|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Ciepło/Zimno |
Autor |
Wiadomość |
MarcinQ
Auto: 1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Dołączył: 24 Maj 2011 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |17 Lut 2018|, 2018 22:34 Ciepło/Zimno
|
|
|
Problem jest taki:
poprzednią zime (po kupnie Scorpio w listopadzie) wszystko było OK. Temperatura na wskaźniku modelowo w połowie działki. W maju, kiedy zrobilo sie cieplej, w korku temperatura zaczela iść w góre, pod czerwone pole. Zdiagnozowałem że jeden wiatrak nie działa, wymieniłem. Niestety to nie zmieniło wskazań. Korek, wskaźnik w górę, nawet na czerwone pole, ale nic się nie gotowało. Pomyślałem że termostat kaput, ale skoro się nie gotuje to może to czujnik przekłamuje? Wymieniłem prewencyjnie czujniki oba i termostat na oryginał Motorcraft. Całe lato było idealnie - wskaźnik w połowie jak drut. Z początkiem tej zimy wskażnik ledwo wychodzi z dolnego pola, ogrzewanie działa tym słabiej im zimniej na dworzu. Pomyślałem że termostat kaput (dziwne, po pół roku?). Wymieniłem na nieoryginalny. Niestety po wymianie nic sie nie poprawiło. Jak niedogrzewał, tak niedogrzewa. Jak jest zimno wskazówka na dolnym polu, jak sie robi powyżej zera, wskazówka w dolnych rejonach skali.
Pytanie: gdzie szukać przyczyny?
Scorpio 2.3 ASB, 97r. Gaz. |
_________________ Jest:
1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Był:
1997, 2.3, ASB, Kombi, GHIA
1997, 2.3, ASB, Kombi, LPG, GHIA |
|
|
|
|
gt500
Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Maj 2012 Skąd: Złotów
|
Wysłany: |17 Lut 2018|, 2018 23:36
|
|
|
od razu napisz jak masz wpięty reduktor od gazu albo zrób foto, lub napisz skąd i dokąd wchodzą węże dokładnie od reduktora.
Jeszcze pytanie jaka jest szansa że ten oryginalny termostat padł a nowy zamiennik jest padnięty
Ogrzewanie kiepskie więc to nie tylko wskazanie na desce. |
|
|
|
|
MarcinQ
Auto: 1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Dołączył: 24 Maj 2011 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |18 Lut 2018|, 2018 10:35
|
|
|
https://photos.app.goo.gl/ilFgZ4c4ZMJ5IHLQ2
Nie znam się, ale wydaje mi się że reduktor jest wstawiony szeregowo, tzn. Rura wodna idąca do obudowy termostatu jest przecięta i obieg przechodzi przez reduktor. |
_________________ Jest:
1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Był:
1997, 2.3, ASB, Kombi, GHIA
1997, 2.3, ASB, Kombi, LPG, GHIA |
|
|
|
|
Jacek12
Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2010 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: |18 Lut 2018|, 2018 14:03
|
|
|
Zobacz ręką które węże są zimne a które gorące i problem się rozwiąże. |
_________________ Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |18 Lut 2018|, 2018 15:45
|
|
|
odpal , przejedź 2 kilometry i zobacz czy górny wąż chłodnicy już ciepły jest . to by wskazywało na termostat . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |19 Lut 2018|, 2018 09:17
|
|
|
Uszczelka pod czapką że tak nieśmiało zapytam??? W mk2 mi wskaźnik pływał a na wolnych tracił prawie ogrzewanie kabiny. Winna pęknięta głowica. Nic innego się nie działo lo zq tymi dwiema sprawami |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
mario d
Auto: 96 2.3 MSB sedan +LPG
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 03 Kwi 2015 Skąd: wojkowice
|
Wysłany: |23 Lut 2018|, 2018 18:12
|
|
|
przejedz zagrzej silnik i zobacz ,na gornym wezu czy da się go scisnac reka .jakbedzie twardy napompowany ,to znaczy ze albo padl ci zaworek w korku plynu chlodzacego ,albo uszczelka,jesli weze będą napompowane odkręć powoli korek, uwazajac żeby nie poparzyć reki ,i wtedy zobacz co się dzieje ,czy ogrzewanie się pojawi |
_________________ Ford Scorpio mk3 2.3 16v 1996r.
Warszawa 223 2.9 EFI 1970r.
Warszawa M20 1957r.
Komar 1967r. |
|
|
|
|
mar_p
Auto: '97 2.3 MSB kombi + LPG
Wiek: 42 Dołączył: 02 Paź 2012 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: |28 Lut 2018|, 2018 08:43
|
|
|
Też kiedyś wałkowałem identyczny temat w moim scorpio.
Reduktora LPG bym nie podejżewał bo jeśli poprzedniej zimy było ok a przecież nie przełączałeś go raczej....
Ja jeszcze miałem tak że do pierwszego otwarcia termostatu coś tam poleciało odrobinę ciepłego powietrza z nawiewu, a jak się otworzył to już tylko zimne
- Zasadniczą sprawą jest to że jest to układ chłodzenia wysokociśnieniowy czyli oznacza to że aby układ był całkiwicie odpowietrzony musi być w nim ciśnienie. Nagrzewnica jest w najwyższym punkcie układu więc ona pierwsza się zapowietrza i nie ma ogrzewania. żeby było ciśnienie w układzie temp musi być powyżej odpowiedniej temp. (teraz nie pamiętam ile dokładnie ale bardzo istotne żeby termostat był oryginalny i nie otwierał się za szybko bo jak nie ma ciśnienia to dupa zimna). Ponadto nie może być nigdzie żadnej nieszczelności bo wtedy też nie osiągnie ciśnienia i nie odpowietrzy nagrzewnicy. Taką nieszczelność trudno zlokalizować bo najczęściej płyn ucieka na wysokich obrotach jak pompa szybciej chodzi, więc na postoju nie widać.
- ważny jest też właśnie sam korek płunu chłodniczego o którym pisał mario d, poniewać jest tam zaworek bezpieczeństwa który ma za zadanie utrzymywać odpowiednie ciśnienie, potrafi on całkiem przepuszczać i ciśnienie się wogóle nie zbuduje. Na zagrzanym silniku powinien podczas odkręcania syczeć.
- Najgorszą i dość prawdopodobą opcją jest niesczelność nagrzewnicy i tam może uciekać płyn. A wymiana nagrzewnicy wiąże się z koniecznością wywanania całej dechy. |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |28 Lut 2018|, 2018 09:29
|
|
|
Nagrzewnica jest w najniżyszm punkcie |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |28 Lut 2018|, 2018 09:38
|
|
|
Ciekawe teorie tylko teraz się zastanawiam dlaczego scorpiaki grzały mi z odkręconymi korkami płynu , pewnie moje popsute jakieś |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |28 Lut 2018|, 2018 16:19
|
|
|
w fracuzach i seicento nagrzewnica była wysoko i tam był do tego korek do odpowietrzania . scorpio się samo odpowietrza dość sprawnie .nawet bmw w zasadzie zero filozofii pomimo wielu poematów rozmiarów pana tadeusza . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
MarcinQ
Auto: 1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Dołączył: 24 Maj 2011 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |5 Sty 2020|, 2020 16:04
|
|
|
Odgrzewam temat, sprawa nie rowiązana do dziś. Pytanie mam takie: czy oba wiatraki powinny się uruchamiać od razu, po odpaleniu silnika w temperaturze 0C ? Bo u mnie pracują oba od początku... |
_________________ Jest:
1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Był:
1997, 2.3, ASB, Kombi, GHIA
1997, 2.3, ASB, Kombi, LPG, GHIA |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |5 Sty 2020|, 2020 18:08
|
|
|
MarcinQ napisał/a: | Odgrzewam temat, sprawa nie rowiązana do dziś. Pytanie mam takie: czy oba wiatraki powinny się uruchamiać od razu, po odpaleniu silnika w temperaturze 0C ? Bo u mnie pracują oba od początku... |
No raczej nie pewnie czujnik masz uwalony lub jakaś inna zagadka przekaźnikowa |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
gt500
Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Maj 2012 Skąd: Złotów
|
Wysłany: |5 Sty 2020|, 2020 18:40
|
|
|
MarcinQ napisał/a: | Odgrzewam temat, sprawa nie rowiązana do dziś. Pytanie mam takie: czy oba wiatraki powinny się uruchamiać od razu, po odpaleniu silnika w temperaturze 0C ? Bo u mnie pracują oba od początku... |
z klimą czy bez włączoną |
|
|
|
|
MarcinQ
Auto: 1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Dołączył: 24 Maj 2011 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |5 Sty 2020|, 2020 19:13
|
|
|
Klima jest nieczynna, i w momencie odpalania była wyłączona. |
_________________ Jest:
1997, 2.3, ASB, Sedan, LPG, GHIA
Był:
1997, 2.3, ASB, Kombi, GHIA
1997, 2.3, ASB, Kombi, LPG, GHIA |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |