|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Prośba o opinię - mapy |
Autor |
Wiadomość |
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |27 Paź 2015|, 2015 08:48
|
|
|
Siemka, zacząłem pisać, ale czyściciel kazał mi wyłączył firefoksa i poszłooo.
Jeśli chodzi o dodatkowe fotki, to spróbuje dzisiaj podorabiać.
A z instalacją, żeby się zbliżyć do ideału to trzeba:
- uruchomić drugi wylot z reduktora i rozdzielić tory gazowe dokładając drugi filtr
- rozłączyć listwy, lewą przesunąć bardziej w lewo i skrócić wężyki od niej do wtrysków
- dołożyć kompensację
Czy o to chodzi?
Jeśli tak, to gdzie najlepiej założyć ten trójnik pomiarowy?
Tak czy inaczej zanim cokolwiek rozgrzebię podjadę do Białego odwiedzić Kamila i tych mechsów.
W piątek podciągnąłem ciśnienie do 1,15 i obniżyłem próg przełączenia na 0,55 żeby mnie ciągle nie wypieprzało na benzynę.
Przy depie wyraźnie widać spadki ale się nie przełącza, załączam oscylogram - nie zrzut
http://przeklej.org/file/qlhtWn/gggg.data
Zdaje się, że to ciśnienie bez gazowania stopniowo samoistnie maleje, bo pod koniec przebiegu wynosi już 1,01 |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |27 Paź 2015|, 2015 20:16
|
|
|
ale mierzy jedną stronę bardziej |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |27 Paź 2015|, 2015 23:45
|
|
|
To gdzie go najlepiej założyć? Na tym bajpasie od kompensacji (co będzie w przyszłości)? Będzie najsprawiedliwiej
Dorobiłem kilka zdjęć i na moje oko wygląda to przyzwoicie: wkrętki obsadzone nisko i pod ładnym kątem, wężyki maksymalnie poskracane.
|
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
Ostatnio zmieniony przez Aro |27 Paź 2015|, 2015 23:46, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |28 Paź 2015|, 2015 08:23
|
|
|
Cytat: | Jeśli tak, to gdzie najlepiej założyć ten trójnik pomiarowy? |
Na kompensacji
I podnieś to ciśnienie do 1,3
Przynajmniej do czasu aż nie znajdziesz przyczyny spadków |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |28 Paź 2015|, 2015 19:49
|
|
|
Wczoraj rano było zimno i zanim się pod maska rozgrzało zwalał mi na benzynę co kilka chwil.
Dziś rano podłączyłem laptoka i ... zgłupiałem. W ciągu kilku minut jazdy na zimno wywaliło na benzynę 5 razy bez spadku ciśnienia.
Później, tak powyżej 60st. w reduktorze się uspokoiło.
Muszę obskoczyć te święta i później cisnę na Białystok do majsterków.
Gdyby ktoś miał cierpliwość zerknąć to wrzucam przebieg.
http://przeklej.org/file/qAmoLk/hhhhhhh.data
Uspokaja się tak po upływie 4/5 czasu testu. Nie wiem jak jest z odtwarzaniem takich oscylogramów, więc podlinkuje aplikacje do optimy:
http://www.optimagas.pl/P...aller_v1054.exe |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
Ostatnio zmieniony przez Aro |28 Paź 2015|, 2015 19:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |28 Paź 2015|, 2015 19:50
|
|
|
nawet nawiercenie zwalili |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |28 Paź 2015|, 2015 19:50
|
|
|
czyli? |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |28 Paź 2015|, 2015 19:51
|
|
|
co ci dadzą pliki jak ty masz coś się nie tak fizycznie obstawiam elektrozawory |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |28 Paź 2015|, 2015 20:00
|
|
|
pepi, a z tymi nawiertami co jest nie tak, a raczej jak powinno być? Bo mam na zapasie dwa dziewicze barany
A w ogóle, to albo jesteś mega wybredny, albo ta robota jest rzeczywiście zwalona.
Aż strach pomyśleć co by było jak bym go na montaż wstawił w Łomży.
A pliki wrzucam, żeby coś z nich wywnioskować |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
Ostatnio zmieniony przez Aro |28 Paź 2015|, 2015 20:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Kamil_Scorpio_
Sw0jaCz3K.
