Wysokie obroty biegu jałowego |
Autor |
Wiadomość |
martinus
Auto: 90' 2.0 DOHC Sedan
Dołączył: 21 Gru 2016 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: |18 Sty 2017|, 2017 10:11 Wysokie obroty biegu jałowego
|
|
|
Od dłuższego czasu męczę się z problemem.
Wszystko zaczęło sie gdy zrobiło się jakieś spięcie przy wymianie żarówek w zegarze.
Potem samchód nie odpalał, odpalił dopiero wtedy gdy zdjąłem czujnik położenia przepustnicy.
Nie odpalał, bo prawdopodobnie pracował na 3 cylindrach.
Bez czujnika wszytko było w porządku, jeździł i odpalał na 3 garach.
Teraz, gdy 4 cylinder sam zaczął działać, założyłem czujnik, a z czujnikiem obroty na biegu jałowym oscylują w granicach 2k. Bez czujnika Ok. 1.1-1.4 tys.
Napięcie na czyjniku wynosi 4.95V na jednej lini, a na drugiej 2.5V.
Myślicie,że to wina czujnika?
Obecnie mam zdjęty czujnik i jeżdzę bez
Z góry dzięki za pomoc |
|
|
|
|
YaKuZ
MK1 ONLY?
Auto: Nie Volvo :P
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2007 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |18 Sty 2017|, 2017 10:20
|
|
|
A przepustnica nie jest podparta? |
_________________ VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB |
|
|
|
|
martinus
Auto: 90' 2.0 DOHC Sedan
Dołączył: 21 Gru 2016 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: |18 Sty 2017|, 2017 12:47
|
|
|
Podparta? To znaczy?
Mam tylko luz w lince od gazu z tego co zauważyłem, nie mogę podciągnąć, bo pękł ten plastik (końcówka) |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |18 Sty 2017|, 2017 13:35
|
|
|
jest taka malutka śrubka do ustawiania pozycji "zerowej" |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |18 Sty 2017|, 2017 15:28
|
|
|
Struna napisał/a: | jest taka malutka śrubka do ustawiania pozycji "zerowej" |
z prawej strony jak patrzysz od przodu na przepustnicę. Pod blachą z linką gazu.
Po lewej masz tez śrubkę tzw. bypass która teoretycznie powinna być na maksa wkręcona.
Odepnij silnik krokowy na pracującym silniku i powiedz czy auto gaśnie, przygasa....
TPS żeby sprawdzic to miernik w dłoń i zobacz jak napięcie się na nim zmienia podczas otwierania przepustnicy |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
martinus
Auto: 90' 2.0 DOHC Sedan
Dołączył: 21 Gru 2016 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: |19 Sty 2017|, 2017 19:37
|
|
|
Czyli TPS nie diagnozować przy stałych, wolnych obrotach, tylko podczas otwierania przepustnicy?
Okej, odepnę silniczek i sprawdzę śrubkę.
silniczek odpiąć jedynie z zasilania? |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |20 Sty 2017|, 2017 09:48
|
|
|
martinus napisał/a: | Czyli TPS nie diagnozować przy stałych, wolnych obrotach, tylko podczas otwierania przepustnicy? | na samym zapłonie |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |20 Sty 2017|, 2017 13:55
|
|
|
Krokowiec tylko od zasilania. W tps masz 3 kabelki miernik wpinasz w dwa. Chyba pierwszy od przodu i srodkowy i otwierasz przepustnice łapą powoli. Przy zamkniętej powinno być 0,65 a przy maks otwartej troche powyżej 4 z tego co pamiętam.
Jak Struna napisał przy włączonym zapłonie |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |20 Sty 2017|, 2017 14:40
|
|
|
lukas2 napisał/a: | Przy zamkniętej powinno być 0,65 a przy maks otwartej troche powyżej 4 z tego co pamiętam. | zależy między które się wepniesz, na jednych będzie rosło od poniżej 1v do prawie 5, a na drugich na odwrót. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
martinus
Auto: 90' 2.0 DOHC Sedan
Dołączył: 21 Gru 2016 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: |21 Sty 2017|, 2017 15:50
|
|
|
Jak mierzyłem ostatnio, to przy zamkniętej przepustnicy miałem na jednej linii 4,95V, a na drugiej 2,50.
Za chwilę sprawdzę te śrubki i jeszcze raz zmierzę napięcia.
[ Dodano: |21 Sty 2017|, 2017 18:18 ]
Jak mam podłączony czujnik, to przy odpieciu silniczka obroty spadają. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |22 Sty 2017|, 2017 19:59
|
|
|
No to 2.5 to kicha, powinno być koło 0.8 |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |22 Sty 2017|, 2017 21:39
|
|
|
Jeszcze moze byc tak ze ktos podgial troche blache i bez wzgledu jak masz srubke to i tak sie nie domyka do konca. |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |22 Sty 2017|, 2017 21:40
|
|
|
No ale to nie aż na tyle, żeby 2.5 V wyszło |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |22 Sty 2017|, 2017 21:51
|
|
|
Struna napisał/a: | No ale to nie aż na tyle, żeby 2.5 V wyszło |
Mozesz niedoceniac "mechanikow"
Ale fakt ze w polowie skali to by mocna rzezba musiala byc |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
|
|
|
|
martinus
Auto: 90' 2.0 DOHC Sedan
Dołączył: 21 Gru 2016 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: |23 Sty 2017|, 2017 18:12
|
|
|
Więc jak jest 2,5, to bardziej czujnik czy coś z przepustnicą?
Wszystko było dobrze, obstawiam na elektrykę. |
|
|
|
|
|