$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - silnik cosworth i ciśnienie oleju
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik cosworth i ciśnienie oleju
Autor Wiadomość
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |26 Lip 2016|, 2016 22:05   

ale w pierdoły tutaj piszecie
motor w który zamrugała kontrolka oleju jest trupem
oczywiście jak czujnik był dobry ...
I nie ma znaczenia już z jakiej przyczyny to było czy pompa czy zapchane coś panewek już nie ma bo być nie może .
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |26 Lip 2016|, 2016 22:39   

Nie trupem, a pacjentem do wyleczenia.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |27 Lip 2016|, 2016 07:14   

trzypion, pepi jest radykalistą - jak się auto zepsuje - kupuje nowe :) A tak poważnie, to po coś robią choćby panewki - wymieniasz i jedziesz dalej. I ciśnienie oleju wraca i auto jeździ. Obecnie wymina panewek to wręcz czynność eksploatacyjna. Normalna sprawa, więc nie wiem pepi czemu twierdzisz, że auto to trup.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |27 Lip 2016|, 2016 07:14   

trzypion napisał/a:
Nie trupem, a pacjentem do wyleczenia.


Racja - to może być drobiazg. Najpierw diagnoza, a nie wróżenie ... Wytarte panewki ładnie hałasują na ciepłym oleju.

[ Dodano: |27 Lip 2016|, 2016 08:07 ]
jaroz napisał/a:
Obecnie wymina panewek to wręcz czynność eksploatacyjna


Hehe ... ja bym jeszcze musiał do tego dodać tłoki kompletne - to też czynność eksploatacyjna ???

Ale po 400.000 km to i tak rdza zeżarła mi budę.

Kiedyś tak silniki robili, że pół miliona spokojnie przejeżdżały. I dało się kapitalkę na kolejne zrobić.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
dudas89 


Auto: '92 2.9 24V ASB sedan
Dołączył: 22 Lip 2016
Skąd: Wisznice
Wysłany: |27 Lip 2016|, 2016 08:41   

pepi, tak, czujnik wymieniony na nowy oryginalny.
jaroz, pepi o silniku mówi że trup, nie całe auto :)
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |27 Lip 2016|, 2016 08:52   

dudas89 napisał/a:
pepi o silniku mówi że trup, nie całe auto
to ja wiem, ale idąc tym tokiem myslowym, to nie naprawiamy tylko kupujemy całe auto ;)

[ Dodano: |27 Lip 2016|, 2016 08:53 ]
Grześ napisał/a:
Kiedyś tak silniki robili, że pół miliona spokojnie przejeżdżały
dokładnie :) Z tego słyną Mercedesy, Volvo, Toytoty. W każdym razie czyta się o takich wyczynach od czasu do czasu.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |27 Lip 2016|, 2016 08:58   

jaroz napisał/a:
Z tego słyną Mercedesy, Volvo, Toytoty. W każdym razie czyta się o takich wyczynach od czasu do czasu.


Kolega syna kupił Mesia 190 za złotych słownie 50. Owszem, wiele rzeczy do reanimacji, ale jeździ. I chłopak się jeszcze wiele nauczy. A przebieg bliżej nieznany, w przedziale między 0,5 a 1 mln km. Licznik nie działał za bardzo ... Dziury się zaspawało, wiele części dostępnych za grosze, na pierwsze autko w sam raz !
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |27 Lip 2016|, 2016 10:49   

Ford ma bardzo nisko wyskalowaną konewkę, około 0,4 bara. Więc jak już mruga konewka to jest bardzo źle.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |27 Lip 2016|, 2016 11:04   

Struna napisał/a:
Ford ma bardzo nisko wyskalowaną konewkę, około 0,4 bara. Więc jak już mruga konewka to jest bardzo źle.


No jest, tylko ... zależy co jest przyczyną. Smok pompy jest jakieś 6 mm nad dnem miski, i w środku ma ładną siatkę. Jak jakieś syfy wlecą, to zatka jak nic. Po prostu trzeba wszystko dokładnie sprawdzić .....
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |27 Lip 2016|, 2016 12:10   

pewnie, że trzeba sprawdzić - niemniej im dłużej w takim stanie pracuje, tym szkody mogą być coraz większe.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |27 Lip 2016|, 2016 15:59   

Struna napisał/a:
pewnie, że trzeba sprawdzić - niemniej im dłużej w takim stanie pracuje, tym szkody mogą być coraz większe.


Na pewno ... ale niektórzy wolą powróżyć zamiast pogrzebać w misce, w filtrze itd.

A tak na marginesie ... Powiadomienia zaczęły mi od wczoraj działać !!! Czyli - jednak "czerwony pasek" coś pomógł :-D !!!
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |27 Lip 2016|, 2016 17:46   

Tak czy inaczej - belka w dół, michę zdjąć i wtedy można sprawdzać. Wszystko, co jest do sprawdzenia jest wtedy na wierzchu - i smok, i pompa, i panewki.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |27 Lip 2016|, 2016 18:27   

trzypion napisał/a:
Tak czy inaczej - belka w dół, michę zdjąć i wtedy można sprawdzać. Wszystko, co jest do sprawdzenia jest wtedy na wierzchu - i smok, i pompa, i panewki.


Zgadza się. Można nawet bez uszczelek zaryzykować, po to aby zdiagnozować co trzeba.

Ale do tego trza najlepiej kanał mieć ...
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |27 Lip 2016|, 2016 19:49   

Kanał, podnośnik. Aczkolwiek dwie kobyłki i podnośnik (mechaniczny!) też dają radę. Oczywiśnie, nie ten poziom wygody, ale dać się da.

[ Dodano: |27 Lip 2016|, 2016 19:50 ]
(Tak, oczywiśnie... Myslami widać jestem w kącie kuchni, gdzie 15kg wisienek się uduchawia, czyli spirytualizuje)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |27 Lip 2016|, 2016 21:21   

widać że wy mało robicie :)
co da wam zmiana panewek jak wał już jajowaty podebrany ?
Jeśli tylko korby i zazwyczaj te od połowy cylindrów i bliżej tyłu bardziej złote to jeszcze wymiana może być owocna
ale jak główne zjedzone to trup szkoda zachodu
Co do szlifu wału i dorabianiu panewek to temat rzeka
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group