Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Nadwozie - Regulacja szyberdachu

trzypion - |29 Kwi 2013|, 2013 18:40
Temat postu: Regulacja szyberdachu
Wygląda na to, że w moim szyberdachu klapa jest nie do końca dobrze ustawiona. Raz, że z przedniej krawędzi dochodzi dość mocny szum, a dwa, przy odsuwaniu tylna krawędź ma niekiedy kłopoty z zsunięciem się w dół. Kiedy patrzę z zewnątrz uszczelka na tylnej krawędzi jest dość mocno przyciśnięta do krawędzi otworu, zaś z przodu jest dość luźna.
No i teraz pytanie - czy to jest w jakiś sposób regulowane? Próbowałem się dzisiaj dobrać, ale nie znając konstrukcji mechanizmu wolałem nie kombinować. Zauważyłem, że klapa jest do mechanizmu mocowana chyba na trzech śrubach, po bokach. Może na nich jest regulacja?

konrad85 - |29 Kwi 2013|, 2013 19:02

ja bym obstawiał że ta uszczelka dookoła szyby szybra jest do wymiany, poza tym może gdzieś ruda na prowadnicach blokuje dojście okna do samego końca. Ja próbowałem w swoim to samo co Ty, ostatecznie zdemontowałem silniczek, wyciągnąłem trybik, złapałem go morsem otworzyłem i zamknąłem do końca, przy czym podczas otwierania rdza sypała się zewsząd, normalnie cale płaty, próbowałem to rozruszać i nasmarować ale ciemność, za długo był nieotwierany,pewnie parę lat.Przy otwieraniu też nie chciał wyskoczyć z otworu w dachu, szło w dół razem z dachem, trzeba było lekkim pacnięciem z pięści mu pomóc. Próbowałem go smarować i regulować ale nic to nie dało.Ostatecznie stwierdziłem że wymienię cały szyber bo z tego powodu już dwa trybiki mi obskrobał. Do tej pory ciekł, jak domknąłem go ręcznie to już nie cieknie. Sprawdź też czy silniczek jest odpowiednio ustawiony, może na zdemontowanym ktoś kiedyś się nim bawił, spróbuj zdemontować silniczek,domknąć szyber ręcznie i wciśnij przycisk domykania aż silniczek zostanie rozłączony przez przekaźnik, wtedy go załóż i sprawdź czy problem zniknął
Adam73 - |29 Kwi 2013|, 2013 20:41

trzypion napisał/a:
Zauważyłem, że klapa jest do mechanizmu mocowana chyba na trzech śrubach, po bokach. Może na nich jest regulacja?

tak ale nie tego, te są od wysokości .
Przód-tył regulujesz odkrecając śruby przy prowadnicach (trzy albo cztery z każdej strony ) i regulujesz ustawiając względem siebie takie podziałki,(opis z pamieci więc prosze o wyrozumiałość).

trzypion - |29 Kwi 2013|, 2013 20:41

Nie ma rdzy, uszczelka sprężysta, żadnych z nią problemów. To nie jest szpara na milimetry, to raczej rząd 1 milimetra ruszenia do przodu.
I nie sprawdzę silniczka, bo go nie mam.

Maross - |30 Kwi 2013|, 2013 18:01

Adam73 napisał/a:
i regulujesz ustawiając względem siebie takie podziałki,

chodzi o to takie plastikowe na roleczkach jakby - gdzie takie strzałeczki są?

trzypion - |30 Kwi 2013|, 2013 23:24

Adam73 napisał/a:

Przód-tył regulujesz odkrecając śruby przy prowadnicach (trzy albo cztery z każdej strony ) i regulujesz ustawiając względem siebie takie podziałki,(opis z pamieci więc prosze o wyrozumiałość).


Hm... A tak dokładniej? Bo nie do końca wiem co mam regulować, znaczy co przestawić i jak...

[ Dodano: |2 Maj 2013|, 2013 10:40 ]
Zwalczyłem :D
Najpierw sprawdziłem gdzie szumi (przydatna pomoc pasażera).
Potem sprawdziłem jak wygląda szczelina pomiędzy uszczelką, a krawędzią dachu w tych miejscach, gdzie szumi.
U mnie była cała klapa przesunięta do tyłu, przez co szumiało od przodu. Poluzowałem po trzy śruby z każdej strony przy znakach na prowadnicach i używając śrubokręta jako dźwigni przepchnąłem lekko do przodu mechanizm ryglujący klapę. Z tego co wyczułem tam są jakieś ząbki, bo wyraźnie przeskoczył o jeden ząbek, czyli ok. milimetra do przodu.

To wystarczyło, żeby z przodu było cicho, aczkolwiek zaczął szumieć tył nad pasażerem. Po oględzinach okazało się, że szyber jest za nisko i nie dolega w tym rogu do krawędzi dachu.
Żeby uzyskać lepszy dostęp do śrub mocujących klapę ustawiłem szyber w położeniu otwarcia tyłu, odkręciłem trzy wkręty od środka, na przedniej krawędzi mocujące ramkę blendy i całą ramkę wraz z blendą przesunąłem do tyłu.
Potem odkręciłem dwie śruby (tylną i środkową) mocującą klapę szybra do sanek, zamknąłem szyber, ustawiłem odpowiednią wysokość, dociągnąłem śrubę, żeby się nie przestawił, otwarłem znowu, dociągnąłem pozostałą i zamontowałem z powrotem ramkę blendy.
No i po testach już nic nie szumi :D

hleb23 - |10 Lis 2013|, 2013 13:17

Odgrzeje jeszcze temat. U mnie jest tak że uszczelka już umarła, tzn. jest jakby "nacięta" co chyba nie powoduje jako tako szumu, natomiast zobaczyłem, że tył szybra jest jakby zbyt miękki. Tzn. naciskając na niego z góry ręką, dosyć swobodnie chodzi delikatnie góra-dół. Może być to kwestią regulacji czy ten typ tak ma i się czepiam? Musze jeszcze rozgryźć manual Trzypiona co do regulacji góra dół, szkoda że nie cyknąłeś fotek :D
trzypion - |11 Lis 2013|, 2013 08:59

Jak dorwę nową uszczelkę, to będe sie bawił i cyknę. O ile pamiętam (w pracy siedzę, a scorpio pod domem, dziś dzień sierry ;) ) to góra-dół jest zrobione na śrubach idacych w bok.
hleb23 - |18 Lis 2013|, 2013 11:19

Dzięki, chyba jednak zostawie temat na wiosne wraz z blacharką

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group