Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Skrzynia biegów + przeniesienie napędu - Bylo pytanie jest problem

grzesiekk - |3 Cze 2005|, 2005 09:57
Temat postu: Bylo pytanie jest problem
WItam, mam pytanko przy jakiej prędkości obrotowej skrzynia zmienia wam biegi (przy wciśniętym kick-down :!: ). Moja zmienia mi przy 4tyś :x da się to jakoś regulować? Mam 2.0 DOHC, a ten silnik tak naprawdę fajnie chodzi dopiero od 3,5 tyś więc przy wyprzedzaniu to zwykle pocą mi się ręce (no chyba że mu zblokuję jakiś bieg ale przecież nie o to chodzi). Przy delikatnym wciśnięciu gazu zwykle mi zmienia okolo 2tyś.
sierars1 - |3 Cze 2005|, 2005 10:02

W moim przy 6-6,5 tyś
4tyś to mniałem jak były walnięte kable WN i świece

Adam_2000 - |3 Cze 2005|, 2005 10:18

Jest wiele czynników, które określają moment zmiany biegów...
ale 2000 - to trochę zbyt nisko przy normalnej jeździe.
W DOHC, jadąc spokojnie (pedał gazu wciśnięty do połowy), zmiany następują przy ok 2.5 tys.
Przy załączonym kick-down powinien ciągnąć do 5-6 tys. (wszystko zależy od sytuacji drogowych). Może kick-down wcale się nie załącza ? - sprawdź - opisałem to tutaj : http://forum.ford-scorpio.pl/viewtopic.php?t=3431

grzesiekk - |3 Cze 2005|, 2005 10:36

Adam_2000 napisał/a:
Może kick-down wcale się nie załącza ? - sprawdź - opisałem to tutaj : http://forum.ford-scorpio.pl/viewtopic.php?t=3431

Kick-down raczej zalacza - po wcisnieciu redukuje biegi, trzasniecie przy wylaczonym silniku tez slychac; Zastanawialem sie nad kablami i swiecami bo nie mam pojecia jaki maja przebieg ale autko bez wiekszych problemow osiaga 180-190 i przy zblokowanych biega tez ladnie wciska w fotele. Kiedys mialem escorta USA i tam byla regulacja momentu zmiany biegow, jak jest w tej skrzyni? Da sie to jakos ustawiac?

grzesiekk - |3 Cze 2005|, 2005 21:45

Dzisiaj jeszcze robilem troche testow drogowych dla skrzyni:
1) przy 70 km/h zapinalem 1 (na zamknietej przepustnicy) i redukowal plynnie 3-2-1
2) kick-down na "3" ciagnie na kazdym biegu do 5,5 tys(okolo)
3) kick-down na "D" zmienia biegi przy 4 tys
po wcisnieciu kick-down zawsze redukuje bieg ale na "3" robi to znacznie szybciej niz na "D"
Macie jakies pomysly co to moze byc :?: Strasznie ciezko mi sie jezdzi na "D" bo jest dosc mulowaty i nie jest to kwestia 2.0 w automacie, bo przy "3" jest jak dla mnie wystarczajaco szybki.

Struna - |6 Cze 2005|, 2005 12:31

hmm - DOHC w automacie to muł więc nie należy się cudów spodziewać.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group