$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Znienawidzony kibel e46 kombi na rope
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Znienawidzony kibel e46 kombi na rope
Autor Wiadomość
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |14 Paź 2016|, 2016 12:03   Znienawidzony kibel e46 kombi na rope

Stalowy bunkier niemiecki , typowy pancervagen . Masa wyjsciowa pocisku 1700 kilo bez Gufra inside .Napęd stanowi agregat 2,9 24V rzędowe 6 z turbo . Bez dpf , bez klapek , bez wymiennika ciepła EGR . Manual oznacza dwumasę . Przestrzeni sporo w sumie nie wiem czy nie tyle samo co w wielorybie . Rydwan jest dość twardy mimo takiej masy . Fotele też . Jeśli wsadzimy sobie jakie 18-stki z twardymi oponami to napewno będą bolały plomby także w zębach których już nie mamy . Zawsze można jeszcze poli usztywnić :) . Zakupione z legendarnym przebiegiem 197 tyś km i nalepką pod maską z przeglądu klimy rok wczesniej przy przebiegu 280 tyś hehe . Czyli dla trójek przebieg mnożymy przez 3 i będzie ok . Z elementów mówiących o wyższym nalocie wybieram skrzynię biegów mniej precyzyjnie już działającej i słyszalny już trochę dyfer i głośniej niż w nowych pracujący silnik .

Golasów nie kupuję :
- Skóra w prądzie z pamięciami i lusterekami z pamięcią ( przypisanie do kluczyka )
-Radio/kasety/CD/nawigacja z dużym ekranem/
-tempomat kierownica multifunkcja
-klimatronik
-czujnik zmierzchu/deszczu/smrodu ( z golfa )
-czujniki parkowania
-bixenon z dynamicznym poziomowaniem i myciem
-tą tak zwaną choinkę z kontrolą wszystkich żarówek
-możliwość ustawienia ręcznie podświetlenia całej konsoli i kierownicy plus automatyka



W dniu zakupu oczywiście choinka na zegarach :

-awaria żarówek pozycyjnych przód ( no bo ringi )
-brak wstecznego ( bo lampy z angola )
-otwarta szyba w klapie ( bo ciul jakiś grzebał i się świeciło ciągle )
-szyba nie otwierała się ani z pilota ani z przycisku
-ostrzeżenie o zużytych klockach
-za niski poziom oleju


Generalnie ogarnięte w 2 dni . Nowe czujniki klocków ( bo są wymienne ) i tanie . Naprawiona wiązka klapy ( tak tak , e46 , e39 i chyba e38 wiązka klapy do roboty ) , ułamany jeden kabelek właśnie od sterowania ryglem , wymieniłem wszystko . Opony jakieś chińskie gufno zamieniłem na zimowe barumy a teraz letnie barumy . Dzięki ciężkiej dupie trzyma się to drogi pierwszorzędnie . Wymienione podszybie na nowe z aso , uzupełnienei jakiś spinek itp .

Coś stukało w dole zawieszenia z przodu . Po długim szukaniu okazało się że dodatkowy wielki element trapezowy usztywniający belkę i budę się .... poluzował a nawet jedna śruba zwiała . Zrobione . Silnik zawieszony na pneumatycznych poduszkach jakby co .

Niechciane przewietrzanie kabiny - zepsuty jeż ( HBC ) . Naprawione w godzinę za darmo . Znaczy idziesz do domu a wentylator sobie do rana dmucha lekko .

Pewnie temu 15 letni oryginalny akumulator wyzionął ducha na wiosnę a w sumie zmieniłem go bo pomiar 7 Ah na 95Ah mówił wszystko . Pozatym sypało błedami ze wszystkich modułów co się dało .


Dzwon effect :

kij wie co się stało czy to wjechane w mega dziurę czy w krawężnik . straty : nadkole prawe pęknięte przy zderzaku , troszkę zgięty zderzak ale jest do dziś bez malowania nadal ładny , prawy błotnik zmieniony drzwi prawe przód pomalowane , wygięty amortyzator na tłoku i w zwrotnicy .

W zasadzie na geometrii wyszło że prawe koło troszkę pochylone było . Wymiana amortyzatorów , zwrotnicy i poduszek plus regulacja u góry ( jest niewielka ale jest ) i uratowane .

Jakiś ciul przyciemnił szyby .. no i fajnie tylko na tylnej mu to nie wyszło i to zdrapał . Razem z ogrzewaniem . Myślicie że wymiana uchylnej szyby w klapie to takie proste ? Tam w spojlerku tyle elektroniki był cały dzień roboty .

No tego bym się nie spodziewał ale ... padł mechanizm szyby kierowcy . Naprawione . Miesiąc później padł i zaciął się otwarty u pasażera . Tam padł zamiennik .

Padła zmieniarka CD - padła bo ktoś już tam grzebał . za 130 zł nową dałem .

Padł komp nawigacji - za 100 wsadzony sprawny .

Do zrobienia zostało : świece żarowe , to dam mechanikowi , jemu się ukręcą nie mi . Magiel do sprawdzenia i raczej wymiany . 7,5 litra oleju wymienić znów .Może ten niepotrzebny czujnik poziomu też .

Jak sobie coś przypomnę to napiszę .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |14 Paź 2016|, 2016 12:15   

Ładny ropniak, wygląda na to, że pasuje do gufera i odwrotnie :)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |14 Paź 2016|, 2016 12:15   

Ładne, zgrabne i zwinne autko, bo to "trójka" :) Oby długo służyła, ale już bez takiego wkładu, jak tu czytam :D Szerokości Gufer!
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |14 Paź 2016|, 2016 12:33   

bardzo dobrze wyposazone,bo jak na e46 to navi to raczej biały kruk,poza tym elektryka zydli tez nie jest standardem
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
YaKuZ 
MK1 ONLY?



Auto: Nie Volvo :P
Wiek: 35
Dołączył: 13 Maj 2007
Skąd: Puławy
Wysłany: |14 Paź 2016|, 2016 12:56   

Ale z ta przestrzenia to przesadziles :P tam z tylu ciasno...
_________________
VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB :)
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |14 Paź 2016|, 2016 13:07   

W sumie... Nie jechalem jeszcze w Wielorybie z tylu... ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |14 Paź 2016|, 2016 16:49   

Trójki są bardzo ciasne jak na rozmiary karoserii, więc nie ma co porównywać tych aut :P Gufer jest szczupły to mu pasuje :D
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
aviator 



Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Wiek: 44
Dołączył: 03 Cze 2010
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: |14 Paź 2016|, 2016 17:17   

Po naszemu to bedzie escort w kombiku :-P wiec gdzie z ta popierdulka do wieloryba?
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |14 Paź 2016|, 2016 18:03   

no nie do końca, escort jest FWD :)
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |14 Paź 2016|, 2016 18:30   

Ważę dziś 47 kilo . Trochę mnie wszystko wykańcza . albo odstawienie cukru tak robi .

Były wymieniane latem tarcze i klocki przód na textara i tłoczki .zrobione dzienne .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Gruber 
DePutaMadre



Auto: 2.9 12V Ghia, '88r.
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2005
Skąd: MMz/W-wa
Wysłany: |15 Paź 2016|, 2016 10:03   

pablo19 napisał/a:
Ładny ropniak, wygląda na to, że pasuje do gufera i odwrotnie :)

To nie cdi. Tutaj da sie je wykręcić bez atrakcji.
Ten silnik to najlepszy diesel jakim jeździłem, w E53 go miałem. Nawet dźwięk ma nie porównywalnie fajniejszy niż reszta kutronapędowców.
_________________
2.9 12V Ghia, '88r.
www.nova-europa.pl
www.grubergarage.pl
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |15 Paź 2016|, 2016 10:19   

Brzmi przyjemnie . to najsłabsza wersja 184 kuce ( hamownia powie ile zdechło ) . ciekawe jest coupe z 2005 roku . raz że seryjnie już 205 koni ,dwa że 200 kilo lżejsze .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |16 Paź 2016|, 2016 15:16   

Bym zapomniał , jest w tym coś w stylu ogrzewania postojowego . Wystarczy że jest na dworze chłodno a silnik już jest wstępnie nagrzany to na samym włączonym zapłonie będzie dmuchało ciepłym . no nawet 30 minut . Wszystko dzięki dodatkowej pompce na małym obiegu z nagrzewnicą . W serii 5 i 7 jest od tego przycisk REST , tutaj wystarczy że się spełni warunki do tego i będzie grzało .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
aviator 



Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Wiek: 44
Dołączył: 03 Cze 2010
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: |16 Paź 2016|, 2016 15:25   

Tez mam takie cudo w benzu, AC/Rest dziala nawet przy wyłączonym zapłonie - wystarczy ze silnik ma jeszcze troche ciepła i mozna sie grzać w chłodne dni na postoju, super sprawa...
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |20 Paź 2016|, 2016 19:33   

Diagnoza przed zimą: 3 świece żarowe spalone . I teraz znaleźć odważnego co to wykręci :) . Jak się ukręci to i głowizna do rwania . Będą Masowe Wydatki .

Udało się nawet że poszło gładko . Tylko 3/4 roboty to zdjęcie tego kolektora dolotowego co zasłania ten bajzel . Może nie pińćset na fakturze ale 430 taka zabawa .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group