| |
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
 |
Ogólne - 2.0 DOHC vs. 2.5 TD - Kilka wstępnych porównań.
_Mu. - |30 Cze 2005|, 2005 00:01 Temat postu: 2.0 DOHC vs. 2.5 TD - Kilka wstępnych porównań. Cóż...
Właśnie jestem po trasie Zielona Góra-Wrocław-Warszawa + trochę jeżdżenia po mieście.
Trase odbyłem swoim niedawnym, benzynowym, nabytkiem i uczucia mam mieszane.
Obydwa wózki to sedany z tego samego rocznika stąd są dobrym materiałem do porównań.
Dziś o jeździe. Kiedy próbowałem ruszyć wózkiem z miejsca i przypomniałem sobie opinie o dieslu jaki to muł itp. to zachciało mi się śmiać. Nie wiem jak z większymi silnikami, ale 2.0 na jedynce trzeba "ciągnąć" zupełnie jak Volvo 740 2.5 TD. W dieslu, żeby ruszyć - nieważne czy na piachu czy asfalcie - wystarczyło zwolnić sprzęgło. W benzynie silnik przygasa i trzeba go utrzymywać na obrotach, żeby nie "zdechł"... Na dwójce - trochę lepiej ale wciąż niezadowalająco. W dieslu do akcji włącza się turbina i zaczyna "ciągnąć" - 2.0 DOHC dalej się muli - albo wyje jak zarzynana syrenka jeśli chce się dynamicznie ruszyć spod świateł. 3 bieg benzyna - silnik przy 3 tys obrotów zaczyna pokazywać co potrafi, podczas gdy wskazówka obrotomierza ładnie pnie się w górę. TD też ładnie "ciągnie" w górę = remis. 4 Bieg w benzynie niesłychanie elastyczny tu już czuć, że "da się pojechać". W dieslu efektywność czwórki jest ograniczona - powyżej 120 lepiej przełączyć na 5 bieg. Wtedy dopiero "ciągnie". Natomiast w benie lepiej przyspiesza mi się na 4 biegu - 5 jest jakiś taki... lichy... Wyprzedzając w zakresie prędkości od 120 do 150 zdecydowanie lepiej się czuję w Scorpio z silnikiem TD. Natomiast w benzyniaku pojadę szybciej i... bez wycia. Zdziwiłem się jak bardzo cicho jedzie się na beni. Można spokojnie rozmawiać przy 130 km/h bez podnoszenia głosu. I słuchać radia...