$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Amortyzatory przód do mk3
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Amortyzatory przód do mk3
Autor Wiadomość
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 13:32   

Grześ napisał/a:

Ten na Warszawskiej 50 ? Ja w sumie też mam o nim dobrą opinię. Tylko niestety azotu pod ciśnieniem nie nabije. Trzeba by jakiś zaworek założyć ...


tak,dokładnie
Peszak Krzysztof

http://www.pecar.pl/
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 13:33   

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
tłoczysko samo się ładnie wysuwa.
to jest wyznacznik dobroci amortyzatora ?


A ja tak napisałem ???

Nie - to wyznacznik szczelności tegoż tłoczyska. Tylko wtedy jakakolwiek naprawa/regeneracja ma sens. Ale pośrednio - świadczy też o stanie amorka. Mniej więcej tyle samo, ile "test ręczny" ;-) !

Wewnętrzne zaworki gość regeneruje. Główny uszczelniacz - może. Ale samego tłoczyska już nie - ono jest chromowane. Jak jest wytarte lub ma wżery, to na złom.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 13:35   

Grześ napisał/a:
Ale samego tłoczyska już nie - ono jest chromowane. Jak jest wytarte lub ma wżery, to na złom.
A nie ma zakładu, który by to napawał do wymiaru nominalnego, potem obróbka i chromowanie? To by miało wtedy sens, bo masz kompletną regenerację.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 13:36   

wszystko się da zrobic,kwestia oplacalnosci
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 13:38   

jaroz napisał/a:
Grześ napisał/a:
Ale samego tłoczyska już nie - ono jest chromowane. Jak jest wytarte lub ma wżery, to na złom.
A nie ma zakładu, który by to napawał do wymiaru nominalnego, potem obróbka i chromowanie? To by miało wtedy sens, bo masz kompletną regenerację.


Może i jest, ale ja nie znam ... i też myślę, że to kompletnie nieopłacalne. Zresztą wtedy zapewne i tuleja i inne elementy byłyby w stanie agonii.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 13:49   

Grześ napisał/a:
Ale samego tłoczyska już nie - ono jest chromowane. Jak jest wytarte lub ma wżery, to na złom.
może ja nie widziałem zbyt wiele - ale jeszcze nie spotkałem się z przypadkiem wżerów na tłoczysku.
Może w żuku czy tego typu "zabytkach" to miewało miejsce :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 13:54   

Struna napisał/a:
jeszcze nie spotkałem się z przypadkiem wżerów na tłoczysku


Ja niestety tak - na tureckich Sachsach ... Na Motórkraftach (jeszcze) nie. Tylko jednego cieknącego mocno, ale na obniżonym zawieszeniu.

A wytarte tłoczyska widziałem w nivomatach - jak osłona była uszkodzona.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 14:42   

Grześ napisał/a:
Na Motórkraftach (jeszcze) nie
a to też sachs :) no ale może wtedy nie był made in turkey :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
buku 
Pedro



Auto: '97 2.3 ASB GHIA
Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 23 Cze 2005
Skąd: Mielec
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 16:14   

Trochę danych o chromowaniu. Żeby tłoczysko pochromować (stare) to najpierw trzeba stary chrom zdjąć. Koszt szacuję na około 500 - 700 za parę. Nałożenie chromu szacuję ok 1500 za parę. Do tego szlifowanie chromu na wymiar- polerowanie albo dogniatanie diamentowe. Ile kosztuje reszta regeneracji nie wiem.
_________________
Piotr
Było:Fiat Tempra 1.9 TDS Version Limitada
Daihatsu HI-Jet
Ford Fiesta 1.3 Enduro
Ford Scorpio 2.0 OHC ASB
Jest: Opel Tigra Sport Coupe ASB
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 16:27   

to skupmy się na zaworkach i tłoku .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 16:52   

buku napisał/a:
Ile kosztuje reszta regeneracji nie wiem.
w sumie to pewnie równowartość ze dwóch scorpio :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 17:32   

http://allegro.pl/amortyz...6340957692.html tak pi razy oko

[ Dodano: |12 Sie 2016|, 2016 17:34 ]
http://www.nagengast.pl/r...rtyzatorow.html tu ewentualnie poczytać .

[ Dodano: |12 Sie 2016|, 2016 17:44 ]
https://www.youtube.com/watch?v=SvVmOsSKqOU tak , bmw ale tak poglądowo .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Jacek12 



Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2010
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 22:13   

trzypion napisał/a:
W sensie takie same pomiędzy wersjami silnikowymi - masz Mk3 golasa z 2.0 DOHC 8V i mk3 z BOA full wypas - amory te same, choć masa auta różni się o te 200 kg.

Więc pytam się czy mk3 miały silniki BOA jak tu wyżej napisano?

[ Dodano: |12 Sie 2016|, 2016 22:17 ]
trzypion napisał/a:
Jurek, ale akurat masa tutaj działa na plus - im większa masa tym mniej trzeba tłumić wbrew pozorom. Owszem, sprężyny muszą być inne, ale one zostają takie, jak były, tylko amortyzator się zmienia.

Zweryfikuj ten pogląd i nie pisz bzdur.
_________________
Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 22:33   

Jacek12 napisał/a:
Więc pytam się czy mk3 miały silniki BOA jak tu wyżej napisano?
Nie. Miały BOB
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Jacek12 



Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2010
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 22:37   

Więc kolega Trzypion napisał głupotę,proszę to sprostować i nie wprowadzać ludzi w błąd.
_________________
Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group