Olej do Scorupek |
Autor |
Wiadomość |
Marcin
-=Marcin=-
Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: |1 Lut 2005|, 2005 20:01
|
|
|
niee, ja kuiłem z komisu i koleś co tam sprzedawał mówił, że właściciel nie wymieniał olejów od sprowadzenia, a zaraz po kupnie mój stary zalał go półsyntetykiem mobila i narazie nic sie nie wykręciło |
_________________ Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r |
|
|
|
|
COSSY [Usunięty]
|
Wysłany: |2 Lut 2005|, 2005 17:49
|
|
|
Bufet, moja instrukcja mówi o oleju 5W30 do 24V, TIS Ford też pisze aby o 5W30 jako o oleju o najlepszych parametrach do tego silnika. Zatem ciekawy jestem, skąd się wzięła wzmianka o 5W50 w Twojej instrukcji. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |3 Lut 2005|, 2005 14:18
|
|
|
Hmm a czy przypadkiem nie jest tak, że jak popychacze hydrauliczne to minimum półsyntetyk ? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |3 Lut 2005|, 2005 15:57
|
|
|
no qrwa, od nowa, ja się juz nie odzywam, POLACY, pyta, a i tak zrobi swoje wlejże sobie do 300tys. silnika HYDRAULICZNEGO 1/2 syntetyk |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |3 Lut 2005|, 2005 16:03
|
|
|
No takie ogólne zasady ponoć nie że mineral za gęsty do hydrauliki i może słabo wypełniać popychacze. Poza Tym nie ja posta rozpocząłęm i nie ja pytałem jaki olej lać natomiast nie jest to mój wymysł z dupy wzięty lecz potwierdzone zdanie wielu mechaników - bez urazy VIK ale chyba każdy może coś powiedzieć nie. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |3 Lut 2005|, 2005 16:05
|
|
|
spoko, jasna sprawa, trzeba tylko przy pytaniu o opinie, podawać przebieg
....a zrobić i tak każdy zrobi po swojemu, czyż nie
i nie za gęsty, a za lepki-jak chodzi o konkrety w dywagacji czysto teoretycznej |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
Ostatnio zmieniony przez VIK |3 Lut 2005|, 2005 16:08, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
COSSY [Usunięty]
|
Wysłany: |3 Lut 2005|, 2005 18:06
|
|
|
Kiedyś miałem chwilę Forda Capri 2.8 Turbo (gaźnik, r.1982) fabrycznego i fabryka zabraniała lać syntetyku, tylko minerał można było wlewać. |
|
|
|
|
Bufet [Usunięty]
|
Wysłany: |4 Lut 2005|, 2005 23:53 COSSY!!!
|
|
|
COSSY olej 5W50 widnieje na str. 138 instrukcji obsługi w polskiej wersji językowej.
Mogę strzelić fotkę i przesłać Ci |
|
|
|
|
BC_Leszcz [Usunięty]
|
Wysłany: |13 Mar 2005|, 2005 01:38
|
|
|
W życiu nie widziałem instrukcji i jeżdżę na syntetyku Mobila 5W50 - z tego co wiem to mój silnik nigdy nie widział innego oleju. Zreszą przez ostatnie pół roku zrobiłem nim prawie 100kkm - głównie na trasie Warszawa-Bruksela (kilka godzin z prędkością 150 do 200km/h non-stop) Już paru mechaników chciało mi lać półsyntetyk, ale nie zamierzam zmieniać oleju. Wiecie jak to jest jak się zmienia olej co max. dwa miesiące ????
No i nie wiem skąd wy bierzecie te ceny ? Cena Mobil1 za 1l to prawie 50zł - nigdy nie biorę od mechanika z tzw. beczki bo nie wiem co naprawę wleją, daje swój olej i pilnuje aby mi go wlali. |
|
|
|
|
IBOL [Usunięty]
|
Wysłany: |31 Mar 2005|, 2005 17:23
|
|
|
Ja po zakupie auta tez nie wiedzialem jaki byl olej a ze na liczniku przebiegu widnialo 130000km to wlalem polsyntetyk. Poprzedni olej mial ciemny kolor a po roku jezdzenia na wlanym przeze mnie mobilu (S) i conajmniej kilku dolewkach po litrze olej ktory dzis wylalem tez byl cholernie czarny.
