A4ld w vm'ie |
Autor |
Wiadomość |
Gaiger
Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lis 2006 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |8 Lut 2014|, 2014 20:35
|
|
|
pablo19, Dziku, VM 125 KM ma pompę sterowaną elektronicznie przez ECU.
Brak linki gazu, jest czujnik położenia pedału, ECU ma czujniki: ciśnienia doładowania, przepływomierz powietrza, temperaturę płynu i powietrza, położenia wału korbowego, czujnik na wtryskiwaczu 1 cylindra, vss.
Tyle pamiętam .
ECU steruje pompą, westgatem na turbinie (a więc ciśnieniem doładowania), świecami, wentylami chłodnicy, jeśli jest A4LDe to wszystkimi biegami w skrzyni i lockupem.
A i jeśli jest tempomat to też jest to zaszyte w ECU.
gufer-posepny, wersja z linką to ten 115 KM bez elektroniki.
Ale wedle mojej wiedzy one nie wychodziły z asb. |
_________________ 92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb |
Ostatnio zmieniony przez Gaiger |8 Lut 2014|, 2014 20:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Dziku
Auto: Sierra '91
Dołączył: 21 Paź 2013 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |8 Lut 2014|, 2014 21:42
|
|
|
Ale ja nie chce kutra, chcę czterobiegowy automat możliwie bez prądu dlatego pytam o vm'a, bo ze wszystkich okolicznych silników miał szansę mieć jak najmniej prądu...
EDIT:
Fuck! Czyli mogę się pożegnać z czterema biegami w 1.8td... |
Ostatnio zmieniony przez Dziku |8 Lut 2014|, 2014 21:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |8 Lut 2014|, 2014 21:46
|
|
|
Dlaczego? Wystarczy dołozyc kawałek elektroniki, żeby sterował |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Dziku
Auto: Sierra '91
Dołączył: 21 Paź 2013 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |8 Lut 2014|, 2014 21:46
|
|
|
A zrobisz mi taki kawałek elektroniki? |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |8 Lut 2014|, 2014 21:48
|
|
|
Jak koledzy sypną wiedza, to pewnie. Musze tylko wiedzieć jakie sygnały idą do skrzyni i kiedy. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |9 Lut 2014|, 2014 13:59
|
|
|
trzypion napisał/a: | Jak koledzy sypną wiedza, to pewnie. Musze tylko wiedzieć jakie sygnały idą do skrzyni i kiedy. | O ile pamiętam jest tylko jeden siłownik do przełączania biegów
A elektrozaworów chyba brak |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |9 Lut 2014|, 2014 15:47
|
|
|
trzypion napisał/a: | jakie sygnały idą do skrzyni i kiedy |
Są 2 elektrozawory :
1. LOC - sterowany impulsowo, kiedy obroty na wejściu mniej-więcej się zrównają z wyjściem (na 3-cim biegu).
2. 3/4 - sterowany poziomem - załącza 4-kę, przy V ok. 80km/h
Elektrozawory mają stały plus i sterowane są masą.
LOC trzeba wyłączyć przy mocnym wciśnięciu gazu i przy dotknięciu pedału hamulca.
To tak trochę upraszczając. |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
Ostatnio zmieniony przez Adam_2000 |9 Lut 2014|, 2014 15:50, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |9 Lut 2014|, 2014 18:35
|
|
|
Adam_2000 napisał/a: | trzypion napisał/a: | jakie sygnały idą do skrzyni i kiedy |
Są 2 elektrozawory :
1. LOC - sterowany impulsowo, kiedy obroty na wejściu mniej-więcej się zrównają z wyjściem (na 3-cim biegu).
2. 3/4 - sterowany poziomem - załącza 4-kę, przy V ok. 80km/h
Elektrozawory mają stały plus i sterowane są masą.
LOC trzeba wyłączyć przy mocnym wciśnięciu gazu i przy dotknięciu pedału hamulca.
To tak trochę upraszczając. |
Mam dziwne wrażenie , że nigdy nie widziałeś takiej skrzyni na własne oczy
A ślęczenie w TISie nie zastąpi prawdziwej wiedzy
Ta skrzynia jest sterowana w pełni hydraulicznie podobnie jak C3
Jedynym wyjątkiem jest elektryczny siłownik do wymuszania zmiany biegów zamiast podciśnieniowego |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |9 Lut 2014|, 2014 18:53
|
|
|
o tych samych skrzyniach piszecie ? |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |9 Lut 2014|, 2014 18:58
|
|
|
Kevin Xy napisał/a: | o tych samych skrzyniach piszecie ? |
Ja piszę o skrzyni automatycznej montowanej fabrycznie w VM
Adam nie mógł ścierpieć swojej niewiedzy i już przywalił mi punkty na pagony
Ta skrzynia ma tylko cztery elektryczne elementy :
1 impulsator
2.siłownik Kick-down
3.siłownik zmieniający biegi góra dół
4.czujnik położenia selektora |
_________________ Scorpio forever |
Ostatnio zmieniony przez ford2fast |9 Lut 2014|, 2014 19:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |9 Lut 2014|, 2014 19:04
|
|
|
ford2fast napisał/a: | Ja piszę o skrzyni automatycznej montowanej fabrycznie w VM |
OK, mój błąd.
Punkty będą zdjęte. |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |9 Lut 2014|, 2014 19:57
|
|
|
modulator był też sterowany pwm ?
w praktyce drutow tyle samo co w każdej innej skrzyni . średnio widzę sens upierania się przy skrzyni z traktora . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |9 Lut 2014|, 2014 22:31
|
|
|
trzypion napisał/a: | Jak koledzy sypną wiedza, to pewnie. Musze tylko wiedzieć jakie sygnały idą do skrzyni i kiedy. |
Jak chcesz mogę Ci wysłać do testów siłownik zmiany biegów , który zamontowany jest zamiast modulatora
Muszę go tylko odnaleźć |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
|