Problem z odpowietrzeniem hamulcy mk1 |
Autor |
Wiadomość |
jawasaki
Auto: 90 Mk1 2.9 12v ASB
Wiek: 29 Dołączył: 28 Lis 2012 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: |9 Mar 2017|, 2017 14:33
|
|
|
Raczej przód. Ale leci komplet do regeneracji i zobaczymy |
_________________ Na chwilę obecną :
-Corsa C gsi 1.8
-Ford Scorpio mk1 12V6 ASB
-Corsa b 1.2 45km
-BMW E34 540 |
|
|
|
|
Kasia
Auto: Scorpio :)
Pomogła: 1 raz Wiek: 39 Dołączyła: 11 Lut 2011 Skąd: Lublin
|
Wysłany: |12 Mar 2017|, 2017 09:10
|
|
|
gufer-posepny napisał/a: | zapowietrzony cały moduł ... to się kiepsko odpowietrzało . |
Możesz powiedzieć jak sobie z tym poradzić ? Mam ten sam problem co kolega z tym, że u mnie wszystkie zaciski zregenerowane. Pozostaje mi tylko wymienić przewody hamulcowe bo juz ich pora i czas.
Zabawa zaczęła się od sytuacji: podjeżdżam do skrzyżowania, wciskam hamulec a pedały sobie wpadł w podłogę. Po chwili hamulce juz działały tak aby dojechać do domu. I od tego się zaczęło. Regeneracja zacisków, nowe klocki, nowy płyn a problem został. |
_________________ Gdy ci smutno gdy ci źle, wsiądź do Scorpio, przejedź się.
MKI 2.0 HB (żegnaj mój pierwszy i jedyny)
MKI 2.4 HB
MKI 2.9 HB |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |12 Mar 2017|, 2017 09:49
|
|
|
no to pompa nabijajaca ciśnienie albo taka stalowa gruszka umiera . bo skoro działa raz tak a raz inaczej to by właśnie na to wskazywało . nie pamiętam jak odpowietrzyć tyle że jest to trudne . można próbować wymienić tak rurki żeby nie doszło do zapowietrzenia czyli trochę płynu na dół poleci .
może ktoś przerabiał ten układ na zwykły podciśnieniowy ? |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Kasia
Auto: Scorpio :)
Pomogła: 1 raz Wiek: 39 Dołączyła: 11 Lut 2011 Skąd: Lublin
|
Wysłany: |12 Mar 2017|, 2017 10:35
|
|
|
O gruszczce nie pomyśleliśmy ale też braliśmy pod uwagę pompę. Dzięki. |
_________________ Gdy ci smutno gdy ci źle, wsiądź do Scorpio, przejedź się.
MKI 2.0 HB (żegnaj mój pierwszy i jedyny)
MKI 2.4 HB
MKI 2.9 HB |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |12 Mar 2017|, 2017 20:13
|
|
|
Kevin wymieniał gruchę - niech się wypowie bo sam jestem ciekaw.
Ja ma taki objaw, że przy każdym, każdziusieńkim naciśnięciu pedału włącza się pompa. Podejrzewam właśnie akumulator ciśnienia.
Poza tym hamownia działa bez zarzutów.
A odpowietrzanie?
Ja się nie bawię w pedałowanie - poluźniam odpowietrzniki i się sobie pomału odpowietrza. Z kilka razy w życiu musiałem prosić drugą osobę o popedałowanie.
Zresztą jutro będę wiedział jak się odpowietrzyło po wymianie tarcz i regeneracji zacisków. |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |12 Mar 2017|, 2017 20:21
|
|
|
przy elektrycznej to tylko naciskasz pedał i czekasz .... |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
YaKuZ
MK1 ONLY?
Auto: Nie Volvo :P
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2007 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |12 Mar 2017|, 2017 21:53
|
|
|
To Aroniuszu masz gruche do wymiany |
_________________ VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |13 Mar 2017|, 2017 06:39
|
|
|
YaKuZ napisał/a: | To Aroniuszu masz gruche do wymiany | no to jak potwierdziłeś, to wymienię. Jakieś sztuczki trzeba z tym robić, czy tylko imbus i heja? |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
YaKuZ
MK1 ONLY?
Auto: Nie Volvo :P
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2007 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |13 Mar 2017|, 2017 09:43
|
|
|
Tak bo gadalem na zlocie z Kevinem o tym jak to wymienic jak wszyscy grali w siatkowke trzeba oblozyc szmatami dookola bo wali plynem na prawo i lewo |
_________________ VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |13 Mar 2017|, 2017 10:22
|
|
|
Aro napisał/a: | Ja ma taki objaw, że przy każdym, każdziusieńkim naciśnięciu pedału włącza się pompa. Podejrzewam właśnie akumulator ciśnienia. | dobre podejrzenie - to jest właśnie objaw kończącej się gruszki
Aro napisał/a: | Jakieś sztuczki trzeba z tym robić, czy tylko imbus i heja? | Jak Yakuz napisał - obłożyć szmatami, choć jak masz już słabą gruszkę to aż tyle nie wywali, ale zawsze coś.
Uszczelkę ( zdaje się miedzianą ) warto mieć w zanadrzu.
BTW - te gruszki można zregenerować. Póki membrana nie pęknie to można dobić azotu. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
YaKuZ
MK1 ONLY?
Auto: Nie Volvo :P
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2007 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |13 Mar 2017|, 2017 11:40
|
|
|
Wczoraj Hubert wzial ode mnie druga pompe wiec zobaczymy jak sie sytuacja rozwinie. |
_________________ VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB |
|
|
|
|
jawasaki
Auto: 90 Mk1 2.9 12v ASB
Wiek: 29 Dołączył: 28 Lis 2012 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: |14 Mar 2017|, 2017 13:12
|
|
|
Powiadacie ze można ta gruche zregenerować ? A gdzie tak to bym sobie odrazu kilka na zapas zrobił ;p ? |
_________________ Na chwilę obecną :
-Corsa C gsi 1.8
-Ford Scorpio mk1 12V6 ASB
-Corsa b 1.2 45km
-BMW E34 540 |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |14 Mar 2017|, 2017 13:34
|
|
|
Myśmy chyba zawsze odpowietrzali z włączoną pompą, zarówno przód jak i tył. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |14 Mar 2017|, 2017 13:46
|
|
|
jawasaki napisał/a: | Powiadacie ze można ta gruche zregenerować ? A gdzie tak to bym sobie odrazu kilka na zapas zrobił ;p ? |
pytaj w zakładach zajmujących się regeneracją gruch do zawieszeń hydroaktywnych ( citroeny głównie )
To działa dokładnie na takiej samej zasadzie. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |14 Mar 2017|, 2017 19:07
|
|
|
Potwierdzam to co napisałem kilka postów wyżej. Po rozebraniu i złożeniu zacisków tylko poodkręcałem odpowietrzniki i jest cacy. Dzisiaj się musiałem przed jednym idiota ratować i stwierdzam, że hamownia działa równo i na 100%.
A gruchę chciałem samodzielnie odkręcić z luźnego modulatora ale jednak trzeba jeszcze jednej reki. |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
|