|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Ford Scorpio mkIII |
Autor |
Wiadomość |
wojtekrobert
Auto: auto
Dołączył: 29 Cze 2012 Skąd: Opole
|
Wysłany: |10 Mar 2013|, 2013 13:44 Ford Scorpio mkIII
|
|
|
Witajcie, chciałbym przedstawić swojego Scorpio. Kupiłem go na początku listopada ubiegłego roku z komisu w Opolu, za 4100 PLN. Jest to sedan (tylko taki wchodził w grę przy zakupie Scorpio, no i tylko Scorpio jeśli chodzi o zakup samochodu), z 2 litrowym silnikiem 8V, MSB. Rok produkcji samochodu 1995, prawdopodobnie 100% bezwypadkowy, wszystkie szyby oryginalne, blachy proste. Przebieg w chwili zakupu 204100 km.
Wersja wyposażeniowa Ghia, a w wyposażeniu:
-oświetlenie wnętrza "Ghia"
-elektrycznie sterowany szyberdach
-elektryczne lusterka
-2x elektryczne szyby przednie
-fotochromatyczne lusterko wsteczne
-podgrzewana tylna szyba
-chyba podgrzewana przednia szyba
-klimatyzacja manualna
-"manualnie" pompowane fotele
-elektrycznie sterowany fotel kierowcy
-ABS
-2x poduszka powietrzna
-centralny zamek
-komputer, ale to chyba w każdym Scorpio.
-czujnik cofania
no i to wszystko o czym pamiętam w chwili obecnej.
Blacharka jest ogólnie w dobrym stanie, do remontu na pewno są nadkola z tyłu, drzwi przód i tył z lewej strony, na klapie bagażnika wyskakuje mi rdza, progi są w dobrym stanie. Kierunkowskaz prawy z tyłu jest zbity lekko, ale na dniach planuję go wymienić na używany, ale cały
Z samochodem, przyznam się, od początku mam problemy, nie był to idealny zakup, ale zabrałem się już za wymianę i naprawę. Do chwili obecnej wymieniłem:
-olej w skrzyni biegów (co nie było dobrym ruchem,bo skrzynia będzie wymieniana, w tej padają synchronizatory)
-wymieniłem kable WN
-uszczelka pod pokrywą głowicy
-sprzęgło na nowe
-wymiana uszczelek na wale korbowym
-został zaspawany układ wydechowy
-wypalony kolektor wylotowy
-wymieniony tłumi drgań skrętnych wału, stary się rozpadł
-wymieniony wysprzęglik hydrauliczny sprzęgła
-niedawno zakupiłem nowy akumulator Bosch S4004
Obecnie mam problemy z pracą silnika, mocno dymi na biało, po nagrzaniu ciężko trzyma obroty i gaśnie (nie da się go czasem zapalić...) dławi się.. generalnie nie jest fajnie, zacznę od regeneracji wiązki silnika, którą już prawie wyciągnąłem, zakupię nowy czujnik temperatury (stary szaleje, raz pokazuje temperaturę, raz nie, w ogóle to przez 3 miesiące od zakupu nie działał..), i możliwe że przeczyszczę przepustnicę jak znajdę czas.
Jak dalej będzie coś nie tak, to pomyślę nad innym rozwiązaniem
Puki co to na tyle, dodam parę fotek.
http://imageshack.us/phot...2602131457.jpg/
http://imageshack.us/phot...0211121316.jpg/
http://imageshack.us/phot...0211121315.jpg/
http://imageshack.us/phot...1112131401.jpg/
http://imageshack.us/phot...0211121313.jpg/
http://imageshack.us/phot...0211121312.jpg/ |
Ostatnio zmieniony przez wojtekrobert |28 Lip 2014|, 2014 18:37, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
JORZO
Auto: Scorpio '93 2.0 DOHC,MSB,sedan+LPG+szpera
Wiek: 55 Dołączył: 21 Kwi 2011 Skąd: Krosno
|
Wysłany: |10 Mar 2013|, 2013 14:14
|
|
|
hmm jak dymi na biało to wiązka to to nie jest |
_________________ Nie mam już białego Scorka...... heh.... Ten to był fajny Gość. |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |10 Mar 2013|, 2013 14:24
|
|
|
wojtekrobert napisał/a: | mocno dymi na biało |
Pierścienie i uszczelniacze a nie wiązka
wojtekrobert napisał/a: | (stary szaleje, raz pokazuje temperaturę, raz nie, w ogóle to przez 3 miesiące od zakupu nie działał. |
Przyczyna dymienia - możliwe przegrzanie i głowica powiedziała papa |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
wojtekrobert
Auto: auto
Dołączył: 29 Cze 2012 Skąd: Opole
|
Wysłany: |10 Mar 2013|, 2013 14:31
|
|
|
podałem tylko przykładowe objawy, nie mówię, że dymienie jest akurat przez wiązkę, ale silnik ma problemy z pracą na biegu jałowym itp. z resztą wiązka jest pocharatana, musze coś z tym zrobić. a możliwe, ze po zimie woda jest w zbiorniku i dlatego tak dymi, bo po zakupie tego nie było, a przez 2 miesiące samochód stał na mrozie. |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |10 Mar 2013|, 2013 16:34
|
|
|
Najprościej powąchać po prostu dym z rury. Olej wyczujesz. Poobserwować tez poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
Ostatnio zmieniony przez lukas2 |10 Mar 2013|, 2013 16:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |10 Mar 2013|, 2013 16:35
|
|
|
a nie prosciej zrobic test na CO2?? |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |10 Mar 2013|, 2013 16:36
|
|
|
Zależy ile policzą. W Szczecinie za takowy chcieli 140zł |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |10 Mar 2013|, 2013 16:38
|
|
|
O jezu, widac szczecin drogie miasto...ja zawsze place 20zł i mam jako taką pewnosc co do silnika który poźniej sprzedaje. |
|
|
|
|
masa300789
Auto: Mondeo 2,5 v6
Dołączył: 25 Paź 2008 Skąd: Prudnik
|
Wysłany: |10 Mar 2013|, 2013 18:53
|
|
|
Moze tez byc wiele innych przyczyn tego dymienia na bialo u mnie wiazka i dziurawy wydech takie objawy dawal |
_________________ Pozdrawiam Robert |
|
|
|
|
wojtekrobert
Auto: auto
Dołączył: 29 Cze 2012 Skąd: Opole
|
Wysłany: |21 Mar 2013|, 2013 23:18
|
|
|
dziś wyczyściłem przepustnicę przy okazji wymontowania wiązki z auta. czekam jeszcze na przewody i zabieram się za regenerację, a jak po tym temperatura nie będzie się wyświetlała to kupię nowy czujnik, wtedy powinno być dobrze przynajmniej ze spalaniem. liczę na to że obroty będą już dobre, i że nie będzie mi gasł, zobaczymy.
A poziom płynu jest w porządku, myślę, że dymienie na biało jest spowodowane długim staniem samochodu, bo przez moje naprawy rzadko jeździ. jak wszystko zrobię to pojeżdżę i się przekonam jak to wygląda, nie skazywał bym głowicy jeszcze, bo po zakupie wszystko fajnie pracowało. |
Ostatnio zmieniony przez wojtekrobert |21 Mar 2013|, 2013 23:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |21 Mar 2013|, 2013 23:20
|
|
|
wojtekrobert napisał/a: | wymontowania wiązki z auta. |
Jedna tylko czy kompleksowo obydwie? |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
wojtekrobert
Auto: auto
Dołączył: 29 Cze 2012 Skąd: Opole
|
Wysłany: |21 Mar 2013|, 2013 23:21
|
|
|
lukas2 napisał/a: | wojtekrobert napisał/a: | wymontowania wiązki z auta. |
Jedna tylko czy kompleksowo obydwie? |
W chwili obecnej tylko silnikowa, jak rozumiem masz na myśli jeszcze wiązkę skrzyni? |
|
|
|
|
lukas2
Mk2 rulez
Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2010 Skąd: Police
|
Wysłany: |22 Mar 2013|, 2013 00:29
|
|
|
podłużnicy raczej |
_________________ Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r |
|
|
|
|
masa300789
Auto: Mondeo 2,5 v6
Dołączył: 25 Paź 2008 Skąd: Prudnik
|
Wysłany: |22 Mar 2013|, 2013 18:54
|
|
|
Ja po regeneracji silnikowej i tak auta nie odpalilem ,dopiero ingerencja w podluznice pozwolila sie cieszyc jazda |
_________________ Pozdrawiam Robert |
|
|
|
|
wojtekrobert
Auto: auto
Dołączył: 29 Cze 2012 Skąd: Opole
|
Wysłany: |23 Mar 2013|, 2013 13:33
|
|
|
ja też się obawiam w głębi serca czy silnik w ogóle zapali po mojej ingerencji, no ale cóż, będzie tylko śmiesznie jak nie ale myślę że wszystko będzie dobrze, napiszę jak będzie po sprawie |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |