$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Wolne obroty dohac mk2
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wolne obroty dohac mk2
Autor Wiadomość
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |28 Gru 2014|, 2014 13:16   

To ja to przetłumaczę na język polski :)
Jak zrobisz test dynamiczny jak do kodu 60 ecu odłącza EBJ (elektrozawór biegu jałowego) i silnik gaśnie ....???
Prawidłowe ustawienie biegu jałowego trzeba robić w trybie diagnostycznym 60, i ustawia się o 100-150 obr/minutę mniej niż trzyma EBJ
Jak się nie znasz na diagnostyce to można wyregulować bieg jałowy tym sposobem :
1. Umyta czysta przepustnica ( dziurka dla by-pass, za 20-25 lat jest na pewno zaklejona, dlatego gaśnie po odłączeniu EBJ )
2. Podgrzany silnik ( min 80°C )
3. wszystkie odbiorniki prądu wyłączone ( światła, dmuchawa, radio ... )
4. odłączasz EBJ i śrubka regulujesz obroty na 750
5. zabezpieczasz śrubkę nakrętką kontrującą
6. podpinasz ponownie EBJ
7. koniec
8. cieszysz się z prawidłowej pracy :)
Tym sposobem reguluje się obroty w dohc 8V, ohc efi, Ohv 6V efi
Tak robią wszystkie serwisy Forda na zachodzie, Polska to nie zachod :-D
_________________
Scorpio forever
Ostatnio zmieniony przez ford2fast |28 Gru 2014|, 2014 13:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomasz czechy 


Auto: Sierra 92 DOHC, automat, hatch
Dołączył: 21 Lis 2013
Skąd: Lubań
Wysłany: |28 Gru 2014|, 2014 13:41   

:-d
Dzieki
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |28 Gru 2014|, 2014 15:07   

Tomasz czechy napisał/a:
:-d
Dzieki

Nie ma za co :)
Trochę skiepściłem , ale wieczorem postaram się poprawić i rozdzielić opis na dwa osobne tak aby wszystko było jasne :roll:
_________________
Scorpio forever
Ostatnio zmieniony przez ford2fast |28 Gru 2014|, 2014 15:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomasz czechy 


Auto: Sierra 92 DOHC, automat, hatch
Dołączył: 21 Lis 2013
Skąd: Lubań
Wysłany: |28 Gru 2014|, 2014 15:17   

Ok, potem podamy instrukcje na sciskanie napinacza lancucha na dohc zeby bylo wesolo :-d
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |28 Gru 2014|, 2014 15:51   

Tomasz czechy napisał/a:
Ok, potem podamy instrukcje na sciskanie napinacza lancucha na dohc zeby bylo wesolo :-d

Lepiej nie , prowadzić to może do wielu kłopotów :roll:
Są na tyle tanie że nie warto paprać się i rydzykować :)
_________________
Scorpio forever
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |5 Sty 2015|, 2015 20:46   

Dlaczefo ta gnida nie widzi ze jadę??? W sensie widzi tylko reaguje odwrotnie niż powinien czyli jak sie koła toczą to obniża obroty a jak się zatrzymam to je podnosi... na innym ecu to samo

jak montuje sie alpage 2 generazji to gdzie sie podpinamy z kabelkami pod maska? Ja mialem : 1 do cewki, 1 przy tpsie, plus z aku i przecieli mi dwa brązowe (jakby masowe) kable przy jednej z kostek po prawej stronie na lapie silnika. Może te dwa kabelki są zamienione ze sobą?
Nie pamiętam jak wyciągałem podtlenek żebym coś gdzieś jeszcze odłączał. Rozplotłem większość wiązki silnikowej pod maską itylko te 4 miejsca noszą ślady ingerencji w okablowanie.

Amenda jak jedzie na luzie trzyma stabilne jak drut 500 obrotów. Nawet światła nie przygasają
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
Ostatnio zmieniony przez lukas2 |5 Sty 2015|, 2015 22:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |5 Sty 2015|, 2015 23:38   

Żeby dobrze sie podpiąć z LPG trzeba rozszyć nieco wiązkę silnika i wybebeszyć połaczenie dwóch gałęzi wtrysków do plusa, gdzie wskakuje odcięcie wtrysków. Nawet jak są zamienione, to nic sie nie powinno dziać.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
Ostatnio zmieniony przez trzypion |5 Sty 2015|, 2015 23:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |5 Sty 2015|, 2015 23:59   

lukas2 napisał/a:
przecieli mi dwa brązowe (jakby masowe) kable przy jednej z kostek po prawej stronie na lapie silnika

To przewody sterujące wtryskami :)
_________________
Scorpio forever
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |6 Sty 2015|, 2015 21:46   

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Po czterech próbach coś takiego mi się wymigało i miga za każdym razem nawet po odpięciu i ponownym podłączeniu aku. Kod 19? Dobrze interpretuję?

[ Dodano: |11 Lip 2016|, 2016 07:56 ]
Wracamy do tematu. Jak podnieść wolne obroty w dohacu??? Po wymianie, zamianie, podmianie już chyba wszystkich czujników po za czujnikiem wału korbowego, różnych form adaptacji i bóg wie czego jeszcze gnida na luzie jak się toczy trzyma około 650 -700 obr/min. Jak się koła zatrzymają to obroty wchodzą na 800 -850.
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |11 Lip 2016|, 2016 08:04   

Szczerze mówiąc, to nei wiem, czy to nie jest norma dla tego silnika ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
toomcat 


Auto: '92 2.4 lift + LPG
Wiek: 43
Dołączył: 26 Wrz 2008
Skąd: Lublin
Wysłany: |11 Lip 2016|, 2016 08:05   

Up
_________________
tel.792050414
Był 88' OHC+gaźnik lift B/G
są 90' 2.0 MSB lift B/G
92' 2,4 MSB lift B/G
Nie ma rzeczy niemożliwych, tylko jeszcze niezrobione...
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |11 Lip 2016|, 2016 08:38   

Tego EBJota jeszcze oglądałeś?
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |11 Lip 2016|, 2016 08:54   

Wątpie, żeby to byl EBJ. W ścierce z DOHC miałem tak samo - na luzie obroty w czasie jazdy spadały nieco ponad 600, dopiero po zatrzymaniu EBJ je zaczynał stabilizować. Nie przeszkadzało mi to zreszta, bo nie dojeżdżam na luzie, tylko redukuje biegi zazwyczaj.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |11 Lip 2016|, 2016 08:57   

Pablo ebjot inny założojy po gruntownym czyszczeniu specjalnym preparatem. Mam dokładnie tak ja Trzypion w sierze czyli po zatrzymaniu ebj podbija obroty do normalnych
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |11 Lip 2016|, 2016 09:10   

To jedyne wyjście jakie widzę, to odcięcie EEC IV od sygnału z Vss ;) Albo też - niedojeżdżanie na luzie, bo IMO ten typ tak ma ;)
Ew. Podkręcenie obrotów na by-pasie przy przepustnicy, ale wątpie, czy uda się je na tyle podciągnąć.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group