Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Zawieszenie i układ jezdny, hamulce - ścinanie oponek tylnych od wewnątrz

lancer - |1 Kwi 2005|, 2005 16:43
Temat postu: ścinanie oponek tylnych od wewnątrz
witam
pamiętacie ten problemik .....

a wiecie dlaczego się tak dzieje

podobno istnieją oponki specjalnie wyprofilowane do takiego zawieszenia jak jest w scorpio BMW mercedes

oponki są storzkowate i kierunkowe czy ktoś widział takie ... powiedziano mi że mogą sprowadzić ale to potrwa z miesiąc ale są drogie około 500 zł szt

mmmk - |1 Kwi 2005|, 2005 17:02

tak szczerze to 1 slysze a w zasadzie czytam :D . tylko 500 to duzo chyba. zalezy jaki rozmiar bo 16 to za 700 zwykle widzialem. a pozatym mi opny zawsze sie topia od srodka nie od zewnatrz :mrgreen:
pozdrawiam
maciek

Marcin - |1 Kwi 2005|, 2005 17:03

ja słyszałem, ze zawieszenie się prostuje jak szybko jeździsz i wtedy gumy ścierają się równomiernie
Struna - |1 Kwi 2005|, 2005 17:16

im bardziej dociążona skorupka tym bardziej koła się roałażą w negatyw - taka konstrukcj azawieszki - ale jak się za to trzyma :) szybkość nic do tego nie ma
Marcin - |1 Kwi 2005|, 2005 18:14

dzięki za sprostowanie... ktoś dostanie %$#@^%@ za lewe informacje :twisted:
Lisu - |1 Kwi 2005|, 2005 18:16

Ja tez gdzies, o tym czytalem, ze w zaleznosci od predkosci dol tylnach kol reaguje inaczej, tzn., im szybciej tym bardziej sciaga je do srodka. Kumple sie ze mnie smiali , ze moje auto z tylu wyglada jak rozlraczona zaba. Ale jak pogonie to jest prosto.
A to ze bmw albo benz ma inne podwozie i inne gumy trzeba to chyba juz bajka, nie wydaje mi sie mozliwe ze na tak daleka oryginalnosc posuneli by sie. I auto tak daleko odsuneloby sie od standardu.

Lisu

lancer - |1 Kwi 2005|, 2005 19:50

koła stoją w negatywie dlatego że jest to taka konstrukcja zawieszenia która ma na celu możliwość bezpiecznego wprowadzania auta w zakręty przy większych prędkościach i tylko w tym celu jest to zrobione dodtakowo dociążenie auta ma na to wpływ ale tylko dlatego że Scorpio ma zawieszenie nie zależne na wahaczach wleczonych. przy większym ociążeniu przenoszony jest środek koła powyżej lini mostu który jest zamontowany sztywno i most nie zmienia położenia wraz z przemieszczaniem się kół
Struna - |3 Kwi 2005|, 2005 14:44

tu nie chodzi o gumy dedykowane do merola czy bmw - chodzi o stośkowy profil do aut które z założenia mają konstrukcyjnie zawias w negatywie - jak właśnie scorpio, dmw czy merole niektóre. Calibra zdaje się ma rówież przód w negatywie.
kuba - |4 Kwi 2005|, 2005 15:02

Fulda Extremo - 225/50/16 -
felukes - |5 Kwi 2005|, 2005 21:23

Jak ma sie wszystko ok z zawieszeniem to nie ma prawa drzec opon tak zeby bylo to jakies zmartwienie. Za 500zl to wole kupic sobie 2 komplety opon i nie martwic sie ze mam takie "nieprzystosowane" do Scorpio. ;)
Aneta - |6 Kwi 2005|, 2005 00:26

Dokładnie. Jak zawieszenie jest w porządku, to nie ma prawa ścinać opon.
Waski - |6 Kwi 2005|, 2005 10:01

Witam

195/65R15 nie drzew ogole
205/55R16 leciutko tak ze da rade przjechac 40 tys na uzywkach

Mam teraz 205/55R16 zimowe i nie drze w zaden sposob.
Ale jak mialem 225/50R16 to widac juz bylo ze powoli je ciagnie
Ale w Scorpio nie ma sensu na takich gumach jezdzic bo to juz jest niewygodne


Pozdrawiam
Wąski

Marcin - |6 Kwi 2005|, 2005 10:10

Cytat:
Ale w Scorpio nie ma sensu na takich gumach jezdzic bo to juz jest niewygodne


zgadzam się, ale jak jade an uczlenie to mam kilometr równej drogi i mogę się cieszyć jazdą na laczkach 225 i 235 :D

Struna - |6 Kwi 2005|, 2005 11:03

to zobaczcie nawet przy zdrowej zawieszce pod koniec żywota gum czy je brało czy nie - może wieloryb nie tnie - nie wiem - nie widziałem konstrukcji jego tylnego zawiasu ale poprzednie modele z założenia musza mniej lub bardziej gumki zużywać bardziej od wewnątrz ( tylne oczywiście )
kuba - |6 Kwi 2005|, 2005 13:55

Wieloryb ma taką samą zawieche jak poprzednicy. U mnie na 225/50/16 nie są pocięte. Jak Anetka napisała jak masz zawiechę w porządku to nie ma prawa ciąć.
Struna - |6 Kwi 2005|, 2005 14:33

no tak - zawieszka z założenia w negatywie nie ma prawa ciąć - super :) ma prawo a nawet obowiązek - oczywiście jak zdrowa zawieszka to jest to minimalne i może prawie niezauważalne - ale nadal jest.
kuba - |6 Kwi 2005|, 2005 17:56

no, ale np. styl jazdy tez ma duzo do ścinania opon. Bardzo szybkie zbieranie zakretów też powoduje ich ścinanie, nieznaczne, ale na przebiegu kilkudziesięciu tyś km, widoczne. Inna sprawa to nasze drogi, kiedy jedziesz to w zasadzie przy mojej szerokości opon pracują tylko krawedzie, bo one opieraja się na koleinach. Ale z racji częstych jazd po trasie to nie chcę innych węższych opon. te mi pasują. :mrgreen:
Struna - |6 Kwi 2005|, 2005 20:16

hehe - dlategu u mnie tnie - raz że sprężynki na tyle kiepskie - dwa - no ślizga się człowiek czasami :D
monter - |6 Kwi 2005|, 2005 20:39

Mi tez niestety tnie ale to jak widze praktycznie standard. Wlasnie bede na dniach zmienial oponki na tyle oczywiscie :) Troche bola mnie te 16-tki. Zdarza sie tez poslizgac ale na razie tylko tam gdzie lezy zwirek albo gdzies na piachu. Czasami zdarza sie przypadkowo ruszyc z piskiem. Raz co mnie zadziwilo na szybko wciskalem sie z podporzadkowanej i poszedl malym driftem na drugim biegu :) Ale niestety dzisiaj mnie zmartwila jedna rzecz... dostalem baty s seicento :( Oj k**** to boli... moze byl 1.1 ?? Nie wiem ale cholera wiem jedno. Nie regulowalem jescio silnika i instalacji gazowej. Wydaje mi sie ze jest wyregulowana na tryb zmulony czyli ekonomiczny w koncu taksiarz mial go przede mna. Ja sprobowalem sie karnac na benzynce to myslalem ze sie zabije :)

cenzura...marcin :wink:

Struna - |6 Kwi 2005|, 2005 20:54

no tak to już jest na zwykłych instalkach - zamiast fabrycznych kucyków masz o wieeele wiele mniej. mój pewnie ze 150 jak ma 100 na gazie to wszystko - ale już niebawem BLOS będzie i ma być tyle samo co na benie :)
Kruk11 - |8 Kwi 2005|, 2005 01:50

1. Nie wiem czy to kogoś interesuje ale widziałem i omegę B ze ściętymi od środka oponami :)

2. A czy zmniejszenie lub zwiększenie ciśnienia w oponach może spowodować ścinanie mniejsze niż standardowo.

3. Jak są już ściachane od środka to się przekłada prawe na lewe i vice versa i jest git :D

4. Właściciel miazgi przesiadający się na skorupiaka pozdrawia w pierwszym poście.

mmmk - |8 Kwi 2005|, 2005 06:44

mi w sierrce opony topily sie od srodka przy paleniu gumy a pozatym jak padaly lozyska to juz bylo calkiem ciekawie. taki negatyw ze ho hoooooooooo :lol:
pozdrawiam
maciek
p.s. w scorpio po zimie tez lekko zniknely od srodka. moje typy tak maja :wink:

monter - |8 Kwi 2005|, 2005 08:44

Kruk rozpisz sie cos jakos co tam zakupiles cikawego ?? Wczesniej byles moze w Mazdaspeed ??

A co do oponek to chcialbym uslyszec Wasze zdanie. Mam dwie oponki na tyle takie lyse jak moja glowa (kto mnie widzial ten wie hehe :)) . Mam za to w piwnicy 2 opoonki z zajebistym bieznikiem tylko... sa rozne. Znaczy rozmair ten sam tylko producenci (i rzezba bieznika) rozni. Czy lepiej jest jechac na lysych czy na roznych ale dobrych ?? Moze ktos ma doswiadczenia z wrazen z jazdy na roznych oponkach na jednej osi ??

Marcin - |8 Kwi 2005|, 2005 09:01

wg przepisów na jednej osi muszą być te same opony, bierznik itp musi być taki sam
monter - |8 Kwi 2005|, 2005 09:18

Wiem Marcin. Ja kodeks znam :) I szczerze mowiac mam go gdzies :) Chodzi mi tylko o fakt zachowywania sie samochodu. Byc moze ktos juz tak smigal i cos powie na ten temat.
Pershing - |8 Kwi 2005|, 2005 10:50

Na suchym bedzie OK ale jak wjedziesz na nawierzchnie o slabszej przyczepnosci to moga dziac sie cuda...
Rafał A.(antek) - |8 Kwi 2005|, 2005 14:31

tak jak napisal pershing, na suchej prostej nie poczujesz ( jesli to bedzie tył oczywiscie , na przodzie ebdzie sciagało kierownice) na mokrym i w zakrecie moga dziec sie cuda :)
mmmk - |8 Kwi 2005|, 2005 16:06

no policja raczej nie sprawdza. musi byc upierdliwy,zeby na to wpadl. jak jest lysa to zauwazy. firmy i kszaltu bieznika raczej nie zapamieta. ja kiedys wozilem 1 lysa w bagazniku, jeszcze bez powietrza, zeby sie tlumaczyc ze wlasnie zmienilem i nie zdazylem kupic nowych,. nie trwalo to dlugo ale sie udalo. 2 tej samej firmy byla zalozona.
pozdrawiam
maciek

Matth - |8 Kwi 2005|, 2005 18:12

Witam
A moja scorupka mam juz 20lat i oponki ladnie sie wycieraja bez nierownosci... to chyba kwestia zawieszenia z tylu.. zrobcie sprezynki i gumy na wahaczach zadbajcie o lozyska i powinno byc cacy bo mi ze kola w negatywie to bieznik rowny.. a driftowac tez sie zdaza..:P:)
pozdro

Kruk11 - |9 Kwi 2005|, 2005 00:02

Matth, a jakie masz gumy i jakie ciśnienie w nich?

Monter, wiele zakładów oponiarskich sprzedaje używki przywiezione z zachodu lub po samochodach firmowych, w których nie żałują na to kasy, zadzwoń i spytaj się czy mają jeden albo drugi typ i może wymienią ci jedną np za niewielką dopłatą.
W ogóle takie opony są dość tanie - a dobre.

