94' dohc a4ld brak 4 biegu |
Autor |
Wiadomość |
wooly
Auto: B5 FL 1.9 TDI 180@428
Dołączył: 25 Lut 2013 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: |6 Wrz 2013|, 2013 12:37 94' dohc a4ld brak 4 biegu
|
|
|
nie mam najwyzszego biegu, wymienilem ten "silownik" przy skrzyni, bez roznicy.
gdzie szukac przyczyny ?
kickdown dziala. |
Ostatnio zmieniony przez wooly |6 Wrz 2013|, 2013 12:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |6 Wrz 2013|, 2013 12:40
|
|
|
co ci pokazuje trip komp? spalanie na godzine?? |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
wooly
Auto: B5 FL 1.9 TDI 180@428
Dołączył: 25 Lut 2013 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: |6 Wrz 2013|, 2013 13:33
|
|
|
kat napisał/a: | co ci pokazuje trip komp? spalanie na godzine?? |
Nie wiem o czym mowisz. Komp pokazuje to co zawsze. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |6 Wrz 2013|, 2013 13:50
|
|
|
4-ty bieg wymaga działania VSS-a, który między innymi podaje również dane do kompa spalania, więc jeśli komp spalania źle pokazuje ( nie zlicza przebiegu itp ) to oznaka, że VSS nie działa, a tym samym nie będziesz miał 4-ki.
Tempomat jak masz to też nie będzie działał bez VSS-a. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |6 Wrz 2013|, 2013 13:55
|
|
|
sprawdz czy trip w czasie jazdy nie pokazuje ci litrów/h
jezeli tak,to Vss jak Struna napisał lub kabelki od skrzyni,vss-a
wiązke druga na podmianke masz jakby co |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
wooly
Auto: B5 FL 1.9 TDI 180@428
Dołączył: 25 Lut 2013 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: |6 Wrz 2013|, 2013 14:00
|
|
|
ok obadam to podczas powrotu do domu.
[ Dodano: |6 Wrz 2013|, 2013 17:55 ]
faktycznie pokazuje w litrach na godzine ogromne wartosci, jutro sprawdze vss |
_________________ MORE POWER.. PLEASE! † 03.05.2005
Honda NTV 650ccm Cafe Racer
07' Renault Scenic Privilege dCi
01' Passat B5FL 1.9TDI 180KM @ 428Nm |
|
|
|
|
PiotrekGran
730 563 952
Auto: 3x24v
Pomógł: 6 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lut 2012 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: |6 Wrz 2013|, 2013 20:13
|
|
|
Jak w a4ld jest taki sam jak w MT75, to masz tam sprawny w mojej skrzyni na podmiankę |
_________________ Po co mieć jednego Forda, skoro można mieć trzy |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |6 Wrz 2013|, 2013 20:26
|
|
|
nie jest taki sam,poza tym Wooly posiada Vss na podmianke z A4ld
obstawiam jednak wiązke ,bo tylko czesc kabli w niej była robiona
jezeli wiazka poszła dalej od tego co bylo robione, to podmien na ta druga co masz |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
wooly
Auto: B5 FL 1.9 TDI 180@428
Dołączył: 25 Lut 2013 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: |7 Wrz 2013|, 2013 12:13
|
|
|
Kat o jakiej wiazce mowisz ? wymienilem vss, dalej to samo...
[ Dodano: |7 Wrz 2013|, 2013 13:58 ]
wiazka sprawdzona, dwa kable byly bez izolacji, poczyscilem, poizolowalem, dalej to samo...
aha, jak jade np. 90km/h i jest 3 bieg - po puszczeniu gazu wrzuca od razu tak jakby N, po dodaniu gazu obroty rosna i auto przyspiesza dalej
Jak wrzuce P to obroty spadaja do ok 500 i czasem auto gasnie. |
_________________ MORE POWER.. PLEASE! † 03.05.2005
Honda NTV 650ccm Cafe Racer
07' Renault Scenic Privilege dCi
01' Passat B5FL 1.9TDI 180KM @ 428Nm |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |7 Wrz 2013|, 2013 22:18
|
|
|
na 1 , 2 ,3 biegu w trybie D zdjęcie nogi z gazu skutkuje spadkiem obrotów silnika do około 1000 . dopiero na 4 biegu i zapięciu LOCK-UP ( blokada przetwornika momemtu obrotowego , sprzęgła skrzyni ) nie będą spadać obroty . generalnie zastanowiłbym się czy TPS nie padł . czujnik położenia przepustnicy . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |7 Wrz 2013|, 2013 22:56
|
|
|
Gufer, lokap zapina sie po 3-ce. |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
wooly
Auto: B5 FL 1.9 TDI 180@428
Dołączył: 25 Lut 2013 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: |8 Wrz 2013|, 2013 16:08
|
|
|
TPS wymienilem. Dwa razy.
Jakies inne pomysly ?
[ Dodano: |9 Wrz 2013|, 2013 17:52 ]
Nikt, nic ? |
_________________ MORE POWER.. PLEASE! † 03.05.2005
Honda NTV 650ccm Cafe Racer
07' Renault Scenic Privilege dCi
01' Passat B5FL 1.9TDI 180KM @ 428Nm |
|
|
|
|
ronald
Auto: Ford Scorpio MK2 '93 2.08V
Dołączył: 12 Lut 2015 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |12 Wrz 2016|, 2016 15:36
|
|
|
Witam,
Mam IDENTYCZNY problem jak w temacie.
Skrzynia to A4LD, a więc automat dokładany min do 2.0 DOHC.
Biegi wchodzą idealnie, bez szarpnięć, każdy oprócz czwórki - której nie ma Po rozpędzeniu się do około 100 km/h samochód jedzie na 3 biegu, ma wtedy około 3300 rpm i nie chce wrzucić czwórki. Natomiast gdy puszcza się gaz, obroty spadają do około 1200 rpm. Gdy znowu się go dodaje, wracając do 3300 i auto dalej jedzie na 3 biegu.
Spalanie chyba jest w normie. Mówię chyba, gdyż około 9l Pb przy 100 km/h na 3 biegu, przy 3300 rpm, to chyba norma. Nie mam kompa pokładowego. VSS dziś wymieniony - bez zmian.
Samochód nie jest przerobiony na gaz. Ma przebieg 90 000 km, który jest realny. Samochód jest jak nówka. Bardzo długo stał. Nie wiem jak dawno temu był zmieniany olej w skrzyni. Myślę, że być może 3 lata temu. Poziom oleju w skrzyni w normie.
Na innych polskich forach można wyczytać nt tego problemu:
"koło silnika u mnie to było przykrecone na nadkolu od pasazera taki jakby modół czy cos takiego i tam ida 3 kable brazowe i to było odłaczone" - sprawdzałem - wszystko OK
Jakieś pomysły? |
_________________ SWAP z 2.9 V6 na 5.0 V8 od W220. Po co? By pokazać wszystkim niedowiarokom, że można! |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |12 Wrz 2016|, 2016 15:46
|
|
|
zastane elektrozawory pewnie masz
jak nie działa EZ lockupa to nie ma 4 biegu
poza tym wiązka skrzynie do przebadania czy nie jest objedzona z izolacji |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
ronald
Auto: Ford Scorpio MK2 '93 2.08V
Dołączył: 12 Lut 2015 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |12 Wrz 2016|, 2016 15:48
|
|
|
Dodatkowo znalazłem to:
"No overdrive. This can often be caused by the OD sprag locking up. When it shifts into OD it tears the forward clutch spring pack out of the OD drum. The only cure is a complete tear down of the transmission."
O co chodzi?
[ Dodano: |12 Wrz 2016|, 2016 15:49 ]
"zastane elektrozawory pewnie masz" - jak to sprawdzić? Jak naprawić?
[ Dodano: |12 Wrz 2016|, 2016 15:51 ]
Czy potrafisz pokazać na zdjęciu poniżej która to część?
http://img.photobucket.co...uxautomatic.jpg
[ Dodano: |12 Wrz 2016|, 2016 15:53 ]
I jeszcze znalazłem coś takiego:
skrzynie a4ld stosowane w scorpio mialy 2 elektrozawory, czyli TCS - sterowany kompem silnika, wlaczajacy lock-up, oraz elektrozawor 3-4 wlaczajacy nadbieg, rowniez za posrednictwem kompa silnika. Jednak w latach 1988-1989 stosowano w scorpio skrzynie z jednym elektrozaworem, tylko TCS. Musisz sprawdzic ile przewodow wychodzi ze skrzyni po stronie kierowcy za kick-downem, a najprosciej zdejmij miske i zobaczysz czy jest jeden czy 2 elektrozawory (takie puszeczki do ktorych dochodza kabelki ;P ) Jeden przewod to wspolny +, pozostale 2 to masy na poszczegolne elektrozawory sterowane eec-IV.
Skrzynia ktora masz okazje kupic powinna pasowac, o ile Twoja bedzie miala 2 elektrozawory,np scorpio 94 DOHC ma 2 elektrozawory, bo zmienialem w takiej filtr i olej. Wiec z 93 powinna byc taka sama.
Jeszcze nowsza odmiana A4LD weszla chyba po 95 roku, ma symbol 4R44E i jest sterowana calkowicie elektronicznie i wymaga osobnego sterownika skrzyni, posiada dodatkowy elektrozawor EPC wspomagajacy elektronicznie regulacje cisnienia liniowego, i taka skrzynia napewno nie bedzie pasowac.
[ Dodano: |12 Wrz 2016|, 2016 16:00 ]
I jeszcze to:
zmień czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy
[ Dodano: |12 Wrz 2016|, 2016 16:08 ]
I dalej:
" sterownik w skrzyni umiera. Tak się zaczyna, brak 4 biegu albo oporny a poczatku. Potem do tylu ledwo co sie toczy gaz na maxa a to ledwie jedzie.
Powiem tylko bardzo przystępnie co to jest sterownik, mianowicie:
Sterownik to taka prostokątna płyta w dolnej części auto skrzyni biegów w której jest duuużo kanalików którymi płynie sobie olej. Ciśnienie tego oleju oraz regulujące to odpowiednio zawory powodują że płynie on w określonym kierunku z odpowiednim cisnieniem wewnątrz skrzyni na skutek czego miedzy innymi zmieniają się biegi.
Są sterowniki hydrauliczne, elektryczne i hybrydowe.
Hydraulicznie to np skrzynia C3 gdzie niema lockupa ani 4 biegu. Olej relulują sprężynki z kulkami. Elektryczna to np A4LDE gdzie niam kulek a są elektrozawory. Hybrydowa to np A4LD gdzie są i sprężynki i elektrozawory.
Rozebranie sterownika = śmietnik z paru powodów o których nie chce mi się teraz pisać. Najczęściej sterowniki są z aluminium co powoduje nędzną trwałość. Jedynie w grupie audi-vw da się to z powodzeniem naprawiać. W fordzie jest 1% że się uda.
Na co wrażliwy jest sterownik?? Na syf w oleju. Nawet taki którego nie widać gołym okiem. No i naturalnie na przegrzanie (witajcie posiadacze LPG i ATOMATU). Przeciętna trwałośc skrzyni to 200000km. Stąd właśnie jest wysyp 10letnich automatów na zachodzie. " |
_________________ SWAP z 2.9 V6 na 5.0 V8 od W220. Po co? By pokazać wszystkim niedowiarokom, że można! |
|
|
|
|
|