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Maj 2011 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |29 Paź 2015|, 2015 07:01
|
|
|
pepi napisał/a: | nawet nawiercenie zwalili |
Chodzi ci o to że nie są w tym samym kącie co wtryski benzyny?
Wczoraj zrobiłem mini zlot, kolejna osoba mi powiedziała że brak jest kompensacji i mogę mieć spadki ciśnienia, przewody niby też jedne z najtańszych i że mogą popękać, a i jeszcze odkryliśmy że mogli wykręcać wtryski aby się wwiercić z wkrętkami, bo jeden przewód mam trafiony od wejścia beni i ściśnięty opaską... temu mi pewnie benzyną nie raz daje w kabinie.
[ Dodano: |29 Paź 2015|, 2015 07:03 ]
I jeszcze że ten trójnik jest zły bo też spadki cisnienia. Nie wiem kurde, albo ja nie wnikam i jeżdżę a machnąłem przez rok z 20k, albo po prostu nie jestem zbyt wymagający, po przesiadce z blosa. |
_________________ '87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |29 Paź 2015|, 2015 07:04
|
|
|
Aro napisał/a: | To gdzie go najlepiej założyć? Na tym bajpasie od kompensacji (co będzie w przyszłości)? Będzie najsprawiedliwiej |
Co Ci da pomiarowy na kompensacji? Chyba tylko "ładny" symetryczny wygląd.
Pomyśl chwilę sam. Zastanów się z czym masz do czynienia i jakie ma właściwości.
Skąd dokąd przepływa, jakie są przekroje po drodze itp. itd.
Aro napisał/a: | Wczoraj rano było zimno i zanim się pod maska rozgrzało zwalał mi na benzynę co kilka chwil. |
Miałem podobnie i potwierdza to o czym pisałem na drugiej stronie.
Oscylogramy przeglądam ale nie wiem dlaczego przerzucał na benzynę, niby wszystkie warunki spełnione. Może przypadkiem cpyknąłeś przycisk? |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
Ostatnio zmieniony przez Reader |29 Paź 2015|, 2015 07:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |29 Paź 2015|, 2015 11:44
|
|
|
Aro, Ty tam masz KME GOLD-a ? Elektrozaworem w dół ?
Jeśli o bie odpowiedzi to TAK, to masz odpowiedź na swoje problemy.
Reader napisał/a: | nie wiem dlaczego przerzucał na benzynę | zobacz, czy aby obroty na chwilkę nie zaniknęły. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
Ostatnio zmieniony przez Struna |29 Paź 2015|, 2015 11:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |29 Paź 2015|, 2015 11:57
|
|
|
Struna napisał/a: | zobacz, czy aby obroty na chwilkę nie zaniknęły. |
Nic na to nie wskazuje.
Ten ostatni oscylogram co Aro zamieścił to rozłączanie LPG na długie minuty, o ile podziałka 10-cio sekundowa jest, bo w Optimie poskąpili szczegółów na grafie. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
Ostatnio zmieniony przez Reader |29 Paź 2015|, 2015 11:58, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |29 Paź 2015|, 2015 19:55
|
|
|
Struna, KME Gold, elektrozawór na górze
Reader, po tym jak mi zwalał na benzynę ręcznie guziorem na przełączniku wracałem na lpg. Ale nie zawsze od razu zdążałem - ze względu na ruch na drodze - bo sprawdzałem w mieście, więc czasem powrotu na lpg się nie sugeruj. |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
Kamil_Scorpio_
Sw0jaCz3K.
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Maj 2011 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |29 Paź 2015|, 2015 20:01
|
|
|
Struna napisał/a: | Aro, Ty tam masz KME GOLD-a ? Elektrozaworem w dół ?
Jeśli o bie odpowiedzi to TAK, to masz odpowiedź na swoje problemy. |
Tak mamy
[ Dodano: |29 Paź 2015|, 2015 20:02 ]
Aro napisał/a: | Struna, KME Gold, elektrozawór na górze. |
Niom
[ Dodano: |29 Paź 2015|, 2015 20:06 ]
w sumie na tym zdjęciu słabo to widać.
[ Dodano: |29 Paź 2015|, 2015 20:36 ]
Arek, jak się ściąga z tego przeklej.org?
[ Dodano: |29 Paź 2015|, 2015 20:43 ]
już się naumiałem |
_________________ '87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta |
Ostatnio zmieniony przez Kamil_Scorpio_ |29 Paź 2015|, 2015 20:22, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |