Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Elektryka - wsteczne światła bob automat

mustaffik - |11 Lis 2016|, 2016 10:05
Temat postu: wsteczne światła bob automat
Witam. Z racji że nie mogę znaleźć informacji przez wyszukiwarkę zakładam nowy temat. Mam nadzieję że mi się za to nie oberwie..
Chodzi o to ze zniknęły mi światła wstecznego biegu.. Nagle bez palenia bezpieczników czy temu podobnych..
Szukam przyczyny ale najpierw chciałbym się poradzić.. Co może nią być?
A zasadnicze pytanie gdzie będzie czujnik załączający te światła? Bo takiej informacji nie mogę nigdzie znaleźć.. Auto jak w opisie '98 2.9 24v6 ASB.

Jankes - |11 Lis 2016|, 2016 11:02

zapinane z wybieraka

mokro jest, może skrzynki zamokły.

mustaffik - |11 Lis 2016|, 2016 11:27

Skrzynki może ze 3 miesiące temu regenerowane ale nie były złe..
Po tym zabiegu wszystko śmigało.. No może prócz grzania przedniej szyby.. Ale tak to bez zastrzeżeń..
A gdzie bedzie ten czujnik pewnie wewnątrz skrzyni tak?

lukas2 - |11 Lis 2016|, 2016 11:58

Przy wybieraku w kabinie?
mustaffik - |11 Lis 2016|, 2016 12:30

Byłoby super bo nie uśmiecha mi się grzebanie w skrzyni czy aktualnie pod autem bo nie mam warunków.. Ktoś może potwierdzić bo np. Już tego dziada wymieniła czy coś w tym stylu?
Jankes - |11 Lis 2016|, 2016 12:37

No przecież Ci to napisałem w pierwszym wpisie.
mustaffik - |11 Lis 2016|, 2016 12:43

Wybacz Jankes ale w takim razie ja tego nie zrozumiałem. Ze zapinane z wybieraka to dla mnie mialo wiele znaczeń w sobie. Teraz już dotarło. Dzięki będę badała po weekendzie..
Jankes - |11 Lis 2016|, 2016 12:47

wybierak masz raczej jeden w aucie...
trzypion - |11 Lis 2016|, 2016 13:32

Łukasz, ale nie każdy wie, co oznacza 'wybierak'.

Fizycznie styk dający znać, że masz lewarek na 'R' jest w skrzyni, wtyczka łącząca przełacznik i czujnik pozycji selektora jest na skrzyni, po lewej stronie. Pod autem.

mustaffik - |11 Lis 2016|, 2016 13:47

Czyli jednak wewnątrz auta nie mam co szukać tak?
Jankes - |11 Lis 2016|, 2016 13:48

ale swiatło wsteczne ma sygnał z wybieraka, a pozycja selektora dla pracy skrzyni.
mustaffik - |11 Lis 2016|, 2016 13:59

Ok.. Skrzynia pracuje normalnie.. Czyli jednak w kabinie zacząć szukać tak?
Adam_2000 - |11 Lis 2016|, 2016 14:35

Panowie, o ile pamiętam, to w Mk-3 są w zasadzie 2 wybieraki - jeden (MULTIPLEX) podłączony do ECU, i drugi, który steruje blokadą rozrusznika i światłem wstecznego.
mustaffik - |11 Lis 2016|, 2016 14:42

Ło matko.. Ja to jednak za bardzo laik jestem na takie przemyślenia.. Dlatego zapytałem czy cos wskóram wewnątrz auta czy grzebać przy skrzyni.. Coś tam pojęcia mam ale szukam laickiej podpowiedzi..
trzypion - |11 Lis 2016|, 2016 14:46

Jankes napisał/a:
ale swiatło wsteczne ma sygnał z wybieraka, a pozycja selektora dla pracy skrzyni.


Znaczy światło idzie z góry, z czujnika przy samym lewarku w kabinie? Kurcze, nie przypominam sobie tam drugiego wyłacznika, jest jeden od piszczydełka, kiedy auto nie na 'P' i drzwi otwarte, ale nic związanego z "R" nie widziałem....

DANEK1403 - |11 Lis 2016|, 2016 14:48

Jak zwykle bałagan ,ja jezdziłem z odpiętą wiązką skrzyni i nie miałem światła wstecznego i co teraz ?
Jankes - |11 Lis 2016|, 2016 14:48

Wybierak to to co łapiesz reka i zapinasz żądany bieg, takie cos z srebrnym i zielonym guziczkiem i tak jak Adam napisał, steruje rozrusznikiem czyli możliwością odpalenia w pozycji wybieraka P i N, a do tego załącza swiatła wsteczne w pozycji R.

Selektor(na skrzyni) to to co łaczy sie pretem z wybierakiem i mowi skrzyni i ecu jake aktualnie polożenie jest wybrane na wybieraku.

[ Dodano: |11 Lis 2016|, 2016 14:49 ]
Koniec.

[ Dodano: |11 Lis 2016|, 2016 14:49 ]
z mojej strony

gufer-posepny - |11 Lis 2016|, 2016 15:45

wsteczny idzie z tego ustrojstwa z boku skrzyni ( niestety od spodu auta ) ta duża jajowata wtyczka . tam też jest blokada rozrusznika ( przez przekaźnik ) .

W kabinie jest czujnik ( mikroprzełącznik ) od trybu parking i to piszczy .

Jankes - |11 Lis 2016|, 2016 15:55

jak wroce do domu to sobie to sprawdze w schematach, choc dla mnie to z wybieraka idzie
gufer-posepny - |11 Lis 2016|, 2016 15:57

w TIS było ładnie narysowane . ale to było daaaawno temu .
DANEK1403 - |11 Lis 2016|, 2016 16:04

gufer ma rację bo niedawno bawiłem się tym stycznikiem koło lewara i bimpadełko bimpało i nie bimpało
Jankes - |11 Lis 2016|, 2016 16:17

Dobra mój bład, przyznaje sie bez bicia :P

idzie z selektora przez podłużnice do skrzynki i dalej, z 4 pinu sobie można recznie zapinać :P

gufer-posepny - |11 Lis 2016|, 2016 16:21

Czyli do Alzheimera mi jeszcze dość daleko .
mustaffik - |11 Lis 2016|, 2016 16:50

Ok czyli trzeba szukać pod autem dziki gufer. Sprawa się odrobine wyjasnila. A teraz pytanie. Skoro skrzynka działa normalnie silnik pali jak trzeba (a to samo urządzenie z tego co zrozumiałem odpowiada za rozrusznik) a nie ma świateł wstecznych to gdzie szukać przyczyny? Jak już pisałem bezpieczniki ok nic się nie pali..
trzypion - |11 Lis 2016|, 2016 16:50

Jankes napisał/a:
Wybierak to to co łapiesz reka i zapinasz żądany bieg, takie cos z srebrnym i zielonym guziczkiem i tak jak Adam napisał, steruje rozrusznikiem czyli możliwością odpalenia w pozycji wybieraka P i N, a do tego załącza swiatła wsteczne w pozycji R.


Łukasz, chyba jednak nie - sprawdzę w domu, jednak na 99% przekonany jestem, że to wszystko leci normalnie przez wiązkę skrzyni od podłużnicy do zespołu który śledzi pozycję selektora na skrzyni.

Przy lewarku masz tylko czujnik, czy skrzynia jest na pozycji P, przełącznik O/D, przełączniki trybu skrzyni i podświetlenie.

gufer-posepny - |11 Lis 2016|, 2016 16:53

kabelki od wstecznych w wiązce :D
mustaffik - |11 Lis 2016|, 2016 16:55

Takiej odpowiedzi niestety się spodziewałem..
trzypion - |11 Lis 2016|, 2016 16:55

mustaffik napisał/a:
Ok czyli trzeba szukać pod autem dziki gufer. Sprawa się odrobine wyjasnila. A teraz pytanie. Skoro skrzynka działa normalnie silnik pali jak trzeba (a to samo urządzenie z tego co zrozumiałem odpowiada za rozrusznik) a nie ma świateł wstecznych to gdzie szukać przyczyny? Jak już pisałem bezpieczniki ok nic się nie pali..


