|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Instalacja zegarów z wersji H - Mk3 |
Autor |
Wiadomość |
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |8 Kwi 2006|, 2006 19:11
|
|
|
Instalacja zegarów z wersji H.
Potrzebne będą :
1. Zegary z dodatkowym wyświetlaczem TRIP komputera (1)
2. Panelik sterowania komputerem (2)
3. Dodatkowe wtyczki (do zegarów (3) i do sterowania (4))
4. Kilka metrów kolorowych kabelków (5) (ja rozprułem po prostu kabel drukarkowy)
5. Lutownica, tinol, koszulki termokurczliwe, bawełniana taśma izolacyjna, ostre, paczka fajek... itp.
Czas potrzebny na wykonanie : 3-4 godz. z 4 PNS.
Koszt :
- zegary ok. 150,-
- panelik sterujący ok. 60,-
- wyczki - ok. 20,-
- kabel (np. LPT) - 10,-
- materiały pomocnicze - ok.5,-
RAZEM : ok. 245,-
Po skompletowaniu niezbędnych materiałów :
... przystępujemy do przygotowania dodatkowej wiązki przewodów (5). Poszczególne kable skręcamy i lutujemy ze sobą. Połączenia zabezpieczamy 1.5-2 cm. odcinkiem koszulki termokurczliwej.
Opis kabli wychodzących z dodatkowej wtyczki :
(w nawiasach kwadratowych podane są nr-y pinów na wtyczce, w zwykłych - oznaczenia pomocnicze)
[10,16] - Czujnik temperatury - BRĄZOWO/ŻÓŁTY (A) i BIAŁO/CZARNY (B)
[15] - Czujnik poziomu płynu chłodzącego - (przed 01/97) - BIAŁO/ZIELONY, (po 01/97) - CZARNO/ŻÓŁTY (C)
[19] - Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy - BIAŁO/NIEBIESKI (D)
[7] - Drzwi PT - CZARNO/ZIELONY (E)
[20] -[Drzwi PP - CZARNO/NIEBIESKI (F)
[8] - Drzwi LT - CZARNO/POMARAŃCZOWY (G)
[21] - Drzwi LP - CZARNO/ŻÓŁTY (H)
[9] - Bagażnik - CZARNO/CZERWONY (I)
Gdy już mamy gotową, przedłużoną wiązkę, możemy zabrać się za podłączenie i montaż zegarów w aucie.
Mechanicznie sprawa jest bardzo prosta, bo po prostu przykręcamy je w miejsce starych.
Teraz musimy podłączyć BIAŁY kabel od dodatkowej wiązki do BIAŁO/NIEBIESKIEGO kabla wychodzącego z pinu nr 43 łączówki ECU. Kabel ten doprawadza do komputera dane z ECU dotyczące aktualnego przepływu paliwa (FUEL FLOW).
Ponieważ jestem z natury leniwy i nie chciało mi się zdejmować całej deski, jak to zrobił kol. BC_Leszcz, pociągnąłem ten kabelek bezpośrednio do ECU, dolutowałem go do właściwego kabla i dokładnie zaizolowałem taśmą bawełnianą.
W tym momencie TRIP komputer powinien już działać
Podłączamy wszystkie wtyczki do zegarów, do panelika sterującego, włączamy silnik i na lewym wyświetlaczu powinno pojawić się chwilowe zużycie paliwa podane w L/H (litry na godzinę).
kiedy lekko przygazujemy zużycie powinno wzrosnąć
No, najważniejsze mamy z głowy
Możemy teraz ładnie uporządkować naszą nową wiązkę, owijając wszystkie przewody razem taśmą bawełnianą :
i przeciągnąć wszystkie pozostałe kable na lewą stronę konsoli
... aby nie narobić się zbytnio następnym razem, przy podłączaniu sygnalizatorów otwartych drzwi i czujników poziomu płynów.
Aby nie męczyć oczu ciągłym świeceniem "samochodzika"
łączymy wszystkie 5 kabli razem (E,F,G,H,I) i na razie łączymy do masy auta
Jak podłączyć sygnalizatory otwartych drzwi, niskiego poziomu płynów i czujnika temperatury zewnętrznej w następnym odcinku
Przykręcamy zegary, zakładamy konsolę drewnopodobną i... voila
... cieszymy się z naszego "apgrejdu"
Wszelkie dodatkowe pytania proszę zadawać zakładając nowy temat w dziale ogólnym. |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
Ostatnio zmieniony przez Adam_2000 |10 Kwi 2006|, 2006 14:24, w całości zmieniany 6 razy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |