$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Scorpiak mk3 2.0 16v by tomi;tomicobra;gt500
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Scorpiak mk3 2.0 16v by tomi;tomicobra;gt500
Autor Wiadomość
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |7 Maj 2019|, 2019 09:42   

Przemas napisał/a:
Wydłuża to maksymalnie czas otwarcia zaworów wtedy kiedy sa one "potrzebne", ale jak to sie ma do tego, że przelot nie sprzyja napełnaniu cylindra? Pomijając zupełnie temat sondy lambda.


proponuje osobny temat na takie wyjaśnianie od podstaw budowy układu wydechowego, jaką rolę odgrywa kolektor wydechowy i co daje jeżeli jest długi krótki 4-2-1 czy 4-1 co poprawia gdzie dodaje itp itd. Lub zasięgnąć do odpowiedniej literatury bo to nie jest zagadnienie na jedno zdanie czy nawet dwa :)
 
 
Przemas 


Auto: Ford Scorpio 93' Kombi 2.0 DOHC
Wiek: 25
Dołączył: 19 Mar 2018
Skąd: ok. Olkusza
Wysłany: |7 Maj 2019|, 2019 18:16   

gt500, Jasne, wybacz off-top w Twoim temacie, faktycznie widzę, że jest to dywagacja, nie na parę postów, a raczej parę stron :)
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |7 Maj 2019|, 2019 22:27   

Przemas napisał/a:
trzypion, mniejsze ciśnienie oznacza mniejszą ilość cząsteczek, a sonda czyta przecież cząsteczki tlenu i dąży do ich minimalnego poziomu.


Może jednak sam przeczytaj na jakiej zasadzie działa sonda lamdba, która praktycznie zero-jedynkowo pokazuje 'jest tlen - nie ma tlenu', niczego nie czytając, a do tego mając w zadku zarówno ciśnienie, jak i stężenie tego tlenu.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Przemas 


Auto: Ford Scorpio 93' Kombi 2.0 DOHC
Wiek: 25
Dołączył: 19 Mar 2018
Skąd: ok. Olkusza
Wysłany: |7 Maj 2019|, 2019 23:57   

trzypion napisał/a:
Przemas napisał/a:
trzypion, mniejsze ciśnienie oznacza mniejszą ilość cząsteczek, a sonda czyta przecież cząsteczki tlenu i dąży do ich minimalnego poziomu.


Może jednak sam przeczytaj na jakiej zasadzie działa sonda lamdba, która praktycznie zero-jedynkowo pokazuje 'jest tlen - nie ma tlenu', niczego nie czytając, a do tego mając w zadku zarówno ciśnienie, jak i stężenie tego tlenu.

Nie robiąc dalszego offtopu powiem tylko, że w takim razie wykresy, a do tego definicja z wikipedii muszą się mijać z prawdą.
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |19 Sie 2019|, 2019 22:57   

scorpiak cały czas śmiga dostał wkońcu wałki które leżały sobie, w sumie foty z nowymi nie mam haha :) ale są :D


Wymiana poszła całkiem sprawnie, przy okazji wleciały nowe kable zapłonowe, ori świece ford, nowe uszczelki wiktora z rajnca :D Przy okazji bo nie chciało mi się bawić w ściskanie napinacza ,wsadziłem nowy INA no i tutaj ciekawe bo ten silnik gdzieś od X czasu wydawał taki dźwięk lekkiego stukania, szczególnie na wolnych to było słychać, dla mnie to zawsze był dźwięk z rozrządu ale słyszałem już opinie że to luz na sworzniach tłoków :) przy gaszeniu też zawsze był taki dźwiek kal klap klap :) po wymianie napinacza cisza całkiem.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |20 Sie 2019|, 2019 10:22   

a te nowe to jakieś lepsiejsze, czy po prostu nowe i tyle ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |20 Sie 2019|, 2019 14:27   

na ssaku 276 stopni i 10,5 wznios
wydech 271 stopni i 9,4 wznios

seria
ssak 248 stopni i 9,99 wznios
wydech 248 stopni i 9,16 wznios
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |20 Sie 2019|, 2019 14:34   

no to różnica całkiem spora - jakieś wrażenia in plus ( a może in minus ) ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |20 Sie 2019|, 2019 15:00   

wrażenie takie że góra się dokoksowała od 3900 dosyc wyraźnie i od 5500 jeszcze mocniej do konca jakby , niestety już w serii przesadnie wykastrowany z odcięciem jest, bo moc rośnie do odcięcia, nie ma wypłaszczenia czy spadku a teraz ten efekt jeszcze mocniejszy, bo jak odcinke walniesz to jakby ktoś wsteczny wbił mega gwałtowne wyhamowanie. W galaxie poprawkę gazu muszę zrobić i wtedy pojade na hamownie jednym i drugim zobaczymy czy to coś faktycznie dało :)

Potem jeszcze wpadną 2 rzeczy i czas poskładać to 2.3, chociaż nie wiem czy głowica nie poleci na flowbencha przed i po obróbce, muszę poszukać kogoś czy ktoś w normalnej kasie wrzuci ją .
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |1 Lis 2019|, 2019 22:15   

Sprzątałem garaż a już czas na oliwę było to wymieniłem przed :D
dodany molibden od liwid moly i śmigamy dalej
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |18 Lis 2019|, 2019 20:49   

Mam nadzieję że wkońcu zrobię wydech cały tak jak chce od kolektora to ze względu że na łączeniu końcowego wydechu obejma opuściła auto razem z kawałkiem rury, wywaliłem cały tłumik. Drut teeam :D



Zaciski po regeneracji i klocki ate, oraz płyn wymieniony .
 
 
rafalski 



Auto: scorpio mk2, smax mk1, volvo v70
Wiek: 39
Dołączył: 27 Kwi 2010
Skąd: Krajno
Wysłany: |19 Lis 2019|, 2019 22:03   

Obstawaim, że po niedługim czasie zacznie cię denerwować hałaś w środku
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |20 Lis 2019|, 2019 15:32   

rafalski napisał/a:
Obstawaim, że po niedługim czasie zacznie cię denerwować hałaś w środku


Końcowy jest przelotowy, prawdę mówiąc nic się nie zmieniło względem czy on jest czy go nie ma.
 
 
Kamil_Scorpio_ 
Sw0jaCz3K.



Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Wiek: 33
Dołączył: 15 Maj 2011
Skąd: Białystok
Wysłany: |21 Lis 2019|, 2019 09:59   

WRC - warcy, rycy, cescy. Aleś tam nasmarkał na tych łączeniach :P
_________________
'87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |21 Lis 2019|, 2019 18:28   

Widziałem gorsze sprawy a i widziałem lepsze, te nie są zbytnio obrabiane bo mi się nie chciało. Poleciałem sporym glutem bo potem 32100 poprawek bo zawsze gdzieś się przesączy zmywacz do hebli.

Ściągnijcie sobie kiedyś kocowy i zobaczycie że żadnej róznicy nie ma :) to nie komorowiec w kompakcie który pochłania cały hałąs.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group