$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - przyduszanie / wypadanie zapłonu?
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
przyduszanie / wypadanie zapłonu?
Autor Wiadomość
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 15:01   

Julek napisał/a:
i generalnie jest nowa awaria pt. brak trakcji na drugim biegu.
:d
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 15:22   

Julek, umow sie na termin do Pana z Moscisk ;)
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 16:07   

Julek napisał/a:
przyjrzeć sondom, ale niestety nie mam odpowiedniego miernika


Dowolny, np. z Lidla za 29,99 ;-)
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Piotr 


Auto: daimler 88 + e46 compact
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 12 Lip 2007
Skąd: Gorzow Wlkp
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 17:22   

Cytat:
W wielorybie masz AAP, nie MAP. MAP (Mainfold Absolute Pressure - czujnik ciśnienia kolektora)

tiaaa a ja w 12v w oczatym co miałem??
_________________
Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty, tak by swoim pojmowaniem sprawy nie peszył przełożonego
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 17:45   

Piotr napisał/a:
Cytat:
W wielorybie masz AAP, nie MAP. MAP (Mainfold Absolute Pressure - czujnik ciśnienia kolektora)

tiaaa a ja w 12v w oczatym co miałem??


W starym 2,4 V6 też jest MAP. W nowych zamiast tego jest MAF - bo w sumie najważniejsza jest ilość zasysanego powietrza, w jednostkach masy.

A że do tego jeszcze temperatura się przydaje, to insza sprawa ... Ambient Air Pressure Sensor - tylko czasem potrzebne. I w wielorybie w Cossie nie ma AAP, jest tylko MAF.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Piotr 


Auto: daimler 88 + e46 compact
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 12 Lip 2007
Skąd: Gorzow Wlkp
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 18:11   

100 % w oczatym 12v jest map
można przejrzeć opis z uk jeśli ktoś nie wierzy.... mieści się na grodzi ;) wiem bo miałem 12v.....

[ Dodano: |17 Lip 2016|, 2016 18:13 ]
strona 12 pozycja b2 [/quote]
_________________
Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty, tak by swoim pojmowaniem sprawy nie peszył przełożonego
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 18:17   

ale zrobiliście Julkowi pranie mózgu, wazne ze chłopak sam wie co ma.
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 20:31   

Jankes napisał/a:
ale zrobiliście Julkowi pranie mózgu, wazne ze chłopak sam wie co ma.


A najważniejsze, że naprawił :-) !

W sumie odpowiedni zestaw czujników ma dać do ECU informację, ile aktualnie leci powietrza. Czyli - miernik MAF klapkowy (MK1 bez kata), albo z grzanym drutem (MK3), albo informacja o ciśnieniu absolutnym w kolektorze + obroty i znana charakterystyka. Info z TPS jest zazwyczaj pomocnicze, ale ECU i z tego potrafi wiele wyliczyć, gdy inny czujnik padnie.

A co do sond lambda - informacja z nich jest bodaj najważniejsza - bo wiadomo czy skład mieszanki jest odpowiedni czy nie. No i zamiast 3-drutowych spokojnie można wkładać 4-drutowe, i zamiast tych starych - te nowe planarne, po 120-140 zł nówki. Chodzą idealnie, także na gazie, także w MK1. Czas rozgrzewania tych planarnych jest tak krótki, że u mnie pracują jak wyjeżdżam z podwóreczka na ulicę :-) !

Do sond najlepsze są wskaźniki na linijkach LED, ew. podłączenie do OBD jak jest. Synowi zrobiłem LEDy do MK1, od razu wyszło, że na jałowych niestabilnie pracuje - winny był TPS.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 20:33   

Grześ napisał/a:
Czas rozgrzewania tych planarnych jest tak krótki, że u mnie pracują jak wyjeżdżam z podwóreczka na ulicę :-) !
to zapodaj Grzegorz linka, z którego je kupowałeś, bo ja chętnie wymienię swoje, które pewno już od dawna na wymarciu są :P
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 21:03   

jaroz napisał/a:
to zapodaj Grzegorz linka, z którego je kupowałeś


Ja mam te :

http://allegro.pl/sonda-l...6340863596.html

Jak popatrzysz na typ, to wychodzi chyba jakiś diesel :-D ! Oczywiście kabelki trzeba sobie połączyć. Ja przejechałem na nich ok. 50 tys km, syn jakieś naście. Kiedyś tańsze były, ale myślę, że warto.

