silnik cosworth i ciśnienie oleju |
Autor |
Wiadomość |
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |27 Lip 2016|, 2016 21:26
|
|
|
Cytat: | widać że wy mało robicie |
Kilometrów ???
Popatrzyłem jeszcze raz na moje panewki po tych 401.000 km. Główne 100% białe, żadnych przetarć. Korbowodowe od góry warstwa stopu łożyskowego lekko przytarta, czyli jak to określasz "złotawe". Wszystkie 6 cylindrów podobnie. I do końca ciśnienie oleju jak należy.
Wał też mogę pomierzyć, ale jak by nie patrzeć, nawet na jajowatym wymiana panewek może sporo dać. To panewki się więcej zużywają niż wał.
No chyba że ktoś na super-markowym oleju zasuwał ! Albo bez oleju ..... |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |27 Lip 2016|, 2016 21:28
|
|
|
pepi napisał/a: | co da wam zmiana panewek jak wał już jajowaty podebrany ? | po to robi się weryfikację, pomiary zegarowe
pepi napisał/a: | Jeśli tylko korby i zazwyczaj te od połowy cylindrów i bliżej tyłu bardziej złote | u mnie tak właśnie jest, stąd decyzja o wymianie korbowych,
Cytat: | ale jak główne zjedzone to trup szkoda zachodu | moje są ok, ale zmieniam bo to żaden koszt, a będzie spokój.
pepi napisał/a: | Co do szlifu wału | jak trzyma wymiar, to nie ruszać Tylko panewki nominał nowe i po robocie |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |27 Lip 2016|, 2016 21:31
|
|
|
jaroz napisał/a: | Tylko panewki nominał nowe |
Albo dobrać dobre używane ale dolne ... u mnie niemal wcale nie zużyte.
Najtrudniej pomierzyć czopy główne wału, chyba tylko tym paskiem co się rozpłaszcza. Ale korbowodowe bezproblemowo się da. Dobra cyfrowa syfmiarka wystarczy ! |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Jacek12
Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2010 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: |27 Lip 2016|, 2016 21:35
|
|
|
Zakładając nowe panewki na wał jaroz postąpisz tak samo jak byś zmieniał uszczelkę pod głowicą bez jej planowania,może być ok ale wcale nie musi. |
_________________ Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |27 Lip 2016|, 2016 21:39
|
|
|
Jacek12 napisał/a: | Zakładając nowe panewki na wał jaroz postąpisz tak samo jak byś zmieniał uszczelkę pod głowicą bez jej planowania,może być ok ale wcale nie musi. |
A to zależy od owalizacji wału. Jak jest rzędu 1-2 setek, to spokojnie można zakładać. Jak powyżej 5 setek, to po prostu szybko się panewka zużyje, i szansa na przytarcie większa.
Ale to się łatwo pomierzyć da.
Uszczelka pod głowicą to co innego. Ona przy montażu się nieodwracalnie odkształca. A to nie to samo. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |27 Lip 2016|, 2016 22:33
|
|
|
Grześ napisał/a: | Albo dobrać dobre używane ale dolne | koszt jest znikomy, więc nowe, tym bardziej kilka nadwymiarów w tysięcznych mm
Jacek12 napisał/a: | Zakładając nowe panewki na wał jaroz postąpisz tak samo jak byś zmieniał uszczelkę pod głowicą bez jej planowania,może być ok ale wcale nie musi. | to fakt, ale po to panewki są miękkie, aby one ulegały zniszczeniu, a wał był ok. Poza tym jak pisze Grześ, 1-2 setki owalu (jutro będę wiedział jak to u mnie) nie robi problemu. |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |27 Lip 2016|, 2016 22:42
|
|
|
Widać, że duzo robimy i umiemy użyć tak zaawansowanych narzędzi jak średnicówka, dzięki której można sprawdzić stan czopów wału.
