|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
Skrzynia biegów + przeniesienie napędu - Bylo pytanie jest problem
grzesiekk - |3 Cze 2005|, 2005 09:57 Temat postu: Bylo pytanie jest problem WItam, mam pytanko przy jakiej prędkości obrotowej skrzynia zmienia wam biegi (przy wciśniętym kick-down ). Moja zmienia mi przy 4tyś da się to jakoś regulować? Mam 2.0 DOHC, a ten silnik tak naprawdę fajnie chodzi dopiero od 3,5 tyś więc przy wyprzedzaniu to zwykle pocą mi się ręce (no chyba że mu zblokuję jakiś bieg ale przecież nie o to chodzi). Przy delikatnym wciśnięciu gazu zwykle mi zmienia okolo 2tyś.
sierars1 - |3 Cze 2005|, 2005 10:02
W moim przy 6-6,5 tyś
4tyś to mniałem jak były walnięte kable WN i świece
Adam_2000 - |3 Cze 2005|, 2005 10:18
Jest wiele czynników, które określają moment zmiany biegów...
ale 2000 - to trochę zbyt nisko przy normalnej jeździe.
W DOHC, jadąc spokojnie (pedał gazu wciśnięty do połowy), zmiany następują przy ok 2.5 tys.
Przy załączonym kick-down powinien ciągnąć do 5-6 tys. (wszystko zależy od sytuacji drogowych). Może kick-down wcale się nie załącza ? - sprawdź - opisałem to tutaj : http://forum.ford-scorpio.pl/viewtopic.php?t=3431
grzesiekk - |3 Cze 2005|, 2005 10:36
Kick-down raczej zalacza - po wcisnieciu redukuje biegi, trzasniecie przy wylaczonym silniku tez slychac; Zastanawialem sie nad kablami i swiecami bo nie mam pojecia jaki maja przebieg ale autko bez wiekszych problemow osiaga 180-190 i przy zblokowanych biega tez ladnie wciska w fotele. Kiedys mialem escorta USA i tam byla regulacja momentu zmiany biegow, jak jest w tej skrzyni? Da sie to jakos ustawiac?
grzesiekk - |3 Cze 2005|, 2005 21:45
Dzisiaj jeszcze robilem troche testow drogowych dla skrzyni:
1) przy 70 km/h zapinalem 1 (na zamknietej przepustnicy) i redukowal plynnie 3-2-1
2) kick-down na "3" ciagnie na kazdym biegu do 5,5 tys(okolo)
3) kick-down na "D" zmienia biegi przy 4 tys
po wcisnieciu kick-down zawsze redukuje bieg ale na "3" robi to znacznie szybciej niz na "D"
Macie jakies pomysly co to moze byc Strasznie ciezko mi sie jezdzi na "D" bo jest dosc mulowaty i nie jest to kwestia 2.0 w automacie, bo przy "3" jest jak dla mnie wystarczajaco szybki.
Struna - |6 Cze 2005|, 2005 12:31
hmm - DOHC w automacie to muł więc nie należy się cudów spodziewać.
|
|