|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Serwis klimatyzacji |
Autor |
Wiadomość |
Jacek12
Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2010 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: |13 Kwi 2015|, 2015 12:10
|
|
|
jak dzieci |
_________________ Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |13 Kwi 2015|, 2015 14:32
|
|
|
Adam, to samo co sprzedawca magnetyzerów paliwa na Allegro |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |13 Kwi 2015|, 2015 14:45
|
|
|
Nie, no... ja poważnie pytam.
Bo przecież co to za problem kontrolować nawet najmniejszy spadek ciśnienia w zamkniętym układzie ?
Pompuje do jakiejś ustalonej wartości i sprawdza - jak coś ucieka, to sygnalizuje nieszczelność i wsio.
Dlatego chciałbym, żeby bingo mi wytłumaczył, jako fachowiec w czym problem. |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |13 Kwi 2015|, 2015 15:55
|
|
|
Adam_2000 napisał/a: | Nie, no... ja poważnie pytam.
Bo przecież co to za problem kontrolować nawet najmniejszy spadek ciśnienia w zamkniętym układzie ?
Pompuje do jakiejś ustalonej wartości i sprawdza - jak coś ucieka, to sygnalizuje nieszczelność i wsio. |
Tia, pod warunkiem, że cały układ masz w termosie i jeszcze z uczciwie wystabilizowaną temperaturą (a nie że rozprężałeś/sprężałeś coś przed chwilą), to wtedy owszem, można se wnioskować o GRUBYCH nieszczelnościach układu z jakichś milibarowych zmian ciśnienia. Ale w tzw. normalnym życiu, to nie działa dla instalacji pracujących latami i freonów itp.
Na przykład szczelność komponentów (nie instalki!) chłodniczych przemysłowo bada się na poziomie 1e-6 milibara*litr/s. Czyli wiesz już "co za problem": jak zmierzyć, w niezbyt stabilnej temperaturze, powiedzmy, dla litrowego naczynia, w ciągu pół godziny, spadek o 1 milionową atmosfery? Ni chu chu się nie da. Dlatego robi się to spektrometrami i helem, albo podobnie. |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
Ostatnio zmieniony przez Boni |13 Kwi 2015|, 2015 15:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |13 Kwi 2015|, 2015 15:57
|
|
|
No, i tera mam jakotaką jasność.
Dzięki |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |13 Kwi 2015|, 2015 18:02
|
|
|
Adam_2000 napisał/a: | To co on, ten automat robi przez te kilkanaście minut, kiedy na ekranie wypisuje "Sprawdzanie szczelności układu" ? | - sprawdza na podciśnieniu, czy nie wzrasta ciśnienie. a jego dokładność też nie jest duża, bo tak naprawdę ma on za krótki czas wytwarzania próżni, by prawidłowo osuszyć układ. A przy nie osuszonym układzie dochodzi jeszcze do śladowego parowania wody, co powoduje niewielki skok ciśnienia. Więc by tego nie wyłapał, jego dokładność jest specjalnie ograniczona. Generalnie ten rynek został sztucznie stworzony najpierw wprzez autoryzowane serwisy, by zwróciła się kasa za drogie urządzenia (czas, gdy stacja kosztowała co najmniej 15.000 EUR), a potem przez producentów stacji. W żadnym dokumencie samochodu nie ma słowa o "serwisie" klimatyzacji (w każdym razie jeszcze coś takiego do mnie nie dotarło).
Adam_2000 napisał/a: | Bo przecież co to za problem kontrolować nawet najmniejszy spadek ciśnienia w zamkniętym układzie ? | - w tym przypadku akurat wzrost. A nawet jeśli mowa o spadek - potrzebujesz na to czas, by wychwycić ubytki związane z nieszczelnością, a nie związane z właściwościami termodynamicznymi gazów.
