$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Scorpiak mk3 2.0 16v by tomi;tomicobra;gt500
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Scorpiak mk3 2.0 16v by tomi;tomicobra;gt500
Autor Wiadomość
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |5 Maj 2019|, 2019 22:59   

50 zł w promo a tak 80 max do 100 umnie w okolicy biorą.
Przemas coś mam poważne wątpliwości do Twojej teorii :)
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |6 Maj 2019|, 2019 10:28   

Zamiast puszki po kacie wspawaj tłumik przelotowy imitujący kata ( na allegro już od bodaj 50-70 zeta wzwyż ) z takim przetłoczeniem/załamaniem wewnątrz - ono powoduje odpowiedni back-pressure, a z racji że to jednak tłumik to i ten rezonujący dźwięk zniknie.
Coś takiego jak w linku poniżej

https://allegro.pl/oferta/tlumik-strumienica-w-obudowie-katalizator-01-55mm-8000324046
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Przemas 


Auto: Ford Scorpio 93' Kombi 2.0 DOHC
Wiek: 25
Dołączył: 19 Mar 2018
Skąd: ok. Olkusza
Wysłany: |6 Maj 2019|, 2019 12:42   

Alfą i omegą nie jestem, teorie te usłyszałem od mądrzejszych od siebie i uważam, że coś w niej jest. Na potwierdzenie mojej teorii dodam, że przykładowo po wymianie układu wydechowego w motocyklu, od nowa mapuje się silnik. Zatem różnica chyba jest.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |6 Maj 2019|, 2019 12:45   

No nie od nowa, tylko się koryguje ewentualnie :)
Ale moto ma mega krótki wydech i często dużej średnicy gary powodujące mega tętnienia w wydechu, co przy krótkim wydechu powoduje wciąganie powietrza a tym samym ogłupianie sondy.
Spróbuj sobie zmierzyć AFR w moto na snifferze - się można zdziwić :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Przemas 


Auto: Ford Scorpio 93' Kombi 2.0 DOHC
Wiek: 25
Dołączył: 19 Mar 2018
Skąd: ok. Olkusza
Wysłany: |6 Maj 2019|, 2019 13:19   

Struna, Miałem właśnie korektę na myśli, pardon :P
Czyli defacto, jeśli tylko nie będę dławił wydechów, ułatwie wylot spalin, to na sonde można nie patrzeć w momencie gdybym chciał np zaprojektować cały wydech od kolektorów do tłumika końcowego?
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |6 Maj 2019|, 2019 13:23   

Eno - poniosło Cię :) To nie turbo żeby walnąć przelot :)
Akurat w N/A wydechem można sporo popsuć/poprawić.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Przemas 


Auto: Ford Scorpio 93' Kombi 2.0 DOHC
Wiek: 25
Dołączył: 19 Mar 2018
Skąd: ok. Olkusza
Wysłany: |6 Maj 2019|, 2019 14:12   

N/A, what's this? Czyli jednak przepływ spalin nie może być zbyt swobodny, więc ciśnienie odgrywa jakąś role :)
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |6 Maj 2019|, 2019 15:08   

Przemas mieszasz cały czas pojęcia przepływu ciśnienia,wydajności z sondą lambda :D N/A czyli silnik wolnossący, w wolnosaku tak jak struna napisał, nie daję się wydechu 100 przelot bo nie lubi tego silnik, jest gorsze napełnienie cylindrów i reszta rzeczy które były wymienione, ale to nie ma nic wspólnego z sonda i jej złymi odczytami :D

Struna już mam taki tłumik kupiony, z sercem w środku. Tylko teraz jeszcze dumam, czy dać go do tego żeliwnego odlewu co jest seryjnie w 2.0, czy pobawić się z rsem tylko do niego nie wiem czy dawać bo seryjnie Rs nie miał a 1 tłumik w scorpio ma tą zwężkę. No i 3 opcja dać z galaxa 2.3 kolektor i potem właśnie ten tłumik.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |6 Maj 2019|, 2019 17:00   

gt500 napisał/a:
w wolnosaku tak jak struna napisał, nie daję się wydechu 100 przelot bo nie lubi tego silnik
daje się, ale nie do "normalnego" użytku, tam gdzie ma być moc w określonym przedziale ( dość wąskim ) obrotów to się robi nawet i krótkie wydechy w N/A, no ale własnie - to działa w krótkim przedziale RPM, czyli nie do normalnego używania.
gt500 napisał/a:
czy pobawić się z rsem
jak tylko da radę upchać i nie kosztuje połowy wartości auta, to bym wepchał.
Kolektory wydechowy w scorpio 2.3 jest bardzo fajny ( pomijając jego tendencję do pękania ) bo w zasadzie jest równoodległościwy - także to też całkiem sensowna droga.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Przemas 


Auto: Ford Scorpio 93' Kombi 2.0 DOHC
Wiek: 25
Dołączył: 19 Mar 2018
Skąd: ok. Olkusza
Wysłany: |6 Maj 2019|, 2019 17:10   

ford2fast, Ale że ja czy że trzypion?
Nie chce być upierdliwy, ale czemu ma być gorsze napełnianie cylindrów? Skoro spaliny nie mają oporów przepływu, to co im nie pozwala wydostać się z cylindra? Przecież to nie 2suw, także zjawisko rezonansu jest tu nie potrzebne. Myślałem, że chodzi o to, aby lambda miała poprawne odczyty, a spaliny miały jak najmniejsze opory przed wydostaniem się z cylindrów?
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |6 Maj 2019|, 2019 17:12   

Przemas, a słyszałeś o takim pojęciu jak overlap czy też po naszemu - współotwarcie zaworów ?
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Przemas 


Auto: Ford Scorpio 93' Kombi 2.0 DOHC
Wiek: 25
Dołączył: 19 Mar 2018
Skąd: ok. Olkusza
Wysłany: |6 Maj 2019|, 2019 17:45   

Jasne, że tak. Zdaje sobie sprawę, że jest to moment, w którym zależnie od ułożeniu faz rozrządu przez ułamek sekundy w dolot jest pchane a z wydechu zasysane. Nie wpływa to dobrze na prace silnika, ale jest to kompromis, inaczej sie nie da.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |6 Maj 2019|, 2019 18:49   

To właśnie między innymi sprzyja wymianie ładunku i wpływa bardzo poprawnie na pracę silnika, ale nie na biegu jałowym.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Przemas 


Auto: Ford Scorpio 93' Kombi 2.0 DOHC
Wiek: 25
Dołączył: 19 Mar 2018
Skąd: ok. Olkusza
Wysłany: |6 Maj 2019|, 2019 21:27   

Wydłuża to maksymalnie czas otwarcia zaworów wtedy kiedy sa one "potrzebne", ale jak to sie ma do tego, że przelot nie sprzyja napełnaniu cylindra? Pomijając zupełnie temat sondy lambda.
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |7 Maj 2019|, 2019 00:45   

Przemas napisał/a:
ford2fast, Ale że ja czy że trzypion?

Odniosłem się do czypionowych fantazji :)
_________________
Scorpio forever
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group