Scorpiak mk3 2.0 16v by tomi;tomicobra;gt500 |
Autor |
Wiadomość |
gt500
Auto: '94 2.0 16v sedan
Wiek: 34 Dołączył: 29 Maj 2012 Skąd: Złotów
|
Wysłany: |5 Maj 2019|, 2019 22:59
|
|
|
50 zł w promo a tak 80 max do 100 umnie w okolicy biorą.
Przemas coś mam poważne wątpliwości do Twojej teorii |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |6 Maj 2019|, 2019 10:28
|
|
|
Zamiast puszki po kacie wspawaj tłumik przelotowy imitujący kata ( na allegro już od bodaj 50-70 zeta wzwyż ) z takim przetłoczeniem/załamaniem wewnątrz - ono powoduje odpowiedni back-pressure, a z racji że to jednak tłumik to i ten rezonujący dźwięk zniknie.
Coś takiego jak w linku poniżej
https://allegro.pl/oferta/tlumik-strumienica-w-obudowie-katalizator-01-55mm-8000324046 |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Przemas
Auto: Ford Scorpio 93' Kombi 2.0 DOHC
Wiek: 25 Dołączył: 19 Mar 2018 Skąd: ok. Olkusza
|
Wysłany: |6 Maj 2019|, 2019 12:42
|
|
|
Alfą i omegą nie jestem, teorie te usłyszałem od mądrzejszych od siebie i uważam, że coś w niej jest. Na potwierdzenie mojej teorii dodam, że przykładowo po wymianie układu wydechowego w motocyklu, od nowa mapuje się silnik. Zatem różnica chyba jest. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |6 Maj 2019|, 2019 12:45
|
|
|
No nie od nowa, tylko się koryguje ewentualnie
Ale moto ma mega krótki wydech i często dużej średnicy gary powodujące mega tętnienia w wydechu, co przy krótkim wydechu powoduje wciąganie powietrza a tym samym ogłupianie sondy.
Spróbuj sobie zmierzyć AFR w moto na snifferze - się można zdziwić |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Przemas
Auto: Ford Scorpio 93' Kombi 2.0 DOHC
Wiek: 25 Dołączył: 19 Mar 2018 Skąd: ok. Olkusza
|
Wysłany: |6 Maj 2019|, 2019 13:19
|
|
|
Struna, Miałem właśnie korektę na myśli, pardon
Czyli defacto, jeśli tylko nie będę dławił wydechów, ułatwie wylot spalin, to na sonde można nie patrzeć w momencie gdybym chciał np zaprojektować cały wydech od kolektorów do tłumika końcowego? |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |6 Maj 2019|, 2019 13:23
|
|
|
Eno - poniosło Cię To nie turbo żeby walnąć przelot
Akurat w N/A wydechem można sporo popsuć/poprawić. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Przemas
Auto: Ford Scorpio 93' Kombi 2.0 DOHC
Wiek: 25 Dołączył: 19 Mar 2018 Skąd: ok. Olkusza
|
Wysłany: |6 Maj 2019|, 2019 14:12
|
|
|
N/A, what's this? Czyli jednak przepływ spalin nie może być zbyt swobodny, więc ciśnienie odgrywa jakąś role |
|
|
|
|
gt500
Auto: '94 2.0 16v sedan
Wiek: 34 Dołączył: 29 Maj 2012 Skąd: Złotów
|
Wysłany: |6 Maj 2019|, 2019 15:08
|
|
|
Przemas mieszasz cały czas pojęcia przepływu ciśnienia,wydajności z sondą lambda N/A czyli silnik wolnossący, w wolnosaku tak jak struna napisał, nie daję się wydechu 100 przelot bo nie lubi tego silnik, jest gorsze napełnienie cylindrów i reszta rzeczy które były wymienione, ale to nie ma nic wspólnego z sonda i jej złymi odczytami
Struna już mam taki tłumik kupiony, z sercem w środku. Tylko teraz jeszcze dumam, czy dać go do tego żeliwnego odlewu co jest seryjnie w 2.0, czy pobawić się z rsem tylko do niego nie wiem czy dawać bo seryjnie Rs nie miał a 1 tłumik w scorpio ma tą zwężkę. No i 3 opcja dać z galaxa 2.3 kolektor i potem właśnie ten tłumik. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |6 Maj 2019|, 2019 17:00
|
|
|
gt500 napisał/a: | w wolnosaku tak jak struna napisał, nie daję się wydechu 100 przelot bo nie lubi tego silnik | daje się, ale nie do "normalnego" użytku, tam gdzie ma być moc w określonym przedziale ( dość wąskim ) obrotów to się robi nawet i krótkie wydechy w N/A, no ale własnie - to działa w krótkim przedziale RPM, czyli nie do normalnego używania. gt500 napisał/a: | czy pobawić się z rsem | jak tylko da radę upchać i nie kosztuje połowy wartości auta, to bym wepchał.
Kolektory wydechowy w scorpio 2.3 jest bardzo fajny ( pomijając jego tendencję do pękania ) bo w zasadzie jest równoodległościwy - także to też całkiem sensowna droga. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Przemas
Auto: Ford Scorpio 93' Kombi 2.0 DOHC
Wiek: 25 Dołączył: 19 Mar 2018 Skąd: ok. Olkusza
|
Wysłany: |6 Maj 2019|, 2019 17:10
|
|
|
ford2fast, Ale że ja czy że trzypion?
Nie chce być upierdliwy, ale czemu ma być gorsze napełnianie cylindrów? Skoro spaliny nie mają oporów przepływu, to co im nie pozwala wydostać się z cylindra? Przecież to nie 2suw, także zjawisko rezonansu jest tu nie potrzebne. Myślałem, że chodzi o to, aby lambda miała poprawne odczyty, a spaliny miały jak najmniejsze opory przed wydostaniem się z cylindrów? |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |6 Maj 2019|, 2019 17:12
|
|
|
Przemas, a słyszałeś o takim pojęciu jak overlap czy też po naszemu - współotwarcie zaworów ? |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Przemas
Auto: Ford Scorpio 93' Kombi 2.0 DOHC
Wiek: 25 Dołączył: 19 Mar 2018 Skąd: ok. Olkusza
|
Wysłany: |6 Maj 2019|, 2019 17:45
|
|
|
Jasne, że tak. Zdaje sobie sprawę, że jest to moment, w którym zależnie od ułożeniu faz rozrządu przez ułamek sekundy w dolot jest pchane a z wydechu zasysane. Nie wpływa to dobrze na prace silnika, ale jest to kompromis, inaczej sie nie da. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |6 Maj 2019|, 2019 18:49
|
|
|
To właśnie między innymi sprzyja wymianie ładunku i wpływa bardzo poprawnie na pracę silnika, ale nie na biegu jałowym. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Przemas
Auto: Ford Scorpio 93' Kombi 2.0 DOHC
Wiek: 25 Dołączył: 19 Mar 2018 Skąd: ok. Olkusza
|
Wysłany: |6 Maj 2019|, 2019 21:27
|
|
|
Wydłuża to maksymalnie czas otwarcia zaworów wtedy kiedy sa one "potrzebne", ale jak to sie ma do tego, że przelot nie sprzyja napełnaniu cylindra? Pomijając zupełnie temat sondy lambda. |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |7 Maj 2019|, 2019 00:45
|
|
|
Przemas napisał/a: | ford2fast, Ale że ja czy że trzypion?
|
Odniosłem się do czypionowych fantazji |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
|