$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Serwis klimatyzacji
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Serwis klimatyzacji
Autor Wiadomość
Jacek12 



Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2010
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: |13 Kwi 2015|, 2015 12:10   

jak dzieci
_________________
Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |13 Kwi 2015|, 2015 14:32   

Adam, to samo co sprzedawca magnetyzerów paliwa na Allegro ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |13 Kwi 2015|, 2015 14:45   

Nie, no... ja poważnie pytam.
Bo przecież co to za problem kontrolować nawet najmniejszy spadek ciśnienia w zamkniętym układzie ?
Pompuje do jakiejś ustalonej wartości i sprawdza - jak coś ucieka, to sygnalizuje nieszczelność i wsio.
Dlatego chciałbym, żeby bingo mi wytłumaczył, jako fachowiec w czym problem.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |13 Kwi 2015|, 2015 15:55   

Adam_2000 napisał/a:
Nie, no... ja poważnie pytam.
Bo przecież co to za problem kontrolować nawet najmniejszy spadek ciśnienia w zamkniętym układzie ?
Pompuje do jakiejś ustalonej wartości i sprawdza - jak coś ucieka, to sygnalizuje nieszczelność i wsio.


Tia, pod warunkiem, że cały układ masz w termosie i jeszcze z uczciwie wystabilizowaną temperaturą (a nie że rozprężałeś/sprężałeś coś przed chwilą), to wtedy owszem, można se wnioskować o GRUBYCH nieszczelnościach układu z jakichś milibarowych zmian ciśnienia. Ale w tzw. normalnym życiu, to nie działa dla instalacji pracujących latami i freonów itp.

Na przykład szczelność komponentów (nie instalki!) chłodniczych przemysłowo bada się na poziomie 1e-6 milibara*litr/s. Czyli wiesz już "co za problem": jak zmierzyć, w niezbyt stabilnej temperaturze, powiedzmy, dla litrowego naczynia, w ciągu pół godziny, spadek o 1 milionową atmosfery? Ni chu chu się nie da. Dlatego robi się to spektrometrami i helem, albo podobnie.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
Ostatnio zmieniony przez Boni |13 Kwi 2015|, 2015 15:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |13 Kwi 2015|, 2015 15:57   

No, i tera mam jakotaką jasność.
Dzięki :)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |13 Kwi 2015|, 2015 18:02   

Adam_2000 napisał/a:
To co on, ten automat robi przez te kilkanaście minut, kiedy na ekranie wypisuje "Sprawdzanie szczelności układu" ?
- sprawdza na podciśnieniu, czy nie wzrasta ciśnienie. a jego dokładność też nie jest duża, bo tak naprawdę ma on za krótki czas wytwarzania próżni, by prawidłowo osuszyć układ. A przy nie osuszonym układzie dochodzi jeszcze do śladowego parowania wody, co powoduje niewielki skok ciśnienia. Więc by tego nie wyłapał, jego dokładność jest specjalnie ograniczona. Generalnie ten rynek został sztucznie stworzony najpierw wprzez autoryzowane serwisy, by zwróciła się kasa za drogie urządzenia (czas, gdy stacja kosztowała co najmniej 15.000 EUR), a potem przez producentów stacji. W żadnym dokumencie samochodu nie ma słowa o "serwisie" klimatyzacji (w każdym razie jeszcze coś takiego do mnie nie dotarło).

Adam_2000 napisał/a:
Bo przecież co to za problem kontrolować nawet najmniejszy spadek ciśnienia w zamkniętym układzie ?
- w tym przypadku akurat wzrost. A nawet jeśli mowa o spadek - potrzebujesz na to czas, by wychwycić ubytki związane z nieszczelnością, a nie związane z właściwościami termodynamicznymi gazów.

Boni napisał/a:
Na przykład szczelność komponentów (nie instalki!) chłodniczych przemysłowo bada się na poziomie 1e-6 milibara*litr/s.
- dokładniej powiedziawszy mieszanina azotu (ciśnienie) i helu (bardzo duża przenikliwość) , do tego podświetlany basen lub "akwarium, lub też komora i wykrywacz atomów helu w otoczeniu. A i tak sporo komponentów (chłodnice, skraplacze, sprężarki czy agregaty) przychodzi napełniony azotem na miejsce instalacji, jak nie ma ciśnienia przy jego otwarciu, to już wiadomo, że jest problem.
_________________
nigdy nie mów nigdy
Ostatnio zmieniony przez bingo |13 Kwi 2015|, 2015 18:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |13 Kwi 2015|, 2015 19:06   

bingo napisał/a:
dokładniej powiedziawszy mieszanina azotu (ciśnienie) i helu (bardzo duża przenikliwość) , do tego podświetlany basen lub "akwarium, lub też komora i wykrywacz atomów helu w otoczeniu.


Tak zupełnie dokładnie, to mieszankami różniastymi, zależnie od ciśnienia, zastosowania i metody, od czystego helu, przez inercyjny (przeważnie azot) plus hel, przez mieszanki wodoru z azotem, po argon i co tylko da się wymyśleć, żeby zaoszczędzić na czasie testu (bo nie sztuka trzymać element/instalkę dobę na teście...) i na drogim helu. Ale np. połowa tego w czym dłubałem przez 13 lat, była na czystym helu. No i jeśli metoda bąbelkowa, to raczej nie na helu, bo to ze 3 rzędy wielkości różnicy i nie ma sensu używać aż helu, żeby pod lupą pęcherzyków szukać. Zresztą, bąbelkowe chyba już do chłodnictwa się nie nadają od dawna, po zaostrzeniu norm przecieków w XXIw? Tylko spektrometry do helu ew. spec-czujniki do wodoru, ale np. tam gdzie robiłem wodorowe nie dałyby rady (analizowaliśmy - o rząd wielkości za słabe były, za to ze dwa rzędy wielkości tańsze ;) niż spektrometry+turbopompy i ta cała graciarnia do helu).

Nabijanie azotem "do rozpakowania" no to chyba raczej tak dla "odwodnienia" (żeby nie łapnęło wilgoci) albo dla wygody, bo jako "test" szczelności to wiesz, BARDZO GRUBO ;)
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |14 Kwi 2015|, 2015 10:40   

Srebrny napisał/a:
Muszę uzupełnić klimatyzację. Chłodzi gorzej niż w zeszłym sezonie. Oczywiście używałem ją ,szczególnie w mokre dni, ale już chyba nie wyrabia.

A kiedy ostatnio była serwisowana?
Póki jeszcze czynnik jest w układzie można podobno detektorem próbować zlokalizować ... .

Azot + rozcieńczony wodą płyn do baniek ( ze sklepu z zabawkami ) 100 razy lepszy niż "sprawdzenie szczelności" kombajnem.
Płynem spryskujemy złącza, itp.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |15 Kwi 2015|, 2015 11:47   

Boni napisał/a:
Zresztą, bąbelkowe chyba już do chłodnictwa się nie nadają od dawna, po zaostrzeniu norm przecieków w XXIw
- głównie bąbelkowe, hel 3%, azot reszta, ciśnienie od 40 bar wzwyż, w zależności od zastosowania. Hel, ponieważ błyskawicznie znajduje dziury poniżej granicy wycieku, a azot, , bo hel drogi jest. nie wiem, jak na automatyce, ty tutaj jesteś bliżej tematu, ale na sprężarkach, chłodnicach, agregatach i skraplaczach cały czas tak jadą.
_________________
nigdy nie mów nigdy
Ostatnio zmieniony przez bingo |15 Kwi 2015|, 2015 11:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |15 Kwi 2015|, 2015 13:46   

tylko za 150 zł to nikt nie nabije czynnika wam i nie będzie pół dnia szukał dziury w układzie bo klient woli 20 aut w tym czasie nabić . jak wam zwieje znów za tydzień czynnik to dziura jest na tyle duża że już za pomocą UV się znajdzie . na 90 % to będzie dziurawy jak sito skraplacz bo aluminium się kruszy jak czipsy . zakładanie sprawnej używki 19 letniej zamiast 20 letniego sita mija się z celem . także wychodzi na to że 1000 zł trzeba mieć w kieszeni przygotowane .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |15 Kwi 2015|, 2015 14:24   

Nikt? Hm... ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |15 Kwi 2015|, 2015 18:43   

no dobra nabije ale nie będzie szukał dziury w całym ...
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |15 Kwi 2015|, 2015 19:05   

gufer-posepny napisał/a:
za pomocą UV
- tym można znaleźć dużo mniejsze dziury, to raz, a dwa, potem płukanie instalacji i wymiana oleju, obowiązkowa po użyciu barwnika.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |15 Kwi 2015|, 2015 19:31   

Mi barwnik dziurę w chłodnicy uszczelnił i już nie ucieka hehe
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |15 Kwi 2015|, 2015 21:00   

gufer-posepny napisał/a:
no dobra nabije ale nie będzie szukał dziury w całym ...

Vik poszuka ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group