Rafał A.(antek) - |9 Kwi 2005|, 2005 03:09

uzywka 195/56/15 chodzi w cenie ok 75-80zł w przyzwoitym stanie.
Marcin - |9 Kwi 2005|, 2005 09:15

a kiedyś były po 50, ale to już było :P

a jak byś chciał 205 to trzeba liczyć dyche więcej lub nieco mniej, w zależności od wulkanizatora

monter - |9 Kwi 2005|, 2005 09:50

Dzisaj jade sie dowiedziec ile to kosztuje wiec sie podziele tym z Wami. Moje oponki to 205/55 R16. Ciekawy jestem ile wogole taka nowa kosztuje. tez zobacze z ciekawosci.
mmmk - |9 Kwi 2005|, 2005 13:14

w ktorejs z gazetek norauto /chyba/ w promocji sztuka byla po prawie 700 :( . tylko jak 16 to chyba 205/50 takie przynajmniej mam u siebie. profil 55 powoduje przeklamania o prawie 3% /to z tej madrej stronki przeliczajacej :wink: /
pozdrawiam
maciek

Matth - |9 Kwi 2005|, 2005 23:18

Witam
na razie mam jeszcze zimowki bo czekam na fele stalowe 15':) a rozmiar.. byly rozne od 175/80/14 przez 185/65/14 teraz sa 195/65/14 zadne nie scinaly.. a moze macie jakies przekoszone scorupki??
pozdro

Marcin - |10 Kwi 2005|, 2005 09:03

Cytat:
185/65/14 teraz sa 195/65/14


z tego co ja wiem to powinny byc nieco inne rozmiary.

185/70/14 i 195/65/15

klinu - |11 Kwi 2005|, 2005 21:08

jak już pisałem ale mnie wycięło :P
mam największy rozmiar założony do 2.0 i w koleinach jest dramat, owszem ładne prowadzenie w zakrętach, nawet przyjemnie tez po dziurach ale jakoś w koleinach nosi na lewo i prawo.. chociaż dzisiaj napompowałem koła wg 20 letniego ciśnieniomierza a nie tego na stacji bo tamten pokazywał 0.4 mniej i było jakby lepiej

Matth - |11 Kwi 2005|, 2005 22:22

Witam
Fuck wcielo posta:/
No to jezeli masz kolka od cossiego to ja bym polecil wymiane gumek w zawieszce na te od cossiego szczegolnie na stabilizatorze.. sa sztywniejsze i powinno byc lepiej ale i tak masa przodu jest mala takze po koleinach troche i tak bedzie plywal:( sprobowac nie zaszkodzi, a w ostatecznosci wymien oponki na 195 na tych 16 co masz zostaw bo wielkosc felgi nie ma znaczenia tylko szerokosc oponki..
pozdro

Struna - |11 Kwi 2005|, 2005 23:02

pływał to jakby niewłaściwe określenie na to co się dzieje z autem na 16" niskoprofilowych gumach - trza się kiery trzymać :) i w sumie nie tyle szerokość co profil powoduje rzucanie na koleinach.
Struna - |12 Kwi 2005|, 2005 09:33

no właśnie ma prawo ale niekoniecznie musi jak w miodzio stanie zawieszka - ale jak się wozi ciężkie rzeczy to i tak będzie bo się wtedy rozłażą koła.
kuba - |12 Kwi 2005|, 2005 09:53

Dokładnie, choc w scorasie zawsze jest lekki negatyw. U mnie na 225/50/16 na drodze jest koszmar, ale na trasie jest fajnie.
mmmk - |12 Kwi 2005|, 2005 11:39

a to link ktory dodalem 10 ale go wcielo potwierdzajaca negatywy RWD ford'a wprawdzie sierry ale zawsze fordy:

http://img215.exs.cx/img215/9972/p40900746yd.jpg
pozdrawiam
maciek

Rafał A.(antek) - |12 Kwi 2005|, 2005 12:50

LOL :P
kuba - |12 Kwi 2005|, 2005 13:28

No pieknie panowie, driftu sie zachciało, to i oponki sie skończyły :mrgreen:
Marcin - |12 Kwi 2005|, 2005 18:08

to ostr musieli dawac po garach :mrgreen:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group