Dziwne zachowanie na gazie |
Autor |
Wiadomość |
Jason
Member 099
Auto: Mondeo 2.2
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 25 Maj 2004 Skąd: Gt Harwood
|
Wysłany: |16 Sie 2004|, 2004 15:08 Dziwne zachowanie na gazie
|
|
|
Raz na jakis czas dzieja sie u mnie w Scorupie dziwne rzeczy. Mianowicie gdy np jezdze po miescie i stane na swiatlach wszystko jest ok, po chwili jednak silnik sam nabiera obrotow (nawet do 3tys) i za chwile sie uspokaja, chwilke postoi i znow to samo. Dzieje sie tak tez gdy np jade po trasie i zatrzymam sie w jakim korku itp. Nie wiem od czego to jest zalezne bo zdarza sie to czasmi (ale coraz czesciej). Zaczyna mnie to irytowac, a nie wiem jak temu zaradzic (denerwuje mnie to ze po drodze osiedlowej nie moge jechac 20km/h na 2-gim biegu, bo auto samo potrafi przyspieszac). Dzieje sie tak tylko na gazie, a instalacje mam najprostrza na swiecie (bez zadnych komputerow). Dodam jeszcze ze gaz mam od 1,5 roku i wczesniej bylo wszystko ok. Problemy zaczely sie od jakiegos miesiaca.
Prosze o pomoc
Pozdrawiam |
_________________ ESCORT 1.6 XR3 83 + LPG
SCORPIO GL 2.0i 86 + LPG
SCORPIO ULTIMA 2.3 97
ALFA 156 1.6TS 01
MONDEO 1.8 01
MONDEO 2.5 V6 02
AUDI A6 2.4 V6 00 |
|
|
|
|
Pershing
Auto: .
Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Radom
|
Wysłany: |16 Sie 2004|, 2004 16:07
|
|
|
Witam
Mnie to wyglada na problemy z silniczkiem krokowym. Jak walnie to czasani wlasnie potrafia sie obroty zwiekszac.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
sierars1 [Usunięty]
|
Wysłany: |17 Sie 2004|, 2004 00:53
|
|
|
Witam
Pershing ma racje na 100% silniczek krokowy też to mniałem silnik zaczyna pływać jak mu pasi.
Pozdrawiam
Jacek M.
SIERARS1 2.9 24V COSWORTH |
|
|
|
|
szmigier [Usunięty]
|
Wysłany: |17 Sie 2004|, 2004 12:19
|
|
|
Ja natomiast mam problem ze ssaniem. po odpaleniu bryki tylko przez moment motor jest na ok. 1200 obr. a za chwile opada i potrafi nawet zgasnąć. Kiedyś przez pare dni znowu miał tylko wysokie obroty ok. 1800-2000 obr. czyli jakby non stop na ssaniu. Po paru dniach sie jakoś samo zlikwidowało.. . Czyżby również silniczek krokowy Czy jakiś inny pomysł ktoś ma
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |17 Sie 2004|, 2004 13:41
|
|
|
heheh małe sprostowanie - ssanie to ma tylko jeden silnik w Scorpio. Ten gaźnikowy. Reszta nie ma czegoś takiego jak ssanie |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |17 Sie 2004|, 2004 18:07
|
|
|
no własnie tyle ze chłopaki maja taki silnik na gazniku i niestety tam ktrokowy zaczyna wariowac z czasem i cuda sie dzieja. Tez bym stawial na silnik krokowy w gaźniku. |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |18 Sie 2004|, 2004 02:20
|
|
|
Faktycznie - nie zerknąłem na podpis |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Jason
Member 099
Auto: Mondeo 2.2
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 25 Maj 2004 Skąd: Gt Harwood
|
Wysłany: |18 Sie 2004|, 2004 15:19
|
|
|
Nie wiem Antek o jakich chłopakach mowisz , ale ja mam silnik na wtrysku a nie na gazniku . Co zrobic z tym silniczkiem krokowym Umyc (wyczyscic go) Ale w czym i jak
Pozdrawiam i dziekuje za zainteresowanie |
_________________ ESCORT 1.6 XR3 83 + LPG
SCORPIO GL 2.0i 86 + LPG
SCORPIO ULTIMA 2.3 97
ALFA 156 1.6TS 01
MONDEO 1.8 01
MONDEO 2.5 V6 02
AUDI A6 2.4 V6 00 |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |22 Sie 2004|, 2004 08:16
|
|
|
No więc-w silniku na wtrysku-nie ma silnika krokowego, jest co najwyzej zawór biegu jałowego, montowany na kol. ssacym(mowa teraz o OHC EFI), trzeba go odkręcić-2 nakrętki na klucz 10mm, i wyczyścić czymś w stylu WD40, przedmuchać sprężonym powietrzem, i poza tym wszystkim - sprawdź sobie szczelnosć całego dolotu, czy nie ma "lewego" powietrza. DObrze byłoby też zczytać kody samodiagnozy. O tym znajdziesz wiecej przy uż. opcji szukaj. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
szmigier [Usunięty]
|
Wysłany: |24 Sie 2004|, 2004 10:24
|
|
|
VIK! Czy to co opisujesz dla OHC EFI = Dla DOHC EFI??
