Strzały z gazu |
Autor |
Wiadomość |
Raf7 [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Paź 2004|, 2004 09:52 Strzały z gazu
|
|
|
Mam kolejny problem. Moje scorpio strzela mi z gazu - tak z 1-2 razy dziennie, czasami rzadziej. Już dwa razy rozwaliło mi rezonator, bo znowy się klapa zawiesiła. Powiedzcie mi co z tym zrobić - świece nowe, cewka (jedna) też - przewodów jeszcze nie ruszałem. A oczywiście gazownicy twierdzą, że z ich instalacją wszystko jest w porządku - że to coś z iskrą, że świece nie takie, że przewody itd. Aż się już gotuję jak ich słucham - a instalację mam dopiero od miesiąca, a auto od dwóch.
Ratujcie |
|
|
|
|
Księgowy [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Paź 2004|, 2004 10:23
|
|
|
No to nie masz za wesoło
Mi strzela gdzieś tak srednio 1-2 na tydzień, dwa i muszę w końcu pojechac do gazowników może znowy trzeba coś podregulować.
To też może być wina instalacji bo mam jakąź kijową lovato II generacji.
też chętnie poczekam na rady bardziej doświadczonych użytkowników LPG
(to jest moje pierwsze auto z LPG i nie mam najlepszej opinii o tym źródle zasilania, jedyne auto z jakim miałem doczynienia i dobrze jeździ na LPG to omega wujka ale on ma SGI) |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |20 Paź 2004|, 2004 10:47
|
|
|
Napisałem już w innym poście ale się powtórzę
To: Raf7
To sobie daruj te śmieszne antywybuchy przed rezonator a załóż uniwersalne klapki na rezonator i na filter - zapłacisz koło 40 zeta za sztuke - zamontujesz sam bez problemu i nie będzie więcej takich sytuacji. Gaz nie wybucha ot tak sobie. Najczęsciej przy kiepskich świecach i starych przewodach WN - ale nie tylko - zrobiłem kilka dośwadczeń i z łatwością moge każdemu spowodować wybuch nawet na nowiutkich świecach platynowych i nowiutkich kablach i idealnym silniczku. Generalnie już poparłem swoją wiedzę praktyczną wywodem teoretycznym
Więc motyw jest taki, że jak sie ma np. skrecony na registrze gaz i otworzy gwałtownie przepustnice ( efekt taki, że silnik chce dużo gazu a register nie puszcza ) to macie murowany wystrzał. pierdyknie tak że wow - normalnie jak mi walnęło to mało - dlatego tez jeżeli oszczędzacie na gazie i macie skręconą instalacę ja "śrubie" to przy gwałtownych wciśnięciach pedału gazu jest bardzo duża szansa na wystrzał. A teraz poparcie teoretyczne: Co będzie się działo jak silnik chce bogatą mieszankę a my mu nie damy ( skrecenie na registrze ) otóż silnik zasysa zbyt ubogą mieszankę i chce wkręcac się na obroty ale się nie wkręca bo na powietrzu przecież nie będzie palił i zamiast zasysać dużą ilość mieszanki mamy sytuację z szeroko otwartymi przepustnicami i niepomiernie niskim przepływem mieszanki, która zamiast być wsysana do komory spalania pozostaje w dużej mierze w wężach i kolektorze - puszczamy pedał gazy - drobna iskierka i BUUMM - cała mieszanka zgromadzona w wężach i kolektorze wali. Ja tez miałem nieco przykręcone i od czasu do czasu sie zdażały wybuchy - szczególnie w wyrazowie na torze - gdzie potrzebowałem non stop wysokich obrotów teraz nieco przeregulowałem - i czy wdepne nagle na max czy łagodnie - zero problemów. żadnych wystrzałów - oczywiście spalanie nieco wzrosło - ale i power się bardzo polepszył. Kolejna kwestia to filtr powietrza - jeżeli będzie zapchany to nawet przy dobrze ustawionym gazie - sytuacja będzie podobna - lecz tym razem filtr będzie blokował przepływ. I kolejna sprawa która tez może się przyczyniać do wybuchów to zapchany filtr gazu ( znajduje się w kielichu elektrozaworu zgazowego ) to też należy wymieniać - minimum raz do roku. Koszt takiego filtra to max 10 zeta - więc koszt w zasadzie zerowy a może wiele pomóc.
No styknie tych wypocin |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Raf7 [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Paź 2004|, 2004 11:32
|
|
|
To ja właśnie takie klapy (patrz. http://moto.allegro.pl/sh...?item=33247791) mam zaraz za rezonatorem (dwie, bo u mnie wychodzą dwie rury z rezonatora) i na każdej jest taka klapa, ale jedna chyba coś się zawiesiła i poszło na rezonator. Mam tylko jeszcze jedno pytanie - skąd iskra w miejscu, gdzie jej być nie powinno ? przecież bez iskry nie wybuchnie.
