$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Elektryczne wiatraki kontra wisko - BOB
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektryczne wiatraki kontra wisko - BOB
Autor Wiadomość
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |27 Cze 2016|, 2016 13:02   

WieSiu napisał/a:
Struna, a stanie częste w gorące dni w korku to jaki byłby zalecany? w40 czy 50?
jak stoisz w korku to silnik pracuje w idle, więc w zasadzie ma znikome obciążenie.
Tu ( jak już Grześ wspomniał ) istotne jest właściwe chłodzenie, aczkolwiek nie uważam aby elektrowentyle w BOB-ie były słabe.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |27 Cze 2016|, 2016 13:25   

Struna napisał/a:
nie uważam aby elektrowentyle w BOB-ie były słabe


Przy typowej jeździe wystarczą. Ale już przy +40^ i klimie na ful mnie się nie wyrabiały.

No i na pewno się nie wyrabiają przy ciągnięciu przyczepy, ale to inny temat.

Problem przy tych wiatrakach jest taki, że na postoju czy przy małej prędkości część gorącego powietrza cię cofa i wlatuje z powrotem "w obieg". Przy wisko jest ładny tunel wokół wiatraka, no i dmucha o wiele mocniej. Tyle że niestety hamuje, i to wyraźnie. Za to da się przyczepę ciągnąć, także w upał i w górach, z klimą :-) !!!
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |27 Cze 2016|, 2016 20:37   

W BOBie nie dają rady a w autach po 500-700 koni jadacych bokiem dają rade...ciekawe...
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |27 Cze 2016|, 2016 21:32   

Jankes napisał/a:
W BOBie nie dają rady a w autach po 500-700 koni jadacych bokiem dają rade...ciekawe...


Ano nie dają rady. Przed włożeniem wiska parę razy nawet bez przyczepy w Alpach temperatura do 105 mi dochodziła, ale tylko przy małej prędkości. Przy 180+ nigdy nic się nie przegrzało, ale powyżej 130 wiatraki się nie włączają bo niby po co ...

Podejrzewam, że po prostu ciepłe powietrze "wraca" z powrotem, gdyż wiatraki siedzą na konstrukcji pokrywającej max połowę powierzchni chłodnicy. Do tego chłodnica klimy, która bardzo skutecznie powiększa opory. Szczególnie po paruset tys km, jak muchy i inne paskudztwa pozatykają lamelki.

No i ta jazda bokiem - jak długo trwa ? chyba nie tyle ile podjazdy pod przełęcze w Alpach ... a i pewnie w tych autkach do palenia gumy klimy nie wkładają :-D !

W każdym razie dobre wisko (ale koniecznie z osłoną !!!) daje radę nawet z przyczepą w górach i z klimą.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
aviator 



Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Wiek: 44
Dołączył: 03 Cze 2010
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: |27 Cze 2016|, 2016 21:43   

Mi tez bob lubil sie zagrzac, szczególnie w upały i miejskich korkach ale winne nie były wiatraki tylko stara chłodnica z bananem, po wymianie na nowa nie ma najmniejszego problemu... ale fakt ani przyczepy ani Alp scorpio jeszcze nie widzial.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |27 Cze 2016|, 2016 21:51   

wiatraki są ok
tylko jak się ma dobrą przelotową chłodnice bez robali :P
automat też nie pomaga
na manualu problemów nie ma wymienionych
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |27 Cze 2016|, 2016 21:59   

pepi napisał/a:
jak się ma dobrą przelotową chłodnice


Oj to dużo daje ... I bez skraplacza klimy. I z dobrze zamontowanymi wiatrakami tak, aby powietrza nie cofało.

W BOBie powyżej ok. 80 kmh wiatraki się już wyrabiały. Ale poniżej - kaplica, w górach szczególnie. Pod Mangart przy +15^C i ok. 40 kmh ledwo co się wyrabiały na końcu podjazdu, już wskazówka lekko do góry podchodziła. A pod Col dIseran przy +20^ niestety co parę serpentyn musiałem się na poboczu zatrzymywać. Po tym wyjeździe włożyłem wisko i już nigdy więcej się to nie zdarzyło. Na tym samym sprawnym oczywiście termostacie. Wniosek - dla mnie oczywisty ... Tylko jeszcze raz - to co piszę pojawiało się przy raczej małych prędkościach, jak to w górach, na serpentynach.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |28 Cze 2016|, 2016 08:10   

ja w audi wywaliłem visko ;)
mam elepstryczne i jest o wiele lepiej
Tok twojego rozumowania jest mega dziwny rozumiem visko jak zapnie to ciągnie jak kobieta
ale tutaj mam spory wpływ obrotów silnika i jak stoisz w korku i masz te 600-1000 to jak siła ciągu jest ?
A DWA ELEKTRYCZNE NA DRUGIM BIEGU ?
Jakoś to sprzeczne z moimi zasadami i z logiką jak by był manual to jeszcze można by dodać gazu a tak na automacie troszkę trudno
w audi jak mi jeden taki na zlocie dodał w podłogę i visko zapięło to fajnie rzuciło kamieniami ;)
bo nie mam odcinki i obrotek pokazał tyle ile ma
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Piotr 


