|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
sonda lambda - problem |
Autor |
Wiadomość |
gregor [Usunięty]
|
Wysłany: |1 Cze 2005|, 2005 14:03 sonda lambda - problem
|
|
|
W wyniku zczytania blędów na pracującym ciepłym silniku (cosworth 93) zaistniala konieczność wymiany sondy. Nabyłem na allegro zo 80 PLN ponoć uniwersalną czterożyłową , nową sondę jak się okazało dedykowaną do grupy VW. Przed wymianą pomierzylem stare sondy jedna pracowała na 0,1 - 0,9 druga podobnie lecz co kilka sekund wskakiwala na poziomy 1.2 - 2,3 po czym bez wyrażnych przyczyn znowu pracowala poprawnie. Nowa którą zamontowałem w miejsce tej podejrzanej nie wiele poprawila pracę silnika i po kilku dniach ją zmierzyłem - dokładnie to samo, co kilka sekund wskakuje powyżej 1do wartości 1,5-1,8. Odczyt z kompa na pracującym silniku 172, na wyłączonym w kodach miękkich 139, 144. Dodam że przy montarzu stwierdzilem iż złącze jest częściowo nadtopione ( gniazdo -wtyczka sondy) ale wyglada że łączy. Pali jak smok pomocy. Czy sonda od VW jest odpowiednia? Czy może dalej na "ścieżce " pracy sondy mogą być jakieś uszkodzenia? Czy może zostawić sondy w spokoju i szukać problemu gdzie indziej. |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |1 Cze 2005|, 2005 14:11
|
|
|
A mierzyłeś ciśnienie paliwa na wtryskach ? |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
gregor [Usunięty]
|
Wysłany: |2 Cze 2005|, 2005 10:25
|
|
|
wtryski były czyszczone, zresztą jeżdżę na gazie z prostą instalką |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |2 Cze 2005|, 2005 10:38
|
|
|
Na gazie... to inna historia i nie ten temat
Poszukaj na forum, bo koledzy już to opisywali.
A... i uzupełnij opis, bo "kary nie unikniesz" ! |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |2 Cze 2005|, 2005 10:39
|
|
|
Zestaw pytań pomocniczych:
Sonda wariuje i pali ci jak smok na gazie, na benzynie, czy na obu?
Na której stronie świruje ci sonda?
Czy ta strona, która świruje, pracuje w miarę normalnie mechanicznie (np. zawory)?
Czy wszystkie uszczelki dolotu są PERFEKT? |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |2 Cze 2005|, 2005 10:48
|
|
|
no i czy sprawdzales na benzynie jakie podaje wartosci sonda czy tylko na gazie? |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
gregor [Usunięty]
|
Wysłany: |3 Cze 2005|, 2005 13:45
|
|
|
sonda na gazie schodzi niżej gdzieś w okolice 0,1 - 0,6-7 . głupieje i na gazie i na benzynie i tak też pali. doloty posprawdzalem raczej są dobre, choć pewności nie mam. Dodam że cała sprawa zaczyna się gdy silnik nabierze normalnej temperatury . Katalizator jest przetkanny , cały wydech posprawdzany - jest szczelny. |
|
|
|
|
Boni
Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Maj 2005 Skąd: Dublin
|
Wysłany: |3 Cze 2005|, 2005 21:37
|
|
|
Dla mnie sprawa wygląda kiepsko. Moim zdaniem, następny najlepszy krok, to na chwilę zamienić sondy na kanałach EEC - albo rozpiąć wiązki i przełożyć wtyki, albo przedłużyć kable (nie wiem co w Cossie prostsze). Jak "świrowanie" przeniesie się razem z wtyczką (tj. zostanie na tym samym kanale), to wtyczki, kable, a najpewniej coś nie tak z EEC, jak "świrowanie" zostanie z sondą (tj. przeniesie się na drugi kanał), to jednak sonda, ew. dolot albo inne cuda na tej stronie. W innych czujnikach i układach raczej nie ma co grzebać, bo o ile mi wiadomo, nie ma takiej możliwości, że od czegokolwiek poza sondami zeświruje tylko jedna strona i na gazie i na benzynie (chyba że masz jakoś dziwnie podłaczony gaz, nic nie napisałeś o instalce LPG) |
_________________ http://bs-blog.clouds-forge.eu |
|
|
|
|
Walcker [Usunięty]
|
Wysłany: |6 Cze 2005|, 2005 14:42
|
|
|
chyba że jakiś tani gaz do d... zatankowałeś ?? |
|
|
|
|
gregor [Usunięty]
|
Wysłany: |16 Cze 2005|, 2005 13:37
|
|
|
instalka jest BRC prościutka bez kompa, dokupiłem drugą sondę wyregulowałem ponownie gaz j jakby się trochę polepszyło. nadal jednak to nie to. Przy okazji gazownik śmial się z tych sond mówiąć że i tak nie mają przy tej instalacji znaczenia!!? ale teraz się zaczął z kolej przegrzewać i cyrk zaczyna sie od nowa. |
|
|
|
|
WTOM [Usunięty]
|
Wysłany: |17 Cze 2005|, 2005 08:25
|
|
|
jedyna przyczyną pojawiania się napięć >1V na wyjściu sondy jest brak dobrej masy. nie ma możliwości by sonda dawała wyższe niż 1V napięcia (dotyczy to akurat forda, bo są sondy 5V), poprostu w przypadku gubienia masy pojawia się napięcie z kompa i głupieje wtedy mocno. proponuję sprawdzić wszystkie połączenia elektryczne. |
|
|
|
|
will [Usunięty]
|
Wysłany: |20 Lip 2005|, 2005 14:39
|
|
|
Panowie bylem dzisiaj u gazownkikow na regulacji bo smierdzial mi gaz wewnatrz auta okazalo sie ze reduktor nowy mial nieszczelnosc wymienili mi na nowy i pojawil sie problem z sondą.tzn tak mi powiedzial gazownik ale cos w tym jest bo i na benzynie i gazie roznie mi pali w przedziale 16-21/100km gazu.na benzynie nie rowno chodzi.gazownik stwierdzil wedlug kompa ze wlasnie sonda do wymiany.co wy na to???jaka kupic i jak ewentualnie moge sprawdzic czy to rzeczywiscie sonda??? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |