$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - sedan 2.9 12V Ghia msb RWD-->4x4
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
sedan 2.9 12V Ghia msb RWD-->4x4
Autor Wiadomość
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |22 Cze 2015|, 2015 06:25   

Tomexów z przodu nigdy w życiu, twarde toto, słabo działało.
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
konrad85 
502 997 723



Auto: '95 2.9 COSS ASB GHIA sedan+LPG
Wiek: 39
Dołączył: 07 Gru 2012
Skąd: Lublin Swoboda
Wysłany: |22 Cze 2015|, 2015 06:28   

Zysio napisał/a:
Tomexów z przodu nigdy w życiu, twarde toto, słabo działało

Robią z płaszczyzny tarczy fale Dunaju
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |22 Cze 2015|, 2015 08:07   

To akurat się nie stało, ale hamowanie było na tych klockach wujowe, zmiana na ATE zrobiła efekt WOOOW.
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |7 Sty 2016|, 2016 19:28   

Wleciała "nowa" czyli używana pompa wspomagania i oryginalne sprężyny tylne w bdb stanie.
Teraz jest fabryka i jest OK . Jednak mesiowe wyleciały. Tył był za sztywny i za wysoko co dawało się we znaki przodowi . Przypuszczam, że sporo cięższy przód w 4x4 nie toleruje mesiowych sprężyn na tyle :) Z moich obserwacji wynika , że twardość/wysokość tyłu w Mk1 jest tolerowana w bardzo wąskim zakresie. Po przekroczeniu pewnej granicy przód nie pracuje dobrze, przegniemy w drugą stronę i dobija tył.
Co do wspomagania to jest teraz lepiej niemniej mam duży luz na listwie magla co nie wróży dobrze na przyszłość :(
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
Ostatnio zmieniony przez Larix |7 Sty 2016|, 2016 19:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |7 Sty 2016|, 2016 22:33   

Larix napisał/a:
Tył był za sztywny i za wysoko co dawało się we znaki przodowi . Przypuszczam, że sporo cięższy przód w 4x4 nie toleruje mesiowych sprężyn na tyle


Nie wiem, powiem Ci, że w DOHCu nadal taki konfig jeździ i jest OK. Ale fakt, przód lżejszy.
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |7 Sty 2016|, 2016 22:37   

Zysio napisał/a:
Ale fakt, przód lżejszy

Miałem DOHC-a . To się czuło, że lżejszy :) . U mnie jeszcze dyfer , półosie, wał przedni .
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |7 Sty 2016|, 2016 22:40   

I sam motor, kupa żeliwa...
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |8 Sty 2016|, 2016 07:46   

Kupa śmierdzi, a łone pachną benzyną :)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |8 Sty 2016|, 2016 17:50   

I smażącym się olejem :D
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |6 Lut 2016|, 2016 10:25   

W temacie smażącego się oleju to : wymieniłem uszczelki pod pokrywami na Victor Reinz ale wcześniej wyklepałem pokrywy. Bo , uwaga (!) inaczej nie ma sensu zakładać uszczelek. Fale Dunaju od przeciągniętych śrub :/
Jeżeli nie zatrzymałem to znacznie ograniczyłem przez to wycieki.
W ogóle te blaszane pokrywy i korkowe uszczelki to według mnie największa wada 12V6.
Poza tym bezobsługowa bestia :P
Na koniec dostał olej GM 10W40 + (tradycyjnie) Filtron OP533 :P
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
Julek 
510 571 845



Auto: '91 2,9 LSD,
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: |6 Lut 2016|, 2016 10:29   

Wyklepałeś to sam na oko, czy dałeś do jakiegoś warsztatu?
Pytanie nr dwa - jak mocno to dokręcać? kupiłem właśnie dwie uszczelki do siebie i nie chciałbym zrobić gorzej, a robiłem to tylko w DOHCu, gdzie uszczelki są gumowe. Jak rozumiem procedura wymiany jest prosta - odkręcamy śrubki, zdejmujemy pokrywy, czyścimy pokrywki i składamy na nowych uszczelkach (jedna strona jest klejąca - pewnie ta w kierunku pokryw?), mam na coś szczególnie uważać?
_________________
Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje...
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |6 Lut 2016|, 2016 10:38   

No niestety sam klepałem :/ . Na tyle aby było lepiej niż było, a było tragicznie. Dokręca się chyba 10 Nm, ja dokręcałem na oko bo nie mam klucza o takim małym zakresie. Jak kiedyś dokręciłem 20 Nm to strzeliła jedna śrubka. Uszczelki są samoprzylepne, klei się je do pokryw. Można przy okazji sprawdzić czy odma jest drożna i czy zaworek w niej działa.
Cena : 15 zł za sztukę :P
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
Ostatnio zmieniony przez Larix |6 Lut 2016|, 2016 10:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Julek 
510 571 845



Auto: '91 2,9 LSD,
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: |6 Lut 2016|, 2016 10:39   

Dzięki, ja zamówiłem dwie ostatnie sztuki w autoparnter Warszawa - komplet wyszedł właśnie 30zł :)
_________________
Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje...
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |6 Lut 2016|, 2016 11:26   

Nie wiem jak Reinz, ale oryginalne uszczelki są fajne, bo mają metalowe "kołeczki" które są dokładnie w miejscach przetłoczeń na powierzchni pokrywy, która przylega do uszczelki. Do tego jedną stroną klejone.

Ja bez klucza dynamometrycznego dokręcałem, ale udało się skutecznie problem zażegnać.
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |6 Lut 2016|, 2016 12:54   

Reinza też mają kołeczki oraz klej. Nie zauważyłem różnicy w jakości w stosunku do oryginału.
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
Ostatnio zmieniony przez Larix |6 Lut 2016|, 2016 12:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group