|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Skrzynia Automat - wszystko o tym 7 cudzie :) |
Autor |
Wiadomość |
Marcin
-=Marcin=-
Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: |9 Lut 2005|, 2005 09:34
|
|
|
ano tak, zwłaszcza jak się włączy tryb sportowy |
_________________ Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r |
|
|
|
|
yagher [Usunięty]
|
Wysłany: |12 Lut 2005|, 2005 00:57 asb nie przerzuca na gazie
|
|
|
musialem wymienic w mojej instalacji zbiornik, gazownik wymienil mi go, koncowki rurek i cos tam jeszcze, "zwiekszyl cisnienie w ukladzie" nie wiem o co w tym chodzi, wyregulowal troche, kazal wymienic swiece bo mowil ze strasznie strzela, racja strzelal, wymienilem swiece i juz jest ok, ale mam teraz taki problem:
mam silnik 2.9 z asb, na benzynie skrzynia ladnie zmienia na 2 przy 60km/h przy pelnym wcisnieciu pedalu gazu, nastepnie na 3 przy 110km/h czy cos kolo tego chyba, dokladnie nie pamietam, natomiast na gazie jest juz problem z przerzucaniem biegow, a mianowicie ruszam wciskam gaz do konca, zbliza sie do 60km/h i nie zmieni na 2 bedzie pilowal na 1 dopoki mu troche nie popuszcze pedalu gazu i nie wcisne spowrotem, tak samo jest z kazdym kolejnym biegiem, poki mu troche nie popuszcze to nie przerzuci na wyzszy bieg
tak sie dzieje tylko na gazie, na benzynie dziala wszystko ok, przed ta cala operacja u gazownika bylo dobrze rowniez na gazie, tyle tylko ze strzelal i ciezko sie wkrecal na obroty, teraz to wszystko jest wporzadku
jedyne co mi przychodzi do glowy to zle wyregulowany gaz przy asb
co o tym myslicie? |
|
|
|
|
yagher [Usunięty]
|
Wysłany: |14 Lut 2005|, 2005 15:09
|
|
|
naprawde nikt nie wie, co jest powodem nie zmieniania biegow? |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |14 Lut 2005|, 2005 15:25
|
|
|
no kurcze gaz nie powinien mieć na to wpływu - chyba, że przy montażu jakiś przewód nacięli lub wpięli się instalką w jakieś durne miejsce które ma jakiś związek ze sterowaniem ASB. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
klinu [Usunięty]
|
Wysłany: |14 Lut 2005|, 2005 16:45
|
|
|
jeżeli trzymasz do deski to wciskasz sobie non stop pedałem gazu załącznik kick-down, może dlatego nie przerzuca wyżej. -mało prawdopodobne ale może coś związane z tym,ale wtedy i gaz i benzyna powinny się zachowywać tak samo.. |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |14 Lut 2005|, 2005 16:48
|
|
|
szukaj po elektryce, moze jakies kable zozpieli - jedz do nich niech paluchami pokaza gdzie grzebali. |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
yagher [Usunięty]
|
Wysłany: |14 Lut 2005|, 2005 23:17
|
|
|
nie wiem czy mogli cos naruszyc, bo na benzynie jadac dokladnie tak samo, zmienia biegi, a na gazie tak jakby blokuje sie nastepny bieg, nie wiem moze w momencie zalaczanie sprzegla w skrzyni, jesli takowe istnieje, spadaja obroty, zmniejsza sie jakos dawka gazu czy co i dlatego nie reaguje, albo ma za ciezko i nie chce wrzucic kolejnego tylko ciagnie na tym co jest, nie mam pojecia, pojade do nich, niech moze pokreca troche przy regulacji, moze ta zmiana cisnienia w ukladzie, jak mowil gazownik cos popsula, bo przedtem bylo wszystko ok i na gazie i na benzynie
a czy instalacja gazowa nie powinna w jakims stopniu byc polaczona z asb? |
|
|
|
|
WTOM [Usunięty]
|
Wysłany: |15 Lut 2005|, 2005 08:24
|
|
|
czujnik położenia przepustnicy!! złe odczyty -> złe ciśnienie liniowe w skrzyni. komp gazowy powinien mieć elektrycznie separowane wejście z czyjnika położenia przepustnicy. |
|
|
|
|
liw [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Mar 2005|, 2005 20:42
|
|
|
No kochani czas sobie poczytać na temat automatów. Mnie się przydało więc może komuś też się przyda: http://automat.pl/budowa/index.html powodzenia |
|
|
|
|
arek33 [Usunięty]
|
Wysłany: |3 Kwi 2005|, 2005 15:54
|
|
|
Zagazowalem wielorybka i sie zaczely problemy asb dziwnie przelancza biegi po wcisnieciu pedalu gazy do dechy , do 5tysiecy wkreca sie normalnie a powyzej go muli jak przezuci bieg znow dostaje kopa i tak na kazdym biegu najgozej jest na 3 i 4 . najgorsze ze na benzyce jest tylko troszke lepiej co moze byc przyczyna ???? |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |4 Kwi 2005|, 2005 05:33
|
|
|
złe wpiecie instalacji gazowej, to dosc prosty wniosek. |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
arek33 [Usunięty]
|
Wysłany: |5 Kwi 2005|, 2005 20:13
|
|
|
czyli wielorybek powinien tak samo przelanczac biegi na gazie jak na benzynie ??? jakie grzechy popelniaja gazownicy ???? bo moj twierdzi ze na gazie juz tak jest i juz ???? |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |20 Maj 2005|, 2005 08:31
|
|
|
Czy może ktoś wie, co się stało z osławioną stroną www.automat.pl ?
Czy ją przenieśli, czy zlikwidowali?
Odpowiadam zatem:
www.olczak.home.pl |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
Savie [Usunięty]
|
Wysłany: |22 Maj 2005|, 2005 14:34 POONAŁEM WRESZCIE swoje cholerne A4LD
|
|
|
Witam wszystkich. nie taki diabeł straszny jak go malują. padła mi jakiś czas temu skrzynia...oddałem do Samko w Wawce gdzie skasowali mnie na kosmiczny kesz i przeszła zaledwie 17tys km. niestety termin gwarancji oczywiscie minął. wysypała się znowu. poczytałem u Pana Olczaka dokumentacje, troche po forach itp i zabrałem się do roboty. to wbrew pozorom całkiem prosta mechanika (no i troche hydrauliki) tylko nie należy się jej bać. wybebeszyłem tą skrzynię, z drugiej (z innego okresu i innymi bebechami) wziałem skręcone elementy i stworzyłem hybrydę. działa jak złoto i jestem bardzo zadowolony. kosztowało mnie to kilka dni pracy i jakieś 300pln za które kupiłem drugą uszkodzoną skrzynkę na części. nawet nie chce myśleć ile trzeba by dać w warsztacie za taką naprawę.
post ten piszę dlatego, aby wszyscy pozbyli się strachu przed rozbieraniem i ingerencją w ASB. nie jestem mechanikiem, choć atechniczny też nie jestem. trzeba mieć literaturę, parę kluczy i wkrętaków oraz drugiego człowieka, który pomoże stargać toto na ziemię bo skrzynka z konwerterem waży conieco.
to naprawdę nie jest takie skomplikowane, a legendy o trudności napraw chyba rozprzestrzeniają warsztatowcy, którzy za małą robotę biorą wielką kasę "bo się znają na magii".
hiehhh...to tyle tak ku pokrzepieniu serc. pozdra dla wszystkich
Maciek |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |22 Maj 2005|, 2005 15:04
|
|
|
Brawo Savie !
Moje zdanie na ten temat jest dokładnie takie samo |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |