Łożysko tylnego koła |
Autor |
Wiadomość |
zbyszek
WKZ U 802
Auto: '96, 2.9 24V, ASB LPG
Pomógł: 3 razy Wiek: 63 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: |25 Sie 2005|, 2005 01:25 Łożysko tylnego koła
|
|
|
Właśnie niedawno skończyłem wymianę łożyska w tylnim kole i mam mały dylemat. Ile dociągnąć nakrętkę, aby było ani za luźno ani za ciasno? Dociągnąlem prawie do oporu i trochę cofnąłem. Niestety nie dysponuje kluczem dynamometrycznym tak więc muszę to robić na wyczucie. |
_________________ był 2.0 CL 89
byl 2.9 24v 92
jest 2.9 24V 96
Dochodzenie odszkodowań |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |25 Sie 2005|, 2005 07:29
|
|
|
W Mk1 i przejściówce dowala się do 270Nm. Więc bez klucza dyn. na przedłużkę klucza o długości 1 m trzeba chyba położyć ciężar ok. 27 kg.
Minus waga przedłużki na końcu.
Tak se tylko pomyślałem |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
Marcin
-=Marcin=-
Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: |25 Sie 2005|, 2005 08:03
|
|
|
mamy jakiegoś fizyka na forum |
_________________ Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r |
|
|
|
|
Oli [Usunięty]
|
Wysłany: |25 Sie 2005|, 2005 08:13
|
|
|
TAAAK... Aro-Niutonometr |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |25 Sie 2005|, 2005 08:25
|
|
|
zbyszek napisał/a: | Dociągnąlem prawie do oporu i trochę cofnąłem |
To się tylko dokręca do oporu (w/w momentem) i już. Nic się nie cofa |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |25 Sie 2005|, 2005 09:10
|
|
|
O Zesz Wy
Piszę przeca, że se tylko tak pomyślałem. |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
Oli [Usunięty]
|
Wysłany: |25 Sie 2005|, 2005 09:16
|
|
|
aaaa, sorki - Aro-Mysliciel a może też Arku sobie filozujesz.... |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |25 Sie 2005|, 2005 16:38
|
|
|
Psycholoszką jestem |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |25 Sie 2005|, 2005 17:26
|
|
|
a serek zolty zjadasz ze smakiem ?? |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |25 Sie 2005|, 2005 19:23
|
|
|
Aro napisał/a: | Psycholoszką jestem |
...psyholoszkiem |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
Oli [Usunięty]
|
Wysłany: |26 Sie 2005|, 2005 13:27
|
|
|
|
|
|
|
|
zbyszek
WKZ U 802
Auto: '96, 2.9 24V, ASB LPG
Pomógł: 3 razy Wiek: 63 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: |4 Wrz 2005|, 2005 15:54
|
|
|
Więc mam dalej kłopot z tym tylnym lewym kołem , ciągle mi się odkręca nakrętka piasty koła. I w związku z tym ma dwa pytania:
1. Jaki gwint powinien być na piaście (prawy, czy lewy)?
2. Jak się zabezpiecza orginalną nakrętkę? W mądrej książce pisze, żeby zagnieść nakrętkę w specjalny rowek na gwincie, a u mnie nie widzę nic takiego. Przed wymianą łożyska nie było takiego problemu. Nakrętkę kupiłem nówkę sztukę za 30 PLN. |
_________________ był 2.0 CL 89
byl 2.9 24v 92
jest 2.9 24V 96
Dochodzenie odszkodowań |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |4 Wrz 2005|, 2005 15:59
|
|
|
zbyszek napisał/a: | Jaki gwint powinien być na piaście (prawy, czy lewy)? |
- LEWY
Ad.2.
Nakrętka chyba powinna być tzw. somoblokująca tzn. z kołnierzem i wkładką z tworzywa. |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
mmmk [Usunięty]
|
Wysłany: |4 Wrz 2005|, 2005 16:15
|
|
|
zalezy od producenta jak wymienialem wahacze to stare mialy takie metalowe zawleczki a nowe maja wlasnie ten plastik czy gume w kolorze niebieskim. a sa jakies takie kleje(loctite czy jakos podobnie) czy cus takiego co sie na gwinty naklada,zeby sie nie poluznily moze to pomoze chociaz nie wiem czy tam nie ma za duzo sil i jak to ma w zasadzie dzialac.
pozdrawiam
maciek |
|
|
|
|
zbyszek
WKZ U 802
Auto: '96, 2.9 24V, ASB LPG
Pomógł: 3 razy Wiek: 63 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: |4 Wrz 2005|, 2005 16:40
|
|
|
Czyli mam zamienioną piastę bo gwint mam prawy Muszę teraz sprawdzić po drugiej stronie jaki jest gwint.
Orginalna fordowska nakrętka składa się z kilku pierścieni z gwintem które są połączone taką blaszką.
Zastanawia mnie tylko dlaczego to się wcześniej nie odkręcało |
_________________ był 2.0 CL 89
byl 2.9 24v 92
jest 2.9 24V 96
Dochodzenie odszkodowań |
|
|
|
|
|