Minal rok a przebieg wciaz 130000 wiec nie wiele myslac kupilem mineralny Lotos 15W40 z przeznaczeniem do gazu.
Zobaczymy co z tego bedzie ale jakos bardzo sie nie przejmuje. To stare auto i nie ma co sie oszukiwac chyba wiele juz mu nie zaszkodzi. W razie czego pojade do Niemiec i kupie drugiego za 1500 zl .
Pozdro!
P.S.
Co o tym sadzicie?:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=45898891
chrzanic te aukcje - wystarczyloby jakis prosty magnes neodymowy zastosowac.
(to tylko ciekawostka) |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |31 Mar 2005|, 2005 17:27
|
|
|
dohc ma hydraulikę a do niej dobrze lac półsyntetyk - ale co tam - n amineralu też pojedzie. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
IBOL [Usunięty]
|
Wysłany: |31 Mar 2005|, 2005 17:41
|
|
|
Tez tak niejednokrotnie slyszalem ale jak juz pisalem wczesniej choleria wi na jakim oleju jezdzil poprzednik. Na Allegro sprzedaja testerki ... moze to warte zachodu.
Tak czy inaczej dopiero przy nastepnej zmianie lub wtrakcie okaze sie czy zaszkodzi czy pomoze.
Czy ktos potrafi jednoznacznie uzasadnic dlaczego do hydraulicznie regulowanych zaworow conajmniej pol syntetyk??
Ja wiem, ze mineralowi jako, ze jest gestszy dluzej zajmie dojscie do zaworow, wiec przy uruchamianiu silnika dluzej chodza bez smarowania co slychac. Czy cos jeszcze? |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |31 Mar 2005|, 2005 17:44
|
|
|
no właśnie to jest powód - zanim mineral się zrobi taki jaki pół czy syntetyk jest od razu to mija trochę czasu i szklanki nie regulują jeszcze jak należy i klepia zaworki jakiś czas - a jak cos klepie to się bardziej zużywa itd. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
IBOL [Usunięty]
|
Wysłany: |31 Mar 2005|, 2005 17:49
|
|
|
Cytat: | dohc ma hydraulikę a do niej dobrze lac półsyntetyk - ale co tam - n amineralu też pojedzie. |
Struna, wyczuwam tu nute ironii. Nie jest to dla mnie kwestia tego typu czy pojedzie czy nie. 100zl wiecej w skali calego roku nie jest wielka kwota i dla dobra silnika spokojnie moglbym ja wydac, jednak nie zawsze drozej oznacza lepiej. Z tego, ze co pewien czas musialem uzupelniac olej wnioskuje, ze auto moglo go troche spalac, choc po spalinach nie widac. Olej jest cholernie czarny i silnik sie poci. Przebieg jak sadze byl cofany, bo licznik dziala jak chce, wiec moze miec zdrowo ponad 250000.
Mowcie co chcecie ale mineral wydaje mi sie byc dobra opcja.
Co do tykania, to jak auto stawialem pod gorke na parkingu, lub bylo mroznie to i na polsyntetyku niejednokrotnie klepaly zaworki przy uruchomieniu. Zobaczymy o ile dluzej bedzie to teraz trwalo. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |31 Mar 2005|, 2005 17:59
|
|
|
cieplej jest to różnicy wielkeij nie będzie - na mrozie ostrym owszem - zasadznicza - ja miałem porównanie w renówie nawet po tym jak na mrozi eautoodpalało - na syntetyku pięknie kreciło a na mineralu tak ciężko kręcił.
Z drugiej strony sam piszesz, że za 1500 sobie drugiego przywieziesz to w czym problem - wiele osób jeździ na mineralu przy hydraulice i jakos to zyje - dobry mineral tez będzie OK. ja w sumie tez mam hydraulikę i lałem mineral - ale po zrobieniu uszczelniaczy widze że juz nie musze dolewac oleju więc chyba na półsyntetyk przejdę. Tylko wyciek koło czujnika ciśnienia wcześniej usune bo jak na mineralu czasem puszcza to na półsyntetyku będzie pewnie sikać |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
|