[ Dodano: |2 Cze 2013|, 2013 17:45 ]
Errata erraty

Lock-up jednak jest .
4 brak

pablo19 - |3 Cze 2013|, 2013 09:46

Z tego co się orientuję, to w ASB z jednym EZ, ten EZ steruje LockUp-em, a 4 jest hydrauliczna. Jak podłączyłeś kabelki?
Z tego co wiem, piny na ASB są tak skonfigurowane (widok na ASB):

Więc pin od 4 biegu zostawiasz luźny.
Jakie obroty masz przy powiedzmy 90 km/h? Może nie podpiąłeś dobrze kabli i masz 4, a nie masz LockUp-u?

Palio - |3 Cze 2013|, 2013 21:05

mogłem pomylić przewody i ten od "4" wpiąłem do lock-up.
Ale na pewno nie załącza się "4" bo na 3tys obr/min mam 90km/h (sprawdzone z gps-em)

[ Dodano: |4 Cze 2013|, 2013 20:15 ]
nadal lipa:((

Na wszelki wypadek odpiąłem tę wtyczkę i nawet zdjąłem siłownik lock-up...

bez zmian - nadal brak "4" :(

Help/Hilfe/Pomocy.. :


PzDr

[ Dodano: |11 Cze 2013|, 2013 01:18 ]
Ciąg dalszy walk....

Płyta ściągnięta i sprawdzona - zawory przeczyszczone - wszystkie
Siłownik OD - wyjęty sprawdzony - brak wżerów, gumy OK
Taśma OD - wyregulowana

a "4" jak nie była tak nadal brak......:(((

Jakieś pomysły, Szacowne Grono?...

:(((

PzDr

[ Dodano: |16 Cze 2013|, 2013 23:16 ]
dalszej walki ciąg dalszy...
i znów porażka.

Wymieniłem płytę na taką z 2-ma EZ.. - nawet na krótko spinałem zawory, żeby sprawdzić, czy może przewody...
I nadal nic.
4 jak nie było tak nie ma...

Ręki opadają:((((

help...


PzDr

EdekBIS - |25 Wrz 2013|, 2013 11:44

Witam

Podepne sie pod temat. Tez dopadl mnie problem z ASB. Czytalem forum ale mimo to mam kilka pytan.

1. Jaka dokladnie jest skrzynia biegow w mojej skorupie?
A4LDE czy 4R44E - one czymsc sie roznia? Filtry, uszczelki?

Moj problem pojawil sie nagle 2 tygodnie temu. Zapalila sie kontrolka O/D Off i zaczely sie problemy ze skrzynia objawiajace sie tym, ze czasem skrzynia redukowala bieg na jedynke. Na pozycji lewarka 1 i 2 samochod zalaczal rowniez wyzsze biegi.

Pojawil sie blad:

P0708 - Obwod czujnika lub przelacznika informujacego o zakresie pracy automatycznej skrzyni biegow - za wysoka wartosc sygnalu wejsciowego

Po kilku dniach samochod czesciej jezdzil na 1 biegu, czasem zalaczal wyzsze biegi. Na 1 i 2 tez zaczal jezdzic tylko na niskim biegu.

Podczas diagnostyki zapalas sie tylko ten blad, ktory mozna bylo skasowac - nic innego nie wyskakiwalo.

Dalem do wymiany cala wiazke skrzyni regenerowana (zakupiona u Pana z Gliwic).

Niestety po wymianie kontrolka dalej miga. Pojawil sie nowy blad:
P0760 - Elektromagnes przelaczajacy C - wadliwe dzialanie

Samochod zmienia dobrze biegi w przedziale od 1 do 3. Nie wchodzi 4 bieg.
Blad pojawia sie 6 sekund od uruchomienia silnika na wszystkich pozycjach (P,R,N,D,1,2). Kasowanie nic nie daje - po kilku sekundach efekt ten sam.