Kiedyś podobną za 99 kupiłem, chyba też w Rudzie, z krótszym kablem. Ale te są z ich sklepu, w takiej śmiesznej starej wymiennikowni osiedlowej :-D !
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 21:15   

Grześ, dzięki :) W czym one są takie wyjątkowe? Że się szybciej nagrzewają, czy jak?
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 21:21   

jaroz napisał/a:
W czym one są takie wyjątkowe? Że się szybciej nagrzewają,


To nowsza generacja, planarne. Sam element ceramiczny o wiele mniejszy, grzałki biorą 1/3 mocy, i nagrzewają się autentycznie kilka sekund. No i szybciej reagują na skład mieszanki.

Producent podaje trwałość 150 tys km. Ale ... z zielonego właśnie wyjąłem stare sondy, po 400 tys km, do końca działały, choć pewnie wolniej. Te przed katem oczywiście, te za dawno umarły. W czarnym mam teraz dwie sprawne, ciekawie pokazują ;-) !

Szybsza reakcja sond, to dokładniejsza regulacja mieszanki. Ale po zużyciu paliwa raczej nic nie widać.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 22:44   

Grześ napisał/a:
Szybsza reakcja sond, to dokładniejsza regulacja mieszanki. Ale po zużyciu paliwa raczej nic nie widać.
za to na starych widać, że więcej mi pali, więc pewnie umarły... stąd decyzja o wymianie :)
Dzięki Grzegorz!
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |18 Lip 2016|, 2016 07:23   

Julek, jaki MAF? Nie masz w MK1 MAF (w MK2 tez nie). Masz MAP ;) I podmieniłeś go na AAP.
Sondy możesz sprawdzić dowolnym miernikiem, nawet cyfrowym. Jesli po podpięciu zobaczysz oscylacje między 0, a 1 V (na cyfrowym to będzie co chwile zmieniający sie odczyt), to jest OK. Padnięte sondy daja równe napięcie.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |18 Lip 2016|, 2016 07:48   

trzypion napisał/a:
Nie masz w MK1 MAF


Nieprawda. Silniki 2,9 bez kata miały MAFy dwa klapkowe. A Julek dał to co trzeba, czyli czujnik ciśnienia absolutnego, czyli MAP (jak Pressure). Najlepszy dowód, że działa ...

trzypion napisał/a:
oscylacje między 0, a 1 V


Raczej między 0,2 i ok. 0,8 V. Próg to około 0,45 V i wokół tej wartości napięcie powinno oscylować. W MK3 wspaniale da się to podejrzeć przez OBD, np. programikiem na Androida Torque.

trzypion napisał/a:
możesz sprawdzić dowolnym miernikiem


W zasadzie tak.

Ponadto :
- padnięta sonda ma mniejszą wydajność prądową (a i tak jest ona mała, upływności na kablach totalnie fałszują pomiar),
- stara sonda reaguje z opóźnieniem
- czas rozgrzewania starej sondy jest dłuższy

I jeszcze coś ciekawego - miałem już 2 sondy dające niewielkie napięcie "odwrotnie" ! Była pęknięta ceramika, w tym starym typie.

[ Dodano: |18 Lip 2016|, 2016 07:51 ]
trzypion napisał/a:
Padnięte sondy daja równe napięcie.


Niezupełnie ... ale to zazwyczaj pierwszy objaw, i najczęściej dają po prostu zero.

I jeszcze jedno. Sondę można sobie łatwo przetestować np. zapalniczką. Oczywiście jak grzałka działa, inaczej palnikiem. Ale to że działa na dobrym mierniku, nie oznacza że w aucie też. Bo jednak ECU daje pewne obciążenie, do tego kable ... Mam też taką, co teoretycznie działa, ale w silniku przekłamywała.

Zresztą na temat sond to już tomy napisano ...
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group