Hilfe!! Kod 77. |
Autor |
Wiadomość |
Gruber
DePutaMadre
Auto: 2.9 12V Ghia, '88r.
Wiek: 40 Dołączył: 01 Cze 2005 Skąd: MMz/W-wa
|
Wysłany: |7 Wrz 2016|, 2016 19:52 Hilfe!! Kod 77.
|
|
|
Kod 77: "Zbyt późna odpowiedź na kod polecenia przestawienia przepustnicy"?
Wtryskiwacze?
Coś z przepustnicą?
Potencjometr podmieniony.
Objawy. Gwałtowna reakcja na odpuszczenie i dodanie gazu. Np. w korku nie da się precyzyjnie operować pedałem, żeby auto płynie się poruszało.
Jutro w nocy startuję do Dortmundu, więc proszę o gwałtowną burzę mózgów. |
_________________ 2.9 12V Ghia, '88r.
www.nova-europa.pl
www.grubergarage.pl |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |7 Wrz 2016|, 2016 19:56
|
|
|
Poszedłbym w kierunku: elektryka na czujnikach i przepustnicy (czy 5V z kompa wszędzie jest stabilne), zawór jałowych, lambda/lambdy (nie wiem ile masz ich), wtryskiwacze; w tej kolejności. No, na deser oczywiście komp. |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
Gruber
DePutaMadre
Auto: 2.9 12V Ghia, '88r.
Wiek: 40 Dołączył: 01 Cze 2005 Skąd: MMz/W-wa
|
Wysłany: |7 Wrz 2016|, 2016 20:01
|
|
|
Boni napisał/a: | zawór jałowych, lambda/lambdy (nie wiem ile masz ich), wtryskiwacze; w tej kolejności. No, na deser oczywiście komp. |
Wymienione na nowe. Nad resztą muszę się pochylić. |
_________________ 2.9 12V Ghia, '88r.
www.nova-europa.pl
www.grubergarage.pl |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |7 Wrz 2016|, 2016 20:03
|
|
|
A to nie jest przypadkiem tak, że po prostu za późno wcisnąłeś pedał gazu podczas testu ? |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |7 Wrz 2016|, 2016 20:05
|
|
|
Adam_2000 napisał/a: | A to nie jest przypadkiem tak, że po prostu za późno wcisnąłeś pedał gazu podczas testu ? |
Jak objawy są w korku itp. to kij z dosłownym kodem 77, coś jest po prostu nie tak. |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
Gruber
DePutaMadre
Auto: 2.9 12V Ghia, '88r.
Wiek: 40 Dołączył: 01 Cze 2005 Skąd: MMz/W-wa
|
Wysłany: |7 Wrz 2016|, 2016 20:05
|
|
|
O. Trop. Idę popróbować.
[ Dodano: |7 Wrz 2016|, 2016 20:07 ]
Boni napisał/a: | Adam_2000 napisał/a: | A to nie jest przypadkiem tak, że po prostu za późno wcisnąłeś pedał gazu podczas testu ? |
Jak objawy są w korku itp. to kij z dosłownym kodem 77, coś jest po prostu nie tak. |
Zastanawiam się czy to nie po prostu luz na dyferencjale. Przeguby, wał z krzyżakami i podpora wymienione. |
_________________ 2.9 12V Ghia, '88r.
www.nova-europa.pl
www.grubergarage.pl |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |7 Wrz 2016|, 2016 20:08
|
|
|
Gruber napisał/a: | Nad resztą muszę się pochylić. |
Zacznij od 5V na skrajnych pinach potencjometru itp. czy jest równo i ok, i czy pot mieści się w zakresie jak książka pisze (bodaj 0.5 - 4.5V), i to nawet jak młotkiem walisz w przepustnicę i jak kablami gniesz.
[ Dodano: |7 Wrz 2016|, 2016 20:10 ]
Gruber napisał/a: |
Zastanawiam się czy to nie po prostu luz na dyferencjale. Przeguby, wał z krzyżakami i podpora wymienione. |
No miewałem mk1 z w/w w stanie straszliwym, i nigdy mi się nie wydawało, że "nie da się gazem operować" |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |8 Wrz 2016|, 2016 00:01
|
|
|
Adam_2000 napisał/a: | A to nie jest przypadkiem tak, że po prostu za późno wcisnąłeś pedał gazu podczas testu ? |
Ano
To, że Ci coś nie abla, to może być wiele, Boni wymienił małą litanie
Może tylko układ WN do przeczyszczenia, ewentualnie coś małego do wymiany? |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Gruber
DePutaMadre
Auto: 2.9 12V Ghia, '88r.
Wiek: 40 Dołączył: 01 Cze 2005 Skąd: MMz/W-wa
|
Wysłany: |8 Wrz 2016|, 2016 07:25
|
|
|
Wyminione kopułka,palec,przewody czujnik temp.powietrza i płynu,ebj,potencjometr.
Błędów w takim razie brak.
Na zegarach pokazuje trochę za wys.temp,ale chyba ten mały,jednipinowy czujniczek daje tylko na zegary?
Wydaje mi się też,że na zimnym motorze to jest mniej dokuczliwe. |
_________________ 2.9 12V Ghia, '88r.
www.nova-europa.pl
www.grubergarage.pl |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |8 Wrz 2016|, 2016 10:02
|
|
|
Ale sprawdziłeś te 5V na silniku w paru miejscach, w różnych okolicznościach (np. właśnie ciepło - zimno), czy w szale podmianek nie starczyło czasu? |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
Gruber
DePutaMadre
Auto: 2.9 12V Ghia, '88r.
Wiek: 40 Dołączył: 01 Cze 2005 Skąd: MMz/W-wa
|
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |8 Wrz 2016|, 2016 12:02
|
|
|
Gruber napisał/a: | Kod 77: "Zbyt późna odpowiedź na kod polecenia przestawienia przepustnicy"? |
dokładnie to co Adam napisał - nie wykonałeś na czas noga-podłoga
To żadna usterka, no chyba że wykonałeś ale komp tego nie zakumał, to wtedy pewnie TPS albo jego obwód nie teges. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |8 Wrz 2016|, 2016 12:22
|
|
|
Gruber, miałem podobnie jak Ty jak mi padł MAP sensor - to nie wychodzi na kodach, a objawy własnie takie, jak opisałeś. Podmień na próbę na inny. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |8 Wrz 2016|, 2016 13:08
|
|
|
Gruber napisał/a: | Spoko Boni. Będę zaraz mierzył i zdam raport. |
Sprawdź na TPSie, na MAPie i chyba na TIFie też jest te same 5V, wszędzie ma być ładnie i równo. No i przy okazji można by TPSa sprawdzić na środkowej nodze czy ma prawie-zero do prawie-5V jak ruchać pedałem (i tyle, bo o ile pamiętam do MAPa to trza mieć sensowny miernik z Hz i kwity, a do TIFa najsensowniej to oscyloskop...)
[ Dodano: |8 Wrz 2016|, 2016 13:14 ]
Gruber napisał/a: | Spoko Boni. Będę zaraz mierzył i zdam raport. |
A jeszcze jedno - ty masz automat jak Ghia przykazała, czy manual? Bo przy automacie, to jeszcze jest kwestia tego durnego wężyczka, trójnicza, pierdolniczka na tyle silnika/grodzi, na podciśnieniu miedzy silnikiem, MAPem, (ew. siłownikiem obiegu zamkniętego), automatem; jak tam w dowolnym miejscu coś popękało itp. ale nie do końca i zasysa lewe albo i nie zasysa, bywają cudowności, że można zwariować. Bo jak całkiem spadnie czy urwie się wężyk, no to się czuje, że masakra; ale bywały też sparciałe czy przetarte kawałki. |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |8 Wrz 2016|, 2016 14:28
|
|
|
Manual, ale wężyki można ponaginać, może któryś pęknięty. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
|