Tzn. na co zwrócić uwagę przy moich kiepskich objawach?
Z góry dzięki za wszelkie pomysły... |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |24 Sie 2004|, 2004 13:51
|
|
|
zasadniczo opis jesy do wszystkich benzynowek na wtrysku, (nie wiem jak cossi ma) bo nawet 2.9 ma regulator biegu jałowego. Jak pisał wik WD40, albo utopic w benzynce na noc i rano ładnie wypłukac i pędzelkiem jeszcze pomerdac w srodku przedmuchac sprezonym , zalozyc i sie cieszyc lub nie czyli kupic nowy jak nie pomoze |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
skorza [Usunięty]
|
Wysłany: |25 Sie 2004|, 2004 12:16
|
|
|
VIK napisał/a: | No więc-w silniku na wtrysku-nie ma silnika krokowego, jest co najwyzej zawór biegu jałowego, montowany na kol. ssacym(mowa teraz o OHC EFI), trzeba go odkręcić-2 nakrętki na klucz 10mm, i wyczyścić czymś w stylu WD40, przedmuchać sprężonym powietrzem, i poza tym wszystkim - sprawdź sobie szczelnosć całego dolotu, czy nie ma "lewego" powietrza. DObrze byłoby też zczytać kody samodiagnozy. O tym znajdziesz wiecej przy uż. opcji szukaj. |
Witaj. jak sprawdzic szczelnosc całego dolotu!
Przeczyszczałem silniczek krokowy, ale kod 12 nadal występuje, a silniczek nierówno pracuje, czy to znaczy, ze trzeba kupić nowy??? |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |25 Sie 2004|, 2004 15:18
|
|
|
nowy-używany |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
monter [Usunięty]
|
Wysłany: |25 Sie 2004|, 2004 16:04
|
|
|
Witam wszystkich ponownie po mojej dlugiej nieobecnosci !!!
Chcialbym sie tylko odniesc do pierwszego postu w tym temacie. Widzialem ze juz ktos o tym wspominal wiec moze sie powtorze. Niektorzy z forum pamietaja moje problemy z obrotami. Najbardzej chyba Antek bo zakupilem wlasnie od niego silnik krokowy. Generalnie uwazam ze wlasnie on jest winien podwyzszaniu obrotow na luzie. A co do silnika 2.0 gaznik (ja wlasnie taki mialem) i 2.0i to z tego co mi wiadomo generalnie nie ma miedzy nimi wielkiej roznicy w zasilaniu. Ten 'wtrysk' ktory tam wystepuje jest jakby dodatkowym urzadzeniem zamontowanym na gazniku. Za niewielka kwote kilka osob proponowalo mi bez wiekszych przerobek zamontowanie takiego czegos.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Jason
Member 099
Auto: Mondeo 2.2
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 25 Maj 2004 Skąd: Gt Harwood
|
Wysłany: |25 Sie 2004|, 2004 23:02
|
|
|
Witam
Z braku czasu i niestety ale i troszke mojego lenistwa nic przy aucie nie robilem, a Scorupka postanowila ulatwic mi zycie i sama sie naprawila
Wiem, wiem - czyszczenie tego zaworu biegu jalowego (tak kazal wyslawiac sie o tym ustrojstwie bodajze VIK) i tak mnie nie minie
Pozdrawiam |
_________________ ESCORT 1.6 XR3 83 + LPG
SCORPIO GL 2.0i 86 + LPG
SCORPIO ULTIMA 2.3 97
ALFA 156 1.6TS 01
MONDEO 1.8 01
MONDEO 2.5 V6 02
AUDI A6 2.4 V6 00 |
|
|
|
|
|