Najprościej sprawdzić na wtyczce wiązki skrzyni (prawa strona pod maską, podłużnica) - jedna jest od wiązki silnika, druga wiązka skrzyni, numer pinu masz wyżej, o ile pamietam zwarcie do masy powinno zapalić wsteczne. Jesli zapala - problem w wiązce, lub w skrzyni. Jesli nie - problem w wiązce podłużnicy lub w skrzynkach, lub też w lampach z tyłu.

Przy czym - jeśli nie miałeś robionycyh wiązek, to ta operacja może Ci wyłaczyć auto z eksploatacji, bo po ruszeniu wiązki skrzynia (i nie tylko) może zgłupieć.

Jankes - |11 Lis 2016|, 2016 16:59

trzypion napisał/a:
Jankes napisał/a:
Wybierak to to co łapiesz reka i zapinasz żądany bieg, takie cos z srebrnym i zielonym guziczkiem i tak jak Adam napisał, steruje rozrusznikiem czyli możliwością odpalenia w pozycji wybieraka P i N, a do tego załącza swiatła wsteczne w pozycji R.


Łukasz, chyba jednak nie - sprawdzę w domu, jednak na 99% przekonany jestem, że to wszystko leci normalnie przez wiązkę skrzyni od podłużnicy do zespołu który śledzi pozycję selektora na skrzyni.

Przy lewarku masz tylko czujnik, czy skrzynia jest na pozycji P, przełącznik O/D, przełączniki trybu skrzyni i podświetlenie.


Trzypion, już wcześniej napisałem, czytaj wyzej.

Cytat:
Dobra mój bład, przyznaje sie bez bicia :P

idzie z selektora przez podłużnice do skrzynki i dalej, z 4 pinu sobie można recznie zapinać :P

trzypion - |11 Lis 2016|, 2016 17:02

Jankes napisał/a:
Trzypion, już wcześniej napisałem, czytaj wyzej.

Bo to człowiek czyta wszystko, zanim odpisze ;)

Jankes napisał/a:
z 4 pinu sobie można recznie zapinać :P

Ale 4 pin na wtyczce przy selektorze, czy na wtyczce całej wiązki przy podłużnicy?
Ten drugi by sie przydał, bo to by ułatwoło namierzenie babola, czy jest w skrzyni+wiązce skrzyni, czy w instalacji auta. No i czy skrzynia podaje masę, czy +12 na ten pin - jak masz schemat pod ręka, to kuknij, proszę.

Jankes - |11 Lis 2016|, 2016 17:32

plusa na 4 pin selektora i zaswieci
trzypion - |11 Lis 2016|, 2016 20:36

Albo i nie... A który to we wtyczce przy podłużnicy?
pepi - |12 Lis 2016|, 2016 07:50

leniu odczep aku z auta i daj plusa na wsteczny żarówkę i masę na auto i se poszukaj :P
trzypion - |12 Lis 2016|, 2016 13:27

Cieżko, bo to nie moje auto. Dokumentacji tez pod reką nie mam, bo po prseprowadzce jeszcze nie rozpakowałem wszystkiego. Za to łatwo innych od leni wyzywać samemu nie pomagając, prawda?
Jankes - |12 Lis 2016|, 2016 13:41

Zaczyna sie
Pin 4 selektor, dalej pin 2

no i co to da, jak autor tematu i tak tego pewnie nie sprawdzi, bo nie bedzie wiedział który to pin.

a zacznijmy od tego czy w ogóle wiązki, silnik/skrzyni i podłużnicy były regenerowane??

trzypion - |12 Lis 2016|, 2016 13:49

No, o wiązki już pytałem....
Jankes - |12 Lis 2016|, 2016 14:45

No i srednia odpowiedz otrzymales, z ktorej mozna sie tylko domyslac, wiec nie ma sensu kontyulowac poki kolega nie sprawdzi tego co powiedzielismy i nie da sensownej odpowiedzi.
gufer-posepny - |12 Lis 2016|, 2016 17:18

Piny w tych kwadratowych na podłużnicy mają numerki nabazgrane jak pamiętam .
pepi - |13 Lis 2016|, 2016 10:52

trzypion napisał/a:
samemu nie pomagając, prawda?
- nie prawda tylko trzeba chcieć
ja tak robię jak szukam wstecznego w autach których przekładałem na manual w scorpio jest to dość łatwo
w audi np sterownik sztucznie zapina cofanie .
Metoda wyżej wymieniona jest prosta i łatwa ile zajmie 5 minut no ale aby pomóc to trzeba chcieć a jak ktoś liczy na gotowe i mieć podane na tacy
to raczej ...

