$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Dostęp do tylnej taśmy w A4LDe
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dostęp do tylnej taśmy w A4LDe
Autor Wiadomość
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 14:33   

Speedo napisał/a:
Boni napisał/a:
Swoja drogą, jaki masz podręcznik do tego?


http://img17.olx.pl/image...ki-i-albumy.jpg

Podręcznik niezły :)
Tylko trzeba go jeszcze przeczytać :):
_________________
Scorpio forever
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 14:50   

Boni napisał/a:
Poszukaj książki ATSG, jest znacznie lepsza, i podaje pewne rzeczy sensowniej, jak znajdę to ci podeślę, gdzieś to miałem w pdfie, ale boginii wie gdzie.

Będę wdzięczny.

Boni napisał/a:

Ok, to masz zapewne lepsze pojęcie niż myślałem. Ale radzę bardzo uważać i poczytać, także na forach amerykańskich o trikach i problemach. Bo na przykład to że teraz nie działa to jedno, ale jak ją spalisz czy wyjmiesz z 5 razy jeszcze, no to będzie gorzej czy nie gorzej? ;)

To własnie robię ;) Aczkolwiek wiesz, obok lezy kolejna, więc nie napinam się specjalnie. Zadziała - będzie fajnie, nie zadziała - cóż, może ktoś bedzie chciał na części? ;)
No i ja nie zamierzam robić remontu skrzynki, a tylko się dostać do jednego kawałka metalu ;) O/D i tak juz byl wyjmowany, więc wiele sie nie napsuje. A może się uda bez wyjmowania supportu? Niby dostep trudny, ale też nie jest tam potrzebna wielka precyzja,a jakieś narzędzia ginekologiczne w razie potrzeby sobie wyrzeźbię. Tak czy inaczej, dzieki za uwagi, zawsze sie przydadzą.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 14:53   

Speedo napisał/a:
Boni napisał/a:
Swoja drogą, jaki masz podręcznik do tego?


http://img17.olx.pl/image...ki-i-albumy.jpg


:rofl:
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 16:45   

trzypion- jakby nie patrzyl trzymam kciuki :)
_________________
Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 16:51   

Boni, o tą chodzi: http://sierraautomatico.f..._manualatsg.pdf ?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 16:59   

Kevin Xy napisał/a:
trzypion- jakby nie patrzyl trzymam kciuki :)

Jakby nie patrzył - dupa z tyłu :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 17:26   

trzypion napisał/a:
Boni, o tą chodzi: http://sierraautomatico.f..._manualatsg.pdf ?


Tak (znaczy, mam wrażenie, że miałem jakąś nieco inną, łączoną dla C3, A4LD zwykłej i 4.0, ale na oko wygląda dobrze) - strony 66-74 polecam przestudiować ze zrozumieniem. Plus jeszcze poczytać co praktycy radzą w temacie.

Ogólnie, jak ktoś chce grzebać w A4LD, ściagać tego pdfa, pany.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 17:29   

Czekaj, czy ja dobrze widzę (strona 70), że ten wspornik się wkłada od strony bloku zaworów?

I drugie pytanie - mam dwa zestawy uszczelek w Midparts do kupienia. Jeden jest do skrzyń po 1997. Jak odróżnić jedne od drugich, bo z którego roku jest moja to nie mam pojęcia....
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 17:32   

trzypion napisał/a:
Czekaj, czy ja dobrze widzę (strona 70), że ten wspornik się wkłada od strony bloku zaworów?

I drugie pytanie - mam dwa zestawy uszczelek w Midparts do kupienia. Jeden jest do skrzyń po 1997. Jak odróżnić jedne od drugich, bo z którego roku jest moja to nie mam pojęcia....


Jaki wspornik znowu, na 70 widzę wkładanie serw taśm, serwo wstecznej wchodzi od dołu w płytę, serwa średnich i wysokich masz na boku skrzyni. To co ci wypadło , to jest po drugiej stronie, naprzeciw serwa średnich (intermediate servo). Jak nie planujesz remontu, to w ogóle nie wyjmuj bębna średnich! i nic poniżej suportu nie ruszaj.

Co do uszczelek, nie mam pojęcia, na pewno po 1997 są do nieco inne bo skrzynia nieco inna, ale nie pamiętam czy miałem w reku a co dopiero różnice.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
Ostatnio zmieniony przez Boni |18 Lis 2014|, 2014 17:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 18:16   Re: Dostęp do tylnej taśmy w A4LDe

trzypion napisał/a:
Witam!

Próba zrobienia dobrze, czyli wymiany skorodowanej śruby regulacji taśmy hamulca na tylnej taśmie w skrzyni spowodowała, że mam teraz łapkę łączącą taśmę ze śrubą gdzieś wewnątrz skrzyni.
No, to już wiesz czemu mechanicy niektórzy się nie chcą podejmować takich banałów. :neutral: :neutral:
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
Ostatnio zmieniony przez VIK |18 Lis 2014|, 2014 18:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 18:22   

Kevin Xy napisał/a:
trzypion- jakby nie patrzyl trzymam kciuki :)

A ja przeponę coby nie wyskoczyła :):

VIK napisał/a:
trzypion napisał/a:
Witam!

Próba zrobienia dobrze, czyli wymiany skorodowanej śruby regulacji taśmy hamulca na tylnej taśmie w skrzyni spowodowała, że mam teraz łapkę łączącą taśmę ze śrubą gdzieś wewnątrz skrzyni.
No, to już wiesz czemu mechanicy niektórzy się nie chcą podejmować takich banałów. :neutral: :neutral:

A wystarczyło przed montażem jak jeszcze skrzynia leżała na ziemi zrobić regulację taśm :)
Korozję na gwincie łatwo wtedy usunąć szczotką drucianą :)
_________________
Scorpio forever
Ostatnio zmieniony przez ford2fast |18 Lis 2014|, 2014 18:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 18:26   

Boni napisał/a:

Jaki wspornik znowu, na 70 widzę wkładanie serw taśm


Opisane jako 'intermediate band anchor strut' - to co łączy śrubę z taśmą, rysunek pod punktem 28.

Ja się domyślam, że konstrukcja jest taka sama jak w wypadku taśmy O/D (sa zresztą identyczne), natomuiast na tym rysunku tak to jest przedstawione, jakby tenże łącznik się wkładało od strony bloku sterowania. I jeśli tak, to jest może szansa, że da się założyć bez zdejmowania suportu a nawet bez rozbierania skrzyni od przodu?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 18:41   

Speedo napisał/a:
powinno dac się wsadzić te widły

Wsadzić chyba powinno się udać , natomiast z ustawieniem na właściwym miejscu może być problem :)
_________________
Scorpio forever
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 20:34   

Speedo napisał/a:
generalnie wydaje się, że tak, jak zdejmiesz płytę sterujaca to widać takie dwie prostokątne dziury, gdzie przy odrobinie gimnastyki jakimiś długimi szczypcami powinno dac się wsadzić te widły, 100% pewności nie mam bo wsadzałem normalnie, od przodu podczas remontu :P


Jakoś nigdy od strony płyty nie próbowałem - uszczelki były za drogie, płyty i okolice w zabytkach za delikatne, żeby się tak bawić w ściąganie ich dla byle g... jak wypadnięta kotwica taśmy ;)
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |19 Lis 2014|, 2014 06:24   

ale będzie zabawa. ja rozbierałem skrzynie 2 razy. 1 wszy i ostatni :) . Pomijając wiedzę którą wydawało mi się że mam ( nie, nie mam na pewno - składanie tych milionów uszczelek mimo ze wyglądają na zwykłe, a nie są zwykłe tak żeby ich nie uszkodzić to piekielna zabawa, + milion kulek i sprężynek w płycie sterującej a każda podobna do drugiej...) to trzeba mieć do tego sterylne wręcz warunki, bo skrzynia nie wybacza brudów. No i umiejętność ocenienia co jest zużyte a co nie.
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group