Amortyzatory przód do mk3 |
Autor |
Wiadomość |
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 13:32
|
|
|
Grześ napisał/a: |
Ten na Warszawskiej 50 ? Ja w sumie też mam o nim dobrą opinię. Tylko niestety azotu pod ciśnieniem nie nabije. Trzeba by jakiś zaworek założyć ... |
tak,dokładnie
Peszak Krzysztof
http://www.pecar.pl/ |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 13:33
|
|
|
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a: | tłoczysko samo się ładnie wysuwa. | to jest wyznacznik dobroci amortyzatora ? |
A ja tak napisałem ???
Nie - to wyznacznik szczelności tegoż tłoczyska. Tylko wtedy jakakolwiek naprawa/regeneracja ma sens. Ale pośrednio - świadczy też o stanie amorka. Mniej więcej tyle samo, ile "test ręczny" !
Wewnętrzne zaworki gość regeneruje. Główny uszczelniacz - może. Ale samego tłoczyska już nie - ono jest chromowane. Jak jest wytarte lub ma wżery, to na złom. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 13:35
|
|
|
Grześ napisał/a: | Ale samego tłoczyska już nie - ono jest chromowane. Jak jest wytarte lub ma wżery, to na złom. | A nie ma zakładu, który by to napawał do wymiaru nominalnego, potem obróbka i chromowanie? To by miało wtedy sens, bo masz kompletną regenerację. |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 13:36
|
|
|
wszystko się da zrobic,kwestia oplacalnosci |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 13:38
|
|
|
jaroz napisał/a: | Grześ napisał/a: | Ale samego tłoczyska już nie - ono jest chromowane. Jak jest wytarte lub ma wżery, to na złom. | A nie ma zakładu, który by to napawał do wymiaru nominalnego, potem obróbka i chromowanie? To by miało wtedy sens, bo masz kompletną regenerację. |
Może i jest, ale ja nie znam ... i też myślę, że to kompletnie nieopłacalne. Zresztą wtedy zapewne i tuleja i inne elementy byłyby w stanie agonii. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 13:49
|
|
|
Grześ napisał/a: | Ale samego tłoczyska już nie - ono jest chromowane. Jak jest wytarte lub ma wżery, to na złom. | może ja nie widziałem zbyt wiele - ale jeszcze nie spotkałem się z przypadkiem wżerów na tłoczysku.
Może w żuku czy tego typu "zabytkach" to miewało miejsce |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 13:54
|
|
|
Struna napisał/a: | jeszcze nie spotkałem się z przypadkiem wżerów na tłoczysku |
Ja niestety tak - na tureckich Sachsach ... Na Motórkraftach (jeszcze) nie. Tylko jednego cieknącego mocno, ale na obniżonym zawieszeniu.
A wytarte tłoczyska widziałem w nivomatach - jak osłona była uszkodzona. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 14:42
|
|
|
Grześ napisał/a: | Na Motórkraftach (jeszcze) nie | a to też sachs no ale może wtedy nie był made in turkey |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
buku
Pedro
Auto: '97 2.3 ASB GHIA
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 23 Cze 2005 Skąd: Mielec
|
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 16:14
|
|
|
Trochę danych o chromowaniu. Żeby tłoczysko pochromować (stare) to najpierw trzeba stary chrom zdjąć. Koszt szacuję na około 500 - 700 za parę. Nałożenie chromu szacuję ok 1500 za parę. Do tego szlifowanie chromu na wymiar- polerowanie albo dogniatanie diamentowe. Ile kosztuje reszta regeneracji nie wiem. |
_________________ Piotr
Było:Fiat Tempra 1.9 TDS Version Limitada
Daihatsu HI-Jet
Ford Fiesta 1.3 Enduro
Ford Scorpio 2.0 OHC ASB
Jest: Opel Tigra Sport Coupe ASB |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 16:27
|
|
|
to skupmy się na zaworkach i tłoku . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 16:52
|
|
|
buku napisał/a: | Ile kosztuje reszta regeneracji nie wiem. | w sumie to pewnie równowartość ze dwóch scorpio |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
|
|
|
|
Jacek12
Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2010 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 22:13
|
|
|
trzypion napisał/a: | W sensie takie same pomiędzy wersjami silnikowymi - masz Mk3 golasa z 2.0 DOHC 8V i mk3 z BOA full wypas - amory te same, choć masa auta różni się o te 200 kg. |
Więc pytam się czy mk3 miały silniki BOA jak tu wyżej napisano?
[ Dodano: |12 Sie 2016|, 2016 22:17 ]
trzypion napisał/a: | Jurek, ale akurat masa tutaj działa na plus - im większa masa tym mniej trzeba tłumić wbrew pozorom. Owszem, sprężyny muszą być inne, ale one zostają takie, jak były, tylko amortyzator się zmienia. |
Zweryfikuj ten pogląd i nie pisz bzdur. |
_________________ Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 22:33
|
|
|
Jacek12 napisał/a: | Więc pytam się czy mk3 miały silniki BOA jak tu wyżej napisano? | Nie. Miały BOB |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
Jacek12
Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2010 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: |12 Sie 2016|, 2016 22:37
|
|
|
Więc kolega Trzypion napisał głupotę,proszę to sprostować i nie wprowadzać ludzi w błąd. |
_________________ Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. |
|
|
|
|
|