Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

LPG - GAZ - Proble z przełączaniem na gaz-instalacja PRINS

mirod - |14 Kwi 2012|, 2012 22:28
Temat postu: Proble z przełączaniem na gaz-instalacja PRINS
Mam nastepujacy problem:
Silnik przy przełaczaniu na gaz po osiągnięciu zadanej temperatury gaśnie na wolnych obrotach, jak mam wyższe obroty podczas jazdy, to lekkie czknięcie i przełączy się. Natomiats jak uruchomię silnik, przełączę manualnie na benię, rozgrzeję mocniej silnik i przełacze na gaz, nawet na wolnych obrotach, to silnik zachwieje się (spadek obrotów) i przejdzie na gaz. Ostatnio miałem nawet taki problem, że zimny silnik po przełączeniu na gaz pracowął na 4-5 cylindrów( w każdym razie do czasu porządnego rozgrzania bardzo nierówno). Czy może wtryski trzeba zregenerować/ wymienić?Instalacja PRINS, wtryski KEIHIN. Dzięki za sugestie

pepi - |15 Kwi 2012|, 2012 21:02

wtryski do umycia ;)
robkom - |16 Kwi 2012|, 2012 12:07

wtryski kleją, można spróbować w programie ustawić rozgrzewanie przez przejściem na lpg.
Struna - |16 Kwi 2012|, 2012 12:34

robkom, to jest pins, tam nie ma takich ustawień :)
robkom - |16 Kwi 2012|, 2012 12:45

uu, a to nie wiedziałem :) myślałem że taka przydatna funkcja jest w takim drogim sterowniku.
Struna - |16 Kwi 2012|, 2012 13:05

ten sterownik jest zestawiany z wtryskami, o które jeśli się dba to trzaskają ze 200 kkm lajtem bez potrzeby rozgrzewania czy innych zabiegów - stąd cena :)
wogóle w prinsie to się prawie nic nie da ustawić, jedynie współczynniki dla obciążenia - resztę ma zaszyty sterownik w algorytmie, który jest mocno dedykowany pod kehiny i opiera się właśnie na bardzo dokładnej znajomości zachowania się tych wtrysków w róznych warunkach pracy.

Waski - |16 Kwi 2012|, 2012 18:10

Struna, czyli niby że dobra to instalacja ? bo szfagier kupił z peugeotem 806 czy jakims tam;>
pepi - |16 Kwi 2012|, 2012 18:34

bardzo dobra :-d
tylko jak się popsuje to za tą dobrą to się płaci

Struna - |16 Kwi 2012|, 2012 18:49

jak auto nie realizuje jakichś popieprzonych algorytmów sterowania paliwem jak np. niektóre mazdy to ok.
Generalnie to chyba jedna z najstarszych instalacji 4 generacji na rynku w zasadzie przez lata nie modyfikowana, bo ogólnie jest dobra i jeśli dbać o regularne wymiany filtrów to śmiga długie lata bez zastrzeżeń - ale, jak się coś sypnie to koszta są niemałe.
PRINS używa bodaj najdroższych wtryskiwaczy gazowych na rynku, a nasz gaz nawet najlepszym wtryskom w końcu da radę, szczególnie jak ktoś nie dba o filtry.

Kolejna kwestia to ewentualny serwis - bardzo mało warsztatów dotyka prisna, tam trzeba mieć dedykowany kabelek oraz soft z jakimś kluczem ( wiadomo, jak wszędzie gdzie jest zabezpieczenie tam są i obejścia :) )

Także ogólnie instalacja spoko, ale jak się zaniedba lub po prostu coś padnie to jest to finansowo bolesne.

Waski - |16 Kwi 2012|, 2012 20:53

no widziałem papiery że gościu regulanie płacił w warsztacie w którym ten kaz zakładam 150-200 euro więc może dbał - teraz przycisnę szwagra żeby szybko filtry powymieniał i będzie dobrze
mirod - |16 Kwi 2012|, 2012 20:57

Moja instalka ma 60 tys km, filtry w międzyczasie wymieniałem 3 razy, ale jak widać nasz gaz i tak dał radę wtryskom.Rzeczywiście, możliwości ustawień jest mało,ale i problemów poza tym mało. Dziś odstawiłem autko na regerację, ok 35 zł/ szt, ale trzeba wysłać gdzieś do Krakowa (chyba), więc tak z tydzień będę jeździł drugim na beni.Jak będą zamontowane odnowione,dam znać jak chodzi.
Struna - |16 Kwi 2012|, 2012 20:59

Waski napisał/a:
teraz przycisnę szwagra żeby szybko filtry powymieniał i będzie dobrze
co ile oleum zmienia ? 10, 15 kkm ? jak w tych granicach to niech zmienia wtedy również filtry gazu i nie tankuje na stacjach "krzak" bo 2 grosze taniej.

ja osobiście polecam gaz ze statoil i lotosa.

mirod - |16 Kwi 2012|, 2012 21:12

Ja zmieniam oelum co dychę na Castrol 10W60, ale gazik tankuję na innej niż Lotos, Statoil, Shell i Orlen,nie bedę wymieniał firmy, bo nie chcę robic (anty) reklamy. Moze rzeczywiście dobra rada tankowac na firmowej?Przynajmniej moze regulranie czyszczą zbiorniki aby zachować jakość
Struna - |16 Kwi 2012|, 2012 21:22

shell-a to akurat nie polecam, bardzo "nierówna" jakość gazu, znaczy jak ktos lokalnie tankuje na jednej stacji i sprawdził, że jest ok to spoko, ale ja jeżdżę nieco po Polsce i z jakością na shellu różnie, więc przestałem tam tankować.

Z orlenami - większość ok, czasem się zdarzają sporadyczne kwiatki, choć np. statoil vs orlen, po korektach paliwowych widać że statoil wypada lepiej, co może wydawać się dziwne, bo w zasadzie większość gazuchy u nas dostarcza orlen, no ale im mniej przepompowań tym mniej syfu w gazowni, może w tym tkwi sekret.

ford2fast - |16 Kwi 2012|, 2012 22:28

Cytat:
Moja instalka ma 60 tys km, filtry w międzyczasie wymieniałem 3 razy

Moim zdaniem za rzadko :)
Ja wymieniam maksymalnie po 10 tysiącach km :roll:

mirod napisał/a:
Moze rzeczywiście dobra rada tankowac na firmowej?Przynajmniej moze regulranie czyszczą zbiorniki aby zachować jakość

Dobry żart :):

Waski - |17 Kwi 2012|, 2012 09:32

Struna napisał/a:
co ile oleum zmienia ? 10, 15 kkm ?

myślę, że co 10 tys - ale to auto tyle to chyba będzie musiało rok jeździć :)

Struna - |17 Kwi 2012|, 2012 11:31

no to jak tak mało to niech zmieni filtry gazowe dwa razy do roku i będzie git.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group