Wolne obroty dohac mk2 |
Autor |
Wiadomość |
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |28 Gru 2014|, 2014 13:16
|
|
|
To ja to przetłumaczę na język polski
Jak zrobisz test dynamiczny jak do kodu 60 ecu odłącza EBJ (elektrozawór biegu jałowego) i silnik gaśnie ....???
Prawidłowe ustawienie biegu jałowego trzeba robić w trybie diagnostycznym 60, i ustawia się o 100-150 obr/minutę mniej niż trzyma EBJ
Jak się nie znasz na diagnostyce to można wyregulować bieg jałowy tym sposobem :
1. Umyta czysta przepustnica ( dziurka dla by-pass, za 20-25 lat jest na pewno zaklejona, dlatego gaśnie po odłączeniu EBJ )
2. Podgrzany silnik ( min 80°C )
3. wszystkie odbiorniki prądu wyłączone ( światła, dmuchawa, radio ... )
4. odłączasz EBJ i śrubka regulujesz obroty na 750
5. zabezpieczasz śrubkę nakrętką kontrującą
6. podpinasz ponownie EBJ
7. koniec
8. cieszysz się z prawidłowej pracy
Tym sposobem reguluje się obroty w dohc 8V, ohc efi, Ohv 6V efi
Tak robią wszystkie serwisy Forda na zachodzie, Polska to nie zachod |
_________________ Scorpio forever |
Ostatnio zmieniony przez ford2fast |28 Gru 2014|, 2014 13:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Tomasz czechy
Auto: Sierra 92 DOHC, automat, hatch
Dołączył: 21 Lis 2013 Skąd: Lubań
|
Wysłany: |28 Gru 2014|, 2014 13:41
|
|
|
Dzieki |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |28 Gru 2014|, 2014 15:07
|
|
|
Tomasz czechy napisał/a: | :-d
Dzieki |
Nie ma za co
Trochę skiepściłem , ale wieczorem postaram się poprawić i rozdzielić opis na dwa osobne tak aby wszystko było jasne |
_________________ Scorpio forever |
Ostatnio zmieniony przez ford2fast |28 Gru 2014|, 2014 15:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Tomasz czechy
Auto: Sierra 92 DOHC, automat, hatch
Dołączył: 21 Lis 2013 Skąd: Lubań
|
Wysłany: |28 Gru 2014|, 2014 15:17
|
|
|
Ok, potem podamy instrukcje na sciskanie napinacza lancucha na dohc zeby bylo wesolo |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |28 Gru 2014|, 2014 15:51
|
|
|
Tomasz czechy napisał/a: | Ok, potem podamy instrukcje na sciskanie napinacza lancucha na dohc zeby bylo wesolo |
Lepiej nie , prowadzić to może do wielu kłopotów
Są na tyle tanie że nie warto paprać się i rydzykować |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |5 Sty 2015|, 2015 20:46
|
|
|
Dlaczefo ta gnida nie widzi ze jadę??? W sensie widzi tylko reaguje odwrotnie niż powinien czyli jak sie koła toczą to obniża obroty a jak się zatrzymam to je podnosi... na innym ecu to samo
jak montuje sie alpage 2 generazji to gdzie sie podpinamy z kabelkami pod maska? Ja mialem : 1 do cewki, 1 przy tpsie, plus z aku i przecieli mi dwa brązowe (jakby masowe) kable przy jednej z kostek po prawej stronie na lapie silnika. Może te dwa kabelki są zamienione ze sobą?
Nie pamiętam jak wyciągałem podtlenek żebym coś gdzieś jeszcze odłączał. Rozplotłem większość wiązki silnikowej pod maską itylko te 4 miejsca noszą ślady ingerencji w okablowanie.
Amenda jak jedzie na luzie trzyma stabilne jak drut 500 obrotów. Nawet światła nie przygasają |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
Ostatnio zmieniony przez lukas2 |5 Sty 2015|, 2015 22:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |5 Sty 2015|, 2015 23:38
|
|
|
Żeby dobrze sie podpiąć z LPG trzeba rozszyć nieco wiązkę silnika i wybebeszyć połaczenie dwóch gałęzi wtrysków do plusa, gdzie wskakuje odcięcie wtrysków. Nawet jak są zamienione, to nic sie nie powinno dziać. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
Ostatnio zmieniony przez trzypion |5 Sty 2015|, 2015 23:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |5 Sty 2015|, 2015 23:59
|
|
|
lukas2 napisał/a: | przecieli mi dwa brązowe (jakby masowe) kable przy jednej z kostek po prawej stronie na lapie silnika |
To przewody sterujące wtryskami |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |6 Sty 2015|, 2015 21:46
|
|
|
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Po czterech próbach coś takiego mi się wymigało i miga za każdym razem nawet po odpięciu i ponownym podłączeniu aku. Kod 19? Dobrze interpretuję?
[ Dodano: |11 Lip 2016|, 2016 07:56 ]
Wracamy do tematu. Jak podnieść wolne obroty w dohacu??? Po wymianie, zamianie, podmianie już chyba wszystkich czujników po za czujnikiem wału korbowego, różnych form adaptacji i bóg wie czego jeszcze gnida na luzie jak się toczy trzyma około 650 -700 obr/min. Jak się koła zatrzymają to obroty wchodzą na 800 -850. |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |11 Lip 2016|, 2016 08:04
|
|
|
Szczerze mówiąc, to nei wiem, czy to nie jest norma dla tego silnika |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
toomcat
Auto: '92 2.4 lift + LPG
Wiek: 43 Dołączył: 26 Wrz 2008 Skąd: Lublin
|
Wysłany: |11 Lip 2016|, 2016 08:05
|
|
|
Up |
_________________ tel.792050414
Był 88' OHC+gaźnik lift B/G
są 90' 2.0 MSB lift B/G
92' 2,4 MSB lift B/G
Nie ma rzeczy niemożliwych, tylko jeszcze niezrobione... |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |11 Lip 2016|, 2016 08:38
|
|
|
Tego EBJota jeszcze oglądałeś? |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |11 Lip 2016|, 2016 08:54
|
|
|
Wątpie, żeby to byl EBJ. W ścierce z DOHC miałem tak samo - na luzie obroty w czasie jazdy spadały nieco ponad 600, dopiero po zatrzymaniu EBJ je zaczynał stabilizować. Nie przeszkadzało mi to zreszta, bo nie dojeżdżam na luzie, tylko redukuje biegi zazwyczaj. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |11 Lip 2016|, 2016 08:57
|
|
|
Pablo ebjot inny założojy po gruntownym czyszczeniu specjalnym preparatem. Mam dokładnie tak ja Trzypion w sierze czyli po zatrzymaniu ebj podbija obroty do normalnych |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |11 Lip 2016|, 2016 09:10
|
|
|
To jedyne wyjście jakie widzę, to odcięcie EEC IV od sygnału z Vss Albo też - niedojeżdżanie na luzie, bo IMO ten typ tak ma
Ew. Podkręcenie obrotów na by-pasie przy przepustnicy, ale wątpie, czy uda się je na tyle podciągnąć. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
|