Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

DIESEL: D, TD, TDI, - Bardzo duzo bialego dymu z Ruru Wydechowej Zapchana nagrzew

kotara88 - |13 Sty 2011|, 2011 23:32
Temat postu: Bardzo duzo bialego dymu z Ruru Wydechowej Zapchana nagrzew
dzisiaj zaczelo mi bardzo dymic z rury wydechowej i zero cieplego powietrza z nawiewu (płyn jest ) i jak daje gazu to ta rure (zdjecie w linku)
http://w959.wrzuta.pl/obraz/1oAA1Xb12Lq/dsc00117_3 zgniata wsysa . i powiem jeszcze ze z niej olej lekko leci i 5 bieg gaz do dechy a scoorpio ledwo co 130 140 ;/

wojas3 - |13 Sty 2011|, 2011 23:47

Nie wiem czy jedno z drugim się wiąże jakoś, ale jak mi nie grzało to wymieniłem nagrzewnicę i grzeje dobrze.

Rura idzie z intercoolera, i zawsze ( przynajmniej u mnie ) jest tam wilgotno od oleju, może nie tyle co leci olej, ale widać że jest tłusto w środku i lekko na górze intercoolera to widać.

Wygląda na to że coś się zapchało i nie dostaje tyle powietrza ile potrzebuje, sprawdź czy wszystkie doloty są " sprawne " ew. na " krótko " zdejmij tą rurę z dolotu ( metalowego , na silniku ) i odpal i zobacz czy jest jakaś poprawa i czy dalej kopci. Jeśli nie to coś jest zapchane.

Boni - |14 Sty 2011|, 2011 00:17

No może ja się nie znam na dieslach, ale jak białe z rury i nie ma mocy i grzania, to głowica/uszczelka pooszła, znaczy płyn idzie do cylindra, a gazy spalinowe w układ chłodzenia (i zapowietrzają go). Najpierw może zobaczyć co tam na bagnecie słychać, czy jest olej czy masełko w silniku, zanim zarżnie się go do reszty.
wojas3 - |14 Sty 2011|, 2011 00:39

W sumie też możlwie, opisywałem bardziej małą awarię, niż poważniejszą sprawę, chodź jakby woda szła do cylindra to powinno się czuć chociaż minimalnie że silnik nie tak pracuję, nie chodzi już o v-max ale nierówną pracę itp.
Choć nie wiem czemu, od zawsze gdzie się spotkałem z wodą w cylindrze to każdy pisał że niebieski dym leci a nie biały :D

lukas2 - |14 Sty 2011|, 2011 01:15

Niebieski to ci bardziej poleci przy spalonym oleju, a jak kopci na biało tzn. woda. W benzynie jak mi wydmuchało uszczelkę to nie było czuć żadnego spadku mocy po prostu zaczęło brakować płynu chłodniczego
wojas3 - |14 Sty 2011|, 2011 01:40

No racja, chodz zalezy tez od tego jakie ilości wody się dostają.

Więc na początek sprawdź stan płynu chłodniczego oraz jak wygląda olej. Jeśli to to co pisali koledzy to wymienisz olej, uszczelkę oraz płyn i powinien dalej jeździć. W najgorszym przypadku głowicę.

brontozaur - |14 Sty 2011|, 2011 07:52

W tej rurze co pokazałeś powinno być nadciśnienie (rura twardnieje wraz z obrotami), zatem turbina nie daje i tyle, kolor dymu przy padniętej turbinie może być od czarnego do białego. Skoro nie masz ubytków wody, sprawdź olej.
Na początek oblukaj turbinę weź ściśnij ten wąż i nich ktoś w tym samym czasie ci przegazuje auto, powinno zrobić się twardo.
Co ty masz z tym wężem od płynu (co idzie do chłodnicy) z tym sreberkiem?
Jeśli samochód ma uwaloną uszczelkę lub głowicę jeździ prawie normalnie (poza dymieniem i ubytkami) może być troszkę słabszy ale 130 to trochę za mało. Sprawdź turbinę opisz co i jak.

kotara88 - |14 Sty 2011|, 2011 12:34

wcina mi wode z chlodnicy . olej jest ok . mozliwe ze zapchala sie nagrzewnica i dlatego sa takie objawy ?? po napelnieniu plynu nadal brak ciepłego powietrza .przy okazji slychac jak z korka syczy

[ Dodano: |14 Sty 2011|, o 12:36 ]
i tą rure co na zdjeciu zaznaczylem po nacisnieciu gazu wsysa

Boni - |14 Sty 2011|, 2011 12:39

Nagrzewnicą się zajmuj, jak już ustalisz co masz uwalone przy turbinie i/lub uszczelce/głowicy.
brontozaur - |14 Sty 2011|, 2011 12:48

Sprawdź czy czy wąż dolotowy i wylotowy z chłodnicą są gorące, czy tylko jeden. Ja miałem tylko zasilanie gorące a wylot letni, nagrzewnica zapchana i problemy z wywalaniem płynu.
kotara88 - |14 Sty 2011|, 2011 13:23

wlasnie zobaczylem ze w zbiorniku z plynem jest olej . tzn na korku takie tluste bombelki i plyn caly czarny
Gaiger - |14 Sty 2011|, 2011 14:52

kotara88 napisał/a:
wlasnie zobaczylem ze w zbiorniku z plynem jest olej . tzn na korku takie tluste bombelki i plyn caly czarny
kotara88 napisał/a:
wcina mi wode z chlodnicy . olej jest ok
kotara88 napisał/a:
po napelnieniu plynu nadal brak ciepłego powietrza .przy okazji slychac jak z korka syczy

to wygląda na uwaloną głowicę
kotara88 napisał/a:
jak daje gazu to ta rure zgniata wsysa

a to na zatkany dolot/intercooler bardziej niż zdechnięte turbo

[ Dodano: |14 Sty 2011|, o 14:53 ]
kotara88 napisał/a:
w zbiorniku z plynem jest olej . tzn na korku takie tluste bombelki i plyn caly czarny

vm zazwyczaj leje ropą do płynu, nie olejem

kotara88 - |14 Sty 2011|, 2011 14:58

a mozliwe ze cos z pompą wody sie stało ?? . jezdzic sie jezdzi grazc sie nie grzeje . powoli plyn ucieka . i jedynie widac ten dym jak sie stanie na swiatlach , w czasie jazdy nie ma zadnych objawów oprucz tego ze nie ma podgrzewania ..
brontozaur - |14 Sty 2011|, 2011 15:03

kotara88 napisał/a:
a mozliwe ze cos z pompą wody sie stało ??


Pewnie że możliwe.
Jak w zbiorniku się przelewa to jest ok
Też mi to wygląda na głowicę.

Gaiger - |14 Sty 2011|, 2011 17:34

kotara88 napisał/a:
ezdzic sie jezdzi grazc sie nie grzeje

mój miał 2 głowice popękane i latem w upałach się nie grzał.
Tylko płynu ubywało i syczał spod korka zbiorniczka.

adamf - |14 Sty 2011|, 2011 21:33

Posprawdzaj ciśnienia na każdej głowicy i się dowiesz wszystkiego najprościej od świec żarowych .
Gaiger - |14 Sty 2011|, 2011 22:15

adamf napisał/a:
Posprawdzaj ciśnienia na każdej głowicy i się dowiesz wszystkiego

Na 99% pomiar kompresji nie wykaże mikropęknięć w głowicach.

Boni - |14 Sty 2011|, 2011 23:52

Ja bym powiedział że on ma makropęknięcia :D
brontozaur - |15 Sty 2011|, 2011 14:12

Ale przecież przedmuch mogą być jeszcze w dół (uwalone pierścienie) i wtedy też kompresji nie będzie.
adamf - |15 Sty 2011|, 2011 15:38

Nie pisałem nic o pęknięciach w głowicy o uszczelce mowa.
Boni - |15 Sty 2011|, 2011 21:22

Wzbijacie się na wysokie półki teorii :P co za różnica czy to głowice czy uszczelka, sekcję zwłok to se już zrobi, jak go rozbebeszy... bo przecież jak mu płynu ubywa a z rury biało, to się samo nie naprawi.
Gaiger - |15 Sty 2011|, 2011 23:13

brontozaur, Boni, adamf, Konstrukcja vm jest taka że w 9 na 10 przypadków pada głowica a nie uszczelka.
I zazwyczaj są to mikropęknięcia pomiędzy wtryskiem, komorą wirową a płaszczem wodnym.
adamf, Od razu dodam że w polifcie zmienili delikatnie konstrukcję bądź materiał głowicy próbując to zniwelować.
TIS opisuje je jako wzmocnione.

magmart - |26 Sty 2011|, 2011 07:42
Temat postu: Re: Bardzo duzo bialego dymu z Ruru Wydechowej Zapchana nag
kotara88 napisał/a:
dzisiaj zaczelo mi bardzo dymic z rury wydechowej i zero cieplego powietrza z nawiewu (płyn jest ) i jak daje gazu to ta rure (zdjecie w linku)
http://w959.wrzuta.pl/obraz/1oAA1Xb12Lq/dsc00117_3 zgniata wsysa . i powiem jeszcze ze z niej olej lekko leci i 5 bieg gaz do dechy a scoorpio ledwo co 130 140 ;/
Powinna twardnieć, jak koledzy wspomnieli, a nie jak rozumiem z opisu, że mięknie i się kurczy. Jak jest zapchane to też może na biało przydymiać, ale będzie parafiną śmierdziec ( nie spaloną ropą). Filtr, intercooler, jazda próbna ze zdjętą gumą.
Jak masz syf w płynie, to nagrzewnica mogła się tym świństwem zabić i koniec.
We fiacie tak miałem, że zabiło całą chłodnice na amen, nie dało się udrożnić. A przyczyną była uszczelka pod głowica.

[ Dodano: |26 Sty 2011|, o 07:43 ]
A przedmuchy można sprawdzić czujnikiem CO2, czy wydobywa się po odkręceniu korka.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group