|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
MK 2 - Scorpio MK2 1993 20 8V 115 KM przebieg 89 000 Km, stan ideal
ronald - |5 Wrz 2016|, 2016 17:20 Temat postu: Scorpio MK2 1993 20 8V 115 KM przebieg 89 000 Km, stan ideal Witam,
Kupiłem w piątek poniższe Scorpio. To już moje 3 Scorpio w życiu, a drugie aktualnie. Być może część z Was kojarzy mnie i mojego znajomego Józefa ze zlotu Scorpio. Wspominaliśmy, że chcemy włożyć V8 5.0 pod maskę. Szukałem innego egzemplarza, gdyż poprzedni mimo dobrego stanu, nie rokował zbyt dobrze na przyszłość.
Znalazłem w sumie mocno spontanicznie i przypadkowo poniższy egzemplarz. Obecnie do zrobienia czujnik VSS, czujnik włączający wiatraki na chłodnicy, czujnik płynu do spryskiwaczy. Reszta jak by z salonu dopiero wyjechał. Minimalne, albo inaczej mówiąc lekkie naloty rdzy. Wszędzie oryginalny lakier. Nigdy nie był bity. Jest to dość uboga wersja, no ale cóż, nie można mieć wszytskiego
Tu mam kilka pytań do fachowców:
1. Czy do wersji bez tempomatu można dołożyć tempomat?
2. Mam komputer pokazujacy spalanie etc od wersji 2.9 12V. Oczywiście sprawny. Czy wystarczy, że go podłączę do mojego Scorpio i będzie działać? Czy może się mylę?
Zdjęcia możecie zobaczyć tu: https://1drv.ms/f/s!Ahohk3FSjKrmgYIQxa3arU--2fGApQ
A film tu: https://www.youtube.com/watch?v=6sPBE61nFaU
Ronald
jaroz - |5 Wrz 2016|, 2016 18:26
Fajne autko, oby służyło.
Tak na szybko - on jest z 1993 czy 94? Bo piszesz 93, a na video mówisz, że 94 Co do wyposażenia, to nie "dżija", a "gija". ABS, to wyposażenie seryjne (z tego słynie Scorpio), niezależne od wersji wyposażeniowej (a Ty sugerujesz, że z racji średniej wersji masz ten ABS Tzw. "wiskozy" to Ty nie masz, tylko elektryczne wiatraki Przynajmniej tak widzę na video. To tak w ramach formalności
Z ciekawości, jak zmierzyłeś przyspieszenie? Ręcznie rozumiem? Szpera to element pakietu zimowego - nie do sportowej jady, a raczej w limuzynie po to by się wykopać z zaspy... stąd w słabej silnikowo wersji.
A autko fajne, zadbane, świetna baza do wzbogacenia do wspomnianej wersji ghia. W tej wersji silnikowej i z automatem - zespół napędowy nie do zajechania. Dbać, jeździć w ciepłe weekendy - to już jest lokata kapitału
Szerokości życzę Koledze!
pablo19 - |5 Wrz 2016|, 2016 19:12
Przeniosłem do odpowiedniego działu.
Józefa pamiętam doskonale i jego MKI, które niestety niegodnie skończyło.
Pozdrów Józefa ode mnie
Maross - |5 Wrz 2016|, 2016 20:48
Z Wuppertalu sprowadzony ja?
Pamiętam kolegę ze zlotu ,spotkaliśmy się przy Mercurym ,niech się wozi zatem to 1993 GLX
kat - |5 Wrz 2016|, 2016 21:02 Temat postu: Re: Scorpio MK2 1993 20 8V 115 KM przebieg 89 000 Km, stan i
ronald napisał/a: |
Tu mam kilka pytań do fachowców:
1. Czy do wersji bez tempomatu można dołożyć tempomat? |
mozna,musisz zanabyc pełny komplet z linkami,sterownikami,pompkami itp,co w przypadku dohca wcale nie jest proste
ronald napisał/a: | 2. Mam komputer pokazujacy spalanie etc od wersji 2.9 12V. Oczywiście sprawny. Czy wystarczy, że go podłączę do mojego Scorpio i będzie działać? Czy może się mylę?
|
i tak i nie
wszystko zalezy od tego jaka była wiązka pociagnieta i ile kabelków masz na wtyczce obecnego komputerka
w goliznach to watpie zeby działa trip sam z siebie
lukas2 - |5 Wrz 2016|, 2016 22:45
Kolego przejżyj mój temat o mk2 i zobaczysz co i jak można dołożyć.... z clki mam ghije włącznie z klimą więc do boju....
lukas2 - |5 Wrz 2016|, 2016 22:54
A i dohac pojawił sie już w 90 roku i jego moc ograniczona była przez kryzę montowaną w dolocie. Z kryzą było 115 koni bez niej 120 (podatek w niemczech). Lusterek w daszkach kierowcy nigdy nie było a w daszku pasażera było podświetlane takim ringiem ale bez żdanej klapki
lukas2 - |5 Wrz 2016|, 2016 23:00
1700 Jurķów za dohaca???? Wątpię....
YaKuZ - |5 Wrz 2016|, 2016 23:02
fajny krokodyl a co z tym niebieskim ? osobiście zakładałem mu przekaźnik na otwieranie szyb z otwartych drzwi
kat - |6 Wrz 2016|, 2016 08:29 Temat postu: Re: Scorpio MK2 1993 20 8V 115 KM przebieg 89 000 Km, stan i
czy mozesz wrzucic zdjecia na jakąs normalną stronę,któa sie bedzie normalnie otwierac?
Kamil_Scorpio_ - |6 Wrz 2016|, 2016 08:51 Temat postu: Re: Scorpio MK2 1993 20 8V 115 KM przebieg 89 000 Km, stan i
kat napisał/a: |
czy mozesz wrzucic zdjecia na jakąs normalną stronę,któa sie bedzie normalnie otwierac? |
KLIK ANDRZEJ
Widziałem go na olx, szkoda że to nie 12v6 z takim przebiegiem, ale i tak ładne
kat - |6 Wrz 2016|, 2016 09:10
aaa,to ten z olx
ronald - |6 Wrz 2016|, 2016 10:07
Hej!
Dziękuję za podpowiedzi i uwagi. Scorpio jest z 1993 roku, a nie tak jak wspominałem na początku filmu 1994... Poprzednie Scorpio, którym byliśmy na zlocie stoi w garażu pod bawełnianą płachtą. Stoi tak od czerwca, gdy pod Paryżem musiała po nas przyjechać laweta. Padła wiskoza, w konsekwencji pewnie też uszczelka pod głowicą. Niebawem wezmę się za niego i wystawię na sprzedaż.
Sam nie wiem co zrobię dalej z tym bordowym egzemplarzem. Na jakiś spektakularny wzrost kapitału nie ma co liczyć. Bo jeśli nawet podskoczy o 100%, to zarobek 7400 nie jest jakiś ogromny. Wolę zamiast tego zarobku mieć Scorpio w garażu Póki co jestem bardziej za zrobieniem z niego wersji Ghija (Gija, a nie Dżia ), włącznie z klimą, tempomatem etc. i tak pewnie zrobię. Do niego raczej V8 nie będę wkładać, ze względu na ogólny stan - pozostanę przy serii.
ronald - |6 Wrz 2016|, 2016 10:09
PS. Szukałem dokładnie DOHC 2.0. Uważam osobiście, że to najlepszy silnik w gamie Scorpio. Cosworth, choć wyraźnie szybszy - ogólnie nie powala osiągami, a pali 2x. 2.9 12V to samo. Zadbany 2.0 jedzie jak 2.9 12V w średnim stanie w gazie, a pali prawie połowę mniej...
ronald - |6 Wrz 2016|, 2016 10:13
lukas2, czy mógłbyś podać linka do tematu gdzie przerabiałeś swoje Scorpio. Jak poszukałem tematów z Twoim udziałem - wyskoczyło 16 podstron...
trzypion - |6 Wrz 2016|, 2016 10:25
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=34111
Zysio - |6 Wrz 2016|, 2016 10:58
kat napisał/a: | w goliznach to watpie zeby działa trip sam z siebie |
U mnie w GLX np wiązka była.
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=34111 - to jest temat lukasa, ale jak znam życie to o szczegóły modyfikacji musisz bezpośrednio pytać
Ale ładne to Twoje autko jest!
kat - |6 Wrz 2016|, 2016 11:06
Wystarczy zdjąć panel i zobaczyć ile kabelków ma obecny komputerek.Jak ma bodajże 9 czy 8 to trip nie będzie działał,jak ma cos ok 11 czy 12 to będzie.Nie pamietam dokładnie ilości.W dohcu tylko tripa zamieniłem i działało.
kat - |6 Wrz 2016|, 2016 11:34
ronald napisał/a: | PS. Szukałem dokładnie DOHC 2.0. Uważam osobiście, że to najlepszy silnik w gamie Scorpio. Cosworth, choć wyraźnie szybszy - ogólnie nie powala osiągami, a pali 2x. 2.9 12V to samo. Zadbany 2.0 jedzie jak 2.9 12V w średnim stanie w gazie, a pali prawie połowę mniej... |
ahahahaha,przestan
Boni - |6 Wrz 2016|, 2016 11:45
kat napisał/a: | ronald napisał/a: | PS. Szukałem dokładnie DOHC 2.0. Uważam osobiście, że to najlepszy silnik w gamie Scorpio. Cosworth, choć wyraźnie szybszy - ogólnie nie powala osiągami, a pali 2x. 2.9 12V to samo. Zadbany 2.0 jedzie jak 2.9 12V w średnim stanie w gazie, a pali prawie połowę mniej... |
ahahahaha,przestan |
Przypomina mi się, jak ktoś (kolega o nicku _Mu?) mówił, a nawet nieco spierał się, jak ronald - potem jechał za mną w UFO, jak jeszcze UFO było zielone, a ciął takim samym Nordic Green sedanem mk1, tylko DOHCem, tyle że nie mógł nadążyć i potem nie bardzo wiedział co powiedzieć, jak już szczękę pozbierał z gleby.
trzypion - |6 Wrz 2016|, 2016 11:58
"Kto v6 nie zaznał, czwórke chwalic bedzie" (to tak parafrazując "kto kobiety nie zaznał, kozę chwalić bedzie")
jaroz - |6 Wrz 2016|, 2016 12:12
Boni napisał/a: | i potem nie bardzo wiedział co powiedzieć, jak już szczękę pozbierał z gleby. |
trzypion napisał/a: | Kto v6 nie zaznał, czwórke chwalic bedzie | święte słowa
Maross - |6 Wrz 2016|, 2016 13:49
To są jedynie subiektywne odczucia bo można jeździć 2.0 na codzień ,wsiąść do kosa stwierdzić że szału ni ma tylko jak pojeździć V6 dłużej to potem wsiadasz do 2.0,i stwierdzasz że jest popsute
GLX bez Klimy ale jak buda dobra jak piszesz trzeba się cieszyć ,kolor na tabliczce X2 Red noveau '92 zapewne ,tak jak moja biedna strupiata Ghia -gratki raz jeszcze ,ciesz się Deohacykiem a nas Vkowców zamieć na oddzielną stertę ...
PS. Starzeję czy jak ? ,chwalę DOHCa i gotów jestem jeździć nawet kombi
YaKuZ - |6 Wrz 2016|, 2016 14:10
Kosa pali polowe wiecej od Dohca fura w fajnym stanie ja bym nie przerabial
lukas2 - |6 Wrz 2016|, 2016 14:48
Maross wsiądź do ecoboosta 2.0 to stiwerdzisz że v-ka jest popsuta
Maross - |6 Wrz 2016|, 2016 15:21
[quote="lukas2"]Maross wsiądź do ecoboosta 2.0 to stiwerdzisz że v-ka jest popsuta [/quote
Do tyj mojej budy ? Łeee to już lepiej progi wstawię i pozostane przy idiotoodpornej Vce ,ecobusta by tutejsi mechanicy popsuli i miałbym dwa kwietniki zamiast jednego
Maross - |6 Wrz 2016|, 2016 15:24
Lukas ,zawsze możesz wpaść s-maxem na jaki spocik zimowy do mnie to ocenimy
lukas2 - |6 Wrz 2016|, 2016 16:40
Na razie zero wypadów. Dzisiaj udało mi się urwać na pucowanie mk2
jaroz - |6 Wrz 2016|, 2016 17:14
lukas2 napisał/a: | wsiądź do ecoboosta 2.0 to stiwerdzisz że v-ka jest popsuta | to wszystko prawda, ale atmosferyczny pięknie i równo ciągnie, a turbo już ni Wiem, bo mam porównanie, no i pojemność robi robotę
Jak to mówią amerykanie, od pojemności lepsza jest jeszcze większa pojemność
Maross napisał/a: | na jaki spocik zimowy | bydzie?
YaKuZ - |6 Wrz 2016|, 2016 17:37
Lukas tera zapracowany dajta mu odetchnac
Vaux - |7 Wrz 2016|, 2016 00:38
Maross napisał/a: | To są jedynie subiektywne odczucia bo można jeździć 2.0 na codzień ,wsiąść do kosa stwierdzić że szału ni ma tylko jak pojeździć V6 dłużej to potem wsiadasz do 2.0,i stwierdzasz że jest popsute |
Dokładnie tak samo to odczułem Pierwszy raz w niebieskim mk1 (12v z manualem) - "hmmm...bardzo nie czuje ròżnicy względem mojego deohaca" ale potem jak wsiadłem w Byńkowego deohaca to było " o qrka, to nie chce jechać" - tak sobie myślę obecnie że podobnie jak ten deohac wtedy teraz ciagnie żony corsa 1.4 z asb
trzypion - |7 Wrz 2016|, 2016 08:59
A jest tak dlatego, że cżłowiek to bardzo kiepskie urządzenie pomiarowe i odczuwa nie przyspieszenie, a zmiany przyśpieszenia. W efekcie równo ciągnąca v-ka nie daje efektu 'wgniatania w fotel', zaś czwórka tak. Tyle, że czwórka tak 'wgniata' w szczycie, jak v-ka na początku.
To samo jest z ASB - wydaje sie, że toto muli na starcie, a w lusterku wszystko sie oddala
jaroz - |7 Wrz 2016|, 2016 11:20
trzypion napisał/a: | jak v-ka na początku. | no chyba, że 24V, to ciut odwrotnie - bo ciągnie od 3,5-4 dopiero potężnie
pablo19 - |7 Wrz 2016|, 2016 12:15
Koledzy, dosyć pieśni pochwalnych nie na temat.
kat - |19 Paź 2016|, 2016 14:08
no0 i cisza w temacie,auto sprzedane czy dalej jest?
|
|