MAF sensor sprawdzony dziala prawidlowo (dobre wskazania na interfejsie). Predkosciomierz dziala prawidlowo, TEMPOMAT rowniez, kilometraz tez.
Olej w skrzyni jest.

Dwa tygodnie temu wszystkie biegi dzialaly prawidlowo. Po za bledem P0708 do czasu wymiany nic innego nie wyskakiwalo.

Pytanie moje, czy dojezdzajac do serwisu na 1 biegu moglem spalic ten elektrozawor?
Czy mechanicy mogli uszkodzic gniazdo wymieniajac przewod? (kabel jaki dostalem z powrotem zostal sciety na pol, przewody wydaja sie byc pourywane jakby przy sciaganiu bylo szarpane).

2. Co teraz najprosciej moge zrobic, aby to sprawdzic? Czy istnieje mozliwosc, ze w wiazce regenerowanej wkradl sie blad i cos jest nie tak z okablowaniem tylko z tym konkretnym elektrozaworem C?

3. Czy podlaczanie masy na ten elektrozawor C cos mi da i jak to ewentualnie wykonac najlepiej?


Lock-up sie zalacza kickdown rowniez wydaje sie dzialac.


Za odpowiedzi z gory dziekuje

WieSiu - |26 Wrz 2013|, 2013 07:57

EdekBIS, jakim programem czytałeś błędy?

Wiązka skrzyni i podluznicy jest 100% sprawna?

EdekBIS - |27 Wrz 2013|, 2013 11:58

Bledy sczytane ScanToolem. Wiazka regenerowana kupiona na allegro od Pana z Gliwic. Wiazka podluznicy "wydaje sie dobra", a silnika byla juz robiona - skrzyneczki tez.
WieSiu - |28 Wrz 2013|, 2013 08:21

To użyj programu forscan i uzyskasz więcej błędów,zwłaszcza tych od skrzyni.
gufer-posepny - |29 Wrz 2013|, 2013 21:07

wiązka od kogoś z gliwic albo ta podłużnica co wydaje się sprawna . forscan potrafi pokazać jakie jest ustawienie wybieraka biegu . pokazuje co prawda N lub zapięty bieg ale to już coś . trochę zabawy będzie .
EdekBIS - |3 Paź 2013|, 2013 13:10

Witam

Problem zostal rozwiazany. Forscan pokazal dokladnie ten sam blad co ScanTool i nic poza tym.

Za przelaczanie na 4 bieg i uruchamianie elektrozaworu C odpowiedzialny jest przewod z pinem 27 na glownej wtyczce dolaczanej do podluznicy i 7 pin z niebieskiej wtyczki (z metalowym zaciskiem) wciskanej do skrzyni automatycznej.

Usterka byla wlasnie na tym pinie 27 w glownej wtyczce. Niby wszystko ok, ale w momencie wciskania tej wtyczki do glownej wiazki caly pin wychodzil - mial ulamany zatrzask i stad problem przy rozruchu i blad w postaci migania kontrolki O/D Off oraz brak biegu. Po zblokowaniu pinu wszystko wrocilo do normy.


Mam jednak jeszcze jedno pytanie odnosnie skrzyni. Slyszalem, ze co niektorzy maja wgrany do niej nowszy soft, ktory poprawia prace. Na czym ta poprawa polega? Mozna jakos latwo sprawdzic, co siedzie u mnie w kompie?

Pytam bo interesuje mnie taka kwestia. Jadac na dowolnym biegu w pzredziale predkosci do 60 km/h i puszczajac pedal gazu obroty czesto spadaja do okolo 1600 - 1300 obrotow - samochod dosyc zdrowo bierze przy tym paliwo - 3 - 4 litry. Jak obroty sa wyzsze niz 1750 to zuzycie jest 0. Pytanie czy nowe oprogramowanie zmienia cos w tej kwesti?

