$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - silnik cosworth i ciśnienie oleju
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik cosworth i ciśnienie oleju
Autor Wiadomość
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 22:09   

Grześ napisał/a:
Od 150.000 km.
musiał ktoś przed Tobą dbać mocno, że było ok, albo po prostu dobry egzemplarz.
Grześ napisał/a:
Coś mi się wydaje, że jak przez 100 tys km aż tak wytarłeś panewki, to mógłby być lepszy ....
trudno powiedzieć kto jak wcześniej dbał...bo mi dość szybko zaczęło pogrywać w wąskim zakresie obrotów. Mniejsza z tym,zrobi się i będzie ok.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 22:19   

a wiadomo co było wcześniej lane do silnika ? może wlaściciel walił gruche do silnika albo motodoktora lał . a wystarczy wypałować na zimnym zdrowo silnik zaraz po starcie i mamy to samo . także będą 4-5 właścicielem "głaskanie" olejem od ufoludków to już trochę za późno . poprzednik kupił auto , zarżnął pod remizą i sprzedał w 3 dupy temat dalej .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 22:39   

gufer-posepny, wiadomo tylko tyle, że nic nie wiadomo :D Ja jestem 3 właścicielem. Co innego gdyby mieć od nowości Scorpio....
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |26 Lip 2016|, 2016 07:14   

gufer-posepny napisał/a:
także będą 4-5 właścicielem "głaskanie" olejem od ufoludków to już trochę za późno


Jaki olej masz na myśli ???

I mylisz się co do jakości środków smarnych - ZAWSZE dobry olej, smar, zmniejsza zużycie. I DOBRY filtr oleju oczywiście ...

Ja jestem (a raczej byłem) trzecim właścicielem tego zielonego. Pierwszy zrobił 100 tys w rok, wymiana oleju co 15 tys niestety. Potem jacyś ludzie jeździli tylko w latu, auto po pół roku stało nie odpalane. I ja dokręciłem te 1/4 mln. Na gazie, z mocno przyspieszonym zapłonem (do 15^ nawet !).

jaroz napisał/a:
Grześ napisał/a:
Coś mi się wydaje, że jak przez 100 tys km aż tak wytarłeś panewki, to mógłby być lepszy ....
trudno powiedzieć kto jak wcześniej dbał...bo mi dość szybko zaczęło pogrywać w wąskim zakresie obrotów.


Panewki słychać w dość specyficzny sposób, szczególnie korbowodowe.

Cytat:
Miało być o kosie i ciśnieniu oleju.


A zrobiło się o jakości środków smarnych - i dobrze. Niech każdy kto przejechał co najmniej 200 tys km opisze swoje doświadczenia. Z silnikiem, skrzynią, dyfrem. Bo ja moją skrzynią po 400 tys km mogę obalić mit, że są one "słabe". Jest w bardzo dobrym stanie, pracuje tak samo jak po 100 tys.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |26 Lip 2016|, 2016 07:43   

tylko boa gubi panewki taki urok jego bob ma poprawiony ten problem i jest tu lepiej
ale za to gubi bardziej ślizgi :P
To nie znaczy że nie ma też tego problemu
Najgorsze oleje -mobil- castrol leję je desperaci którzy ufają reklamom
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |26 Lip 2016|, 2016 07:56   

Moim zdaniem nie jest dobry. Choćby dlatego, że reklamowany w TV. No i Twoje doświadczenia pokazują, że jednak nie jest najlepszy. A już ja jestem przekonany, że "mój" olej jest dużo lepszy !

pepi napisał/a:
Najgorsze oleje -mobil- castrol leję je desperaci którzy ufają reklamom


100% prawdy !!! No, może lepiej zabrzmi "40%" :-P !

pepi napisał/a:
tylko boa gubi panewki taki urok jego bob ma poprawiony ten problem


A co dokładnie zmienili ??? Coś w układzie smarowania ? Nigdzie żadnej informacji na ten temat nie widziałem, może coś więcej napisz.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |26 Lip 2016|, 2016 08:14   

jaroz napisał/a:

pepi napisał/a:
Najgorsze oleje -mobil- castrol
robiłeś badania laboratoryjne? :d Brawo! :D


A poszukaj na forum niedawno był link do badań i wyników. I akurat to, co pepi napisał w tychże wynikach jest pięknie uwidocznione.
Najśmieszniejsze, że jeden z lepszych wyników na tym teście wyszedł olejowi GM ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
dudas89 


Auto: '92 2.9 24V ASB sedan
Dołączył: 22 Lip 2016
Skąd: Wisznice
Wysłany: |26 Lip 2016|, 2016 08:37   

Proszę o trzymanie emocji na wodzy w moim temacie :)

Czujnik ciśnienia oleju wymieniony na nowy. Ale sprawdzę ciśnienie manometrem.
Jak sprawdzić regulator ciśnienia w pompie? Jak sprawdzić samą pompę oleju?

