$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - sedan 2.9 12V Ghia msb RWD-->4x4
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
sedan 2.9 12V Ghia msb RWD-->4x4
Autor Wiadomość
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |19 Wrz 2012|, 2012 16:24   sedan 2.9 12V Ghia msb RWD-->4x4

Wypadałoby by coś napisać o aucie które właśnie remontuję.
W sumie jest ono w tym dziale już raz zamieszczone przez byłego użytkownika o nicku LamBerT od którego kupiłem je w marcu 2009 :
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=22007

Od tego czasu przez 3 lata zrobiłem około 20 kkm podczas których auto nigdy mnie nie zawiodło.
Z wykonanych prac:
-nowe opony zimowe i letnie
-nowy akumulator
-nowe wahacze przód (jak się okazało niepotrzebnie)
-nowe końcówki drążków
-nowe sprężyny tył od Merca W123
-używane kolumny mcPhersona
-nowe klocki tył
-nowa linka ręcznego
-rura dolotu puszka filtra > BLOS od kombajnu Bizon :-d
-wywalenie niesprawnego wisko i wstawienie wentyli z BOB-a
-nowe gumy wahacz/stab i wahacz/buda
-stabilizator 28 mm zamiast 27 mm


Pomimo ogólnie zadowalającego wyglądu zewnętrznego okazało się , że podłoga składa się w większości z żywicy co po ostatniej zimie zaczęło w zastraszającym tempie się uwidaczniać.

Szczegóły :






Fachowe materiały użyte przez kogoś kto "naprawiał" podłogę i nadkola:



Pomimo głosów ,że się nie opłaca postanowiłem coś z tym robić .
Nie chodzi mi o to , żeby zrobić cacko na wystawę ale , żeby pojeździć z 5 lat jeszcze.
Zresztą zawsze przedkładałem stan mechaniczny i integralność budy ponad wygląd :-d

A więc korzystając z opisu zmagań Bogdana99 ze swoją Sierrą odgapiłem konstrukcję kobyłek/rożna i pospawałem takie coś:



Potem powiesiłem zwłoki mojego 2.9





No i zacząłem lepić.
Przed :


Po:


Inne miejsca:



Najgorzej przedstawiała się podłoga ale ... nie było do czego jej przyspawać ze względu na brak 50 % progów wewnętrznych. Trzeba było to porozcinać:




I odbudować :





Przy okazji poprawiając ciut fabrykę ;) :


Teraz można było pomyśleć o jakiejś podłodze :-d :


Przyszedł czas drapania szczotą na szlifierce kątowej. Postanowiłem nie zrywać wszystkiego tylko te miejsca gdzie wstawiałem blachę. Po pierwsze dlatego, że bez piaskarki robiłbym to pół roku :shock: Po drugie , że w innych miejscach fabryczna konserwacja bardzo dobrze się trzymała :




I czas zabezpieczania podkładem reaktywnym 2-składnikowym :




Po paru dniach poszedł na to podkład epoksydowy 2 warstwy:


Wstawiłem nadkola:


I progi zewnętrzne :




W sumie buda powinna trochę teraz pożyć :)
W najbliższym czasie pójdą nowe przewody hamulcowe sztywne oraz paliwowe , maty bitumiczne na podłogę , konserwacja od spodu i w profile, nowe sprzęgło . Następnie trzeba będzie to poskładać do kupy. A czas nagli bo nie chcę aby śnieg mi auto zasypał :)
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
Ostatnio zmieniony przez Larix |11 Gru 2012|, 2012 09:13, w całości zmieniany 15 razy  
 
 
playandwin24 


Auto: Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sie 2011
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |19 Wrz 2012|, 2012 16:30   

No rzeczywiście z zewnątrz ładny, śliczny a te zdjęcia ze środka to masakra...

Ale dałeś radę jak się domyślam... :)
_________________
Był:
Ford Mondeo mkI V6 2,5 Ghia 170KM
Ford Scorpio mkII 2.0 8V GLX 120KM :-D
Być:
Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
 
 
YaKuZ 
MK1 ONLY?



Auto: Nie Volvo :P
Wiek: 35
Dołączył: 13 Maj 2007
Skąd: Puławy
Wysłany: |19 Wrz 2012|, 2012 18:58   

nieźle go połatałeś :) wiedziałem że dasz radę :) ja z następnym scorpio też tak zrobie :) rozbiore po zakupie i będe łatał od razu :)

play, większość jedynek tak wygląda tylko albo są tak grubo zarzucone szpachlą itp albo się właściciele nie przyznają do tego...:P mój też był podobny :)
_________________
VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB :)
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB
 
 
 
playandwin24 


Auto: Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sie 2011
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |19 Wrz 2012|, 2012 19:20   

No mój aż tak źle z nim nie było ;)
_________________
Był:
Ford Mondeo mkI V6 2,5 Ghia 170KM
Ford Scorpio mkII 2.0 8V GLX 120KM :-D
Być:
Renault Scenic 2001 1,6 16V 107KM
 
 
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |19 Wrz 2012|, 2012 20:17   

To cieszcie się że to nie Escorty mk. VI-VII.
Tam dopiero jest masakra.
Larix, twój przy nich był w całkiem niezłym stanie.
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
 
 
 
YaKuZ 
MK1 ONLY?



Auto: Nie Volvo :P
Wiek: 35
Dołączył: 13 Maj 2007
Skąd: Puławy
Wysłany: |19 Wrz 2012|, 2012 20:43   

oo tak :) escorty też niezłe są :) u mojej siostry pięknie wszystko "przykryte"
_________________
VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB :)
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB
 
 
 
Kevin Xy 
WSK x3



Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2004
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |19 Wrz 2012|, 2012 21:05   

juz wiem do kogo przyjade z kolejnym scorpio na renowacje :p
_________________
Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |19 Wrz 2012|, 2012 22:10   

jak to mówią wszystko da się zrobić
tylko niektóre rzeczy są mało opłacalne
że też ci się chciało kupę lepić :-d
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
bogdan99 



Auto: Sierra mk2 BOA 4x4, Sierra mk1 XXXX?
Wiek: 33
Dołączył: 27 Sie 2009
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |20 Wrz 2012|, 2012 12:18   

Wszystko ładnie, ale epoksyd na reaktyw daję się mokro na mokro. ;)
I to wszystko musi dłuuugo schnąć, przed zapodaniem kolejnej warstwy.
_________________
Ford Sierra mk2 92" BOA + Holset HX40 + LPG RWD POWER!
Ford Sierra mk2 92" Turbogruzeł 2,3T 250Km 430Nm
I inni...
 
 
pader 



Auto: "86 2.0 OHC EFI Liftback
Wiek: 36
Dołączył: 12 Gru 2006
Skąd: Z Warszawy
Wysłany: |20 Wrz 2012|, 2012 13:09   

Larix, jestem pod wrażeniem wykonanej przez ciebie roboty.

Jestem także pod wrażeniem tak zardzewiałej podłogi.
U mnie w "86 z porównaniem do twojego "90 podłoga tam była.

Ile lat to auto było używane w polskim "słonym" klimacie?
_________________
tel- 697732587
@ - spotkanenaulicy@gmail.com

FORD SCORPIO 86r 2.0 i GL
 
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |20 Wrz 2012|, 2012 15:07   

Cytat:
Wszystko ładnie, ale epoksyd na reaktyw daję się mokro na mokro


Hmm... na stronie Novola , że po 30 dniach a przez telefon technik powiedział mi, że mogę po 2-3 dniach warunkowo jeżeli nie będę szlifował .
W karcie jest , że reaktywny po zmieszaniu nadaje się do użytku aż przez 2 dni. W sumie każdy co innego mówi ...
Zobaczę jak będzie .

pader napisał/a:
U mnie w "86 z porównaniem do twojego "90 podłoga tam była.

Ile lat to auto było używane w polskim "słonym" klimacie


Polski klimat to jedno a dwa , że była przez parę lat warstwa maty i żywicy prosto na rdzę co działało jak tampon. Do tego pianka w progach.
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
Ostatnio zmieniony przez Larix |20 Wrz 2012|, 2012 15:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
przemoroxette 



Auto: '95 2.0 8v sedan +LPG
Wiek: 39
Dołączył: 02 Sty 2011
Skąd: Sucha Besk.
Wysłany: |20 Wrz 2012|, 2012 17:20   

Wielki szacun i podziw za wytrwałość polepienia tego wszystkiego do kupy. Pomyśleć że za parę dni sam będę musiał połatać podłużnicę w swoim :/ .
Pytanko: ciężko jest zrzucić całą tą belkę z zawieszeniem z tyłu?
_________________
jak się zastanawiasz ile będzie auto spalało – to już Cię na niego nie stać
 
 
PiotrekGran 
730 563 952


Auto: 3x24v
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lut 2012
Skąd: Radomsko
Wysłany: |20 Wrz 2012|, 2012 17:45   

przemoroxette napisał/a:
ciężko jest zrzucić całą tą belkę z zawieszeniem z tyłu?


No trochę roboty jest, dyfer, amortyzatory, mocowanie do budy, wał, pewnie też kawałek wydechu, hamulce i pewnie coś jeszcze ;)
_________________
Po co mieć jednego Forda, skoro można mieć trzy :-)
 
 
bogdan99 



Auto: Sierra mk2 BOA 4x4, Sierra mk1 XXXX?
Wiek: 33
Dołączył: 27 Sie 2009
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |20 Wrz 2012|, 2012 22:49   

Cytat:
W karcie jest , że reaktywny po zmieszaniu nadaje się do użytku aż przez 2 dni. W sumie każdy co innego mówi ...

Heh, tu chodzi o to ile farma wymieszana z utwardzaczem nadaje się do użytku ;)

To mi co innego technik doradził, no ale szczegół. Ale właśnie jakbyś na suchy reaktyw malował, to nie trzeba było właśnie zmatować przed epoksydem?
_________________
Ford Sierra mk2 92" BOA + Holset HX40 + LPG RWD POWER!
Ford Sierra mk2 92" Turbogruzeł 2,3T 250Km 430Nm
I inni...
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |21 Wrz 2012|, 2012 00:06   

bogdan99 napisał/a:
Ale właśnie jakbyś na suchy reaktyw malował, to nie trzeba było właśnie zmatować przed epoksydem?


Powiedział mi, że nie. I żeby dawać cieniutką warstwę, taką półprzezroczystą.
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group