Mam dwa inne samochody i zrzucenie nogi z gazu nawet przy nizszych obrotach silnikach powoduje 0 zuzycie, a w scorpiaku praktycznie w warunkach miejsckich jest to nieosiagalne. Dopiero jazda z predkoscia kolo 70 - 80 na godzine pozwala zejsc na 0 spalanie przy wylaczonym pedale gazu i obrotach powyzej 1750. Tez tak macie?

Struna - |3 Paź 2013|, 2013 14:19

EdekBIS napisał/a:
Mozna jakos latwo sprawdzic, co siedzie u mnie w kompie?
można - diagnoskopem forda ( WDS, FDS, IDS )
EdekBIS napisał/a:
Mam dwa inne samochody i zrzucenie nogi z gazu nawet przy nizszych obrotach silnikach powoduje 0 zuzycie
a te dwa inne samochody to też na automacie ?
wooly - |3 Paź 2013|, 2013 17:05

Przylacze sie do problemu. Od 2 mcy walcze ze skrzynia, nie mam czworki. Skrzynia A4LD, scorpio 94r dohc. Wymienilem juz VSS, silownik od kickdowna, skrzynie (!!!), mapsensora, TPS, sprawdzilem wszystkie wtyczki, wiazke glosna od skrzyni (rozcialem izolacje i poizolowalem na nowo), sprawdzilem bezpieczniki i wtyczke gdzie laczy sie wiazka glowna skrzyni (kolo filtra oleju). Nadal nie mam 4 biegu. Jakies pomysly ? Od 2mcy nikt nie potrafi mi pomoc...
Struna - |3 Paź 2013|, 2013 17:11

wooly napisał/a:
Wymienilem juz VSS
a działa ? masz tempomat albo trip-kompa ?
wooly - |3 Paź 2013|, 2013 17:13

Trip kompa mam, wskazuje wszystko prawidlowo. Tempomat jest ale nie podlaczony.
Struna - |3 Paź 2013|, 2013 17:14

to by trzeba zbadać czy po podaniu sterowania na EZ od 4-ki bieg zaskoczy.
wooly - |3 Paź 2013|, 2013 17:18

Prosze jasniej, co znaczy po podaniu sterowania i co to jest EZ od 4-ki ? Gdzie sie miesci ?
Struna - |3 Paź 2013|, 2013 17:29

EZ - ElektroZawór, element na płycie sterującej w skrzyni. Uruchamia go komp silnika poprzez zdaje się podanie masy. Bardzo możliwe, że sygnał z kompa nie dochodzi do skrzyni, więc sugestia testu sztucznie wymuszonego zapięcia biegu.
wooly - |3 Paź 2013|, 2013 17:29

ok rozumiem ze chodzi o ElektroZawór od 4 biegu. Gdzie on sie miesci ? Skad mialbym mu to sterowanie podac ?
Struna - |3 Paź 2013|, 2013 17:39

Trochę Cię nie rozumem, mówisz o wiązce skrzyni że coś z nią robiłeś a pytasz skąd sterowanie.... No to właśnie w tej wiązce między innymi idzie własnie i zasilanie na elektrozawór i sterowanie.
wooly - |3 Paź 2013|, 2013 18:30

Nie cos robilem tylko odizolowalem,sprawdzilem i zaizolowalem spowrotem ale nie znam nazwy kazdego podzespolu z ktorym laczy sie wtyczka..
pablo19 - |3 Paź 2013|, 2013 23:21

http://c.wrzuta.pl/wi1584...a/wtyk_asb_2_ez tako się prezentuje gniazdo na skrzyni. Podajesz +12V na "+12V" i masę na pin od 4 biegu kiedy przyjdzie na to czas, czyli powyżej 70 km/h i patrzysz czy coś się zapina.
EdekBIS - |4 Paź 2013|, 2013 09:43

Struna napisał/a:
a te dwa inne samochody to też na automacie ?

Skoda Superb na automacie i opel astra III na manualu. Na obu zuzycie spada do 0 w cyklu miejsckim - oba ropniaki.