bingo - |13 Lis 2016|, 2016 15:26

a że się zapytam o najprostrzą sprawę - kable na zawiasach klapy i żarówki są sprawdzone?
mustaffik - |14 Lis 2016|, 2016 10:50

Witam. Przez weekend nie miałem jak sprawdzać a tym bardziej odpowiadać na forum z braku Internetu. Wiazki nie były robione a przynajmniej nie przezemnie.. Ale na 100% oryginał też nie wyglądają. Moze było to auto wcześniej w rękach kogoś z forum ale nie pytałem. Kable przy zawiasach sprawdziłem. Żarówki i bezpieczniki to była pierwsza rzecz która zrobiłem. Dziś mam zamiar wejść pod auto i obadać ten czujnik s końcu.
pablo19 - |14 Lis 2016|, 2016 11:16

Warto sprawdzić całą wiązkę, bo ktoś mógł wymienić tylko kawałek przewodu, który widać od góry, a dalej potrafią się cuda dziać i człowiek tylko traci czas szukając czegoś co jest czymś innym.
trzypion - |14 Lis 2016|, 2016 11:43

mustaffik napisał/a:
Wiazki nie były robione a przynajmniej nie przezemnie.. Ale na 100% oryginał też nie wyglądają.


To obawiam się, że będziesz miał to samo, co niedawno zwalczył kol. Bednarowski, czyli wiązki do wymiany. Dobre wiązki sa u Jankesa ;)

[ Dodano: |14 Lis 2016|, 2016 11:43 ]
pablo19 napisał/a:
Warto sprawdzić całą wiązkę, bo ktoś mógł wymienić tylko kawałek przewodu, który widać od góry, a dalej potrafią się cuda dziać i człowiek tylko traci czas szukając czegoś co jest czym innym.


Zaiste, prawdę prawisz :D To częsty przypadek, sam taką robiłem po jakims 'fachoffcu'.

mustaffik - |15 Lis 2016|, 2016 09:50

Zapewne będzie to problem z przewodami.. Dziwnie pomiary mi wczoraj wyszły na wtyczkach do blendy.. Ale to było multimetrem musze sprawdzić żarówka no i wejść pod auto.. Ale to jutro bo dzis praca do nocy a wczoraj nie miałem takiej możliwości..

[ Dodano: |16 Lis 2016|, 2016 14:09 ]
Witam. Siedzę pod autem i żadnej takiej wtyczki jak do czujnika który znalazłem na sklepie internetowym nie mogę zlokalizować.. Pomóżcie gdzie to może być.. Czy choć ktora to ten cały selektor przy takim czarnym czymś czy to ta chyba niebieska?

[ Dodano: |16 Lis 2016|, 2016 14:54 ]
Pisząc nową wypowiedz dodalo mi ja do starej i nie uwzglednilo tego w nowych odpowiedziach gdyż daty postu jako tako nie zmieniło.. Ehh pewnie dlatego brak odpowiedzi..

[ Dodano: |16 Lis 2016|, 2016 15:07 ]
Na stronie nie pokazuje że dodaje nowe wpisy i mogę czekać na odpowiedz w nieskończoność..

[ Dodano: |16 Lis 2016|, 2016 15:08 ]
Tak wiec dodam tutaj.. Na ostatniej stronie pisze zapytanie ale nie pokazuje sir to na głównej stronie forum.. Chyba..

[ Dodano: |16 Lis 2016|, 2016 15:12 ]
Tak wiec dodam tutaj.. Na ostatniej stronie pisze zapytanie ale nie pokazuje sir to na głównej stronie forum.. Chyba..

pepi - |16 Lis 2016|, 2016 20:30

selektor czy akoś tak jest na środku skrzyni takie czarne
http://ajax.ambit.pl/uplo...81/DSCN9611.JPG

trzypion - |16 Lis 2016|, 2016 21:29

A wtycka z tyłu i do kóry. Ptaktycznie - bez praktyki ginekologa nie odepniesz ;)

[ Dodano: |16 Lis 2016|, 2016 21:30 ]
Matko... z tyłu i do góry... Chyba musze sie wyspać ;)

mustaffik - |16 Lis 2016|, 2016 22:25

Ok to już wiem gdzie to. A gdzie będzie coś takiego o ile to w mojej skrzyni występuje: http://www.czesciauto24.pl/facet/2180994#
trzypion - |16 Lis 2016|, 2016 23:13

Nigdzie, to do A4LD, a ty masz A4LDE
mustaffik - |17 Lis 2016|, 2016 15:00

"najprościej" będzie zdjąć katalizator jednymi słowy..
gufer-posepny - |17 Lis 2016|, 2016 16:08

no bez przesady .
mustaffik - |17 Lis 2016|, 2016 16:58

Malo tam miejsca do manewrowania z racji ze to v6.. Jak dla mnie ciut za mało bo reki nawet tam za bardzo nie wloze.. Moze mam grubsza noz inni..
Jankes - |17 Lis 2016|, 2016 17:02

to odkręć rozpórkę dolna i poduszkę skrzyni, wtedy ładnie wszystko opadnie i możesz tam nawet obie ręce włożyć.

no chyba ze łatwiej Ci zdjąć wydech i poźniej to skłądac zeby było szczelnie to jak wolisz.

DANEK1403 - |17 Lis 2016|, 2016 17:06

Taj Jak Łukasz piszę we wszystkich się tak robi jak się nawet wiązkę skrzyni wyciąga
mustaffik - |17 Lis 2016|, 2016 17:10

No o tym nie pomyślałem.. W takim razie będę próbował.. Moze przy okazji wiazkę lepiej obadam..
Jankes - |17 Lis 2016|, 2016 17:58

Jak nie były robione i poszarpiesz nimi, to nie wróżę im dobrze...
mustaffik - |17 Lis 2016|, 2016 18:53

Szarpać nie chce.. Raczej spróbować zobaczyć w jakim są stanie..
trzypion - |17 Lis 2016|, 2016 19:03

Jeśli nie była ruszana, to masz 90% szans na to, że po odpięciu i zapięciu wtyczki na powrót skrzynia działać dobrze nie będzie.
Proponuje jednak sprawdzić najpierw na wtyczce przy podłużnicy, gdzie wiązka skrzyni łaczy się z wiązką podłużnicy....

mustaffik - |3 Gru 2016|, 2016 08:43

Witam.
W końcu wczoraj dorwałem chwile żeby cokolwiek spróbować obadać. Mierząc kostki na blendzie kiedy jest odpięta miernikiem wychodzi ponad 13V. Po podłączeniu do blendy napięcie znika a nawet jeśli nke podpinam do bledny i sprawdzam żarówka to nie swieci.. Wypinając żarówki z blendy napięcie wraca a wpinając znika. Mam nadzieje ze zbytnio nie zagmatwałem wypowiedzi..
Na tą chwile nie miałem jak sprawdzać od spodu auta a od góry tez nie wiem czy dobrze patrzyłem ale podając + z aku na drugi pin brązowej wtyczki niestety nic nie swieci.
Zaplon przy próbie wyłączony światła czy cokolwiek innego również..odpięta wtyczka i kabelek od plusa do pinu.. Obstawiam odpowiedz wiązki tak?

Jankes - |3 Gru 2016|, 2016 08:50

to z zarówka czytałem 4 razy i nie lapie...podmieniłeś zarówke na druga??

Wiazke zwarło obstawiam.

A podepnij kompa i daj bledy, bo one tez o wiazce sporo mowia.

mustaffik - |3 Gru 2016|, 2016 09:05

No to jeszcze raz.. Zapinam wsteczny i mam odpięte wtyczki od blendy.
Mierze napięcie i jest około 13V na pinie od wstecznego, ale kiedy probuje sprawdzić czy żarówka zaświeci (probnik z żarówka 21W 12V) to nie swieci.
Kiedy podpinam wtyczki do blendy w włożonymi zarowkami od wstecznego napięcie znika, ale..
Kiedy wyciągam żarówki z oprawkami to napięcie się pojawia i odwrotnie jak wloze to znika.

Co do błędów to nie wszystkie pamiętam.. Bylo coś o zbyt bogatej mieszance chyba na obu grupach cylindow.. Błąd sondy lambda chyba tylko jednej o dziwo.. I na ta chwile nie pamiętam więcej a sprawdzić będę mogl jutro choć wczoraj je kasowalem.. Cos jeszcze chyba bylo ale musiało mi ulecieć

[ Dodano: |3 Gru 2016|, 2016 09:13 ]
P.s. Żarówki podmieniałem na te które świecą i nic dalej wszystko tak samo..

pablo19 - |3 Gru 2016|, 2016 10:25

Na moje oko i rozumienie tego co napisałeś, to wygląda tak, że jak mierzysz miernikiem bez podłączonych żarówek to masz ~12V, jak podłączasz żarówki lub żarówkę w probówce (czyli konkretne obciążenie) to miernik przestaje pokazywać napięcie.
Wniosek mój z tego taki, że masz za słabe połączenie (czyli za słaby prąd dopływa do tylnych wtyczek). Jeśli jeszcze tego nie robiłeś to rozłóż dużą skrzynkę.

mustaffik - |3 Gru 2016|, 2016 10:45

Czyli aż takie nie czytelne nke bylo.. Duza była już rozbierana czyszczona i składana.. Ale może warto zrobić to jeszcze raz..

[ Dodano: |3 Gru 2016|, 2016 10:50 ]
W sumie mam druga wiec mogę rozebrać i zrobić p&p i zobaczymy czy cos to da..

Jankes - |3 Gru 2016|, 2016 10:51

Na 99% nie ale jak kto woli.
mustaffik - |3 Gru 2016|, 2016 11:12

Zrobić drugą skrzynkę w razie w i tak mi pasuje. Co do tych żarówek to cala reszta świeci jak trzeba. Tak jak to opisałem jest tylko przy wstecznych..
pepi - |3 Gru 2016|, 2016 20:14

przekaznik sobie zapodaj ;)
drut jest wielki

mustaffik - |3 Gru 2016|, 2016 20:19

Żebym ja jeszcze wiedzial co i jak.. Drut czyli ze ktoś kombinował? Nie sadze choć nie znam przeszłości ale druciarstwa nie zauważyłem.. Bardziej skłaniam się ku wiązkom niestety..
trzypion - |3 Gru 2016|, 2016 23:02

Czyli brakume gdziesz pewnego styku.
bingo - |4 Gru 2016|, 2016 15:40

sprawdzasz plisa, czy masę też? bo objawy typowe dla braku masy. Lub możesz mieć coś w szeregu jeszcze skopane i po zamknięciu obwodu żarówką, prąd idzie gdzie indziej. Sprawdz, jakie po zamknięciu obwodu jest natężenie prądu.
mustaffik - |5 Gru 2016|, 2016 09:49

Gdzie to natężenie sprawdzić..
Fakt wszystko bylo do tej pory w miarę dobrze ale czy tak nagle zniknęłaby masa?
Jako tako sprawdzałem masy brzęczykiem w multimetrze..gdzie szukać tego wszystkiego bo już dłuższy czas jeżdżę bez.. A to trochę niebezpieczne..

pablo19 - |5 Gru 2016|, 2016 10:56

Zmierz jaki prąd dochodzi do wtyczki przy tylnej lampie, najpierw względem pewnej masy, np. jakaś śrubka wystająca, albo rygiel zamka na tylnym pasie, a potem względem masy, która dochodzi do tej wtyczki.
Już dawno rozkręcił byś osłonę pasa i sprawdził masę pod śrubką ;)

mustaffik - |5 Gru 2016|, 2016 13:07

Jutro postaram sie pomierzyć.. A swoje pomiary robiłem względem nita na klapie który masę lapal..
pablo19 - |5 Gru 2016|, 2016 13:18

