Ford Scorpio 2.0 DOHC sedan |
Autor |
Wiadomość |
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |10 Maj 2013|, 2013 22:07
|
|
|
Pablo napisał/a: | Wolne obroty dziwnie skaczą, a z prawej strony dechy słychać rytmiczne stukanie jakiegoś przekaźnika odpowiadające skokom obrotów |
Wymień bajpasa, bo Ci prawdopodobnie nie stabilizuje obrotów po załączeniu sprężarki klimy. |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
YaKuZ
MK1 ONLY?
Auto: Nie Volvo :P
Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2007 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |11 Maj 2013|, 2013 09:40
|
|
|
a wiatrak od klimy działa? może się przytarł i na wolnych preso cały czas załącza i rozłącza układ bo nie wyrabia...? stąd wachania obrotów... |
_________________ VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |11 Maj 2013|, 2013 10:48
|
|
|
Tam taka opcja że przy włączonej klimie jak spadają za bardzo obroty to jest kompresor klimy odłączany . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Pablo
Auto: 1990 2.0 sedan
Wiek: 41 Dołączył: 25 Lis 2012 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |11 Maj 2013|, 2013 15:07
|
|
|
Trzypion - nie ma reguły. Co sekundę, dwie.
Adam_2000 - piszesz do laika - jaki bajpas mam sprawdzić?
YaKuZ - z wiatrakiem to jest ciekawa sprawa. Poprzedni właściciel przerabiał klimę w ASO Forda na nowy czynnik. Przerobili też wiatrak - stary w pasie przednim jest "zaślepiony", nowy jest aktualnie za chłodnicą (patrząc od przodu auta). I on na moje oko działa poprawnie, załącza się co jakiś czas.
gufer-posepny - ale dlaczego te obroty spadają? Czy przyczyną może być np. stary akumulator (zimą ledwie zipiał, teraz jeszcze jakoś kręci), jakiś inny problem z ładowaniem, albo coś z wolnymi obrotami?
Do skoków dochodziło w ciągu minionych, dość parnych dni (może to ma jakiś wpływ na przekaźniki?). Po jakimś czasie jazdy, gdy silnik był już porządnie nagrzany, przy wyłączonej klimie obroty były na poziomie 900. Po włączeniu pojawiały się rytmiczne spadki obrotów.
Dziś z kolei zauważyłem, że objawu nie było. Jest dużo chłodniej niż kilka dni temu. Gdy z rana odpaliłem auto, początkowo obroty były na poziomie około 900-1000. Silnik się nagrzał, nadal nie było z nimi problemów. Po włączeniu przycisku klimy, obroty lekko skoczyły w górę, a gdy włączyłem wentylację, wyrównały się z powrotem na 900. Stuk przekaźnika słyszalny był tylko w momencie załączania wentylatora od klimy, nie było jednak przy tym wcześniejszego falowania obrotów. |
_________________ www.facebook.pl/poznanskie.klasyki |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |11 Maj 2013|, 2013 17:23
|
|
|
Pablo napisał/a: | jaki bajpas mam sprawdzić? |
EBJ - elektrozawór biegu jałowego. |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |12 Maj 2013|, 2013 01:57
|
|
|
Adam_2000 napisał/a: | Pablo napisał/a: | jaki bajpas mam sprawdzić? |
EBJ - elektrozawór biegu jałowego. |
A sprawdzenie można wykonać czujnikiem kinetycznym z naprowadzaczem trzonkowym - czyli postukać go młotkiem, często pomaga. |
|
|
|
|
Pablo
Auto: 1990 2.0 sedan
Wiek: 41 Dołączył: 25 Lis 2012 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |12 Maj 2013|, 2013 11:57
|
|
|
Adam_2000 napisał/a: | Pablo napisał/a: | jaki bajpas mam sprawdzić? |
EBJ - elektrozawór biegu jałowego. |
Poczytałem nieco o tym na forum i faktycznie, Twoja diagnoza najpewniej jest trafna.
Faktycznie auto niekiedy dziwnie się zachowuje i ma czasem niewielkie spadki obrotów na biegu jałowym niezależnie od tego, czy jest włączona klima, czy nie.
Będę działał w tym temacie.
Dzięki za podpowiedź. |
_________________ www.facebook.pl/poznanskie.klasyki |
|
|
|
|
Pablo
Auto: 1990 2.0 sedan
Wiek: 41 Dołączył: 25 Lis 2012 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
Maross
Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34 Dołączył: 18 Lis 2010 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: |27 Maj 2013|, 2013 20:34
|
|
|
zaśliniłem się Piękny! |
_________________ Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398 |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |27 Maj 2013|, 2013 20:35
|
|
|
Super, jak z prospektu |
|
|
|
|
Pablo
Auto: 1990 2.0 sedan
Wiek: 41 Dołączył: 25 Lis 2012 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
YaKuZ
MK1 ONLY?
Auto: Nie Volvo :P
Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2007 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |27 Maj 2013|, 2013 23:19
|
|
|
ajjj piękny egzemplarz przydałyby mu się kły jeszcze i bajka |
_________________ VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB |
|
|
|
|
Kasia
Auto: Scorpio :)
Wiek: 39 Dołączyła: 11 Lut 2011 Skąd: Lublin
|
Wysłany: |28 Maj 2013|, 2013 08:30
|
|
|
Albo mi się oczy jeszcze nie obudziły albo z tą tablicą rej. jest coś "nie tak"
Fajny wóz |
_________________ Gdy ci smutno gdy ci źle, wsiądź do Scorpio, przejedź się.
MKI 2.0 HB (żegnaj mój pierwszy i jedyny)
MKI 2.4 HB
MKI 2.9 HB |
|
|
|
|
Pablo
Auto: 1990 2.0 sedan
Wiek: 41 Dołączył: 25 Lis 2012 Skąd: Poznań
|
Wysłany: |28 Maj 2013|, 2013 11:44
|
|
|
Literki się przestawiły od pędu powietrza
YaKuZ, jakie kły? Masz na myśli spryskiwacze? |
_________________ www.facebook.pl/poznanskie.klasyki |
|
|
|
|
YaKuZ
MK1 ONLY?
Auto: Nie Volvo :P
Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2007 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |28 Maj 2013|, 2013 11:45
|
|
|
tak jest z nimi scorpio wygląda o wiele lepiej |
_________________ VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB |
|
|
|
|
|