To jak z tym jest? W scorpio to normalna sprawa, ze obroty w przedziale predkosci do 60 km/h spadaja ponizej 1750 przy puszczonej nodze z gazu i zuzycie paliwa jest znaczne?

W Słupsku nie mam gdzie sprawdzic oprogramowania na skrzyni :-(

Struna - |4 Paź 2013|, 2013 11:01

Scorpio też odetnie wtryski ale dopiero jeśli po odpuszczeniu gazu obroty będą jeszcze w okolicy 2 krpm, jak niżej to nie odetnie - tak ma i już. natomiast jak już odetnie to będzie trzymał odcięte gdzieś do 1250 rpm.
EdekBIS - |4 Paź 2013|, 2013 13:55

To mi kazdorazowo wraca doplyw paliwa na wtryski jak obroty spadna ponizej 1750.
Mam wiec gdziesz szukac problemu? Moze to te nowe softy zwiekszyly czas odciecia dluzej?

Moge zjezdzac nawet z duzego uchylu w dosyc szybkim tempie (bez dodawania gazu), ale jak tylko obroty zejda ponizej 1750 to doplyw paliwa wraca. Wkurza to bo samochod dosyc szybko sie stacza, a i tak pobiera sporo paliwa, ktorego w sumie moglby w tym czasie nie brac.

Struna - |4 Paź 2013|, 2013 13:58

na pewno nowszy soft w większym stopniu używa lock-up'a co w konsekwencji wpływa na mniejsze zużycie paliwa oraz mniejsze nagrzewanie się oleju, ale czy zmienia warunki cut-off - tego nie wiem.

Może u Ciebie sygnał z TPS jest za wysoki w stanie spoczynku.

Reader - |4 Paź 2013|, 2013 14:34

EdekBIS napisał/a:
Struna napisał/a:
a te dwa inne samochody to też na automacie ?

Skoda Superb na automacie i opel astra III na manualu. Na obu zuzycie spada do 0 w cyklu miejsckim - oba ropniaki.

To jak z tym jest? W scorpio to normalna sprawa, ze obroty w przedziale predkosci do 60 km/h spadaja ponizej 1750 przy puszczonej nodze z gazu i zuzycie paliwa jest znaczne?


Scorpio przy tych autach co podałeś to archaik.
Teraz sterowania szybciej reagują na zdjęcie nogi z gazu.
Zresztą z tego swojego 2.3 to powinieneś się cieszyć bo w 2.0 8V w mk3 paliwo odcina jeśli zdejmujesz nogę gazu z powyżej 4500rpm.
:706:

Struna - |4 Paź 2013|, 2013 14:37

nowsze mondki mk3 z silnikami 1.8 też tak do bani mają cut-off, a niby nowsze...
EdekBIS - |4 Paź 2013|, 2013 14:39

Z tego co pamietam to TPS przy odpuszczonej nodze pokazuje 16,5 lub 16,9. Na luzie obroty sa 900, a gdyby TPS zaklamywal to chyba bylby wyzsze.

4500 tys. - to faktycznie kosmiczne parametry sa w 2.0 8V

Struna - |4 Paź 2013|, 2013 14:42

EdekBIS napisał/a:
Z tego co pamietam to TPS przy odpuszczonej nodze pokazuje 16,5 lub 16,9.
o Volty chodzi
Reader - |4 Paź 2013|, 2013 14:42

EdekBIS napisał/a:
4500 tys. - to faktycznie kosmiczne parametry sa w 2.0 8V

Programista pewnie był głodny jak to pisał i zjadł "/2".

Struna - |4 Paź 2013|, 2013 14:45

Reader, a patrzyłeś na odczytany status przepustnicy ? ForScan-em chyba się daje podejrzeć, może nie wchodzi na CT i stąd taki wysoki próg załączenia cut-off.
Reader - |4 Paź 2013|, 2013 14:50

Struna napisał/a:
Reader, a patrzyłeś na odczytany status przepustnicy ? ForScan-em chyba się daje podejrzeć, może nie wchodzi na CT i stąd taki wysoki próg załączenia cut-off.

Statusu nie podglądałem, ale próbowałem różnych zabiegów łącznie z dodatkowym obniżaniem napięcia sygnału TPS.
I problem nie dotyczy tylko mojego silnika tylko "wszystkich" 8V w mk3.
Ewidentnie ktoś dał ciała.

Struna - |4 Paź 2013|, 2013 14:59

ciekawe czy też wchodzi w grę wersja softu
EdekBIS - |4 Paź 2013|, 2013 15:25

To odczyt 16,5 z programu nie bedzie rownowazny napieciu, ktore dla tej wartosci powinno byc? Oddzielnie mam to miernikiem sprawdzic?
Struna - |4 Paź 2013|, 2013 15:39

EdekBIS napisał/a:
To odczyt 16,5 z programu nie bedzie rownowazny napieciu
to jest w procentach i to jakieś kalkulowane jest. Napięcie chyba da się też z OBD wyciągnąć ale nie uniwersalnym softem.
ForScan powinien mieć taki odczyt.

Adam_2000 - |4 Paź 2013|, 2013 15:43

Ale po co kombinujecie ?
Cut-off tak działa w skorku i tyle.

Struna - |4 Paź 2013|, 2013 15:46

1750 jak odpuszcza to trochę wysokawo - powinien trzymać do nieco niższych obrotów ( albo ja mam amnezję :) )
Adam_2000 - |4 Paź 2013|, 2013 15:53

Jurek, w cosie jest troszkę niżej, ale w 16V - 2.0 - ok. 2200 rpm, a 2.3 - ok. 1800rpm.
Struna - |4 Paź 2013|, 2013 16:07

a jak tak to przepraszam
wooly - |4 Paź 2013|, 2013 18:09

pablo19 napisał/a:
http://c.wrzuta.pl/wi15844/731597f20026202d51ac488a/wtyk_asb_2_ez tako się prezentuje gniazdo na skrzyni. Podajesz +12V na "+12V" i masę na pin od 4 biegu kiedy przyjdzie na to czas, czyli powyżej 70 km/h i patrzysz czy coś się zapina.


dobra, jutro wyprobuje ! dziekuje za jasne wyjasnienie!

Palio - |4 Sie 2014|, 2014 13:24

Panowie mam prośbę.
Potrzebuję informację pod jaki pin podpiąć masę look-up.
Problem taki,ze nie wychodzi sygnał do skrzyni a nie mam za bardzo ochoty teraz przegwizdywać całej wiązki i szukać co nie bangla.....:(
Ma ktoś wiedzę, który pin w szerokiej kostce kompa (tej co wychodzi z EEC-IV) służy do tego?

Sprawdzałem na krótko i EZ działa.
Jak kiedyś kombinowałem ze skrzyniami i miałem częste zmiany to na wszelki wypadek zrobiłem sobię wiązkę na 2 rodzaje skrzyń - na 1 i 2 EZ. także mam gdzie sygnał wysłać.

Z góry dzięki.

PzDr

[ Dodano: |6 Sie 2014|, 2014 13:00 ]
Qrczę nikt?

:-(

[ Dodano: |5 Paź 2014|, 2014 14:12 ]
Errata następna.

Sprawdzona wiązka - "4" oraz LOOK-up jest OK. Piny 15(4 bieg) i 53(LOOK-up) są całe. Wpiąłem się na krótko do przewodu i ręcznie LOOK-up wchodzi.
A normalnie nie bangla :(
I teraz jak dobrze rozumiem.
Sygnał z VSS daje info na komputer jaka jest prędkość i dzieki temu (oprócz oczywiście wskazań prędkościomierza) skrzynia przełącza na "4". A jak to jest w przypadku LOOK-up? Skąd ma komp wiedzieć, kiedy włączyć? LOOK-up włącza się przy stałej prędkości na "3" i na "4".
No bo zostaje mi już tylko, że komputer zwalony:(((

PzDr


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group