W każdym razie dzięki za rady. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |20 Paź 2004|, 2004 12:55
|
|
|
A powiedz - masz przepływomierz ?? jeżeli nie to czym prędzej pozbądź się tych gównianych antywybuchów i załóż na rezonatorze i filtrze - nie mam fotki ale to taka klapka na sprężynce. Wiercisz otwór w rezonatorze i w pokrywie filtra i tam to wstawiasz - do 2.0 starczy po jednej na filtr i rezonator. Tego typu co podałes link są do ochrony przepływomierzy - ale strasznie lipne to rozwiązanie. Nie zawsze działa - zacina sie itp. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |20 Paź 2004|, 2004 13:29
|
|
|
Struna napisał/a: | A powiedz - masz przepływomierz ?? jeżeli nie to czym prędzej pozbądź się tych gównianych antywybuchów i załóż na rezonatorze i filtrze - nie mam fotki ale to taka klapka na sprężynce. Wiercisz otwór w rezonatorze i w pokrywie filtra i tam to wstawiasz - do 2.0 starczy po jednej na filtr i rezonator. Tego typu co podałes link są do ochrony przepływomierzy - ale strasznie lipne to rozwiązanie. Nie zawsze działa - zacina sie itp. |
hmmm to wyglada na to co ja mam, mam przeplywomierz wiec cos to daje??
kilka razy mi wywalio te gumy przy strzale, ale z drugiej strrony strzela mi raz na 3-4 tygodnie i to najczesciej z mojej winy wiec ciezko je obiektywnie ocenic.
Ty masz cos innego u siebie???
co bys polecil |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
|
|
|
|
Raf7 [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Paź 2004|, 2004 13:58
|
|
|
Przepływomierz oczywiście mam i jak na razie w wyniku strzałów nic mu się nie stało (aczkolwiek przypuszczam, że uratował go trochę korek po sprayu, który gazownicy wsadzili aby ograniczyć powietrze i znajduje się akurat za przepływomierzem a przed rezonatorem i dlatego poszło znowu w rezonator). A co tych ze sprężynką to taki zaworek upustowy, który po przekroczeniu pewnego ciśnienia się otwiera ? |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |20 Paź 2004|, 2004 14:01
|
|
|
A jak myslisz speedo - jakby tak pomimo tych durnych klapek do przepływomierzy tak proforma założyć jeszcze na pokrywę filtra - tak w razie jakby jednak tamte nie zadziałały - to by chyba zmniejszyło energię wybuchu idącą przez przepływomierz - może by w razie zacięcia się pierwszej klapki uratowało przepływomierz albo chociaż szanse jego zwiększyło. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |20 Paź 2004|, 2004 14:19
|
|
|
No w sumie racja - nie badałem jak pracuje przepływomierz stąd myslałem ze może pomoże ale w takim wypadku to faktycznie bez sensu |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Raf7 [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 11:30
|
|
|
Struna napisał/a: | A powiedz - masz przepływomierz ?? jeżeli nie to czym prędzej pozbądź się tych gównianych antywybuchów i załóż na rezonatorze i filtrze - nie mam fotki ale to taka klapka na sprężynce. Wiercisz otwór w rezonatorze i w pokrywie filtra i tam to wstawiasz - do 2.0 starczy po jednej na filtr i rezonator. Tego typu co podałes link są do ochrony przepływomierzy - ale strasznie lipne to rozwiązanie. Nie zawsze działa - zacina sie itp. |
Już wiem o co chodzi z tymi klapkami - mam już takie dwie na rezonatorze i mam nadzieję, że już się nie rozleci. Zamówiłem też nową cewkę (bo drugą wymieniłem 3 tyg. temu) i nowe przewody i jutro wkładam do autka. Jeśli dalej będzie strzelać to przynajmniej już mi nie powiedzą gazownicy, że to znowy iskra - świece też mam nowe. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 11:37
|
|
|
A jakie świece i kable kupieś - doświadzenie wielu mówi, że najlepiej używać motorcrafty ( wcale nie są drogie ) Ja akurat założyłem NGK i nie mam problemu - podejrzewam że BRISK też spokojnei będzie hulał ( w końcu to sportowe świeczki ) |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Raf7 [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 11:57
|
|
|
Świeczki wsadziłem NGK , bo akurat Motorcrafta nie mieli, ale znam ceny - za Motorcrafta chcieli 37 zł/szt, a NGK ponad 80 zł/sz !!! - to są ceny z lokalnego (jeleniogórskiego) sklepu/serwisu Ford'a. A w "normalnym" motoryzacyjnym kupiłem te same !!! (tylko w tej chwili nie pamiętam symbolu) NGK za 60 zł/kpl . A co do przewodów to tak samo jak cewki - Bosch , bo innych nie można było dostać lub cena - w Fordzie przewody około 80 zł/1 przewód (są 2 więc około 160/kpl), a cewka 350 zł/szt - natomiast Intercars przewody kpl - 95 zł , a cewka 195 (aczkolwiek 3 tygodnie temu tylko 163 !!!).
Tak to wygląda na dzień dzisiejszy. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 12:53
|
|
|
Ja pie... to normalnie rozbój w biały dzień - u nas w Krakowie w ASO świece motorcraft po 11 zeta sztuka - kable zapłonowe do V6 ( czyli siedem kabelków ) 110 zeta ( też motorcraft oczywiście ) Tyle co Ty napisałeś to kosztują platynowe świece motorcrafta ja za NGK placiłem po 6 zeta za sztukę |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Księgowy [Usunięty]
|
Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 13:07
|
|
|
Struna do 2.0 16v są własnie świece platynowe |
|
|
|
|
irek
Member 021
Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Pomógł: 30 razy Wiek: 46 Dołączył: 04 Maj 2004 Skąd: Rybnik/Głub.
|
Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 13:10
|
|
|
Hej
Ale straszne ceny tam są u mnie na południu koszt orginalnej świecy Motorcraft to wydatek 9 zł a kable są w tej samej cenie czyli 110 zł
...no i odpukać w tym roku jeszcze nie miałem żadnego wystrzału gazu. |
|
|
|
|
|