BOB i EGR |
Autor |
Wiadomość |
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |28 Lis 2012|, 2012 16:14
|
|
|
W zasadzie sterowanie open collectorem takiej cewki ( i wogóle cewek) bez zabezpieczeń kończy sie momentalnie uwaleniem tranzystorów . Testowane . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |28 Lis 2012|, 2012 17:52
|
|
|
gufer-posepny napisał/a: | W zasadzie sterowanie open collectorem takiej cewki ( i wogóle cewek) bez zabezpieczeń kończy sie momentalnie uwaleniem tranzystorów . Testowane . |
Zabezpieczenia na pewno są, ale ja próbować nie będę. Mogą być np. MOSy ze zintegrowaną zenerką.
A EDIS to dość ciekawy układ jest, no i jak padnie, to gleba.
Pzdrw. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Kamil_Scorpio_
Sw0jaCz3K.
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Maj 2011 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |12 Kwi 2021|, 2021 08:26
|
|
|
Odgrzewam kotleta, jak zaślepia się ten EGR? gość który robił mi uszczelnienie silnika mówił że mam go nie podpiętego, o tym w sumie wiedziałem bo jak wymieniałem wąż wodny idący przez głowice i zrywałem prawy baran to widziałem że jest nie podpięty, więc mówię do niego że on jest zaślepiony, a on do mnie że nie, że tylko przewód podciśnienia przy kielichu jest załamany i chwycony trytytką. Ale... Ręki sobie obciąć nie dam że jest zaślepiony... z tym że auto pracowało równo bez przykręconego EGR, a teraz faluje na neutralnym obrotami, możliwe że jak zdejmowali barany żeby uszczelnić dekle zaworów to wypadła zaślepka? Gufer pewnie zastosował monetę o której piszecie na początku tego tematu. Co raz bardziej się uświęcam w tym że "chcesz coś zrobić Dobrze? Zrób to SAM" bo później takie kwiatki wychodzą.. dodam że na gazie na wolnych prawie cały czas gaśnie, a powyżej 2.5tys obrotów jest muł że szok... |
_________________ '87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |12 Kwi 2021|, 2021 11:05
|
|
|
Tam chyba 5 groszy pasowało pod flansze |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Kamil_Scorpio_
Sw0jaCz3K.
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Maj 2011 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |12 Kwi 2021|, 2021 11:21
|
|
|
Struna napisał/a: | Tam chyba 5 groszy pasowało pod flansze |
Dzięki Jurek, a możliwe że wypadło ? |
_________________ '87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |12 Kwi 2021|, 2021 11:25
|
|
|
Zależy jak zrobione było - ja sobie obciąłem całą rurkę od EGR, zostały tylko końce długie na jakiś centymetr służące jako docisk wraz z flanszami.
W otwory pasująca moneta i przykręcone, więc tu nie było opcji wypadnięcia, bo tego się nigdy już nie dotykało.
Ale jak ktoć zostawił całą rurkę i osprzęt to przy demontażu mogło wypaść. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Kamil_Scorpio_
Sw0jaCz3K.
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Maj 2011 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |12 Kwi 2021|, 2021 11:46
|
|
|
Rozumiem, ale żeby to zweryfikować to trzeba prawy baran zdjąć, czy da się bez zdejmowania? |
_________________ '87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |12 Kwi 2021|, 2021 11:55
|
|
|
To czy masz całą rurkę i osprzęt powinno być widoczne z boku, a czy szczelne - ni tego raczej bez rozbiórki nie ocenisz. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Kamil_Scorpio_
Sw0jaCz3K.
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Maj 2011 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |12 Kwi 2021|, 2021 11:59
|
|
|
Struna napisał/a: | To czy masz całą rurkę i osprzęt powinno być widoczne z boku, a czy szczelne - ni tego raczej bez rozbiórki nie ocenisz. |
Na pewno mam całą, bo jak robiłem go to chciałem to przykręcić, ale skoro działało bez to nie ruszałem. Zostaje jeszcze podciśnienie, syczenia zbytnio nie słychać, ale zatkam dolot i zobaczę czy się zadusi. |
_________________ '87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |12 Kwi 2021|, 2021 12:02
|
|
|
Jak się podepniesz do instalacji gazowej to masz wskazania MAP-sensora z niej, po tym można ocenić szczelność. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Kamil_Scorpio_
Sw0jaCz3K.
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Maj 2011 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |12 Kwi 2021|, 2021 12:03
|
|
|
Struna napisał/a: | Jak się podepniesz do instalacji gazowej to masz wskazania MAP-sensora z niej, po tym można ocenić szczelność. |
To muszę znaleźć przewód, a ten sposób na zatkanie dolotu? |
_________________ '87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |12 Kwi 2021|, 2021 12:07
|
|
|
No coś tam może i powie - lepsze to niż nic |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Kamil_Scorpio_
Sw0jaCz3K.
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Maj 2011 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |14 Kwi 2021|, 2021 10:20
|
|
|
Struna napisał/a: | No coś tam może i powie - lepsze to niż nic |
Rękę wciągnęło, silnik zgasł, ale po zgaszeniu silnika, przez 2-3sec syczy coś jakby po środku Baranów, więc to lewizna... Ale nie znalazłem gdzie dokładnie, dzwoniłem do mechanika, niech zabiera na poprawki.. zapłaciłem mu za to.. posiada ktoś zdjęcie baranów tak aby widać było wszystkie podciśnienia? |
_________________ '87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |14 Kwi 2021|, 2021 10:33
|
|
|
Po środku jest połączenie trójnikiem między baranami a rurą pochłaniania oparów paliwa.
Ten trójnik jest dość specyficzny bo rurki od baranów są cienkie, a ta od oparów dość gruba, więc ma dwa króćce cienkie a jeden gruby.
Fabrycznie to jest z tworzywa i po wielu latach bywa, że się rozpadnie przy manipulacjach. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Kamil_Scorpio_
Sw0jaCz3K.
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Maj 2011 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |15 Kwi 2021|, 2021 10:38
|
|
|
Trójnik wymieniali, bo stary pękł właśnie, masakra z tymi mechanikami. A od czego jest ten wąż gumowy z trytytką?
|
_________________ '87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta |
|
|
|
|
|