$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - silnik cosworth i ciśnienie oleju
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik cosworth i ciśnienie oleju
Autor Wiadomość
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |27 Lip 2016|, 2016 21:26   

Cytat:
widać że wy mało robicie :)


Kilometrów ??? ;-)

Popatrzyłem jeszcze raz na moje panewki po tych 401.000 km. Główne 100% białe, żadnych przetarć. Korbowodowe od góry warstwa stopu łożyskowego lekko przytarta, czyli jak to określasz "złotawe". Wszystkie 6 cylindrów podobnie. I do końca ciśnienie oleju jak należy.

Wał też mogę pomierzyć, ale jak by nie patrzeć, nawet na jajowatym wymiana panewek może sporo dać. To panewki się więcej zużywają niż wał.

No chyba że ktoś na super-markowym oleju zasuwał :-D ! Albo bez oleju .....
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |27 Lip 2016|, 2016 21:28   

pepi napisał/a:
co da wam zmiana panewek jak wał już jajowaty podebrany ?
po to robi się weryfikację, pomiary zegarowe :)
pepi napisał/a:
Jeśli tylko korby i zazwyczaj te od połowy cylindrów i bliżej tyłu bardziej złote
u mnie tak właśnie jest, stąd decyzja o wymianie korbowych,
Cytat:
ale jak główne zjedzone to trup szkoda zachodu
moje są ok, ale zmieniam bo to żaden koszt, a będzie spokój.
pepi napisał/a:
Co do szlifu wału
jak trzyma wymiar, to nie ruszać :) Tylko panewki nominał nowe i po robocie :D
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |27 Lip 2016|, 2016 21:31   

jaroz napisał/a:
Tylko panewki nominał nowe


Albo dobrać dobre używane ale dolne ... u mnie niemal wcale nie zużyte.

Najtrudniej pomierzyć czopy główne wału, chyba tylko tym paskiem co się rozpłaszcza. Ale korbowodowe bezproblemowo się da. Dobra cyfrowa syfmiarka wystarczy :-D !
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Jacek12 



Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2010
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: |27 Lip 2016|, 2016 21:35   

Zakładając nowe panewki na wał jaroz postąpisz tak samo jak byś zmieniał uszczelkę pod głowicą bez jej planowania,może być ok ale wcale nie musi.
_________________
Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |27 Lip 2016|, 2016 21:39   

Jacek12 napisał/a:
Zakładając nowe panewki na wał jaroz postąpisz tak samo jak byś zmieniał uszczelkę pod głowicą bez jej planowania,może być ok ale wcale nie musi.


A to zależy od owalizacji wału. Jak jest rzędu 1-2 setek, to spokojnie można zakładać. Jak powyżej 5 setek, to po prostu szybko się panewka zużyje, i szansa na przytarcie większa.

Ale to się łatwo pomierzyć da.

Uszczelka pod głowicą to co innego. Ona przy montażu się nieodwracalnie odkształca. A to nie to samo.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |27 Lip 2016|, 2016 22:33   

Grześ napisał/a:
Albo dobrać dobre używane ale dolne
koszt jest znikomy, więc nowe, tym bardziej kilka nadwymiarów w tysięcznych mm :)
Jacek12 napisał/a:
Zakładając nowe panewki na wał jaroz postąpisz tak samo jak byś zmieniał uszczelkę pod głowicą bez jej planowania,może być ok ale wcale nie musi.
to fakt, ale po to panewki są miękkie, aby one ulegały zniszczeniu, a wał był ok. Poza tym jak pisze Grześ, 1-2 setki owalu (jutro będę wiedział jak to u mnie) nie robi problemu.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |27 Lip 2016|, 2016 22:42   

Widać, że duzo robimy i umiemy użyć tak zaawansowanych narzędzi jak średnicówka, dzięki której można sprawdzić stan czopów wału.
Ale mozna przecież a priori uznać, że tylko złom :D
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |28 Lip 2016|, 2016 07:19   

trzypion napisał/a:
użyć tak zaawansowanych narzędzi jak średnicówka


Ja tam pisałem o zwykłej "syfmiarce" cyfrowej ... :-D !!!
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |28 Lip 2016|, 2016 07:26   

jaja sobie robisz ? czy ty kiedykolwiek widziałeś jak mierzą wały ?
To wasz zmartwię aby wał sprawdzić czy jest ok trzeba go zdemontować wraz z korbowodami
A tym co ty napisałeś możesz sobie zmierzyć co najwyżej przyrząd nocy letniej inaczej zwany penisem ;)
na pewno nie wał
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |28 Lip 2016|, 2016 07:31   

pepi napisał/a:
jaja sobie robisz ?


Oczywiście :-D !!! Buźki nie widziałeś ???

BTW, dobra cyfrowa suwmiarka ma rozdzielczość 10 mikronów, i niewiele gorszą dokładność .... I do stwierdzenia owalizacji wystarczy.

pepi napisał/a:
aby wał sprawdzić czy jest ok


Ale my mówiliśmy o sprawdzeniu jak duża jest owalizacja czopów korbowodowych ....

pepi napisał/a:
A tym co ty napisałeś możesz sobie zmierzyć co najwyżej przyrząd nocy letniej inaczej zwany penisem ;)


Nie da rady ... za mały zakres ... :-P !!!
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
dudas89 


Auto: '92 2.9 24V ASB sedan
Dołączył: 22 Lip 2016
Skąd: Wisznice
Wysłany: |28 Lip 2016|, 2016 08:44   

Dziękuję wszystkim za zaangażowanie.
Jeśli chodzi o moje auto to odstawione na bok, szukam teraz mechanika który zdemontuje miskę i dokona inspekcji.
A na codzień fordowskie 2.0 OHC pomaga się przemieszczać :-D
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy
Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |28 Lip 2016|, 2016 09:31   

dudas89, patrzę na Twoją lokalizację... Niby kawałek drogi... ale może gada na lawetę i do kolegi pepiego?
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |28 Lip 2016|, 2016 09:37   

pepi napisał/a:
jaja sobie robisz ? czy ty kiedykolwiek widziałeś jak mierzą wały ?
To wasz zmartwię aby wał sprawdzić czy jest ok trzeba go zdemontować wraz z korbowodami

To Cie jednak zmartwię, ktoś Cie okłamał. Do pomiaru owalizacji czopu wału wystarczy średnicówka i zdjęcie panewek. Oczywiście, wygodniej się to robi przy zdemontowanym wale, niemniej nie jest to konieczne.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |28 Lip 2016|, 2016 09:57   

trzypion napisał/a:
Do pomiaru owalizacji czopu wału wystarczy średnicówka


Czy Ty miałeś chociaż średnicówkę w ręku?
Bo znów bzdury piszesz.
Średnicówką mierzy się średnicę wewnętrzną otworu, np. cylinder.
Do mierzenia zewnętrznej służy mikromierz.
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |28 Lip 2016|, 2016 10:21   

Gaiger napisał/a:
Średnicówką mierzy się średnicę wewnętrzną otworu,


Cóż, masz rację ... ja założyłem, że Trzypion się przejęzyczył ...

Gaiger napisał/a:
mikromierz


Zwany także mikrometrem, gwoli ścisłości.

Ale są też bardzo precyzyjne suwmiarki. Te z Lidla mają dokładność kilku setek, te o klasę wyżej już 1-2 setki, a te najlepsze - mikrony. Czy też mikrometry - bo tak się chyba powinno te jednostki nazywać ;-) !

Ale jedno jest pewne - większość potrzebnych parametrów da się zmierzyć bez wyjmowania wału.

I chyba wypada teraz zrobić EOT, i poczekać co twórca wątki wymierzył ...
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group