Ale mozna przecież a priori uznać, że tylko złom |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |28 Lip 2016|, 2016 07:19
|
|
|
trzypion napisał/a: | użyć tak zaawansowanych narzędzi jak średnicówka |
Ja tam pisałem o zwykłej "syfmiarce" cyfrowej ... !!! |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |28 Lip 2016|, 2016 07:26
|
|
|
jaja sobie robisz ? czy ty kiedykolwiek widziałeś jak mierzą wały ?
To wasz zmartwię aby wał sprawdzić czy jest ok trzeba go zdemontować wraz z korbowodami
A tym co ty napisałeś możesz sobie zmierzyć co najwyżej przyrząd nocy letniej inaczej zwany penisem
na pewno nie wał |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |28 Lip 2016|, 2016 07:31
|
|
|
pepi napisał/a: | jaja sobie robisz ? |
Oczywiście !!! Buźki nie widziałeś ???
BTW, dobra cyfrowa suwmiarka ma rozdzielczość 10 mikronów, i niewiele gorszą dokładność .... I do stwierdzenia owalizacji wystarczy.
pepi napisał/a: | aby wał sprawdzić czy jest ok |
Ale my mówiliśmy o sprawdzeniu jak duża jest owalizacja czopów korbowodowych ....
pepi napisał/a: | A tym co ty napisałeś możesz sobie zmierzyć co najwyżej przyrząd nocy letniej inaczej zwany penisem |
Nie da rady ... za mały zakres ... !!! |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
dudas89
Auto: '92 2.9 24V ASB sedan
Dołączył: 22 Lip 2016 Skąd: Wisznice
|
Wysłany: |28 Lip 2016|, 2016 08:44
|
|
|
Dziękuję wszystkim za zaangażowanie.
Jeśli chodzi o moje auto to odstawione na bok, szukam teraz mechanika który zdemontuje miskę i dokona inspekcji.
A na codzień fordowskie 2.0 OHC pomaga się przemieszczać |
|
|
|
|
Zysio
LKR 55077
Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |28 Lip 2016|, 2016 09:31
|
|
|
dudas89, patrzę na Twoją lokalizację... Niby kawałek drogi... ale może gada na lawetę i do kolegi pepiego? |
_________________ Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |28 Lip 2016|, 2016 09:37
|
|
|
pepi napisał/a: | jaja sobie robisz ? czy ty kiedykolwiek widziałeś jak mierzą wały ?
To wasz zmartwię aby wał sprawdzić czy jest ok trzeba go zdemontować wraz z korbowodami |
To Cie jednak zmartwię, ktoś Cie okłamał. Do pomiaru owalizacji czopu wału wystarczy średnicówka i zdjęcie panewek. Oczywiście, wygodniej się to robi przy zdemontowanym wale, niemniej nie jest to konieczne. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |28 Lip 2016|, 2016 09:57
|
|
|
trzypion napisał/a: | Do pomiaru owalizacji czopu wału wystarczy średnicówka |
Czy Ty miałeś chociaż średnicówkę w ręku?
Bo znów bzdury piszesz.
Średnicówką mierzy się średnicę wewnętrzną otworu, np. cylinder.
Do mierzenia zewnętrznej służy mikromierz. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |28 Lip 2016|, 2016 10:21
|
|
|
Gaiger napisał/a: | Średnicówką mierzy się średnicę wewnętrzną otworu, |
Cóż, masz rację ... ja założyłem, że Trzypion się przejęzyczył ...
Gaiger napisał/a: | mikromierz |
Zwany także mikrometrem, gwoli ścisłości.
Ale są też bardzo precyzyjne suwmiarki. Te z Lidla mają dokładność kilku setek, te o klasę wyżej już 1-2 setki, a te najlepsze - mikrony. Czy też mikrometry - bo tak się chyba powinno te jednostki nazywać !
Ale jedno jest pewne - większość potrzebnych parametrów da się zmierzyć bez wyjmowania wału.
I chyba wypada teraz zrobić EOT, i poczekać co twórca wątki wymierzył ... |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
|