$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Scorpiak mk3 2.0 16v by tomi;tomicobra;gt500
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Scorpiak mk3 2.0 16v by tomi;tomicobra;gt500
Autor Wiadomość
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |6 Lut 2016|, 2016 01:20   Scorpiak mk3 2.0 16v by tomi;tomicobra;gt500

Wiec w listopadzie 2011 padl pomysl 2 scorpiaka , poszukiwania zakonczyly sie w dreznie.
2.0 16v 94r , auto 2 lata zarejestrowane na fabrykę forda , kolejne 3 lata na salon forda, potem jeszcze 3 właścicieli, auto od 2006 r stało wyrejestrowane... uratowałem go przed złomem.
Data produkcji: 19.10.1994
Model pojazdu: Scorpio 1995-1998
Typ nadwozia: 4-Drzwiowy Sedan
Wersja: Seria H
Silnik: 2.0L DOHC EFI (136PS)
Przekładnia: 5-bieg. przekł. ręczn. - MT75
Napęd: LHD RWD
Przełożenie przekładni głównej: 4.27
Norma emisji spalin: EEC 96 Car (EEC 1)
Klimatyzacja: Automatyczna Regulacja Temperatury
Obszar: (+)"D"
Lakier: Czarny Ash 93
Kolor wnętrza: Wnętrze Raven
Materiał we wnętrzu: Leather

Z wypasu dosyć dużo, nie wiem czy od samego początku parktronic i servotronic był dostępny.

Moduł pamięci, wszystko grzane, pompowany tył, głośniki rozbudowane , zmieniara w bagażniku, tempomaty itp itd wszystko jest. tcs Pełna regulacja 2 foteli itp itd

WIOSNA 2012

Na pierwszy strzal poszly blotniki tylne. Myslalem ze bedzie lepiej ale byl dramat.
Lewa strona blacha od rometu i kilo sylikonu i szpajchlu


A z prawej strony byl maly purchelek, mowie wydlubie sie malnie i bedzie lala.
No niestety wyszla dupa.

kilo szpachlu wszystko z sylikonu ulepione. ogien w szopie.

Wiec bez zastanowienia zamowilem reperaturki 140zl i auto wyemigrowalo 2 ulice dalej do blacharza.


calkiem ladnie wyszlo , wiec juz u siebie zabralem sie zeby ladnie prysnac podkladem reaktywnym zeby szpachlu nie walic na goła blache.



klapa tez byla do wymiany , wiec za to sie zabralem wczesniej kiedys , do tego po zdjeciu zderzaka pas tylny tez skorodowany byl , wiec go lekko reanimowalem.


zmiana klapy


z nowa klapa i pasem lekko ogarnietym



aha jeszcze wczesniej pod klamka przednia kierowcy byly mega purchle , bylem pewny ze drzwi zjedzona na amen kupilem drugie. Lecz po lekkim oczysczeniu wyszlo ze pomiedzy lakier a blache wlazla woda i sie zaczal ogien. Wiec tylko klameczka byla wyjeta oczyszczone zabezpieczone i wyrownane.


wiec auto zostalo pomalowane


nastepnie zostalo wnetrze cale poczyszczone , nalozony barwnik na skóry i pokryte balsamem do pielegnacji skóry.


Zostal zlozony przod i tyl.


Foty z dzisiaj , nalozona konserwacja na tyl , pomalowane zaciski zeby takie brzydkie nie byly.


Jeszcze kilka z prac


Potem był wypad na lotnisko na trening


Moj scorpiak wzgledem tego pierwszego jakos slabo sie odpychal , wiec padla opcja ze katalizator. Bo wszystko inne dziala jak nalezy.
tak wygladal kat w srodku


3 tony gruzu , polowa oberwana leżala sobie bokiem , dół o dziwo trzymal sie caly lecz byl totalnie zatkany.

nowy wydech z lacznikiem elastycznym


Auto śmigało pięknie na studiach


WIOSNA 2012 cd
no i operacja kabelkownia rozpoczęta....

Widac tez bylo ze gdzies sobie troche wilgoci podeszlo i tez malo apetycznie to wygladało


WIĄZKA Wiec caly ten bajzel zostal wymieniony na nowe mięciutkie kable o przekroju 1mm2 w otulinie sylikonowej tam do 200 ilus stopni.


Duża skrzynka Makabry w środku nie było lecz troche się działo



WIOSNA 2013 aż do SIERPNIA 2013


progi po oczyszczeniu druciakiem


trcohę cięcia


Pole bitwy


Oczywiście jak bak był wymontowany i porobiony bak , nowa konserwa na podłogę


Podłoga już ogarnięta


autko na chwile wystawione , pełne pyłu i akurat sobie pokropiło ciut...


prog w podkładzie


maty wygluszające jedna z filcem. Plus tatowóz


podłoga po lakierowaniu , pokryta masą bitumiczną


podłoga wyklejona tak jak było oryginalnie


Na koniec przed przyklejniem mat bocznych, powpuszczane w progi , podluznice przez całe auto


pomalowałem, progi skończone


Po pracach z blachą czas na

300mm na przodzie wkońcu. Lekko dotarte.


GRUDZIEŃ 2013
oraz zrobioną bolączke tych aut i innych dohc z tej rodziny, wkręcony zaworek na pompie oleju


Upolowałem RONALE 17 calowe i zakończyłem rok 2013 :)

LUTY 2014
weselny klimat :)


WIOSNA 2014
ZAkup sprężyn H&R
http://www.ford-tech.pl/f...3050118_172.jpg

Przednia ori vs H&R
http://www.ford-tech.pl/f...3230098_970.jpg

ładnie umyłem wyszlifowałem wyrównałem felgi, w tym tygodniu pryskanko


Niedawno przyszły amorki sachs super do scorpiaka na tył


idąc rozmachem wymieniłem je też dzisiaj


Tak to wygląda na felach i H&R



Cieszyłem się autem

LUTY 2015
Zregenerowane wahacze i poli na aucie. Jest miód.


WIOSNA 2015
Poprawiłem podłogę, skoro przez 2 lata nie wyszły cuda to mozna było porpawić dobrą chemią.



MAJ 2015 to chyba był najgorszy miesiąc i rok w moim życiu, po stracie ciąży u żony w 3 miesiącu, Ojciec zafundował mi przed urodzinami
Ojciec w ulewie złapał poślizg pod górkę, woda spływała, chyba za ambitnie tył odjechał i barierka przywitała scorpio.



Ruszyłem do prac, zapadła decyzja o malowaniu całej budy
Tutaj jeszcze przed spasowaniem idealnym


Zderzak z tyłu założony


Szpachelek wykonczeniowy przylozony jeszcze nie obrobione


Maseczka już wyprowadzona wszędzie gdzie coś było.

Cały czas do przodu



FOTY Z PRAC PRZED MALOWANIEM
http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=59
http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=60
http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=70
Auto szlifnięte jakiś tydzień temu, zostało umyć wnęki i całą resztę. Listewki lusterka grill i inne pierdoły też zmatowane.

http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=126
http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=125
http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=124
http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=123
http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=122

Jeszcze trochę i do mety
http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=209
http://www.ford-tech.pl/album_pic.php?pic_id=210

Zderzak spasowałem z błotnikami maską żeby wszystko było git, maskę ustawiłem i zamek.

No i są fotki,


W inny miejscu


Pomaluję spryski od Aviatora i będzie wszystko.

Tak tworząc ten wątek tutaj, może ktoś przeczyta całość wypocin, chciałem podziękować za wsparcie techniczne które tutaj uzyskałem w kilku tematach.

Jak miałem problemy z immo rafantek, zaopatrzenie części Jankes i jeszcze kilka innych osób.
Obecnie kat załatwia mi gifty fajne ale to temat do drugiego scorpiaka :)
 
 
aviator 



Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Wiek: 44
Dołączył: 03 Cze 2010
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: |6 Lut 2016|, 2016 05:31   

Widac mnóstwo włożonej pracy a scorpio powinno Cie całować po rękach, ze kilka razy nie trafiło na żyletki :-)
Dzieki takim wątkom wiadomo skąd sie biorą i ile ciężkiej pracy kosztują naprawdę piekne sztuki. Niech sie sprawuje i nigdy wiecej maja 2015!
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur
Ostatnio zmieniony przez aviator |6 Lut 2016|, 2016 05:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |6 Lut 2016|, 2016 06:43   

Ze tez ci się chce;-) gratuluje wytrwania. Niech cie wozi :-)
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |6 Lut 2016|, 2016 08:30   

Tak trzeba trzymac, fajnie ze kolejne scorpiaki sa odbudowywane :)
 
 
Jawsim 



Auto: '92 2.0i DOHC, manual, sedan
Wiek: 39
Dołączył: 18 Maj 2015
Skąd: Głogów
Wysłany: |6 Lut 2016|, 2016 09:28   

Mój klamot chyba faktycznie był garażowany bo prawie w każdym scorpio jakie tu ludzie remontują pas tylny pod zderzakiem wygląda jak sito. Ale ogólnie- kawał dobrej roboty. Wytłumaczy mi ktoś coś się z tymi wiązkami dzieje? Bo,że wymagają naprawy to wiem,ale co się z nimi robi? Bio-degradują ? W moim owszem- na wtyczkach bywało tu i tam troszkę zielonego czy czegoś ale ogólnie kable wyglądają i działają dobrze. W tych MK3 były z innego materiału?
_________________
Fiesta,Escort,Sierra,Scorpio
 
 
YaKuZ 
MK1 ONLY?



Auto: Nie Volvo :P
Wiek: 35
Dołączył: 13 Maj 2007
Skąd: Puławy
Wysłany: |6 Lut 2016|, 2016 10:13   

W mk3 izolacja odpada metrami :P biodegradacja :)
_________________
VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB :)
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |7 Lut 2016|, 2016 01:15   

Niezła historia, gratuluję uporu :)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
zibi8556 
LKS 2U98



Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53
Dołączył: 06 Gru 2013
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: |7 Lut 2016|, 2016 09:43   

Jestem pod wrażeniem, piękna sztuka.
_________________
Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
 
 
zelazny_gst 
adamos



Auto: 97 2.9 24v asb sedan 98 2.3 16v sedan
Wiek: 44
Dołączył: 28 Mar 2008
Skąd: Wejherowo
Wysłany: |7 Lut 2016|, 2016 10:26   

Kawał roboty zrobione, świetnie wygląda. Możesz napisać co to za felgi.
_________________
www.elektroda.pl
http://konfraternia.org/forum/index.php

Był Mondeo mk3 2.0 TDDI
Było Scorpio mk2 2.0 LPG
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |7 Lut 2016|, 2016 13:15   

Dziękuje za miłe słowa, felgi to Ronal r39, żeby było zabawnie to pierwsze kupiłem do żony auta forda ka nówki sztuki z dekielkami tyle że 14 cali za 300zł.
Potem chciałem kupić rs7 ori 17 cali ale nie byłem przekonany czy mi się podobają tak jak chciałem :) Trafiłem przypadkiem na olx na te z rozstawem fordowskim. Tylko pierścien centrujący musi byż zastosowany.
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |7 Lut 2016|, 2016 16:42   

No i chapeau bas Tomku !
Serce się człowiekowi cieszy, jak widzi że nie wszyscy młodzi siedzą tylko przed kompem, albo ze smyrofonem w garści.
Wielu forumowych bajarzy powinno brać z Ciebie przykład.
Jak widać włożyłeś w to autko kupę kasy, roboty, a przede wszystkim serca.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |21 Lut 2016|, 2016 02:14   

Gratulacje i kudos, to jest piękny kawał roboty i pasji. Tak szczerze, to nawet nie ważne dla mnie, że to scorpio i jakie scorpio, ważne, że przez lata ktoś "robi swoje", na max. poziomie jaki jest dla kogoś możliwy; i zapewne ma kupę frajdy, pomimo kosztów, krwi, potu i łez ;) Tak trzymać i oby jak najwięcej takich ludzi było.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |21 Lut 2016|, 2016 12:23   

hehhe dzięki. Ogólnie nie było tak źle, wiadomo czasu i kasy idzie. Ale koszty nie są złe jak na taki kawał auta z taką radością jazdy.
Pot i łzy raz były, jak spawałem podłogę i progi. 30 stopni w cieniu a ja walczyłem spawarą i boszką... Mając spawarkę 3 raz w ręku. Poprawiałem spawy kilka krotnie, kilka elementów musiałem poprawiać ale zrobiłem wkoncu tak że jak gość mi wstawił podnosnik za próg i podniósł to nawet nic nie czeszczało.
Ale epitety jakie idą jak ktoś mi podnosi auto za próg są soczyste.

Może wrzuce jak Ka robiłem :D to też był kawał przygody
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |21 Lut 2016|, 2016 12:31   

Ładnie ;-)
Wczoraj przejeżdżałem przez Złotów ale nie widziałem nigdzie ;-) a dopiero dzisiaj załapałem że byłem w twoich okolicach.
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |22 Lut 2016|, 2016 13:42   

gt500, to podnoszenie za próg to okropnie irytujaca sprawa,zwłaszcza w fordach gdzie jest rant. Oni kompletnie nie dbają o to żeby naszych aut nie uszkodzic
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group