ASB A4LDE - przerwa w przeniesieniu napędu. |
Autor |
Wiadomość |
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |25 Maj 2015|, 2015 08:24 ASB A4LDE - przerwa w przeniesieniu napędu.
|
|
|
Witam
Mam takie objawy w swojej ASB w Scorpio BOB:
Co jakiś czas, sporadycznie , raczej przy niskich temperaturach otoczenia,przy pierwszym uruchomieniu z rana występuje długi czas (kilka sekund) oczekiwania na zasprzęglenie napędu.
Zarówno na D ,"1" jak i R.
Z tym, że to nie jest czas na pierwsze załączenie skrzyni , tylko jest to zależne od czasu jaki upłynął od momentu uruchomienia silnika.
Przykładowo:
Jeśli bezzwłocznie po uruchomieniu silnika wybiorę np.D to załączy od razu, wyjadę za bramę, wysiądę , zamknę, wrócę i wówczas jest ta przerwa w przeniesieniu napędu.
Nie ważne czy wysiadając przełączę na N, P czy zostawię na D.
Jeśli od uruchomienia silnika minie długi czas zanim załączę ASB (np. skrobanie szyb zimą) to ten problem może nie wystąpić i od razu jest OK.
Czyli coś jakby powietrze w układzie, które musi zostać przepompowane.
Później przez cały dzień nic nie dzieje się podejrzanego.
Olej wymieniany metodą dynamiczną jakieś 20 000km temu.
Ktoś coś może miał podobnego? |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
YaKuZ
MK1 ONLY?
Auto: Nie Volvo :P
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2007 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |25 Maj 2015|, 2015 09:21
|
|
|
koledze Aro skrzynia czasem rozłączała napęd jak jej się spodoba... |
_________________ VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |25 Maj 2015|, 2015 09:43
|
|
|
YaKuZ napisał/a: | koledze Aro skrzynia czasem rozłączała napęd jak jej się spodoba... |
Rozłączała i rozłącza, ale teraz, po wymianie wiązek sporadycznie. Np. wczoraj wracałem z dzikich stron ok 140 km i zdarzyło się to raz. Przewajhowanie z "D" na "N" przeważnie pomaga. A u Readera jest coś na zimno, czyli tak trochę jak miewam w granatniku. Na zimno jak wycofam z parkingu, to po zapięciu "D" trzeba czasem trochę poczekać aż zepnie napęd. Z tym, że taki stan jest od kilku lat i się nie pogarsza, więc się nie rwę do wymiany skrzyni. Przyzwyczaiłem się |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |25 Maj 2015|, 2015 11:43
|
|
|
Aro napisał/a: | Na zimno jak wycofam z parkingu, to po zapięciu "D" trzeba czasem trochę poczekać aż zepnie napęd. |
Coś w ten deseń.
Trochę z informacji za wielkiej wody wynika, ze ten typ tak ma.
Ja to się zastanawiam czy czasem gdzieś na przewodach od np. chłodnicy nie zaciąga powietrza przy stygnięciu i później taka "poduszka powietrzna" krąży chwilę w układzie. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |25 Maj 2015|, 2015 14:46
|
|
|
Zakładam, że poziom oleju jest OK, wiązki zrobione, a olej był wymieniany?
Jeśli tak, to przyczyna może być prozaiczna - miałem podobnie w Zdzisławie, okazało sie, że trzeba było przeregulować cięgno od lewarka do skrzyni. Po prostu w pozycji 'D' dźwignia na skrzyni była prawie we właściwej pozycji
Spróbuj zamiast D wrzucać '2' i zobacz czy wtedy występuje ten sam efekt. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
Ostatnio zmieniony przez trzypion |25 Maj 2015|, 2015 15:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
konrad85
502 997 723
Auto: '95 2.9 COSS ASB GHIA sedan+LPG
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Gru 2012 Skąd: Lublin Swoboda
|
Wysłany: |25 Maj 2015|, 2015 15:05
|
|
|
trzypion napisał/a: | okazało się, że trzeba było przeregulować cięgno od lewarka do skrzyni. Po prostu w pozycji 'D' dźwignia na skrzyni była prawie we właściwej pozycji |
Szczerze mówiąc w 2.3 też tak miałem,więc może to być dobry trop |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |25 Maj 2015|, 2015 16:11
|
|
|
Aro napisał/a: | Na zimno jak wycofam z parkingu, to po zapięciu "D" trzeba czasem trochę poczekać aż zepnie napęd. Z tym, że taki stan jest od kilku lat i się nie pogarsza, więc się nie rwę do wymiany skrzyni. Przyzwyczaiłem się | - mam tak samo w MK3, ale u mnie jest to z R. Po pierwszym załączeniu nie ma już problemów. A im zimniej, tym dłużej czekam. Przymierzam się do wymiany oleju, ale najpierw czeka mnie blacharka. Biorąc pod uwagę kolor oleju przy wymianie chłodnicy oleju, stawiam na olej. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |25 Maj 2015|, 2015 18:39
|
|
|
no właśnie mi się zrobiło po zmianie oleju wcześniej nie miałem . raczej umiera pompa oleju . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |25 Maj 2015|, 2015 19:19
|
|
|
Albo też coś sie wypłukało i gdzieś przytkało. Może się okazać, że samo przejdzie. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |25 Maj 2015|, 2015 19:30
|
|
|
przejdzie z wymiana skrzyni... |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |25 Maj 2015|, 2015 20:17
|
|
|
Jankes napisał/a: | przejdzie z wymiana skrzyni... | to raczej pewniejsze bo dowolne pałowanie nie pomaga . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |25 Maj 2015|, 2015 22:11
|
|
|
trzypion napisał/a: | Zakładam, że poziom oleju jest OK, wiązki zrobione, a olej był wymieniany? |
Tak.
trzypion napisał/a: | Jeśli tak, to przyczyna może być prozaiczna - miałem podobnie w Zdzisławie, okazało sie, że trzeba było przeregulować cięgno od lewarka do skrzyni. Po prostu w pozycji 'D' dźwignia na skrzyni była prawie we właściwej pozycji
Spróbuj zamiast D wrzucać '2' i zobacz czy wtedy występuje ten sam efekt. |
Tak jak pisałem, podczas momentu rozłączenia nie ważne w jakiej pozycji jest wybierak.
gufer-posepny napisał/a: | no właśnie mi się zrobiło po zmianie oleju wcześniej nie miałem . raczej umiera pompa oleju . |
Należałoby sprawdzić ciśnienia, ale weź pod uwagę, że bezpośrednio po uruchomieniu zawsze sprzęga normalnie, dopiero po chwili jest przerwa w napędzie.
Uwydatnia to się przy większych mrozach. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |25 Maj 2015|, 2015 22:19
|
|
|
Czasem mi się wydaje, że to tak jakby było za mało oleju. Wstecznym pompa zaciągnie w napęd a dla "D" już brakuje |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |25 Maj 2015|, 2015 22:27
|
|
|
Aro napisał/a: | Czasem mi się wydaje, że to tak jakby było za mało oleju. Wstecznym pompa zaciągnie w napęd a dla "D" już brakuje |
No to zaparkuj tyłem i zobaczysz. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |25 Maj 2015|, 2015 23:38
|
|
|
Jankes napisał/a: | przejdzie z wymiana skrzyni... |
Jak wsadziłem do siebie skrzynkę z cossa, to na początku miałem podobnie, potem dałem skrzyni w palnik - czyli pełny gaz na zahamowanych kołach, aż do wywalenia przez OBD błedu temperatury oleju i przeszło.
(przy okazji - mapy LPG ustawiałem ) |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
|