Odparowanie LPG |
Autor |
Wiadomość |
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 14:23
|
|
|
Aro napisał/a: | No właśnie to ta temperatura spada - to stara sprawa. Pisaliśmy o tym ponad pół roku temu. | OK, kojarzę.
Aro napisał/a: | mądry pan z Alexa kazał mi obniżyć próg przełączania na benzynę z 6 na 0 st.C. Tylko jak go zapytałem ile ustawić zimą, jak na podwórku będzie nie plus 30 a minus 20 to nie odpowiedział. | Różnica nie powinna być drastyczna, gdyż czy to w zimie czy to w lecie LPG zmienia swój stan z ciekłego na gazowy w tym samym otoczeniu ~80-90°C (temp.reduktora) no chyba że układ chłodzenia silnika jest niesprawny. Ponadto ciśnienie w którym następuje odparowanie jest identyczne.
[ Dodano: |20 Paź 2016|, 2016 14:25 ]
trzypion napisał/a: | Ciśnienie dostanie takie same, tylko nie płynu, a fazy lotnej. | Faza lotna to też płyn, aczkolwiek pewnie chodziło Ci o ciecz.
Reduktor musi być zasilany fazą ciekłą, inaczej to nie zadziała. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 14:32
|
|
|
Reader napisał/a: | ... czy to w zimie czy to w lecie LPG zmienia swój stan z ciekłego na gazowy w tym samym otoczeniu ~80-90°C (temp.reduktora) no chyba że układ chłodzenia silnika jest niesprawny. Ponadto ciśnienie w którym następuje odparowanie jest identyczne.
... |
Czy z TEGO nie wynika inaczej? |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |20 Paź 2016|, 2016 14:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 14:37
|
|
|
pablo19 napisał/a: | Reader napisał/a: | ... czy to w zimie czy to w lecie LPG zmienia swój stan z ciekłego na gazowy w tym samym otoczeniu ~80-90°C (temp.reduktora) no chyba że układ chłodzenia silnika jest niesprawny. Ponadto ciśnienie w którym następuje odparowanie jest identyczne.
... |
Czy z TEGO nie wynika inaczej? | A wynika? Oczywiście skład frakcyjny LPG w zimie jest inny, natomiast ciśnienie w jakim zachodzi parowanie i temperatura komory reduktora są (powinny być) zbliżone.
Parowanie odbywa się w reduktorze a nie otoczeniu. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 14:39
|
|
|
Czyli jak mam ustawione przełączanie przy ~30 st.C to za wcześnie? |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 14:40
|
|
|
Nie, w zupełności wystarczy, pod warunkiem sprawnego układu chłodzenia/ ogrzewania. |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 14:46
|
|
|
pablo19 napisał/a: | Czyli jak mam ustawione przełączanie przy ~30 st.C to za wcześnie? | To zależy czym się kierujesz.
Ja z prądem nie płynę, więc ... 125p na 1 gen zdarzyło mi się odpalić i odjechać na LPG przy -18°C.
Przy 4gen przełączanie mam 10°C reduktora i -20°C gaz. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 14:48
|
|
|
Póki co kieruję się tym co zastałem w kupionym aucie
Z czego wynika takie Twoje ustawienie? |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 15:33
|
|
|
tez miewam na sekwencjach nisko ustawione przejście, ale tylko dla siebie - klientom tak nie ustawiam, bo to ryzykowne. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 16:17
|
|
|
No to przecież elemenmt regulujący ciśnienie w parowniku dostaje już LPG w stanie gazowym, więc gdzie tu zmiana? Toż parownik/reduktor to sklejka z dwóch elementów (a w II generacji nawet z trzech) - najpierw jest część podgrzewająca, która powoduje odparowanie LPG do fazy lotnej, a po niej jest regulator ciśnienia, który ma za zadanie utrzymać stałe ciśnienei gazu na wylocie (teoretycznie, jedne reduktory sobie z tym radzą lepiej, inne gorzej). W II generacji za tym jest jeszcze regulator natężenia, w sekwencji tego już nie ma, bo tym się zajmuje elektronika i wtryskiwacze.
Jak zapodasz na wejście zamiast płynnego LPG już odparowany, to jedyne co ma wpływ na pracę reduktora to opory przelotu, bo w stamnie gazowym objętość jest duużo większa,a średnice przelotu bez zmian. Aczkolwiek biorąc pod uwagę, że patent Mistrala jednak u mnie działa przy przelocie klasycznej rurki 8mm, to jakoś nie sądzę, aby to był problem wielki.
[ Dodano: |20 Paź 2016|, 2016 16:18 ]
[quote="ReaderReduktor musi być zasilany fazą ciekłą, inaczej to nie zadziała.[/quote]
Powiedz to temu, co mam pod maską - zasilany jest już fazą lotną i działa w najlepsze |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 21:43
|
|
|
Jakby nie było lepszych reduktorów które nie mają takich kłopotów
Za mała komora grzejna i podgrzewanie fazy ciekłej to takie podcieranie tyłka szkłem .
Co do temperatury przejścia na dobrych podzespołach koło 20 jest ok
Tylko trzeba oblukać czy coś się złego nie dzieje . |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 22:01
|
|
|
pablo19 napisał/a: | Z czego wynika takie Twoje ustawienie? | Z możliwości.
trzypion napisał/a: | Jak zapodasz na wejście zamiast płynnego LPG już odparowany, to jedyne co ma wpływ na pracę reduktora to opory przelotu, bo w stamnie gazowym objętość jest duużo większa,a średnice przelotu bez zmian. Aczkolwiek biorąc pod uwagę, że patent Mistrala jednak u mnie działa przy przelocie klasycznej rurki 8mm, to jakoś nie sądzę, aby to był problem wielki. |
trzypion napisał/a: | Powiedz to temu, co mam pod maską - zasilany jest już fazą lotną i działa w najlepsze | Czyli masz tradycyjny reduktor i zasilasz go fazą gazową LPG? |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 23:10
|
|
|
Bo ja wiem, ma jakieś 10 lat, więc tradycje już ma. A na serio - jedyna różnica jest taka, że w klasycznym reduktorze masz na wejściu parownik, który przy wysokim ciśnieniu (takim jak panuje w butli mniej więcej) doprowadza LPG do wrzenia i przejścia w stan gazowy, a ten że już gazowy LPG jest podawany na zawór reduktora, który utrzymuje stałe ciśnienie podawane na zawory wtryskiwaczy (w teorii, w praktyce to wiadomo).
Jeśli teraz przed wewnętrzny parownik, podłączysz zewnętrzny parownik, to zawór redukujący dostanie odparowany LPG o wysokim ciśnieniu. I zrobi z nim to samo, co robi obecnie.
Jedyna różnica jest taka, że przy takim patencie gazowy LPG ma nieco dłuższą drogę do pokonania, a co więcej, część tej drogi stanowi dość wąska rurka, przez co pod dużym obciążeniem mogłoby dochodzić do zbyt dużego spadku ciśnienia przed stopniem redukującym. Biorąc jednak pod uwagę, że u mnie taki system działa, a jeszcze przed samym reduktorem znajduje się filtr fazy lotnej (też niestandardowy - metalowy, druciak i zestaw siatek), to raczej takie zjawisko nie powinno mieć miejsca. ) |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |21 Paź 2016|, 2016 07:18
|
|
|
trzypion napisał/a: | Bo ja wiem ... | Dokładnie. Także najpierw się zapoznaj zamiast tworzyć swoje teorie. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |21 Paź 2016|, 2016 08:32
|
|
|
borze kolejny raz przywalił jak łysy grzywką w parapet ....
co z tego że podgrzejesz ciecz którą jest lpg
bałwanie reduktor obniża tylko ciśnienie tej cieczy zmienia stan ciekły w lotny
a to że to jest mocno termiczne to wymaga podgrzewania to ...
No ale prawa fizyki chyb są inne u ciebie |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
aviator
Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 03 Cze 2010 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: |21 Paź 2016|, 2016 09:04
|
|
|
pepi napisał/a: | ... kolejny raz przywalił jak łysy grzywką w parapet .... |
To za proste, musiałby przywalić o kant kuli
Widac, ze po chwili spokoju zaczynaja sie rozne dziwne teorie i ktos próbie to prostować... |
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur |
|
|
|
|
|