Auto: daimler 88 + e46 compact
Wiek: 45
Dołączył: 12 Lip 2007
Skąd: Gorzow Wlkp
Wysłany: |28 Cze 2016|, 2016 15:52   

Cytat:
Pod Mangart przy +15^C i ok. 40 kmh ledwo co się wyrabiały na końcu podjazdu

A wiatraki poprawnie chodziły ?? Bo ja dużo jeździłem po górach i jakoś nigdy nie miałem takich problemów . Jak się zapinał 2 bieg wentyli i wydechy były rozgrzane to stając koło auta parzyło po nogach :P
_________________
Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty, tak by swoim pojmowaniem sprawy nie peszył przełożonego
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |28 Cze 2016|, 2016 15:58   

Może wiazki już dawno zmarłe były i tylko oba chodziły na poł biegu ;)
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |28 Cze 2016|, 2016 17:17   

Piotr napisał/a:
Cytat:
Pod Mangart przy +15^C i ok. 40 kmh ledwo co się wyrabiały na końcu podjazdu

A wiatraki poprawnie chodziły ?? Bo ja dużo jeździłem po górach i jakoś nigdy nie miałem takich problemów . Jak się zapinał 2 bieg wentyli i wydechy były rozgrzane to stając koło auta parzyło po nogach :P


fajnie widac jak się żar spod auta unosi
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
aviator 



Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Wiek: 44
Dołączył: 03 Cze 2010
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: |28 Cze 2016|, 2016 17:58   

Fajnie to wjechać takim nagrzanym bobem do garazu - masakra w lecie a darmowe ogrzewanie domu w zimie :-)))
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |28 Cze 2016|, 2016 20:18   

Piotr napisał/a:
Cytat:
Pod Mangart przy +15^C i ok. 40 kmh ledwo co się wyrabiały na końcu podjazdu

A wiatraki poprawnie chodziły ?? Bo ja dużo jeździłem po górach i jakoś nigdy nie miałem takich problemów . Jak się zapinał 2 bieg wentyli i wydechy były rozgrzane to stając koło auta parzyło po nogach :P


Oczywiście że chodziły ..... nawet mam kontrolki. Tyle że tam jest stromo, na II biegu jakieś 60-70 kmh i duuużo gazu ...

[ Dodano: |28 Cze 2016|, 2016 20:19 ]
pepi napisał/a:
jak stoisz w korku i masz te 600-1000


To przecie wtedy silnik się ne grzeje, na luzie pracuje. Nawet na I biegu wychłodzi, z klimą na II bo się skraplacz nagrzewa. Pomyśl - ja mówię o mocach silnika powyżej 100 KM ...

[ Dodano: |28 Cze 2016|, 2016 20:20 ]
Jankes napisał/a:
Może wiazki już dawno zmarłe były i tylko oba chodziły na poł biegu ;)


Dobrze że ;-) dałeś, bo chyba conieco mnie znasz ???? ;-) Kontrolki mi wszystko mierzą ...

[ Dodano: |28 Cze 2016|, 2016 20:21 ]
gufer-posepny napisał/a:
fajnie widac jak się żar spod auta unosi


U mnie to raczej wydmuchuje wszystko spod auta i gwiżdże jak stary Gagarin :-D ! Ale od tego czasu ani razu się nie przegrzał !
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |28 Cze 2016|, 2016 20:38   

Grześ napisał/a:

Jankes napisał/a:
Może wiazki już dawno zmarłe były i tylko oba chodziły na poł biegu ;)


Dobrze że ;-) dałeś, bo chyba conieco mnie znasz ???? ;-) Kontrolki mi wszystko mierzą ...


Znam znam Grzesiu, tego forum już dawno nie biore poważnie, bo inaczej bym zwariował ;)
 
 
Piotr 


Auto: daimler 88 + e46 compact
Wiek: 45
Dołączył: 12 Lip 2007
Skąd: Gorzow Wlkp
Wysłany: |28 Cze 2016|, 2016 21:10   

Cytat:
To przecie wtedy silnik się ne grzeje

to polecam podpiąć elm i zobaczyć na jałowym bob-ka będziesz zaskoczony ;)
Cytat:
Tyle że tam jest stromo, na II biegu jakieś 60-70 kmh i duuużo gazu

ja kilka lat mieszkałem w pepikowie a górek tam nie brakuje ..... i scorpio mi zapinało normalnie 3 ....
_________________
Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty, tak by swoim pojmowaniem sprawy nie peszył przełożonego
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group