bogata mieszanka - ford V8 |
Autor |
Wiadomość |
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |4 Maj 2018|, 2018 08:10 bogata mieszanka - ford V8
|
|
|
Pomóżcie Koledzy bo nie wiem co mam zrobić,a zbędnie kasy nie chce wydawać.
Pacjent to Ford Thunderbird 4.6 1996.
Silnik dostaje za dużo paliwa cały czas. Test forscanem na pracującym silniku wykazuje bogatą mieszankę non stop. Przy odczytach wskazań sond lambda dwa banki mają cały czas 1V. Na zimno sondy dwóch banków wstają prawidłowo (po około 30-60 sekundach już wskazują 1V), silnik nierówno chodzi, włącza sie CL i korekty ida na -23% (co oczywiste przy takich wskazaniach sond) i silnik trochę lepiej wtedy pracuje,ale do ideału mu daleko. Przy mocnym ciśnięciu w czasie jazdy sondy potrafią zejść poniżej 0,5V. Wnioskuje, po tym zachowaniu silnika, że są sprawne.
Zmieniłem regulator ciśnienia paliwa na inny,ale żadnej zmiany nie zauwazyłem (chyba, że dwa są uszkodzone ! ? ).
Odpinałem wtryskiwacze aby sprawdzić jaka będzie reakcja i dopiero odpięcie 2 z 4 wtrysków jednego banku sprawiło, że wskazanie sondy spadło. Przy jedym wtrysku reakcji sondy nie było (1V nadal). A słychać, że zmienia się praca silnika po odpięciu jednego.
Wszystkie podstawowe czujniki pracują wg mnie prawidłowo (temp płynu, powietrza, TPS, MAF).
Jedyne co przychodzi mi do głowy to lejące wtryskiwacze, albo za duże ciśnienie paliwa, albo uszkodzony komputer, choć on widać, że reguluje i jest reakcja na regulacje,ale jako że kończy mu się zakres regulacji to lepiej nie może być.
Jest zaworek na listwie wtryskowej do pomiaru ciśnienia,ale tam zwykły manometr do kół nie podchodzi,bo ma za krótki element wciskający zaworek i przez to nie potrafi otworzyć układu paliwowego.
Jakiś pomysł/podpowiedź ?
Jaka jest szansa, że wtryski są zawalone i leją niemiłosiernie ? Z tłumików leci czarna sadza (co oczywiste w tym przypadku). |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |4 Maj 2018|, 2018 10:40
|
|
|
jakie jest wskazanie MAF na jałowych przy rozgrzanym silniku ? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |4 Maj 2018|, 2018 10:45
|
|
|
jak dobrze pamietam to cos kolo 10g/s |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |4 Maj 2018|, 2018 13:35
|
|
|
to strasznie dużo, o wiele za dużo - stąd prawdopodobnie tak mocno dolewa paliwem. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |4 Maj 2018|, 2018 14:54
|
|
|
A ile powinno być?
[ Dodano: |4 Maj 2018|, 2018 14:56 ]
Po odpieciu przeplywki nie ma żadnej zmiany na lepsze. Czyscilem ja, ale jakoś brudna nie była. |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |4 Maj 2018|, 2018 14:56
|
|
|
Mieliśmy podobną sytłacje w camaro to wtryski były utrupione |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |4 Maj 2018|, 2018 15:19
|
|
|
Wszystkie? Bo u mnie wrażenie jakby wszystkie |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |4 Maj 2018|, 2018 15:36
|
|
|
Jeden był w miarę , to było gołym okiem widać po podniesieniu kolektora ssącego |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |4 Maj 2018|, 2018 20:32
|
|
|
porobilem dodatkowe pomiary:
1. odpalenie prawie zimnego auta:
2. juz lekko rozgrzany i dodany gaz
MAF pokazuje na jałowych 7,8g/s więc troche mniej niz pisałem.
Cisnienie paliwa na listwie udalo mi sie zmierzyc, na jałowych jest 2,2 na podwyzszonych obrotach okolo 2,5 a po zdjęciu podcisnienia z regulatora 2,7-2,8 na pracującym silniku. Zastanawia mnie tylko czemu jak zgasze auto odczekam tak z minutę i nacisnę zaworek na listwie wtryskowej to lekko siknie paliwem i tyle, tak samo było przy zdejmowaniu regulatora,lekkie cisnienie było tylko. Ale może tak ma byc.... nie wiem.
Oczywiscie z tłumików wylatuje sadza świadcząca o mocnym podlewaniu paliwem. |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |4 Maj 2018|, 2018 20:36
|
|
|
Paliwa siknie tylko trochę , nie ma poduszki powietrznej w układzie więc momentalnie spada ciśnienie .
Jak się da to podnieść listwy wtryskowe nabić ciśnienie paliwa , może wtryski leją . Czy psikają stożkami czy sikiem prostym .
Chyba że dalej MAF kłamie . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |4 Maj 2018|, 2018 20:54
|
|
|
A ja wam mówię że wtryski to przypadłość v8 , to jakaś zmowa wtrysków że mają zacząć lać a może celowa producentów w każdym bądź razie wtryski do góry i zobaczyć jak ładnie leją |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |4 Maj 2018|, 2018 21:02
|
|
|
kolega w BOB-ie dał wtryski na czyszczenie pomiar i trzeba było dokupić listwy z następnymi na podmiankę bo na 6 dwa były na śmietnik . szczały jak chciały . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |4 Maj 2018|, 2018 21:07
|
|
|
zdejme wtryski i zobacze na tyle ile umiem jak sikają. W sumie wtryski do tego nowki mozna kupic, tylko nie sztuka wywalić zbędnie kasę i mieć potem to samo. A z tych objawów można odczytać coś co by sugerowało awarie kompa ? |
_________________ Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |4 Maj 2018|, 2018 21:09
|
|
|
Kompa zostaw w spokoju . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |5 Maj 2018|, 2018 03:54
|
|
|
WieSiu napisał/a: | A ile powinno być? | jest taka zgrubna reguła, że na jałowych przepływ jest mniej więcej pojemność silnika +/- 0,3
Czyli jak masz 4,6 to 4,3 - 4,9 mniej więcej |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
|