Na zimno na na jałowym podwyższa obroty.

[ Dodano: |26 Lip 2016|, 2016 08:39 ]
A Mobil dlatego, że z góry założyłem 2 zmiany oleju celem "przepłukania" silnika przed olejem docelowym (Millers).
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |26 Lip 2016|, 2016 08:44   

trzypion napisał/a:
A poszukaj na forum niedawno był link do badań i wyników
taa, wiem, nie chciałem już tego przywoływać. Natomiast jak dobrze pamiętam, to Mobil wypadł tam bardzo dobrze.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |26 Lip 2016|, 2016 08:44   

dudas89 napisał/a:
Proszę o trzymanie emocji na wodzy w moim temacie :)


Spoko, przecież jeszcze się błotem nie obrzucamy, tylko olejami :-D !!

dudas89 napisał/a:
Ale sprawdzę ciśnienie manometrem.


Koniecznie. Niestety, przyłącze jest jakie jest - musisz coś wykombinować. Ja tego tematu nie rozgryzałem, przyłącze jest na stożkowy gwint chyba ...

Cytat:
Jak sprawdzić regulator ciśnienia w pompie? Jak sprawdzić samą pompę oleju?


Ano jak pomierzysz te ciśnienia manometrem, na zimnym, letnim, i max rozgrzanym, przy obrotach 700, 2000 i 5000, to można próbować coś wydumać. Ale być może wyjęcie pompy będzie konieczne.

Aha - mam nadzieję że filtr oleju masz jakiś sensowny ? I nie napisałeś co było w starym filtrze po jego wymianie - a to bardzo ważne !!! Błotko, opiłki, itp. syf ... Aha - do smoka pompy można dojść wygiętym drutem przez korek spustowy oleju. Wtedy możesz sprawdzić, czy da się tam coś "wygarnąć". Smok ma dość małe dziurki, więc mógł się łatwo przytkać. Można też małą kamerkę włożyć i podejrzeć. I dobrze wygarnąć wszystko z miski, samo spuszczenie oleju tego nie wypłucze.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
bednarowski 



Auto: 91 Škoda Favorit
Wiek: 32
Dołączył: 23 Maj 2014
Skąd: Gliwice
Wysłany: |26 Lip 2016|, 2016 08:46   

Grześ napisał/a:
trzypion napisał/a:
poszukaj na forum niedawno był link


A możesz zapodać ? Na pewno uda Ci się szybciej :-) !!!


http://bmwservice.livejournal.com/27699.html to chyba było to
_________________
If it ain't broke you ain't trying hard enough
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |26 Lip 2016|, 2016 08:58   

bednarowski napisał/a:

http://bmwservice.livejournal.com/27699.html to chyba było to


Si, Senor! Gracias!

No i Mobil USA wyszedł spoko. Ale ten europejski... ;)
Za to taki BP Visco.. ;)

Tyle, że to tylko jeden z parametrów olejów - odporność na koksowanie. Przydałby się jeszcze test ochrony powierzchni trących.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
dudas89 


Auto: '92 2.9 24V ASB sedan
Dołączył: 22 Lip 2016
Skąd: Wisznice
Wysłany: |26 Lip 2016|, 2016 10:18   

Niestety nie wpadłem na to, żeby sprawdzać zawartość zużytego filtra oleju, poszedł do kosza.
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |26 Lip 2016|, 2016 10:35   

pablo19 napisał/a:
Wyjaśniłem na PW


No, prawie - co było OT ? Podziękowanie w języku cytowanej stronki ???

[ Dodano: |26 Lip 2016|, 2016 10:37 ]
dudas89 napisał/a:
Niestety nie wpadłem na to, żeby sprawdzać zawartość zużytego filtra oleju, poszedł do kosza.


Ale pogrzeb w misce. Kiedyś bała takie cienkie szczoteczki do mycia butelek, choć lepsze byłyby z cienkiego drutu. Tym spokojnie oczyścisz dno miski, i sitko pompy. Robota niewielka, myślę że warto spróbować. A jak kamerkę masz czy zdobędziesz, to można coś podejrzeć.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |26 Lip 2016|, 2016 16:05   

Grześ napisał/a:


Jaki olej masz na myśli ???

I mylisz się co do jakości środków smarnych - ZAWSZE dobry olej, smar, zmniejsza zużycie. I DOBRY filtr oleju oczywiście ...



ta , do zarżniętego silnika to można wlać olej ... do silnika obok już raczej .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group