Oczywiście, mierz przez żarówkę od wstecznego ;)
A najlepiej dostań się do tej zakichanej śrubki od przewodów masowych :)

mustaffik - |5 Gru 2016|, 2016 14:40

Ok może jutro się uda cos posprawdzać.. Dzięki za podpowiedzi
pepi - |6 Gru 2016|, 2016 07:05

mi chodziło o to że jak cokolwiek dociera do tyłu to jeśli to coś wyzwoli przekaznik to można ...
taki drucik dla leni

mustaffik - |8 Gru 2016|, 2016 15:29

Ściągnąłem osłonę pasa czyli to co chowa rygiel i czujnik uderzeniowy. Żadnej śrubki do której tam dochodzą jakieś przewody nie widzę niestety.. prądu też jakoś nie umiem zmierzyć nie wiem czy już całkiem zgłupiałem czy się nie da.. albo mój miernik zawodzi jedynie napięcie które jak się okazuje mierząc do rygla przy złożonych żarówkach wynosi coś około 0,3V a bez około 13,7V.. Jak wymyślne jak wrzucić fotki to dodam zrzut z błędami z forscan lite z komórki..

[ Dodano: |8 Gru 2016|, 2016 15:31 ]
Pepi.. napisz coś więcej o tym sposobie dla leni.. póki co byłoby to jakieś rozwiązanie póki nie dam tego komuś bardziej kumatemu..

Jankes - |8 Gru 2016|, 2016 15:40

No kupujesz przekaznik 30a dajesz do niego mase, dobrego plusa, ten sygnal co masz slaby ze wstecznych i podpinasz pod wsteczne
mustaffik - |8 Gru 2016|, 2016 15:53

A taki żółty Fordowski może być?

[ Dodano: |8 Gru 2016|, 2016 16:03 ]




[ Dodano: |8 Gru 2016|, 2016 16:11 ]
Czy jednak taki biały, z złotym paskiem na górze? Co do czego by trzeba było podpiąć?

pepi - |8 Gru 2016|, 2016 18:04

może być
tylko wsteczny masz na takich kostkach jak do szyb ?

mustaffik - |8 Gru 2016|, 2016 18:19

Czyli ten biały tak? Kostki chyba tak a co? I tak myślałem żeby wpiąć się wcześniej gdzieś w okolicy zawiasów tam gdzie wiązka jest przypinana do zawiasów klapy. Mam tam niedaleko zasilanie od zmieniarki której nie ma więc akurat A i o masę nie trudno.. Tylko co do której nóżki..
trzypion - |8 Gru 2016|, 2016 21:31

Napięcie mierzysz pomiędzy czym, a czym?
mustaffik - |9 Gru 2016|, 2016 06:10

Między wtyczką świateł a rygiel zamka w sensie tym co na pasie tylnym jest zamocowane..
trzypion - |9 Gru 2016|, 2016 14:42

No to nie problem z masą, tylko gdzieś po drodze masz mocno przykorodowany styk - bez obciążenia jest OK, jak dasz obciążenie, to masz spadek napięcia na przykorodowanym połączeniu i dlatego ucieka.
Najbardziej prawdopodobne miejsce, to wtyczka przy skrzyni....

pablo19 - |9 Gru 2016|, 2016 14:50

Zaczynam się obawiać o Twój samochód, poszukaj jakiegoś elektryka w okolicy.
mustaffik - |9 Gru 2016|, 2016 17:22

Jestem w trakcie poszukiwań.. Ale póki co chciałbym spróbować patentu z przekaźnikiem żeby jakoś normalnie w miarę jeździć a nie bać się że ktoś nie zauważy ze cofam.. dlatego proszę o jakiś schemat lub opis co do której nóżki podpiąć..

[ Dodano: |9 Gru 2016|, 2016 17:29 ]
P.S. dziwi mnie tak wysokie napięcie na tym styku bo aż 13.7 około kiedy na innym od świateł pozycji jest około 12..

[ Dodano: |9 Gru 2016|, 2016 19:34 ]
Może taki schemat?

trzypion - |9 Gru 2016|, 2016 21:11

Może być, ale wątpię, czy pociągnie Ci nawet przekaźnik.
mustaffik - |9 Gru 2016|, 2016 21:16

Próba nie strzelba.. Czy jakoś tak a spiąć w oryginał to nie problem.. A jak się uda to jakaś tam satysfakcja zanim oddam komuś kto to przejrzy od a do z..

[ Dodano: |10 Gru 2016|, 2016 16:00 ]
Tak więc przekaźnik wstawiony. Sprawdził się więc choć narazie jest postęp..teraz poszukiwania kogoś ogarniętego żeby obadał co i jak..


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group