Boni napisał/a: | Na przykład szczelność komponentów (nie instalki!) chłodniczych przemysłowo bada się na poziomie 1e-6 milibara*litr/s. | - dokładniej powiedziawszy mieszanina azotu (ciśnienie) i helu (bardzo duża przenikliwość) , do tego podświetlany basen lub "akwarium, lub też komora i wykrywacz atomów helu w otoczeniu. A i tak sporo komponentów (chłodnice, skraplacze, sprężarki czy agregaty) przychodzi napełniony azotem na miejsce instalacji, jak nie ma ciśnienia przy jego otwarciu, to już wiadomo, że jest problem. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
Ostatnio zmieniony przez bingo |13 Kwi 2015|, 2015 18:02, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |13 Kwi 2015|, 2015 19:06
|
|
|
bingo napisał/a: | dokładniej powiedziawszy mieszanina azotu (ciśnienie) i helu (bardzo duża przenikliwość) , do tego podświetlany basen lub "akwarium, lub też komora i wykrywacz atomów helu w otoczeniu. |
Tak zupełnie dokładnie, to mieszankami różniastymi, zależnie od ciśnienia, zastosowania i metody, od czystego helu, przez inercyjny (przeważnie azot) plus hel, przez mieszanki wodoru z azotem, po argon i co tylko da się wymyśleć, żeby zaoszczędzić na czasie testu (bo nie sztuka trzymać element/instalkę dobę na teście...) i na drogim helu. Ale np. połowa tego w czym dłubałem przez 13 lat, była na czystym helu. No i jeśli metoda bąbelkowa, to raczej nie na helu, bo to ze 3 rzędy wielkości różnicy i nie ma sensu używać aż helu, żeby pod lupą pęcherzyków szukać. Zresztą, bąbelkowe chyba już do chłodnictwa się nie nadają od dawna, po zaostrzeniu norm przecieków w XXIw? Tylko spektrometry do helu ew. spec-czujniki do wodoru, ale np. tam gdzie robiłem wodorowe nie dałyby rady (analizowaliśmy - o rząd wielkości za słabe były, za to ze dwa rzędy wielkości tańsze niż spektrometry+turbopompy i ta cała graciarnia do helu).
Nabijanie azotem "do rozpakowania" no to chyba raczej tak dla "odwodnienia" (żeby nie łapnęło wilgoci) albo dla wygody, bo jako "test" szczelności to wiesz, BARDZO GRUBO |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |14 Kwi 2015|, 2015 10:40
|
|
|
Srebrny napisał/a: | Muszę uzupełnić klimatyzację. Chłodzi gorzej niż w zeszłym sezonie. Oczywiście używałem ją ,szczególnie w mokre dni, ale już chyba nie wyrabia. |
A kiedy ostatnio była serwisowana?
Póki jeszcze czynnik jest w układzie można podobno detektorem próbować zlokalizować ... .
Azot + rozcieńczony wodą płyn do baniek ( ze sklepu z zabawkami ) 100 razy lepszy niż "sprawdzenie szczelności" kombajnem.
Płynem spryskujemy złącza, itp. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |15 Kwi 2015|, 2015 11:47
|
|
|
Boni napisał/a: | Zresztą, bąbelkowe chyba już do chłodnictwa się nie nadają od dawna, po zaostrzeniu norm przecieków w XXIw | - głównie bąbelkowe, hel 3%, azot reszta, ciśnienie od 40 bar wzwyż, w zależności od zastosowania. Hel, ponieważ błyskawicznie znajduje dziury poniżej granicy wycieku, a azot, , bo hel drogi jest. nie wiem, jak na automatyce, ty tutaj jesteś bliżej tematu, ale na sprężarkach, chłodnicach, agregatach i skraplaczach cały czas tak jadą. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
Ostatnio zmieniony przez bingo |15 Kwi 2015|, 2015 11:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |15 Kwi 2015|, 2015 13:46
|
|
|
tylko za 150 zł to nikt nie nabije czynnika wam i nie będzie pół dnia szukał dziury w układzie bo klient woli 20 aut w tym czasie nabić . jak wam zwieje znów za tydzień czynnik to dziura jest na tyle duża że już za pomocą UV się znajdzie . na 90 % to będzie dziurawy jak sito skraplacz bo aluminium się kruszy jak czipsy . zakładanie sprawnej używki 19 letniej zamiast 20 letniego sita mija się z celem . także wychodzi na to że 1000 zł trzeba mieć w kieszeni przygotowane . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |15 Kwi 2015|, 2015 14:24
|
|
|
Nikt? Hm... |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |15 Kwi 2015|, 2015 18:43
|
|
|
no dobra nabije ale nie będzie szukał dziury w całym ... |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
bingo
PO 656 EY
Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Wrz 2007 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |15 Kwi 2015|, 2015 19:05
|
|
|
gufer-posepny napisał/a: | za pomocą UV | - tym można znaleźć dużo mniejsze dziury, to raz, a dwa, potem płukanie instalacji i wymiana oleju, obowiązkowa po użyciu barwnika. |
_________________ nigdy nie mów nigdy |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |15 Kwi 2015|, 2015 19:31
|
|
|
Mi barwnik dziurę w chłodnicy uszczelnił i już nie ucieka hehe |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |15 Kwi 2015|, 2015 21:00
|
|
|
gufer-posepny napisał/a: | no dobra nabije ale nie będzie szukał dziury w całym ... |
Vik poszuka |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |