|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
wymiana polosi |
Autor |
Wiadomość |
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |18 Paź 2005|, 2005 14:29 wymiana polosi
|
|
|
witam- zaczynamy wymiane polosi- niezbedny kanal, diaks z mala tarcza, torx 40 i duzy (38 ??) klucz nasadowy
na dziendobry czyscimy i spryskujemy sruby od strony dyfra (12 pcs) jakims wd40. Aby dostac sie do srub w danym momencie niedostepnych po prostu przetaczamy auto po kanale. Przy odkrecaniu tychze srub nalezy pamietac aby torx wchodzil centralnie w srube- przy krzywym uchwycie mamy za mom objechana srube co pietrzy problem. Jesli sruba jednak zjechala sie, mozemy sprobowac nabijac inne torxy, ale u mnie to nieskutowalo- jet jeszcze wersja aby naciac srube przecinakiem i przy pomocy przecinaka z mlotkiem odkrecac. W ostatecznosci mozna uzyc diaksa do wyciecia lba sruby- nie ma sie co obawiac ze szpilka ktora pozostanie po srubie uniemozliwi rozlaczenie polosi od dyfra gdyz luz jaki ma caly przegub na frezie (luz miedzy zawleczkami spinajacymi) pozwoli sciagnac przegub ze szpil pozostalych na dyfrze- wtedy te szpilki raczkami odkrecamy- jesli juz mamy porozpinane od strony dyfra, musimy odkrecic te duze nakretki co widac po zdjeciu kola na srodku piasty- ona trzyma ten kawalek polosi co jet dokrecony do przeguby zewnetrznego, nacietego na frez i przechodzacego przez piaste- Struna mowil ze tam klucz nasadowy 38 (ja nie pamietam jaki byl: 38-41) W zaleznosci od rodzaju felgi podobno mozna tam sie dostac bez sciagania kola, jednak nie u mnie- czyli kolo do zwalenia, nakretka do odkrecenia (prawa strona- prawy gwint, lewa strona lewy gwint !!) po zwaleniu nakretki wybijamy ten "bolec" przez cos co gwint uchroni i po konkretnym uderzeniu mlotem polos winna znalesc sie w kanale- wtedy calosc w imadlo, postepowanie ze srubami analogicznie co do tych od dyfra- zdecydowanie latwiej ida niz na aucie- jesli je rozkrecimy to mamy polos z przegubami w lapie- aby wyjac przegub z polosi sciagamy krancowa zawleczke nozyczkami do rozpinania takowych i przegub po frezie schodzi- jesli zakladamy uzywany przegub to najpierw go myjemy benzynka ekstrakcyjna, pozniej smarujemy calosc smarem do przegubow (dostepny w kazdym motoryzacyjnym)- pamietajmy aby guma oslonowa byla cala- zadnych przetarc ani pekniec !!- oczywiscie nowe opaski zaciskowe !! calosc montujemy w odwrotnej kolejnosci- najwiekszym problemem bylo wbicie polosi w piaste przy montarzu, ale jet to wykonalne- aby kawalek gwintu do zlapania nakretki i reszte nasadem dociagamy- pozniej zakladamy sruby od strony dyfra i powinno hulac- jak dla mnie nowicjusza w tym temacie prawa polos zajela jakies 4 h (musialem zdemontowac filtr weglowy bo przeszkadzal/utrudnial) a lewa juz 2 h bo wiedzialem co i jak !! pracka malo przyjemna- wszedzie smar i brud ale temat do wykonania we wlasnym zakresie- jakby co dzwonic i powodzenia
Xy |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |19 Paź 2005|, 2005 00:49
|
|
|
czyli z podjazdu nici |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |19 Paź 2005|, 2005 20:05
|
|
|
torx 45 i klucz 41mm na nakrętkę piasty tylnej |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |20 Paź 2005|, 2005 09:31
|
|
|
hmmm - 41 nie miałem nigdy w garaży a pamiętam, że dokręcałem kiedyś nakrętkę tylnej półosi bo się nieco poluzowała po Wyrazowie ale nie mówie nie. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |20 Paź 2005|, 2005 09:35
|
|
|
wlasnie sprawdzilem tego torxa i jednak 40 ma nabite |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
anju [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Paź 2005|, 2005 21:07 Re: wymiana polosi
|
|
|
Kevin Xy napisał/a: | witam- zaczynamy wymiane polosi- niezbedny kanal, diaks z mala tarcza, torx 40 i duzy (38 ??) klucz nasadowy
na dziendobry czyscimy i spryskujemy sruby od strony dyfra (12 pcs) jakims wd40. Aby dostac sie do srub w danym momencie niedostepnych po prostu przetaczamy auto po kanale. Przy odkrecaniu tychze srub nalezy pamietac aby torx wchodzil centralnie w srube- przy krzywym uchwycie mamy za mom objechana srube co pietrzy problem. Jesli sruba jednak zjechala sie, mozemy sprobowac nabijac inne torxy, ale u mnie to nieskutowalo- jet jeszcze wersja aby naciac srube przecinakiem i przy pomocy przecinaka z mlotkiem odkrecac. W ostatecznosci mozna uzyc diaksa do wyciecia lba sruby- nie ma sie co obawiac ze szpilka ktora pozostanie po srubie uniemozliwi rozlaczenie polosi od dyfra gdyz luz jaki ma caly przegub na frezie (luz miedzy zawleczkami spinajacymi) pozwoli sciagnac przegub ze szpil pozostalych na dyfrze- wtedy te szpilki raczkami odkrecamy- jesli juz mamy porozpinane od strony dyfra, musimy odkrecic te duze nakretki co widac po zdjeciu kola na srodku piasty- ona trzyma ten kawalek polosi co jet dokrecony do przeguby zewnetrznego, nacietego na frez i przechodzacego przez piaste- Struna mowil ze tam klucz nasadowy 38 (ja nie pamietam jaki byl: 38-41) W zaleznosci od rodzaju felgi podobno mozna tam sie dostac bez sciagania kola, jednak nie u mnie- czyli kolo do zwalenia, nakretka do odkrecenia (prawa strona- prawy gwint, lewa strona lewy gwint !!) po zwaleniu nakretki wybijamy ten "bolec" przez cos co gwint uchroni i po konkretnym uderzeniu mlotem polos winna znalesc sie w kanale- wtedy calosc w imadlo, postepowanie ze srubami analogicznie co do tych od dyfra- zdecydowanie latwiej ida niz na aucie- jesli je rozkrecimy to mamy polos z przegubami w lapie- aby wyjac przegub z polosi sciagamy krancowa zawleczke nozyczkami do rozpinania takowych i przegub po frezie schodzi- jesli zakladamy uzywany przegub to najpierw go myjemy benzynka ekstrakcyjna, pozniej smarujemy calosc smarem do przegubow (dostepny w kazdym motoryzacyjnym)- pamietajmy aby guma oslonowa byla cala- zadnych przetarc ani pekniec !!- oczywiscie nowe opaski zaciskowe !! calosc montujemy w odwrotnej kolejnosci- najwiekszym problemem bylo wbicie polosi w piaste przy montarzu, ale jet to wykonalne- aby kawalek gwintu do zlapania nakretki i reszte nasadem dociagamy- pozniej zakladamy sruby od strony dyfra i powinno hulac- jak dla mnie nowicjusza w tym temacie prawa polos zajela jakies 4 h (musialem zdemontowac filtr weglowy bo przeszkadzal/utrudnial) a lewa juz 2 h bo wiedzialem co i jak !! pracka malo przyjemna- wszedzie smar i brud ale temat do wykonania we wlasnym zakresie- jakby co dzwonic i powodzenia
Xy |
|
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |20 Paź 2005|, 2005 21:09
|
|
|
... że co ?? |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
anju [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Paź 2005|, 2005 21:21
|
|
|
Kevin Xy,
niepotrzebne jest odkręcanie nakrętek piast-należy odkręcić tylko torxy,po co ryzykować uszkodzenie łożysk piasty? półoś wyjdzie!
przy montażu zwróć uwagę na rowki na stronie zewnętrznej przegubu[na obu przegubach!] przecinak i młot zostaw:( jego też boli:)
pzdr anju |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |21 Paź 2005|, 2005 12:45
|
|
|
oczywiscie probowalem w ten sposob ale dostanie sie z torxem do srub od strony kola jet wrecz niemozliwe- w tym jet problem- nie mysl sobie ze nie probowalem
ps. mlot i przecinak zostawilem, ale diax poszedl w ruch |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |22 Lis 2005|, 2005 10:43
|
|
|
No, to mnie się wydaje, ze śruby półosi w MK I są na torx 40może, ale śruby półosi 92wzwyż są na torx 45, bo dziś znów dla odmiany akurat demontaż robiłem przy wymianie simmerringu w lewym gnieździe dyfra , 45 włazi |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |