Mazda 6 pierwszej generacji |
Autor |
Wiadomość |
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 00:17
|
|
|
Darek_Police napisał/a: | padła przy 141 tys. km. |
Wiarygodny ten przebieg ?
Bo to strasznie niski przebieg jak na zmielenie skrzyni biegow
Darek_Police napisał/a: |
Mówią, że oleju się nie zmienia. Na stronie Valvoline zalecają co 100 tys. Mechanik powiedział, że dla bezpieczeństwa co 60 tys. Na forum mazdy kolo wstawił fotki, co się dzieje z olejem w skrzyniach.
|
Tak mowi tylko producent chyba
Ja mam teraz w 508 sprzeglo do wymiany po prawie 180 kkm i mi w ASO wprost powiedzieli ze przy okazji to zalecaja zmiane oleju w skrzyni bo koszt to jakies 100 zl i mimo ze producent nie przewiduje to oni by zalecali.
Kiedys wrzucalem czy ja czy Struna zdjecia oleju z jego BOA przed i po wymianie(tez Valvoline lalismy)
Olej ze skrzyni jak na forum, czarny
Wiec wg mnie jak najbardziej powinno sie zmieniac olej w skrzyni, mostach itd itp |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 00:42
|
|
|
Coś Darku ściemniasz, najpierw pokazujesz lewe lusterko, a potem prawe |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 10:53
|
|
|
Eh, teraz to można dumać i się przepychać. Sam jestem sobie trochę winny, bo skrzynia dawała znaki w postaci lekkiego wycia na 3 biegu, ale... jakoś to olałem. Być może wystarczyło wtedy zmienić olej, być może było go za mało, teraz już za późno.
W każdym razie tragedii nie ma. Mieszkam w Niemczech, mam ADACa, jeden telefon i przyjechała laweta, która zabrała nas do domu.
Kosz całkowity u mechanika to 430 Euro, z czego sama skrzynia używana to 50 Euro...
Reszta kosztów i tak by mnie nie minęła, bo sprzęgło też już na wykończeniu było. A więc:
skrzynia 50 euro (kupiona w Polsce)
sprzęgło 130 euro
olej 30 euro (kupiony w Polsce)
robocizna 220 euro |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |20 Lip 2016|, 2016 11:08
|
|
|
sobolaqe napisał/a: | Kiedys wrzucalem czy ja czy Struna zdjecia oleju z jego BOA przed i po wymianie(tez Valvoline lalismy)
Olej ze skrzyni jak na forum, czarny | to nie BOA, bo tam automat - to zwykłe 12V6 było na manualu MT75 |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |20 Lip 2016|, 2016 11:52
|
|
|
Cytat: | Swoją drogą to jeszcze w życiu sprzęgła nie zmieniałem, a o oleju to pan zapomnij i mi auta jeździły - starsze i mniej zacne markowo
OHC zrobił w naszych rękach 150 tys. i w wieku 23 lat o własnych siłach pojechał na złom. Skrzynia TOP. |
Że niby miazga bardziej zacna markowo? |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |20 Lip 2016|, 2016 14:18
|
|
|
Struna napisał/a: | to nie BOA, bo tam automat - to zwykłe 12V6 było na manualu MT75 |
aaa kto by tam zliczyl te wszystkie Twoje skorupy
Pamiec nie ta a kilka sie ich wtedy przez garaz przewinelo |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |20 Lip 2016|, 2016 19:43
|
|
|
Reader, zacna czy nie, na pewno dużo młodsza i mniej przejechana, przynajmniej w teorii.
Kontynuując temat olejowy, właśnie odebrałem zacną mazdę po wymianie oleju w silniku. Weszło 4,3 litra. Zalano TOTAL Quartz INEO LONG LIFE 5W30. Więcej w nazwie się nie zmieściło
Muszę kupić filtr kabinowy i powietrza... |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 10:40
|
|
|
Darek_Police napisał/a: | LONG LIFE | tylko nie użytkuj zgodnie z tą nazwą. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 17:39
|
|
|
Racja. Zawiesili karteczkę, że zmiana za 20 tys. Zmienię za 10 tys. |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 19:22
|
|
|
Darek_Police napisał/a: | Racja. Zawiesili karteczkę, że zmiana za 20 tys. Zmienię za 10 tys. |
Dobrze ze nie zawiesili ze za 30 tys km
Na gwarancji tak robia |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
|
|
|
|
tom_stm
Auto: ford scorpio kombi 93r 2.3 16v
Dołączył: 21 Mar 2009 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |23 Lip 2016|, 2016 10:04
|
|
|
W nowych Transitach lub Ducato przeglady co 48 tys km ..... potem ludzie się dziwią że do drugiego przeglądu silnik nie wytrzymał i puka , stuka lub nagle tłok na ziemi się znalazł. O zapieczonych wtryskiwaczach których ruszyc nie można nie wspomnę. Ech ta pseudo ekologia i planowe postarzanie produktu .... |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |23 Lip 2016|, 2016 12:32
|
|
|
Cytat: | Zmienię za 10 tys. | może być, ale styknie co 15 kkm |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |23 Lip 2016|, 2016 12:46
|
|
|
tom_stm napisał/a: | W nowych Transitach lub Ducato przeglady co 48 tys km ..... potem ludzie się dziwią że do drugiego przeglądu silnik nie wytrzymał i puka , stuka lub nagle tłok na ziemi się znalazł. O zapieczonych wtryskiwaczach których ruszyc nie można nie wspomnę. Ech ta pseudo ekologia i planowe postarzanie produktu .... |
to raczej żeby auto łądnie w tabelce wyglądało : niższe koszty eksploatacji . tylko kto firmie zwróci za straty jak się auto wysypie ..... bo zastępcze to nie taki szybki temat . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Darek_Police
thesilent
Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Wiek: 41 Dołączył: 03 Wrz 2007 Skąd: Sollstedt DE
|
Wysłany: |29 Sie 2016|, 2016 21:41
|
|
|
Dzisiaj pokusiłem się o pomiar sprężania w cylindrach. Nie nie za ładnie to wyszło tylko 11 bar na drugim, reszta w miarę ok.
galerie allegro |
_________________ Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC |
|
|
|
|
kuba
Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Wiek: 48 Dołączył: 27 Kwi 2004 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: |29 Sie 2016|, 2016 23:19
|
|
|
Zawory wyreguluj i sie poprawi
Albo głowica do naprawy. |
|
|
|
|
|