|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Dostęp do tylnej taśmy w A4LDe |
Autor |
Wiadomość |
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 14:33
|
|
|
Podręcznik niezły
Tylko trzeba go jeszcze przeczytać |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 14:50
|
|
|
Boni napisał/a: | Poszukaj książki ATSG, jest znacznie lepsza, i podaje pewne rzeczy sensowniej, jak znajdę to ci podeślę, gdzieś to miałem w pdfie, ale boginii wie gdzie.
|
Będę wdzięczny.
Boni napisał/a: |
Ok, to masz zapewne lepsze pojęcie niż myślałem. Ale radzę bardzo uważać i poczytać, także na forach amerykańskich o trikach i problemach. Bo na przykład to że teraz nie działa to jedno, ale jak ją spalisz czy wyjmiesz z 5 razy jeszcze, no to będzie gorzej czy nie gorzej? |
To własnie robię Aczkolwiek wiesz, obok lezy kolejna, więc nie napinam się specjalnie. Zadziała - będzie fajnie, nie zadziała - cóż, może ktoś bedzie chciał na części?
No i ja nie zamierzam robić remontu skrzynki, a tylko się dostać do jednego kawałka metalu O/D i tak juz byl wyjmowany, więc wiele sie nie napsuje. A może się uda bez wyjmowania supportu? Niby dostep trudny, ale też nie jest tam potrzebna wielka precyzja,a jakieś narzędzia ginekologiczne w razie potrzeby sobie wyrzeźbię. Tak czy inaczej, dzieki za uwagi, zawsze sie przydadzą. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 14:53
|
|
|
|
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 16:45
|
|
|
trzypion- jakby nie patrzyl trzymam kciuki |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 16:59
|
|
|
Kevin Xy napisał/a: | trzypion- jakby nie patrzyl trzymam kciuki |
Jakby nie patrzył - dupa z tyłu |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 17:26
|
|
|
Tak (znaczy, mam wrażenie, że miałem jakąś nieco inną, łączoną dla C3, A4LD zwykłej i 4.0, ale na oko wygląda dobrze) - strony 66-74 polecam przestudiować ze zrozumieniem. Plus jeszcze poczytać co praktycy radzą w temacie.
Ogólnie, jak ktoś chce grzebać w A4LD, ściagać tego pdfa, pany. |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 17:29
|
|
|
Czekaj, czy ja dobrze widzę (strona 70), że ten wspornik się wkłada od strony bloku zaworów?
I drugie pytanie - mam dwa zestawy uszczelek w Midparts do kupienia. Jeden jest do skrzyń po 1997. Jak odróżnić jedne od drugich, bo z którego roku jest moja to nie mam pojęcia.... |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 17:32
|
|
|
trzypion napisał/a: | Czekaj, czy ja dobrze widzę (strona 70), że ten wspornik się wkłada od strony bloku zaworów?
I drugie pytanie - mam dwa zestawy uszczelek w Midparts do kupienia. Jeden jest do skrzyń po 1997. Jak odróżnić jedne od drugich, bo z którego roku jest moja to nie mam pojęcia.... |
Jaki wspornik znowu, na 70 widzę wkładanie serw taśm, serwo wstecznej wchodzi od dołu w płytę, serwa średnich i wysokich masz na boku skrzyni. To co ci wypadło , to jest po drugiej stronie, naprzeciw serwa średnich (intermediate servo). Jak nie planujesz remontu, to w ogóle nie wyjmuj bębna średnich! i nic poniżej suportu nie ruszaj.
Co do uszczelek, nie mam pojęcia, na pewno po 1997 są do nieco inne bo skrzynia nieco inna, ale nie pamiętam czy miałem w reku a co dopiero różnice. |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
Ostatnio zmieniony przez Boni |18 Lis 2014|, 2014 17:37, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 18:16 Re: Dostęp do tylnej taśmy w A4LDe
|
|
|
trzypion napisał/a: | Witam!
Próba zrobienia dobrze, czyli wymiany skorodowanej śruby regulacji taśmy hamulca na tylnej taśmie w skrzyni spowodowała, że mam teraz łapkę łączącą taśmę ze śrubą gdzieś wewnątrz skrzyni. | No, to już wiesz czemu mechanicy niektórzy się nie chcą podejmować takich banałów. |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
Ostatnio zmieniony przez VIK |18 Lis 2014|, 2014 18:19, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 18:22
|
|
|
Kevin Xy napisał/a: | trzypion- jakby nie patrzyl trzymam kciuki |
A ja przeponę coby nie wyskoczyła
VIK napisał/a: | trzypion napisał/a: | Witam!
Próba zrobienia dobrze, czyli wymiany skorodowanej śruby regulacji taśmy hamulca na tylnej taśmie w skrzyni spowodowała, że mam teraz łapkę łączącą taśmę ze śrubą gdzieś wewnątrz skrzyni. | No, to już wiesz czemu mechanicy niektórzy się nie chcą podejmować takich banałów. |
A wystarczyło przed montażem jak jeszcze skrzynia leżała na ziemi zrobić regulację taśm
Korozję na gwincie łatwo wtedy usunąć szczotką drucianą |
_________________ Scorpio forever |
Ostatnio zmieniony przez ford2fast |18 Lis 2014|, 2014 18:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 18:26
|
|
|
Boni napisał/a: |
Jaki wspornik znowu, na 70 widzę wkładanie serw taśm |
Opisane jako 'intermediate band anchor strut' - to co łączy śrubę z taśmą, rysunek pod punktem 28.
Ja się domyślam, że konstrukcja jest taka sama jak w wypadku taśmy O/D (sa zresztą identyczne), natomuiast na tym rysunku tak to jest przedstawione, jakby tenże łącznik się wkładało od strony bloku sterowania. I jeśli tak, to jest może szansa, że da się założyć bez zdejmowania suportu a nawet bez rozbierania skrzyni od przodu? |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 18:41
|
|
|
Speedo napisał/a: | powinno dac się wsadzić te widły |
Wsadzić chyba powinno się udać , natomiast z ustawieniem na właściwym miejscu może być problem |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |18 Lis 2014|, 2014 20:34
|
|
|
Speedo napisał/a: | generalnie wydaje się, że tak, jak zdejmiesz płytę sterujaca to widać takie dwie prostokątne dziury, gdzie przy odrobinie gimnastyki jakimiś długimi szczypcami powinno dac się wsadzić te widły, 100% pewności nie mam bo wsadzałem normalnie, od przodu podczas remontu |
Jakoś nigdy od strony płyty nie próbowałem - uszczelki były za drogie, płyty i okolice w zabytkach za delikatne, żeby się tak bawić w ściąganie ich dla byle g... jak wypadnięta kotwica taśmy |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |19 Lis 2014|, 2014 06:24
|
|
|
ale będzie zabawa. ja rozbierałem skrzynie 2 razy. 1 wszy i ostatni . Pomijając wiedzę którą wydawało mi się że mam ( nie, nie mam na pewno - składanie tych milionów uszczelek mimo ze wyglądają na zwykłe, a nie są zwykłe tak żeby ich nie uszkodzić to piekielna zabawa, + milion kulek i sprężynek w płycie sterującej a każda podobna do drugiej...) to trzeba mieć do tego sterylne wręcz warunki, bo skrzynia nie wybacza brudów. No i umiejętność ocenienia co jest zużyte a co nie. |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |